tandlæge implantater
Fra : Joergen

Dato : 30-01-07 13:07

hej

Jeg er i den situation at jeg vil til tyrkiet for at få implantater i min
overmund, til en billig penge. Er der nogen her der har erfaringer med
udenlandske tandlæger, eller med implantater i det hele taget??
hilsen la

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-07 13:23

On Tue, 30 Jan 2007 13:07:28 +0100, "Joergen" <nonspam@mail.com>
wrote:

>Jeg er i den situation at jeg vil til tyrkiet for at få implantater i min
>overmund, til en billig penge. Er der nogen her der har erfaringer med
>udenlandske tandlæger, eller med implantater i det hele taget??

De har ganske udmærkede tandlæger i Tyrkiet...

Men implantater er en større opgave der ikke altid går helt som
forventet. Bliver der problemer er du ret dårligt stillet med en
tandlæge i Tyrkiet.

Jeg ville nok finde en tandlæge i Danmark, og så betale hvad det
koster...

<mlr>

Fra : Anja

Dato : 30-01-07 13:31

"Joergen" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overmund, til en billig penge. Er der nogen her der har erfaringer med
> udenlandske tandlæger, eller med implantater i det hele taget??

Jeg vidste slet ikke, at man kan få implanteret tandlæger. Det lyder bøvlet!

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 15:18

Joergen wrote:
> [...]
> min overmund, til en billig penge. Er der nogen her der har
> erfaringer med udenlandske tandlæger, eller med implantater i det

Der er også billigere tandlæger tættere på Danmark. Det er jo træls at
skulle til Tyrkiet igen hvis der opstår problemer.
Fx ved jeg at der er en dansk tandlæge i Flensburg, som skulle være dygtig,
og noget billigere end danske tandlæger.
Kig evt på www.tandogmund.dk

Louise

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 30-01-07 17:05

Joergen skrev:
> [...]
> overmund, til en billig penge. Er der nogen her der har erfaringer med
> udenlandske tandlæger, eller med implantater i det hele taget??

Jeg har fået implantater i overmunden efter en styrt fra 4 m højde.
Jeg ville nødig have det gjort i udlandet, da det kræver en del besøg
hos tandlægen. (Måske Sverige, da jeg bor i Nordjylland)
Jeg var afsted flere gange, til måling, afstøbning osv isætning af
"rawlplugs", Rettelse af midlertidig gebis osv.
Det tog godt 3/4 år.
efter at "rawlplugs" var isat skulle de hele i en ½ år, fordi det var
overmunden, ( undermund skal kun hele i en 1/4 år)

fra
Jørgen

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 30-01-07 19:08

Det er generelt helt vanvittigt, at man selv skal betale for dyre
tandlægebesøg. Lad os få indført en max. selvbetaling for folk med en
årligt indtægt på under 200.000 kr. Lige præcist, hvor højt/lavt beløbet
skal være, kan diskuteres, men det kan ikke være rigtigt, at folk skal
sætte sig i gæld eller helt undlade at få ordnet tænder.

Pengene kunne vi bl.a. tage fra kulturstøtten og ved at sikre at de
multinationale selskaber betaler den skat de skal.
Vi har råd til det.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-01-07 22:24

> Vi har råd til det.

Nemlig, så hvorfor skal det være det offentliges problem? Lad de mennesker,
der uforskyldt skal have lavet tænder få hjælp, men vi andre er bedre
stillet ved selv at betale.

Mvh Maria

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 30-01-07 23:22

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in

> Nemlig, så hvorfor skal det være det offentliges problem? Lad de
> mennesker, der uforskyldt skal have lavet tænder få hjælp, men vi
> andre er bedre stillet ved selv at betale.

Du tjener vel også mere end 200.000 kr om året?

Hvorfor skal jeg f.eks. være med til at betale for behandlingen af
rygerlunger og fedme, når der ikke var nogen, som hjalp mig med at betale
mine kroner på tænderne, og nej det var ikke min egen skyld, at der skulle
kroner på tænderne. Hele min opsparing gik til det lort.

Hvorfor kan de rige svin, som går i operaen og Det kongelige Teater ikke
selv betale deres billet 100% selv. Hvorfor skal de have tilskud?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-01-07 23:38

> [...]
> mine kroner på tænderne, og nej det var ikke min egen skyld, at der skulle
> kroner på tænderne. Hele min opsparing gik til det lort.

