Er det en god ide med en kat til?
Fra : Kasper Jensen

Dato : 27-01-07 18:47

Hej !

Vi har en kastreret hankat vi har haft fra lille. Den er nu to år. Vi
overvejer at få en kat mere. Gerne en lidt ældre, kælen, kastreret hankat.
Kan vi forvente, at de kan komme ud af det sammen? Hvad skal vi være
opmærksomme på?

Med venlig hilsen

Tina og Kasper

Fra : Camilla Baird

Dato : 28-01-07 01:47

Kasper Jensen wrote:
> [...]
> overvejer at få en kat mere. Gerne en lidt ældre, kælen, kastreret hankat.
> Kan vi forvente, at de kan komme ud af det sammen? Hvad skal vi være

En legekammerat kan kunn anbefales Dog vil jeg anbefale en yngre
(han)kastrat - så går sammenføringen sandsynligvis nemmere
Har I set på www.vildkat.dk? En side for neutraliserede katte, der søger
nye hjem?
mvh Camilla

Fra : Siri

Dato : 28-01-07 09:11

> [...]

> En legekammerat kan kunn anbefales Dog vil jeg anbefale en yngre
> (han)kastrat - så går sammenføringen sandsynligvis nemmere

Både 'Kattehviskeren' af Claire Bessant, og 'Kattens adfærd og
problemadfærd' af Marianne Thornberg er fuld af gode tips og
retningslinier for, hvordan man bedst introducerer en ny kat i hjemmet,
hvor der allerede er een kat.
Men praktiske erfaringer fra de 'gamle rotter' her i gruppen kan ikke
undervurderes - jeg er også interesseret i at høre alle viise ord om
emnet - lad høre?
Der er ganske rigtigt mange dejlige misser på vildkat.dk - også nogle
lidt ældre hanner, jeg falder komplet for ham den sort-hvide fra Frb,
der kan sige mor... Og så den nuttede 'Prinsen' - men de er for gamle
til, at jeg tør lade dem flytte ind hos Gia, det skal være en kat, der
er yngre eller max på samme alder som hende - og som jeg kan sygeforsikre.
Har iøvrigt tjekket priser på sygeforsikring - det viser sig, at
Garfors, på trods af en smule større selvrisiko (600 mod DDs 500), har
en noget lavere præmie (plus 10% rabat på det hele ved flere katte). Jeg
vil således lande på 1200/år istf 1600/år for to katte - også værd at
tage med, det er ca en sæk RCmad til misserne! Plus medicindækning optil
1000 kr. Ellers har de stort set samme regler.
Der er et par stykker her i gruppen, der vist havde gode erfaringer med
Garfors, og de virkede også mest fremkommelige i telefonen (hov, det er
vist lidt en ny tråd, det her.... men om at få ny misse, altså).
Held og lykke med at finde den rigtige legekammerat til jeres missedreng

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-01-07 09:19

Der er en god artikel om sammenføring af katte på hjemmesiden
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=45&cat=1

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***