Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Memory card - hvilken type kan anbefales?
Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 15:47

Der er mange forskellige typer memory cards til digitale kameraer, men
hvilken type er bedst? Jeg har forsøgt at finde nogle test, men uden
held. Jeg mener at de forskellige memory cards kan kategoriseres på
følgende måde (måske tager jeg fejl):
Compact Flash - udbredt lager, hurtigt, billigt.
Smart Media - udbredt, forældet, langsomt.
Memory Stick - mindre udbredt, langsomt lager, forholdsvis dyrt.
MMC/MultiMedia - mindre udbredt, langsomt lager, forholdsvis dyrt.
Secure Digital - mindre udbredt, langsomt lager, forholdsvis dyrt.

Håber her er nogen der kan hjælpe mig til at få overblik over memory cards,
mvh.
Klaus E.

Fra : Henry Vest

Dato : 28-01-07 17:19

Klaus Eriksen <"ke <nospam> wrote:

> Secure Digital - mindre udbredt, langsomt lager, forholdsvis dyrt.

Det er i hvert fald ikke rigtigt. SD er både meget udbredt og (derfor) også
relativt billigt.

--
Henry Vest

Fra : Lindkold

Dato : 28-01-07 19:34

"Klaus Eriksen" <"ke <nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Secure Digital - mindre udbredt, langsomt lager, forholdsvis dyrt.
>
> Håber her er nogen der kan hjælpe mig til at få overblik over memory
7
Derudover:

xD kort, udviklet af bl.a. Olympus. Er vist stadig dyrere end bl.a. CF, men
et meget kompakt kort.

Lindkold
--
www.aptering.dk
Billig håndværkere

Fra : Niels Andersen

Dato : 31-01-07 13:11

On Jan 28, 3:47 pm, Klaus Eriksen <"ke <nospam> wrote:
> Der er mange forskellige typer memory cards til digitale kameraer, men
> hvilken type er bedst?

Måske et dumt svar, men: Den type dit kamera understøtter.

Jeg ville i hvert fald ikke vælge kamera efter medie. Så skulle det da
lige være fordi jeg har svært ved at vælge mellem to, og kun det ene
understøtter en masse medier jeg har i forvejen.

Spørgsmålet om hvilket der er bedst, er noget kamera-designerne må
finde ud af.

Det der interesserer mig er hvor hurtigt kameraet gemmer. (Kommer an
på mere end mediet.)
Resten kommer vel hen ad vejen.

--
Mvh.