Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvad skete der med fotostafetten?
Fra : Peter T.

Dato : 23-01-07 11:24

Jeg husker stafetten her i gruppen, men deltog aldrig i den (kiggede dog
ivrigt med). Er der opbakning for at genoptage den? :)

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-07 16:04

On 23 Jan 2007 10:24:25 GMT, Peter T. wrote:

> Jeg husker stafetten her i gruppen, men deltog aldrig i den (kiggede dog
> ivrigt med). Er der opbakning for at genoptage den? :)

Den afgik ved døden da der ikke var nogle der gad kommentere de andres
billeder. Ikke engang dem der havde sendt billeder ind til deltagelse.
Samt at folk helt glemte at de var dommere.

Fotostafetten kommer kun til at virke over en længere periode hvis folk
vil deltage med billeder og de vil kommentere de andres billeder. Nu
skriver du at du aldrig selv deltog, men hvor mange billeder kommenterede
du? Når jeg deltog i stafetten var der tit 70 - 80 eller flere
fremvisninger af mit billede, men ikke en eneste kommentar. Formålet med
stafetten er at vi alle skal blive bedre fotografer og det bliver man kun
ved at få noget kritik på sine billeder.

Desuden vil jeg foreslå at det skal være i dk.fritid.foto.billedsnak at
fotostafetten skal være. Og regler fra dengang skal nok have en lettere
opdatering. Jeg kan faktisk ikke engang huske de regler der var i
detaljer, men de kan nok findes et eller andet sted.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : Peter T.

Dato : 24-01-07 15:33

Jens Stadsgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Den afgik ved døden da der ikke var nogle der gad kommentere de andres
> billeder. Ikke engang dem der havde sendt billeder ind til deltagelse.
> Samt at folk helt glemte at de var dommere.

Ærgerligt.

> hvor mange billeder kommenterede du?

Ingen. For dengang følte jeg mig ikke rustet til at kunne kommentere det.
Jeg brugte det til gengæld som en god kilde at lære om fotografering og
motiver, når jeg kiggede på de indsendte fotos + kommentarer samt trådene i
fotogruppen.

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-01-07 18:33

Peter T. skrev i Xns98C29E43149B5muh@130.225.247.90 dette:

> [...]
> det. Jeg brugte det til gengæld som en god kilde at lære om
> fotografering og motiver, når jeg kiggede på de indsendte fotos +

Det var også ideen med det hele, men der gik konkurrence i det - dvs. det
handlede om at få sine billeder vist og rost, hvorimod en del faktisk blev
møjsure, hvis der blev rejst kritik. Og det var som jeg oplevede det døden
for et ellers fint initiativ.

Så, hvis en eller anden gad, kunne det tages op igen, men nok med den
betingelse at alle deltagere også forpligtede sig til at kommentere. Og at
man godt kunne kommentere uden at deltage, men altså ikke det modsatte. Og
så skulle man nok finde en anden måde at bringe stafetten videre på end lige
nøjagtigt at det skulle være det /bedste/ billede. Men måske det billede,
der genererede mest billedsnak, hvordan man nu skulle bedømme det. Men
konkurrenceelementet skulle for alt i verden pilles ud - ellers er døden
forudsigelig.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm