havnetider
Fra : steen bondo

Dato : 31-01-07 18:35

Hej,

I disse internet-tider kan det da ikke passe jeg ikke kan finde en
oversigt over havnetider til Danske havne, vel..?? En del havne opgir
det, men ikke alle.

hilsen / regards
--
steen - kajakparadis.dk <X> filshuse-teltplads.dk <X> menzi.dk
---

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 31-01-07 19:49

"steen bondo" <spamfrit@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> I disse internet-tider kan det da ikke passe jeg ikke kan finde en
> oversigt over havnetider til Danske havne, vel..?? En del havne opgir det,
> men ikke alle.

Øhhh, havnetider? Hvad er det?

mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 31-01-07 20:52

Havnetider er de officelle tider for dagens maximale vandstand, og giver
derfor ingen mening i indre Danske farvande.
mvh
/Børge

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-07 21:28

Kan du bruge DMI's data på:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vandstand.htm
Godt nok ikke i de enkelte havne ...
men det er vel heller ikke så vigtigt på vores breddegrader? ... ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Torben Henriksen

Dato : 01-02-07 00:39

Farvandsvæsnet www.frv.dk/data_produkter/tidevandstabeller.htm har nogle
tabeller.
I de danske farvande er det maginaler det drejer sig om.

Mvh/Torben H

Fra : steen bondo

Dato : 01-02-07 21:41

Torben Henriksen wrote:

> I de danske farvande er det maginaler det drejer sig om.

Helt enig. Som kajakroer søger jeg indimellem enten at lukrere på
strømmen, eller lege i den - de få steder der er lidt gang i den. Derfor
kan det være lidt sjovt at kende havnetiderne.

Havnetiden for en havn er den tid (før eller senere) end et
hovedmålepunkt er opgivet til. Hirtshals kunne f.eks have opgivet HW til
kl 12:15, hvor man så for f.eks Hanstholm kunne finde at den havde
havnetid Hirtshals -1:12. Skagen kunne være opgivet til +1:28 ift
Hirtshals. (100% tænkt eksempel!)

hilsen / regards

Fra : Per Toustrup

Dato : 02-02-07 20:58

Søger du strømroning da tag til Lillebælt, hvor du helt sikkert
vil opleve noget der kræver din styrke, men pas på.

/Per

Fra : Jan

Dato : 02-02-07 22:04

02 Feb 2007 19:58:26 GMT, Per Toustrup <lisper@ZB5FGprivat.dk> (slet
ZB5FG); <11704466040.602618708973299@dtext.news.tele.dk>;
<dk.fritid.sejlads>:

>Søger du strømroning da tag til Lillebælt, hvor du helt sikkert
>vil opleve noget der kræver din styrke, men pas på.

I Lillebælt går strømmen, på det tidspunkt du kommer, den vej, som
_ikke_ passer til den vej du skal sejle. (Murphys lov om strøm i
trange farvande)

Østpå, men vel ikke ved Vadehavsøerne, som Mandø?
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : steen bondo

Dato : 03-02-07 07:48

Jan wrote:

> I Lillebælt går strømmen, på det tidspunkt du kommer, den vej, som
> _ikke_ passer til den vej du skal sejle. (Murphys lov om strøm i
> trange farvande)

Vi ER blevet snydt, det skal ikke benægtes.

> Østpå, men vel ikke ved Vadehavsøerne, som Mandø?

Vadehavet ER på things-todo-listen.

hilsen / regards

Fra : steen bondo

Dato : 03-02-07 07:49

Per Toustrup (slet ZB5FG) wrote:
> Søger du strømroning da tag til Lillebælt, hvor du helt sikkert
> vil opleve noget der kræver din styrke, men pas på.

Mit favorit farvand. ;)      Ender der muligvis også idag.....

hilsen / regards