GOD ramtester til win2k / win98
Fra : Nic

Dato : 28-06-01 23:20

Subj søges - mistænker mine ram for at lave sjove ting...

På forhånd tak...
--
Med venlig hilsen / Best Regards
Nic

Fodbold CHAT på http://www.fogh.com/fodboldkanalen/index.htm

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-06-01 09:30

Hej Nic

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev i en meddelelse news:14O_6.168$c63.25889@news000.worldonline.dk...
> Subj søges - mistænker mine ram for at lave sjove ting...

Skal det være til Win ?
Prøv denne (www.memtest86.com):
http://www.teresaudio.com/memtest86/

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Nic

Dato : 29-06-01 11:58

Takker

Tester... :)

Nic

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-06-01 13:11

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev i en meddelelse news:EaZ_6.633$c63.44260@news000.worldonline.dk...
> Takker
>
> Tester... :)

Jeg prøvede den lige....
På en Celeron 400 Mhz med 256 MB RAM tager det ca. 1½ time at køre alle tests.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Madsen

Dato : 29-06-01 13:25

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev:

[Memtest86]
> Jeg prøvede den lige....
> På en Celeron 400 Mhz med 256 MB RAM tager det ca. 1½ time at køre alle tests.

Tja, det længste jeg har haft den til at stå er 4 timer og her var
den stadig ikke færdig med en standardtest. Jeg tror jeg venter
med at sparke programmet igang igen til næste gang jeg skal
på ferie i en 14 dages tid. :)

Findes der ikke programmer der kan gøre det lidt hurtigere, eller
skal det bare tage så lang tid før man kan være sikker på at det
er ordentlig gennemtestet?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : tvc

Dato : 29-06-01 19:25

Den her tager ikke såååå lang tid, "DocMemory" (http://www.simmtester.com/).

TVC
ps. siden er lidt oppe og nede, men er altså oppe det meste af tiden.

Fra : Madsen

Dato : 29-06-01 19:53

"tvc" <t.v.c@get2net.dk> skrev:

> Den her tager ikke såååå lang tid, "DocMemory" (http://www.simmtester.com/).

Tak. Den vil jeg lige prøve af.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-06-01 22:15

Madsen wrote:

> [...]
>
> Findes der ikke programmer der kan gøre det lidt hurtigere, eller
> skal det bare tage så lang tid før man kan være sikker på at det

Tjah, der er andre programmer, men du kan jo se hvordan de klarede sig
hér: http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT052001232443

Hvis du skal have det bedre, skal du nok til at betale. Af de gratis var
memtest86 bedst.

DocMem, som en anden nævner, var ikke i stand til at finde alle fejl.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Madsen

Dato : 29-06-01 22:23

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev:

> [...]
> memtest86 bedst.
>
> DocMem, som en anden nævner, var ikke i stand til at finde alle fejl.

Okay. Jeg har egentlig også bestemt at lade memtest86 stå og
køre engang hvor jeg har tiden til det. Jeg har et par småfejl i
Win2000 som jeg lige skal have tjekket af om RAM'en kan være
årsag til, så det skal selvfølgelig være et program der er rimelig
pålidelig.

Tak for linket.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 30-06-01 01:55

> køre engang hvor jeg har tiden til det. Jeg har et par småfejl i
> Win2000 som jeg lige skal have tjekket af om RAM'en kan være

Det skulle vel ikke være når man lukker IE, at du får en fejl?

Nic

Fra : Madsen

Dato : 30-06-01 12:06

> Det skulle vel ikke være når man lukker IE, at du får en fejl?

Nej.
Det er altid en fejl med følgende meddelelse:

Der skete en programundtagelse:
Program: msimn.exe (pid=1404)
Tidspunkt: 28-06-2001 kl. 23:20:55.484
Undtagelsesnummer: c0000005 (adgangsovertrædelse)

I dette tilfælde stammer fejlen fra Outlook Express, men det kan
også komme i andre programmer. Jeg har også oplevet det med
Adobe Photoshop 6.01 et par gange, eller tre. Her var det samme
fejl med adgangsovertrædelse, hvad det så end dækker over.

Computeren har stået i nat og testet RAM med Memtest86.
Efter 10 timer og 28 min. var den færdig og den har ikke fundet en
eneste fejl i mine PQI-RAM, så jeg tror efterhånden ikke at fejlen
har noget med RAM'en at gøre.
Da det er den eneste fejl jeg har i Win2k, så fristes jeg til at tro at
det forsvinder af sig selv med en eller anden opdatering på et
tidspunkt.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 30-06-01 13:58

Ok... Jeg har den IE fejl...

"The memory could not be read"

Men det er KUN når jeg lukker IE...

Forsøgte at skifte til opera - men den laver så den nisdrv fejl som crasher
hele maskinen...

Hmm!!!

God weekend...!!!

Nic

Fra : Madsen

Dato : 30-06-01 14:06

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev:

> Ok... Jeg har den IE fejl...
>
> "The memory could not be read"
>
> Men det er KUN når jeg lukker IE...

Det lyder jo godt nok lidt mistænkeligt.
Hvad sagde din memtest? Ingen fejl, oder was?

> Forsøgte at skifte til opera - men den laver så den nisdrv fejl som crasher
> hele maskinen...

