neutralisering..og alligevel drægtig ???
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 24-01-07 01:11

Hej gruppe

Ja nu jeg er igang kan i så høre om noget virkelig underligt....
I august sidste år blev jeg af min dyrlæge spurgt om jeg ville tage mig af
to killinger på fem uger, deres mor var dræbt...
de skulle så ompladseres når de blev tolv uger...det ville jeg jo godt, og
heldige var vi, for vi fandt hurtigt nogle gode hjem til killingerne når
tiden kom...skæbnen ville så at den ene blev syg, noget underligt noget
under huden, og dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad det var. Han var vidt
omkring..skab, troede han en overgang, nå men killingerne kunne ikke
afleveres da det var for risikabelt...vi beholdte dem selv )) da de var
fem måneden blev de neutraliseret og øremærket, og den ene fik taget en
prøve da den så alligevel var bedøvet....det viste sig at være noget med
hormonerne ??? og hun skulle være på medicin resten af livet....det er gået
godt, og for syv måneder siden blev jeg så endnu engang ringet op af en dame
fra Holtug om en killing som blev misrøgtet og skulle fjernes....kunne jeg
tage den ? ja...det var en meget smuk kulsort norsk skovkat på ca tolv
uger..en han...Jeg fik ham afluset, og på fode igen, og meningen var så, at
han skulle køres op til Inges kattehjem, men min datter som stod og skulle
flytte hjemmefra om nogle månedet blev forståligt nok forelsket i ham, og
ville gerne have ham med. Hun er nu flyttet, og Louie (som han hedder) skal
neutraliseres her d 1-2-07 og så flytte ud til hende (snøft)
Men men men....han har hele tiden været meget sammen med den kat som
tidligere var syg..han har et par gange kluntet prøvet at parre hande, men
hun er jo NEUTRALISERET....så pyt, har jeg tænkt...pludselig, for en fjorten
dages tid siden mærker jeg at hendes dievorter er meget store?? og et par
dage efter bløder hun bagfra...hvor ved jeg ikke, men jeg tog til dyrlægen
som ikke vidste hvad han skulle, hun var ikke syg og blødte ikke mere...er
hun drægtig spurget jeg...nej det er umuligt svarede han..tag hjem og og
hold øje med hende et par dage ...
MEN jeg en nu ret sikker på at hun er med killinger..hendes dievortet er
blevet vildt store, og hendes mave er tydelig vokset til ..to runde buler i
hver side...jeg bemærkede det så igen idag da jeg var ved dyrlægen, og nu
skal hun så op og røgtenfotograferes...men tænk engang hvis hun er med
killinger, og er blever "neutraliseret" der er sgu da en skandale...vi må
se...

hilsen Majbritt

Fra : Inge

Dato : 24-01-07 02:29

> [...]
> skal hun så op og røgtenfotograferes...men tænk engang hvis hun er med
> killinger, og er blever "neutraliseret" der er sgu da en skandale...vi må

hej Majbritt
Jeg bliver så glad når jeg læser om de katte som du og andre gode mennesker
tager sig så godt af. Hvis jeg boede i hus ville jeg gøre det samme, og
ville nok have svært ved at begrænse mig. Her hvor jeg bor på anden sal i
indre by må vi kun have et dyr, altså en hund eller en kat. Jeg synes det er
lidt synd for misser at hun kun har mig som selskab, men det bliver nok ikke
anderledes.
Tilbage til sagen, tillykke med alle de nye misser du nu har, godt at hende
fra krybekælderen kom hjem til dig, det har jeg ventet spændt på at se nyt
om. OG så osse et til lykke med at du så måske skal være mormor og farmor
på samme tid, om ikke andet så ved du da hvem faren er ;) fnis.
Nå måske er det falsk alarm, selv om jeg nu ikke synes jeg har hørt om
falske graviditeter hos katte. mere hos hunde.
Jeg håber du vil skrive mere om dine katte.
mvh
Inge

Fra : Siri

Dato : 24-01-07 10:54

> [...]
> hver side...jeg bemærkede det så igen idag da jeg var ved dyrlægen, og nu
> skal hun så op og røgtenfotograferes...men tænk engang hvis hun er med

Hej Majbritt
Ligesom Inge vil jeg gerne rose dig i de højeste toner for dit arbejde
og udgifter på de katte, du så kærligt tager dig af. Bravo, bravo, og
her ville jeg jo gerne sætte en hyldest-smiley. Ind imellem kigger jeg
ind på www.dekatten.com, kig under deres smileys og find den, der hedder
'hylde'
Ja, det er lige ved, at jeg som Inge ønsker, at jeg boede i hus og også
kunne..... Men sådan er det så ikke. Det bliver max to misser hos mig.
Hvad angår 'falsk' drægtighed og tegnene på dette, så ved jeg, at der er
andre herinde, der har helt konkret erfaring med dette, for der har
været tråde om det. Det kan være svært at bedømme, selv for en erfaren
avler - de tegn, du beskriver, kan være der, og alligevel ingen
killinger.....
Men du har ret, hvis der er, så er det da en skandale, og burde ikke
kunne ske. I netdyredoktor var januars nyhedsbrev meget om
neutralisering med et fint link til en artikel om neutr. af hankatte -
og jeg klikkede spændt på det om hunkatten, da jeg undrer mig lidt over
et par ting ved Gia, og gerne ville vide mere om, hvad man præcis gør,
når man neutr. en hunkat. Men nej... det virkede ikke... man kom bare
tilbage til hovedsiden igen-igen.
Jeg prøver igen for 117. gang, hvis det virker, så får du linket senere...
Uha.... det er da en skrækkelig tanke, hvis det kan ske....
Der må være nogen her, der ved noget om det??
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Saxtorph

