Router: Netmeeting & Dlink 106
Fra : Ronni Hostrup

Dato : 20-12-00 18:57

Hejsa NG!
Jeg skrev ind i går, for at høre noget om brugen af Netmeeting sammen med
min isdn ROuter, som er af Mærket D-link 106
Efter at have læst nogle af de svar gik jeg i gang med at undersøge sagen.
Det første jeg gjorde var at købe et seriel kabel, som var nødvendigt for at
opdatere min firmware. Efter opdateringen, kom der en ny menu, (menu 15)
denne menu skulle man så kunne sætte de porte op, som er nødvendige for
netmeeting, og der gjorde jeg da også,
men det virker stadig ikke som om at det vil virke.
Når jeg har forbindelse med en, så kan de godt se min video, og høre mig,
men jeg modtager, ingen ting.
Jeg gik så igang med at søge på nettet, og der stod en masse om noget
add nat .........
men hvor delen gør jeg det henne ? jeg læste at de skulle være i menu 24,8,
som hedder command enterpretter mode, men den havde slet ikke den commando
(jeg connectede igennem telnet og tcp forbindelse)
Nå så måtte jeg igang med at søge igen, og jeg fandt noget med at jeg kunne
godt få det med menu 15 til at virke, men så skulle sætte min lokale ip
sammmen med de porte, som jeg ønskede open, det har jeg også gjordt nu, og
min locale ip adresse er 192.168.1.3., men dette krævede dog at dem der
ville ringe op til mig brugte min ydre ip.
Men hvordan finder jeg den ? når routeren jo blokerer alle trace forsøg..???
Det skal lige siges at jeg har Cybercity Som isp og jeg har en forbindelse
som jeg betaler fast for, men jeg skal stadig ringe om hele tiden og får
derfor tildelt en dynamisk ip adresse
så her er jeg også lidt lost.....

Så mit spørgsmål til jer alle er: Pleaaase Help mee
er det ikke andre som har den samme model
(DI-106) som har fået det til at virker, eller ved hvordan man gør

På forhånd Tusind Tak Hilsen Ronni Hostrup