Nat med Win2000 server..
Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-12-00 22:47

Hej gruppe...

Jeg har fostøgt at få noget NAT til at køre på en Win2000 server, LAN /
EICON DIVA isdn modem. Men det vil ikke rigtig som jeg vil.

1. Har oprettet et demand-dail interface (eicon divaen)

2. Opretter et private interface (lan)
3. Opretter et public interface (eicon divaen).
4. Connecter til min ISP med det public interface (cybercity)
5. Checker min IP. Og konfigurere mit public interface med denne. (har også
prøvet ikke at gøre det)

Derefter prøver jeg fra min maskine på lan'et (win2000pro) at pinge mit
private interface, virker fint. Pinger så mit public interface, virker også
fint. Men nu er det at problemerne opstår, jeg kan ikke komme videre.
Jeg har også prøvet med at pinge fra serveren, og det giver det samme
resultat.
Så på med en ipconfig /all og opdager at jeg får IKKE en default gateway fra
CyberCity til mit public interface.

Er det så der problemet ligger, eller er der noget jeg ikke har fået
konfigureret ordentlig ???

Logger jeg på internettet med min opkaldsforbindelse (CyberCity) får jeg en
default gateway.

Og så vidt jeg kan se, er der ikke mulighed for at jeg kan konfigurere mit
public interface med en gateway manuelt.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at belyse problemet lidt....

Med Venlig Hilsen
Jacob D. Larsen