Øget forbrænding - peberkorn
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 25-01-07 07:45

Hej -

Jeg er netop blevet fortalt, at indtagelse af 5 hele peberkorn hver morgen
(skyllet ned med et glas vand) forøger ens forbrænding med ca. 10%.

Det lyder for godt til at være sandt. Er der hold i påstanden?

Tak for svaret.

- Jensby

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-01-07 09:02

On Thu, 25 Jan 2007 07:45:21 +0100, "Jan Bang Jensby"
<jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> wrote:

>Jeg er netop blevet fortalt, at indtagelse af 5 hele peberkorn hver morgen
>(skyllet ned med et glas vand) forøger ens forbrænding med ca. 10%.
>
>Det lyder for godt til at være sandt.

Det har du ret i...

>Er der hold i påstanden?

Nej !!

>Tak for svaret.

Selv tak

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-01-07 00:35

Jan Bang Jensby skrev den 25-01-2007 07:45:
> Hej -
>
> Jeg er netop blevet fortalt, at indtagelse af 5 hele peberkorn hver morgen
> (skyllet ned med et glas vand) forøger ens forbrænding med ca. 10%.

Først: Hvad siger din sunde fornuft ?

> Det lyder for godt til at være sandt. Er der hold i påstanden?

Dernæst: Og hvad er det man siger, når noget er for godt til at være sandt?

> Tak for svaret.

Konklusionen får du næsten selv lov til at træffe.

Dernæst spørger du sikkert om chili'ens fortræffeligheder omkring
forbrændingen.
Og ja, der er et stof i chilien (som jeg så har glemt betegnelsen på,
men du kan sikkert google den, hvis du gider), så har en positiv
indvirkning på din forbrænding.....men kun i forholdsvis kort tid efter
du har spist.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ole Nielsby

Dato : 27-01-07 03:55

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:

> [...]
> på, men du kan sikkert google den, hvis du gider), så har en
> positiv indvirkning på din forbrænding.....men kun i forholdsvis

Det virker også den anden vej fra, har jeg ladet mig fortælle.
Jeg hørte det for mange år siden fra en ulandsfrivillig, der
i Kenya eller Tanzania eller deromkring havde set en mor
straffe et uartigt barn ved at proppe en chili op bag i staklen
- det gav talemåden om ild i r.... ny mening.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 19:48

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (skyllet ned med et glas vand) forøger ens forbrænding med ca. 10%.
>
> Det lyder for godt til at være sandt. Er der hold i påstanden?

Der findes en mere effektiv metode: Fysisk aktivitet!

Fra : gb

Dato : 30-01-07 16:46

"M" <none> wrote in

> Der findes en mere effektiv metode: Fysisk aktivitet!

Nej, fydaføj!

--
GB

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 30-01-07 19:14

gb <nospam@no.invalid> wrote in news:Xns98C8AA7E53ADBnospam465098@
130.227.3.84:

> "M" <none> wrote in

> Nej, fydaføj!

Drik sukkerholdig sodavand i stedet for light sodavand og smør lidt fedt på
rugbrødet i stedet for at bruge ingenting.