Volvo penta MD6-7 udskiftning i ballad
Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 23-01-07 18:10

Hej gruppe
Vores 31 år gamle MD6B kan snart ikke længere og jeg kikker efter en
afløser. Jeg har set på http://www.wn-marine.dk/beta.asp
Hvor de sælger BETA16 for 36900kr men jeg ved at man for et par år siden
kunne købe "lillebroren" Beta twin i UK for ca 24000 kr incl forsendelse,
den var dengang anonceret her:
http://www.albinvega.co.uk/beta.html
http://www.albinvega.co.uk/members/betabrochure.pdf
men prisen er senere blevet fjernet og de henviser nu skandinaviske købere
til wn-marine.
Skulle det ikke være væsentligt billiger at købe en motor direkte i UK? men
hvor og hvordan?
Forslag til andre motortyper modtager også gerne, jeg vil gerne have en
motor der ikke kræver ombygning af motorkassen.

Håber der er nogen der vil bidrage med deres viden og erfaringer.

På forhånd tak

Frank

Fra : keklja@stofanet.dk

Dato : 23-01-07 23:47

Frank Mikkelsen skrev:
> [...]
> motor der ikke kræver ombygning af motorkassen.
>
> Håber der er nogen der vil bidrage med deres viden og erfaringer.

Hej Frank

Jeg kender ikke til priserne i de forskellige lande på den BETA du
spekulerer på. Men hvis det drejer sig om en BETA25 er der ikke nogen
besparelse at hente i udlandet. Tværtimod.

Jeg købte sidste sommer en BETA25 hos WN-Marine, og det har jeg ikke
fortrudt. Jeg synes prisen var yderst rimelig i forhold til andre
fabrikater. Samtidig får man hvis man som jeg, selv monterer, god
service, råd og vejledning af Walther fra WN-Marine. Eneste ulempe jeg
oplevede var den 4 uger lange leveringstid, og det skyldes
selvfølgelig den store efterspørgsel. Men 4 uger føles som en hel
sommer, når man starter med at vente omkring 1. juli.

BETA25 der er 3-cylindret og meget kompakt, virker fantastisk
arbejdsvillig og går fuldstændig vibrationsfrit.

BETA-motorerne er bygget over de kendte japanske Kubota-motorer der
sidder i snart hveranden entrepenørmaskine her i landet. Så
reservedelene er næsten aldrig længere væk end den nærmeste
entrepenørmaskineforhandler. BETA's reservedelsnumre vedrørende
diverse filtre går f.eks lige ind på lystavlen hos min nærmeste (300
meter herfra) Kubotaforhandler.

Andre marinemotorfabrikanter som f.eks NANNI bygger i øvrigt også
flere af deres modeller over Kubota-motoren.

Nu bygger mine erfaringer ganske vist kun på ca 70 driftstimer, fra
august til november, men jeg ville helt sikkert ikke betænke mig på
købe BETA igen hvis det nogensinde skulle blive aktuelt.

Se eventuelt billeder af den lille smarte BETA25 her:
http://groups.msn.com/danskb31klub/fjordkaperen.msnw

Mvh Ken

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-01-07 13:36

Ja der findes mange informationer på B-31 klubbens hjemmesider.

Hjemmesiderne er opdelt i hhv. en åben og en medlems del.
I den åbne kan alle læse og se billeder.

Der er bl.a. interaktive sider med mange
spørgsmål/svar/informationer.

http://groups.msn.com/danskb31klub ligger de under:
Informations forum for medlemmer

http://groups.msn.com/svenskb31grupp ligger de under: B31
Forum

Informationer om de farlige skydebaner ligger under:
http://groups.msn.com/b31klubben

Og endelig har vi en medlemshjemmeside hvor B-31 bladet bliver
oplagt.

Ønsker man medlemskab ligger indmeldesesblanketter også klar på
siderne. Et medlemskab koster 200,- DKR om året.

Mvh/Harding