Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Maks. understøttelse af CF-kort på en 30D
Fra : Lindkold

Dato : 27-01-07 19:07

Hej NG,

Har et Sandisk Extreme III, 4 GB til mit Canon 30D, som jeg er rigtig godt
tilfreds med.

Skal have et ekstra kort og ser et 12GB, Extreme III til ca. kr. 2.580,-

Har forgæves søgt lidt efter om mit 30D overhovedet understøtter et 12GB
kort, eller er kameraet
helt ligeglad med kortets størrelse??

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 27-01-07 20:07

> [...]
>
> Skal have et ekstra kort og ser et 12GB, Extreme III til ca. kr. 2.580,-
>
> Har forgæves søgt lidt efter om mit 30D overhovedet understøtter et 12GB

Jeg tror nu roligt at du kan købe det store.
Jeg har netop købt et 8Gb (Transcend til kr. 1200,- hos www.midtdata.dk )
til mit 20D, og spurgte her i gruppen for et par uger siden, inden købet.
Tælleren går kun fra 999, men begynder at tælle rigtigt nedad når du når
derned.
Indtil da tager den bare billeder
Mvh Niels

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-01-07 22:01

Niels Hejnfelt wrote:

> Jeg tror nu roligt at du kan købe det store.
> Jeg har netop købt et 8Gb (Transcend til kr. 1200,- hos www.midtdata.dk )
> til mit 20D, og spurgte her i gruppen for et par uger siden, inden købet.

Jeg kan se at man kan få det til en ordentlig pris hos midtdata's
søsterselskab:
http://www.expressdelivery.dk/asp/index1600.asp?varernr=TS8GCF120&goto=productinfo&gruppe=flashram&undergruppe=compactflash&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Bo //

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 27-01-07 23:03

> Jeg kan se at man kan få det til en ordentlig pris hos midtdata's
> [...]

Hm, det kendte jeg ikke, men kan godt se , det er Midtdata's weblayout (og
adresseomr.).
Det må jeg huske...
Mvh Niels

Fra : Jesper

Dato : 28-01-07 14:34

Filsystemtypen som kameraet formatterer kortet med (FAT32) kan uden
problemer håndtere de største hardiske som findes på markedet idag. Det er
derfor sandsynligt at kameraet vil fortsætte med at fungere med
kortstørrelser på flere terabytes, altså tusindvis af gigabytes.

Jeg vurderer derfor at det skulle være usandsynligt at løbe ind i problemer,
men man ved jo aldrig...

FAT16 som anvendes på mange P&S kameraer af ældre dato har en begrænsning på
2GB eller 4GB, og ændre kameraer kan have max. grænser på fx. 128MB eller
1GB, endda selv om filsystemet ikke har sådanne begrænsninger.

/Jesper

Fra : Lindkold

Dato : 28-01-07 16:48

"Jesper" <xylo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på 2GB eller 4GB, og ændre kameraer kan have max. grænser på fx. 128MB
> eller 1GB, endda selv om filsystemet ikke har sådanne begrænsninger.

Jeg siger tak for svarene...

Lindkold
--
www.aptering.dk