Nældefeber
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 21:55

Æv hvad gør man ved nældefeber.

Jeg havde det kronisk for 7 år siden.

Nu Har jeg det der igen.
Æv

Hvad tricker det?

Sidst tog det 1,5 år og så var jeg fri for nælder

Men nu igen. Æv Hjælp For det er ikke sjovt.

Mvh Allan

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-01-07 10:27

> [...]
>
> Hvad tricker det?
>
> Sidst tog det 1,5 år og så var jeg fri for nælder
>
> Men nu igen. Æv Hjælp For det er ikke sjovt.

Føler virkelig med dig, har selv haft det kronisk i ca. 1 år, men det er
heldigvis gået væk for ca. 2 måneder siden.

Først fik jeg et nogle piller der hed Telfast, de virkede ikke ret godt på
mig.
Så fik jeg nogle der hed AERIUS 5 mg som jeg tog 3 gange dagligt, de kunne
så nogenlunde holde det nede, og når det ikke var nok tog jeg Prednisolon,
men hvor de 2 førsnævnte ikke har bivirkninger ( oftes ikke ) så er
Prednisolon et ikke ufarligt hormon som ved længere tids brug HAR
bivirkninger, jeg fik dog ingen af dem da jeg ikke brugte det ret tit, ( og
god fik en bivirkning men det er kun fordi at jeg også er diabetiker, så mit
blodsukker blev meget høj når jeg tog det )

Men tag en snak med din læge om hvad han syntes er bedst til dig, der findes
vist også flere slags medicin med antihistaminer som Telfast og AERIUS, og
det er forskelligt hvor godt de virker på forskellige personer ( det var
hvad min hudlæge sage efter jeg havde fået foretaget priktest der ikke viste
noget.)

Mvh
Lars Bisgaard

Fra : gb

Dato : 27-01-07 11:41

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in news:45ba6aba$0
$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Æv hvad gør man ved nældefeber.
> Jeg havde det kronisk for 7 år siden.
> Nu Har jeg det der igen.

Også her - jeg har taget cetirizin (1 tablet pr. 24 timer) i et års
tid nu. Det startede fra den ene dag til den anden - pludselig
lignede jeg Michelin-manden, og mit ansigt svulmede op, så jeg ikke
en gang kunne drikke af en kop.

> Hvad tricker det?

Det kan de ikke finde ud af. Mit gæt er, at den store vækst i
allergiske sygdomme skyldes alle de kemikalier, som er blevet pumpet
ud i miljøet (og i maden!!!) siden vi fik rigtig gang i den kemiske
industri... Det er kun et gæt, men jeg synes at det virker ret
sandsynligt.

--
GB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-01-07 16:36

> Jeg havde det kronisk for 7 år siden.
>
> Nu Har jeg det der igen.
> Æv
>
> Hvad tricker det?

Et eller andet du spiser eller drikker, og for at gøre det mere kompliceret,
så skal der normalt en vis mængde til.

Mit kommer af øl. Lyst øl er værst, så almindeligt øl, mens jeg i nogle år
har kunnet drikke stærk øl, hvis jeg bare begrænsede mig (øl en-to gang i
kvartalet). Nu kan jeg slet ikke drikke øl, men holder jeg mig fra øl i
nogle måneder, så vil jeg kunne drikke en enkelt en gang i mellem igen. På
mig er der åbenbart noget der hober sig op, og som skal ud igen før der er
plads til noget nyt. En mad/drikke dagbog kan være en hjælp, hvis du ikke
selv lige umiddelbart kan gætte hvad det kan være.

Mvh Maria

Fra : gb

Dato : 30-01-07 16:43

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in

> Mit kommer af øl. Lyst øl er værst, så almindeligt øl, mens jeg i

Øl er i hvert fald en udløsende faktor i dit tilfælde. I mit tilfælde
startede det, da jeg tog noget nyindkøbt sengetøj i brug uden først at
vaske det to gange.

--
GB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-01-07 22:26

> Øl er i hvert fald en udløsende faktor i dit tilfælde. I mit tilfælde
> startede det, da jeg tog noget nyindkøbt sengetøj i brug uden først at
> vaske det to gange.

Nja, måske. Det giver jo ikke mening at jeg kan tåle stærk øl men ikke lyst
øl, vel?

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-07 21:46

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Æv hvad gør man ved nældefeber.

