drev forsvundet ?
Fra : Sadat

Dato : 29-06-01 02:08

Dav..

Af en eller anden mærkelig årsag er mit cd-rom drev bare forsvundet.
Computeren detecter fint drevet ved Boot-up.. men det findes ikke inde i
Windows.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre ?

Takker..

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Kim Bruun

Dato : 29-06-01 07:17

Hejsa,
"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message
> [...]
>

> Af en eller anden mærkelig årsag er mit cd-rom drev bare forsvundet.
> Computeren detecter fint drevet ved Boot-up.. men det findes ikke inde i

Kommer an på dit system =)

Hvis vi snakker Wintendo så kan du forsøge at fjerne cdrom-drevet fra din
enhedshåndtering. Hvis det er dér!!?
Ellers måske løse det ved at loade driver i config.sys

Linux / anden 'Unix-klon', så skulle den meget gerne mounte den cdrom som du
smider i, ellers skal du tjekke at driveren bliver loadet.

Mvh Kim Bruun

Fra : Sadat

Dato : 29-06-01 10:16

"Kim Bruun" <k.bruun@agfaservice.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer an på dit system =)

Skulle jeg jo have skrevet ;)

Win98 SE

> Hvis vi snakker Wintendo så kan du forsøge at fjerne cdrom-drevet fra din
> enhedshåndtering. Hvis det er dér!!?
> Ellers måske løse det ved at loade driver i config.sys

Er der ikke, og jeg tror ffejlen ligger i config.sys. Tror den har ødelagt
cd-rom driverne :(

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Kim Bruun

Dato : 29-06-01 13:50

Hejsa,

> "Kim Bruun" <k.bruun@agfaservice.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle jeg jo have skrevet ;)
>
> Win98 SE
[SNIP]> > Ellers måske løse det ved at loade driver i config.sys

> Er der ikke, og jeg tror ffejlen ligger i config.sys. Tror den har ødelagt
> cd-rom driverne :(

Det skulle ikke være nødvendigt!! Men prøv med en default driver til atapi
cdrom drev.

Hent den fra www.bootdisk.com , så laver du en bootdisk og snupper de rette
filer!! =)

Mvh Kim Bruun