kolesterol hjemmetest ?
Fra : Peter Heide

Dato : 18-01-07 01:16

Kan man regne med resultatet ? Kort sagt er de noget værd til prisen (
ca.150 kr for one shot ) ?

Fra : Peter Heide

Dato : 18-01-07 21:40

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man regne med resultatet ? Kort sagt er de noget værd til prisen (
> ca.150 kr for one shot ) ?

Jeg stiller spørgsmålene og jeg kommer med svarene :

Det er vist det rene l o r t og ikke pengene værd iflg et par faglærte inden
for sundhedsbranchen. men
glemte at spørge om:

Hvis man skal have taget en kolesterol-test SKAL man så helst
faste op til 10 timer, inden man får den taget, for at få det rigtige
resultat ?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-01-07 11:21

> Det er vist det rene l o r t og ikke pengene værd iflg et par faglærte
> inden for sundhedsbranchen. men glemte at spørge om:

Så vidt jeg husker de faglærtes kritik, så handler kritikken ikke
overhovedet om testens evne til at måle kolesteroltallet! De satte derimod
spørgsmålstegn ved, om en almindelig bruger er i stand til at tolke
resultatet korrekt.

Fra : Klaus Linnert

Dato : 19-01-07 23:07

Peter Heide skrev :
> [...]
>
> Hvis man skal have taget en kolesterol-test SKAL man så helst
> faste op til 10 timer, inden man får den taget, for at få det rigtige

Nej man skal ikke længere faste når man skal have målt kolesteroltal.
Har netop i dag været hos min læge for at få målt det. Han havde
modtaget det sidste nye angående måling. Det er mere vigtigt at det
tages tidligt om morgenen lige efter man er stået op, og endvidere er
talene for grænseværdierne blevet noget lavere.
Det gælder for diabetes 2 patienter om det gælder for andre ved jeg
ikke.

Mvk Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Else Holm

Dato : 20-01-07 15:43

Klaus Linnert wrote:
> [...]
<klip>
> [...]
> efter man er stået op, og endvidere er talene for
> grænseværdierne blevet noget lavere. Det gælder for diabetes 2

Det gæler også for hjertepatienter.

--
Else

Fra : Henrik

Dato : 20-01-07 21:31

On 2007-01-19 23:06:52 +0100, Klaus Linnert <klaus@linnert.dk> said:

> endvidere er talene for grænseværdierne blevet noget lavere.
> Det gælder for diabetes 2 patienter om det gælder for andre ved jeg ikke.
>
> Mvk Klaus

Hej Klaus

Hvad er de nye værdier?

Henrik

Fra : Klaus Linnert

Dato : 20-01-07 23:12

Henrik presented the following explanation :

> Hej Klaus
>
> Hvad er de nye værdier?
>
> Henrik

Jeg mener at huske min læge sagde 4 og 2, men jeg er ikke helt sikker

Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Peter Heide

Dato : 25-01-07 18:04

Bor i københavn og test-kittet er ikke til att opdrive.

Matas havde et par stykker men begge var udløbet sept/2006 og
dermed intet værd.

Koster 150 kr, nok der for det ikke sælger.