Tak for svarene, selvom de ikke var dem jeg helst ville have

Nå jeg må se tiden an og vente, Hvor jeg dog savner min morgenkaffe.
Og alt det andet der er på min forbudtliste.

Mvh Allan

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-01-07 08:57

> Nå jeg må se tiden an og vente, Hvor jeg dog savner min morgenkaffe.
> Og alt det andet der er på min forbudtliste.

Prioriter hvad der er det vigtigste for dig at få tilbage, og start med det.
Husk at det måske kun er et enkelt stof, du skal finde.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 10:26

> Prioriter hvad der er det vigtigste for dig at få tilbage, og start med
> det. Husk at det måske kun er et enkelt stof, du skal finde.
>
> Mvh Maria

Ja jeg kender turen, jeg håbede kun at der var opfundet en mirakelpille
Nu havde jeg ikke rigtigt tid, eller lyst, til at tale med lægen sidst jeg
var der.

Da jeg fik de første symptomer d,19-12 måte jeg først finde ud af hvem min
læge var,
Jeg har jo kun boet her i ca 6 år. Og har ikke haft brug for lægen før.
Tilmed var min læge flyttet, og jeg var ved at blive vanvittig af det der
kradserri.

Så efter 2 timer i venteværelset, fandt jeg ud af at medecinen kan købes i
håndkøb.

Jeg kommer nok til at få en ny tid, så de kan lærer mig at kende dernede.

Mvh Allan

Fra : gb

Dato : 30-01-07 16:45

> Så efter 2 timer i venteværelset, fandt jeg ud af at medecinen kan
> købes i håndkøb.

Det nummer lavede min (snart forhenværende) sygekasselæge også med mig.
De får jo honorar, hvergang de skriver en recept...

--
GB

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-07 19:57

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Det nummer lavede min (snart forhenværende) sygekasselæge også med mig.
> De får jo honorar, hvergang de skriver en recept...
>
> --

Nej de gør ej. Man får diverse ekstra ydelser for forskellige undersøgelser
som ex. blodprøver, halspodning, urinundersøgelse, rådgivning om prævention
osv. Dog ingen ekstra penge for receptudstedelse.

Fra : gb

Dato : 04-02-07 15:25

"M" <none> wrote in

> rådgivning om prævention osv. Dog ingen ekstra penge for
> receptudstedelse.

Hvorfor fortæller han mig så ikke, at medicinen ikke er
receptpligtig, så jeg bestiller tid hos ham for at få den fornyet,
lige indtil en apoteker gør mig opmærksom på, at det er
håndkøbsmedicin?

Jeg har måttet tage timer fri fra mit arbejde på grund af, at måtte
gå til læge fordi jeg ikke vidste det?

Han får vel honorar for både almindelige og telefonkonsutationer,
ikke?

--
GB

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-02-07 16:56

> Hvorfor fortæller han mig så ikke, at medicinen ikke er
> receptpligtig, så jeg bestiller tid hos ham for at få den fornyet,
> lige indtil en apoteker gør mig opmærksom på, at det er
> håndkøbsmedicin?

Fordi du får tilskud til receptpligtig medicin, men ikke til
håndkøbsmedicin.

Mvh Maria

Fra : gb

Dato : 04-02-07 17:00

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in news:45c6028e$0$37734
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Fordi du får tilskud til receptpligtig medicin, men ikke til
> håndkøbsmedicin.

Jeg har aldrig bedt om tilskud.

--
GB

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-07 17:20

On Sun, 04 Feb 2007 16:00:23 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>Jeg har aldrig bedt om tilskud.

Det behøver du heller ikke - Det 'Generelle Tilskud' kører helt
automatisk når medicinen udleveres på recept.

Det generelle tilskud kan løbe op i rigtig mange penge.

Reglerne er beskrevet her:

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=865

<mlr>

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-01-07 23:29

> [...]
>
> Det nummer lavede min (snart forhenværende) sygekasselæge også med mig.
> De får jo honorar, hvergang de skriver en recept...

Joo, men da jeg nu også har diabetes, og for lavt stofskifte og derfor skal
have en del medicin er det faktisk en stor fordel for mig at jeg fik de
piller jeg havde brug for på recept, da jeg jo så fik tilskud, og afhængigt
af hvornår på året det var / er så er det altså mange penge at spare, og dem
sparer man ikke hvis det ikke er på recept.

Mvh

Lars Bisgaard