Nå ja. Det var den der Norton-dims!

> Hmm!!!

Tjaaa!!!

> God weekend...!!!

Same2U.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 30-06-01 15:56

> Det lyder jo godt nok lidt mistænkeligt.
> Hvad sagde din memtest? Ingen fejl, oder was?
Ingen.

Desuden ville hele maskinen jo også være ustabil hvis det var rammene.
Den er uptimes på 2 uger uden crash - kun den mystiske IE fejl.

Jeg fatter minus :)

> Nå ja. Det var den der Norton-dims!
Ja - mystisk... Norton kan ikke lide opera - eller omvendt...

> Same2U.

U2 ;)

Nic

Fra : Madsen

Dato : 30-06-01 16:19

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev:

> Den er uptimes på 2 uger uden crash - kun den mystiske IE fejl.
>
> Jeg fatter minus :)

Du har sikkert selv tjekket og det har temmelig sikkert heller ikke en
døjt med det at gøre, men har du set dette? :
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q259/7/37.asp>
Det har ikke noget at sige vel?

Desuden har jeg fundt noget om at SP1 til Win2k indholder en update
så denne fejl ikke skulle komme. Godt nok har dette tilfælde ikke noget
med IE at gøre, men det er samme fejlmeddelelse.
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q262/4/90.ASP>

Du har opdateret til SP1 eller endnu bedre, SP2 ?

Absolut sidste bud på en evt. løsning.

Er blank for flere ideer ;)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Madsen

Dato : 30-06-01 16:35

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Absolut sidste bud på en evt. løsning.
>
> Er blank for flere ideer ;)

Ud over måske at opgradere IE til 5.5 SP1, hvis du ikke allerede
har prøvet det ;)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 30-06-01 18:50

> Du har sikkert selv tjekket og det har temmelig sikkert heller ikke en
> døjt med det at gøre, men har du set dette? :
> <http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q259/7/37.asp>
> Det har ikke noget at sige vel?

a.. "Iexplore.exe
Application Error: The instruction at "0x65358caa" referenced memory at
"0x00000008". The memory could not be "read".

Kunne det SAGTENS være - det er den fejl jeg får..!!!

Opdaterer nu...
Har dog sp2, er den ikke med der?

Foreløbig MANGE tak :)

> Absolut sidste bud på en evt. løsning.
>
> Er blank for flere ideer ;)

Det var sikkert også den ultimative!!!

Jeg poster lige resultatet :)

Nic

Fra : Madsen

Dato : 30-06-01 19:45

> a.. "Iexplore.exe
> Application Error: The instruction at "0x65358caa" referenced memory at
> "0x00000008". The memory could not be "read".
>
> Kunne det SAGTENS være - det er den fejl jeg får..!!!

Jo, men ovenstående link refererer jo ikke til den situation hvor du
lukker IExplorer ned. Der snakkes om noget der sker efter man har
haft kontakt med MSN MoneyCentral, hvad det så end er for noget.

> Opdaterer nu...
> Har dog sp2, er den ikke med der?

Jo det skulle den være :(

> Foreløbig MANGE tak :)

Velbekom.

> Det var sikkert også den ultimative!!!

Jeg tvivler, men det er vel værd at forsøge.

> Jeg poster lige resultatet :)

Gør det :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 01-07-01 21:18

Så er fejlen postet i dk-binaer...

Nogle forslag?

Win2k
sp2

Nic

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 21:27

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev:

> Så er fejlen postet i dk-binaer...
>
> Nogle forslag?
>
> Win2k
> sp2

Ja jeg er i hvert tilfælde ved at være blank for ideer.
Dr. Watson giver dig ikke yderligere spor at gå efter og ej
heller Logbogen, eller hvad den nu hedder på din version, vel?

Min Dr. Watson laver en logfil inde i:
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\DrWatson
- når et program går ned.

Logbogen kommer du frem til ved at højreklikke på Denne
Computer > Egenskaber og så ind i Logbog > Program
eller også System. Jeg har endnu ikke rigtig fundet ud af
hvornår det ligger det ene eller det andet sted.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 21:29

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Logbogen kommer du frem til ved at højreklikke på Denne
> Computer > Egenskaber...

Vrøvl.
Denne Computer > Administrer

Sorry.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 01-07-01 22:45

Bruger slet ikke dr. watson...

Jeg tror sgu jeg skriver til microsoft...

Takker for hjælpen...

Nic

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 22:50

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev:

> Bruger slet ikke dr. watson...

Jamen den ligger i Win2000 og kører som standard.
Den gør i hvert tilfælde her og jeg har ikke gjort en dyt for
at få den til det.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 01-07-01 23:12

AHA

Hvad gør vi ved det? :)

Nic

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 23:14

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev:

> AHA
>
> Hvad gør vi ved det? :)

Ved hvad?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic

Dato : 01-07-01 23:31

Har lige installeret IE 6.0 - håber den retter fejlen.
Om ikke andet laver ANDRE fejl :)

Nic

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 23:36

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev:

> Har lige installeret IE 6.0 - håber den retter fejlen.
> Om ikke andet laver ANDRE fejl :)

Tja en betaversion kan man jo sjældent regne helt med, men
selvfølgelig er alternativet jo ikke noget at råbe hurra for.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Nic