Holland!
Fra : Rose

Dato : 23-01-07 15:36

Hej ng.
Er det muligt at sejle fra Kielerkanalen til Holland? Mener at kunne huske,
at man et stykke inde i kanalen kunne dreje af. Det kunne måske være en
ferietur på 3-4 uger.

Mvh Claus

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-01-07 16:00

Hej Claus,

Her er linket til et kort over Europas kanaler.
Du kan zoome ind på det aktuelle område og se nærmere på
mulighederne.
http://www.vnf.fr/vnf/img/cms/Domaine_public_fluvial/hidden/carte
_europe_200604041921.pdf

Mvh/Harding

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-01-07 16:30

"Harding E. Larsen

> Her er linket til et kort over Europas kanaler.
> Du kan zoome ind på det aktuelle område og se nærmere på
> [...]

Fint kort. Tak for det.
Husk at man normalt svarer UNDER forespørgslen.

Aage

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-01-07 19:03

Hej Aage,

Velbekomme!

Nej jeg svarer ikke UNDER, jeg hader det staccato zapperi.
Jeg svarer med et fyldigt og sammenhængende indlæg..og det er vi
flere der gør. Det skal vi ikke diskutere yderligere!

Mvh/Harding

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-01-07 20:28

Bevares. Det er selvfølgeligt tilladt at være en Rasmus modsat.

"Harding E. Larsen (slet U5UKP)" <harding@U5UKPlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11695756970.0237447532231769@dtext.news.tele.dk...

Fra : SørenH

Dato : 23-01-07 18:47

Hej Harding og andre

Fint kort, men vær opmærksom på, at kortet er lavet til erhvervstrafik!
En række små kanaler er ikke angivet eller er anført som ikke-sejlbare.
Det gælder feks. nederste (halv)del af Canal Midi.
Og så er der kommet en ny dansk by med på kortet ved navn Løbenhavn

En række kanal-rejsebeskrivelser, bl.a. Hjarsøs bøger, beskriver
grundigt hvordan man mindst smertefrit kommer fra
Nordostsee-kanalen/Cuxhaven gennem vadehavet til Ems-Jade-kanalen.
Det kan sagtens lade sig gøre, men man skal tage sig iagt for vejr og
tidevand!

Gode oversigtskort over europas kanalsystemer er en mangelvare synes
jeg, - har selv med møje hjemkøbt et nogenlunde brugbart fra et tysk
forlag, men hvis andre har gode ideer - gerne kort som ligger på nettet
- så kom endelig med indspark.

Mvh
Søren H.
Marie af Næstved

Fra : SørenH

Dato : 23-01-07 20:26

Tilføjelse:

Kom til at tænke på at Claus skrev at man kunne "dreje af".

Mon der tænkes på den lille kanal "Schiffartsweg Elbe-Weser", som består
af 3 delstræk (Hadelner, Bederkese og Geeste) og går fra Ollendorf tæt
på NOK-udmundingen til Bremerhaven ??
Masten skal af, og vanddybden er omkring 1m50.
Se disse links:
http://www.nlwkn.niedersachsen.de/master/C5894934_N5735467_L20_D0_I5231158.html
og
http://de.wikipedia.org/wiki/Elbe-Weser-Schifffahrtsweg

Det formindsker "havsejladsen" til prikvejen mellem Bremerhaven og
Wilhemshaven (HUSK: opdaterede kort, tidevandstabel og friske
vejrmeldinger!!!) hvorfra man snupper Ems-Jade-kanal til Emden og er så
på vej ind i Holland.

Mvh
Søren H.
Marie af Næstved

Fra : N/A

Dato : 23-01-07 18:17

Fra : Kjell Roger Johnsen

Dato : 23-01-07 18:17

Hei!
Her er flere linker

http://www.dromresan.com/thule/rute.shtml

http://www.elwis.de/RIS-Telematikprojekte/Oeffentlichkeitsarbeit/Broschuere.pdf

http://www.wsv.de/

http://www.elwis.de/

MVH
Roger

På Tue, 23 Jan 2007 15:55:21 +0100, skrev Harding E. Larsen

--
Sendt med Operas revolusjonerende e-postprogram: http://www.opera.com/mail/

Fra : Kjell Roger Johnsen

Dato : 23-01-07 18:19