Dato : 24-01-07 16:14

Hej Majbritt

Min mor´s kat var udsat for nogenlunde det samme for nogle år tilbage.
Det var en sød blandings siameser dame, der var indekat men blev luftet om
aftenen når min mor kom hjem fra arbejde.
En dag glemte hun desværre at katten var lukket ud og næste morgen kom
katten ikke da hun kaldte. ak! katten var væk i ca en måned, men stod så
igen ved hendes dør en aften hun kom hjem.( hun bor i lavtbebyggede etage
lejligheder ned til en park) og så gik det som det måtte øh... katten blev
gravid (og den var ellers neutraliseret!!! Dr Dyr fik røde ører og omgjorde
neutraliseringen på hans egen regning (manglede da bare ) nå historien
endte godt, den nye killing blev afsat til noget familie og næste gang hun
luftede katten mødte hun en ældre dame, som havde givet katten husly på dens
udetur og som i øvrigt var blevet meget glad for katten. (hun boede i et hus
kun et stenkast fra min mors lejlighed.) Den ældre dame fik katten, da min
mor i øvrigt syntes det var synd den var så meget alene i hendes lejlighed.

med hensyn til neutralisationen, der gik galt var det vist fordi dyrlægen
kun havde skæret æggelederne over og det åbenbart ikke var udført
ordentligt.

De bedste hilsener

Carina

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 24-01-07 17:22

Hej Carina

Ja det var også noget i den stil jeg har gået og tænkt på med min egen
kat...der skulle jo foregå andre ting med den under narkosen ( foretaget
nogle prøver ) og dens søster lå ved siden af og skulle også
neutraliseres...så har jeg tænkt at det på en eller anden måde må være
"smuttet" for ham...
Men lad os nu se....hun ser godt nok tyk ud ( små rundinger på hver side )
og hun opfører sig også anderledes end hun plejer, ja måden hun går på er
også anderledes....

Skal jeg iøvrigt give henden anderledes kost... ( hvis nu ) jeg ved godt at
den står på killingefoder, men er det ikke først de sidste uger ?
Andre forholdsregler ??

Hilsen Majbritt

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 25-01-07 11:30

Hejsa
Som de andre, vil jeg også benytte lejligheden til at give dig et kæmpe
skulderklap. Uden mennesker som dig, så det sort ud, for de katte folk
bare ikke bryder sig om.

Til din bekymring om kattens evt. drægtighed.
Som jeg ser det, kan der være 2 aspekter i dette.
Den ene er, at dyrlægen kun har steriliseret katten og ikke gjort sit
arbejde godt nok. På den måde kan det faktisk godt lade sig gøre,
sjældent, men det KAN ske.
Det andet er; at katten kan være "indbildt drægtig". Det sker faktisk,
at mine hunner, når de bliver parret af min hankastrat, kommer i en
slags "falsk drægtighed" og dermed først kommer i løb igen 48 dage
senere. I modsat fald ville de komme i løbmed 18 dages mellemrum.
Men de har dog aldrig været runde osv. Så mon ikke din kat er drægtig?

Held og lykke fremover.
Lone

Med venlig hilsen
Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 25-01-07 12:12

Hej Lone
Tusind tak for din info om løbetidsperioder.
Jeg har gået og manglet info om hunkattes 'cyklus', fordi jeg har haft
en fornemmelse af, at det også påvirker kattens humør og aktivitetsniveau.
Det lyder, som om vi skal have en tråd om neutralisering og de
forskellige metoder - hvad der er almindeligt, hvad der forekommer, og
hvad konsekvenserne er, både for adfærd, drægtighed, falsk drægtighed
osv osv. Netdyredoktor har meget lidt info om det - i alt fald hvad jeg
har kunnet finde.
Måske en af de kyndige personer her kunne lave en artikel om det.....
Spændende læsning, synes jeg

Siri

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 25-01-07 12:30

Hej Siri
Jeg kiggede lige din profil og kan se at du bor i KBH, du har faktisk en
god mulighed for at lære mere om netop dette emne lige om lidt
Idet Birmaringen i samarbejde med Racekatten afholder et møde d.30 april
Du kan læse mere på www.birmaringen.dk
her er lidt oplysning
Emne: Opdræt - om drægtighed og fødsler
Sted: Kulturhuset Pilegården, Brønshøjvej 17, 2700 Brønshøj
Dato: Mandag den 30. april 2007
Tid: 19,00
Tilmelding: Til Vivi Fletcher, Racekatten.
Jeg ved at Susanne vil komme ind på Østrus(løbetid) osv.
Mange hilsener
Lone
PS.Du må selvfølgelig gerne komme til Herning, hvor vi også holder et
møde med samme emne d. 12 april, men det er nok lidt langt at køre, en
torsdag aften

Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 25-01-07 17:10

> [...]
> PS.Du må selvfølgelig gerne komme til Herning, hvor vi også holder et
> møde med samme emne d. 12 april, men det er nok lidt langt at køre, en

Hvor er det sjovt, Lone, lige i dag har jeg kigget godt på din
hjemmeside med artiklen om, hvordan det er at have Birma... Det lyder
bare herligt! Ja, ærgerligt, at der er så langt til Herning, ellers
havde jeg helt klart kigget forbi og mødt de smukke missebasser - jeg
var til mit livs første katteudstilling primo dec på Amager, og der var
sååå mange såååå smukke Birmaer - den ene dejligere end den anden....
Med venlig hilsen
Siri (og langhåret misse-hilsen fra Gia perser )
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield's

Dato : 25-01-07 20:08

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen
> Siri (og langhåret misse-hilsen fra Gia perser )

Husk at der er udstilling nu her i week-enden i Køge.
Det er Katteklubben, der står for den.
Se
www.katteklubben.com
hilsen Vibeke