Vi skal alle gennem årene have lavet tænder, og betaler vi selv, så sparer
vi omkostninger til de offentligt ansatte som skulle administrere ordningen.

Mvh Maria

Fra : Henri Gath

Dato : 01-02-07 01:15

> Vi skal alle gennem årene have lavet tænder, og betaler vi selv, så sparer
> vi omkostninger til de offentligt ansatte som skulle administrere
> ordningen.

Husk det, hvis du engang skal have foretaget en
hjerteoperation..............

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-02-07 19:24

> Husk det, hvis du engang skal have foretaget en
> hjerteoperation..............

Ja, og alle de andre ting vi skal igennem.

Mvh Maria

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-03-07 04:14

> Hvorfor kan de rige svin, som går i operaen og Det kongelige Teater ikke
> selv betale deres billet 100% selv. Hvorfor skal de have tilskud?

Ja, lad os endelig få lavet DET om, så det KUN er de "rige svin" der kan
nyde godt at kulturlivet. For sådan som det er nu, har studerende,
pensionister og andre lavindkomstgrupper jo rent faktisk råd til at bruge
kulturtilbuddene, hvad de også gør i stor stil. Lad os snuppe støtten, så
det KUN bliver for de rige!! Eller også kunne du lige gentænke dit forslag
og måske skrue lidt ned for fordommene om hvem der går i teatret?

- Og mens du er i gang, så kunne du måske også finde en smule respekt for de
mennesker som faktisk financierer velfærdsstaten og betaler en meget stor
procentdel af deres indtægt for at mennesker der er dårligere stillet kan få
en masse tilbud og som faktisk typisk ikke selv trækker ret store veksler på
samfundet. Hvad respekt regner du selv med at blive mødt med, når du kalder
dine medmennesker for svin?

[sarkasme] [/sarkasme] Disse kan indsættes efter behov!

/Gainsbourg

Fra : L.Støvring

Dato : 01-02-07 23:12

> [...]
> overmund, til en billig penge. Er der nogen her der har erfaringer med
> udenlandske tandlæger, eller med implantater i det hele taget??

Jeg blev i november færdig med implantat-behandling. Hele forløbet har varet
ca. 6 måneder, med en del tandlægebesøg, så umiddelbart vil jeg ikke
anbefale at få det gjort i udlandet. På den anden side................nogle
implantat-behandlinger kan udføres i en samme-dags-behandling ( også
herhjemme ) men det afhænger af implantat-typer og hvor i munden de skal
indopereres.
Jeg husker f.eks at have set et interview med en midaldrende herre, i en
TV-udsendelse ( Go'aften Danmark, hedder det vist ) i august 2006. Denne
havde samme dag fået indopereret implantater i både over-og underkæbe, og
påsat kroner. Dette lader sig gøre fordi alle implantaterne på den måde,
tager lige meget belastning - dvs. trykket fordeles ens.

Så altså..............der er flere aspekter i det, end bare
lige...............

Mvh. Lisbeth

Fra : Ole Thomsen

Dato : 16-03-07 07:43

"Joergen" <nonspam@mail.com> wrote in message

> Jeg er i den situation at jeg vil til tyrkiet for at få implantater i min
> overmund, til en billig penge. Er der nogen her der har erfaringer med
> udenlandske tandlæger, eller med implantater i det hele taget??

Min kone har fået implantat to gange, og begge gange har hun brugt en
tandlæge i Flensburg som ikke beskæftiger sig med andet end implantater.

Det involverer 3 ture til tandlægen + evt. eftersyn, men det gav en meget
stor besparelse ift. at få det lavet i DK (30-40%). Der er også tilskud fra
sygeforsikringen Danmark, vi fik ca. 5.000 til den seneste operation. Min
kone er så vidt jeg husker i Gruppe 2.

Jeg ville nok ikke selv vælge Tyrkiet, men bestemt heller ikke Danmark -
Sverige eller Tyskland alt efter hvad der ligger nærmest, hvis besparelsen
er stor nok muligvis Prag som har nogle meget velanskrevne klinikker.

Se evt. http://www.avmintand.dk

Og jeg vil helt sikkert vælge implantat frem for krone eller bro når min tid
kommer, efter at have set hvor godt implantater fungerer.

Ole Thomsen