Balancenerven/balancecentret?
Fra : Michael C. Nielsen

Dato : 14-01-07 17:45

For ca. 15 mdr. siden havde jeg et ordentligt anfald, hvor jeg havde det
meget dårligt med opkast og svimmelhed. Jeg kom på sygehuset, og det viste
sig at det var balancecentret, det var galt med. Jeg havde det som om jeg
var søsyg, uden at være ude at sejle. Efter nogen tid gik det over igen, og
jeg fungerer rimeligt normalt igen.

MEN, det er dog stadig sådan, at jeg af og til føler at der er lidt
"kludder" med balancecentret. Jeg føler af og til at jeg er køresyg uden at
være ude at køre. Når jeg går gennem en dør og styrer mod at gå midt
igennem døråbningen, kommer jeg alligevel til at gå lidt skævt og støder
ofte en af skuldrene mod dørkarmen. Når jeg pludselig drejer mig 180
grader, kan jeg også lige føle nogle få sekunders "tummelums".

Mit spørgsmål her til gruppen er derfor om nogen kender nogle gode øvelser
man kan lave for at styrke balancecenteret? Findes der nogle vitaminer
og/eller urter der er gode for balancecentret?

/michael

Fra : Marianne

Dato : 14-01-07 19:38

> Mit spørgsmål her til gruppen er derfor om nogen kender nogle gode øvelser
> man kan lave for at styrke balancecenteret? Findes der nogle vitaminer
> og/eller urter der er gode for balancecentret?

Min veninde har været samme tur igennem. Hun har siden lavet 'de 7
tibetanere' hver morgen, og det har hjulpet godt, siger hun. Der er tale om
en yoga-ting.

mvh
marianne

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 19:46

"Michael C. Nielsen" <michaelcnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kan lave for at styrke balancecenteret? Findes der nogle vitaminer
> og/eller urter der er gode for balancecentret?

Kunne godt være BPPV. Tjek evt.
http://www.rigshospitalet.dk/rh.nsf/Content/nyhederfrarigshospitalet1~sprgrigetlssvarenefrarigetseksperter~sprgrigetsvimmelhedskyldesoftestsygdomiret

Mhp. hjemmebehandling:
http://www.tchain.com/otoneurology/disorders/bppv/bppv.html