Jeg havde helt glemt...
Fra : C.H

Dato : 23-01-07 15:44

..... at to af mine katte er helt vilde med sne....

Der ligger lidt bunker her og der i vores gårdsplads og en af misserne
fornøjer sig lystigt... Hun er den farligste tiger og hun befinder sig i
vildmarken - her skal man tage sig i agt!!

Hun er en fest at kigge på

Connie

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 15:52

C.H wrote:
> [...]
> fornøjer sig lystigt... Hun er den farligste tiger og hun befinder
> sig i vildmarken - her skal man tage sig i agt!!

Hvor skønt...
Buster stopper i døren og kigger ud og kigger på mig med et spørgende blik,
som ville han sige: "hvad er det du har spredt ud over det hele derude?"

Men han går ud alligevel, men sørger for at træde på de pletter på terrassen
hvor sneen ikke ligger... Og det ser ikke ud som om han synes det er videre
morsomt når han går ud på græsset...

Louise, og Buster, som lige har overgivet sig, og gået ud i det der hvide
noget...

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-07 17:09

Louise wrote:

> [...]
> synes det er videre morsomt når han går ud på græsset...
>
> Louise, og Buster, som lige har overgivet sig, og gået ud i det der

Jeg skulle lige hilse fra Mini og sige, at dem der går ud i sådan
noget hvidt "noget" må jo ikke være rigtig kloge. Næh, en sofa med et
dejligt varmt tæppe man kan kravle ind under er lige sagen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 17:16

Tove Krieger wrote:

> Jeg skulle lige hilse fra Mini og sige, at dem der går ud i sådan
> noget hvidt "noget" må jo ikke være rigtig kloge. Næh, en sofa med et
> dejligt varmt tæppe man kan kravle ind under er lige sagen.

Så kan du hilse Mini og sige at om en toimes tid går man ind og lægger sig
under det tæppe der hænger over den gode lænestol, for at skjule hvor nusset
den er...
Men, kan mærke at det nok ikke varer en hel time alligevel, for man begynder
at komme mere og mere in d nu, hvor deyt bliver mørkt og koldt udenfor...

Louise og Buster, som lige nu mæsker sig med dejligt tørfoder

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 17:23

Louise wrote:

> [...]
> koldt udenfor...
> Louise og Buster, som lige nu mæsker sig med dejligt tørfoder

Nå, timen blev til 5 minutter..
Og nu kan jeg gætte at der skal overvåges i køkkenet det næste stykke tid,
for nu skal jeg, aka slaven, til at tilberede mad som indeholder kylling,
og sæt nu jeg kom til at spilde noget...

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-07 17:52

Louise wrote:
> [...]

LOL Jeg var sgi' lige ved at tro, at du også var gået over til
tørfoder

> [...]
> stykke tid, for nu skal jeg, aka slaven, til at tilberede mad som
> indeholder kylling, og sæt nu jeg kom til at spilde noget...

Du kommer garanteret til at spilde en lille smule. Det gør man altid
nogen stirrer på den mad man laver.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 18:02

Tove Krieger wrote:

> LOL Jeg var sgi' lige ved at tro, at du også var gået over til
> tørfoder

> Du kommer garanteret til at spilde en lille smule. Det gør man altid
> nogen stirrer på den mad man laver.

Ja, Tove, du har ret, jeg kom sørme til at spilde lidt råt kyllingebryst,
uden skind og ben, og du kan tro det faldt i god jord...
Og lige nu er man ude igenj, men mest fordi jeg gerne vil lufte ud mens jeg
laver mad, for har hverken emhætte, eller vindue i køkkendet, som ligegr i
en niche bagest i stuen..

Louise
-og Buster, som blev _meget_ glad

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-07 18:23

Louise wrote:

> Louise
> -og Buster, som blev _meget_ glad

Ja det tror jeg gerne. Du skulle prøve en dag med lidt råt hjerte, det
er Mini komplet tosset med, og det feder i hvert fald heller ikke.

Fra : Siri

Dato : 24-01-07 11:02

> Louise skrev:

Hej Louise - hii hii, Busters egen vejrgudinde
Det er da lidt skønt at være almægtig i nogens øjne - hvem sagde
katteslave....

> [...]
> at komme mere og mere in d nu, hvor deyt bliver mørkt og koldt udenfor...
>
> Louise og Buster, som lige nu mæsker sig med dejligt tørfoder

Bon appetit til Buster - det er skønt, når man har fundet noget foder
til sin kat, som den virkelig kan lide! Når den kommer mæt og tilfreds
over til én bagefter og vil aes eller bare 'slå mave' ved siden af een -
åh jo, glæden ved at have kat....
Dejligt med sne-historierne - måske skulle man (efter behørig hjemmetest
af den nye røde sele) tage Gia over i Kgs Have en stille søndag
formiddag - jeg er bare lidt nervøs mht de hunde, der bliver luftet
dér..... Vil nødig risikere noget.
Forresten: Lige en hilsen til Toves egen fluefænger fra Gia, der nu har
fanget sin første flue i mit hjem En lille een, godt nok, men
snuppet blev den!
De dejlige katte.... En daglig lykke....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-01-07 11:16

Siri wrote:

> [...]
> har fanget sin første flue i mit hjem En lille een, godt nok,
> men snuppet blev den!
> De dejlige katte.... En daglig lykke....

Mini er imponeret skal jeg hilse og sige, og så _uden_ fluesmækker,
det er en bedrift, men hun mener stadig at det er meget nemmere med
"smækkeren". Godt gået lille Gia .

--
Venlig hilsen Tove (og Mini, som lige har været ude i et helt
kvarter, store sager.)

Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 25-01-07 21:35

> [...]
"smækkeren". Godt gået lille Gia .

> Venlig hilsen Tove (og Mini, som lige har været ude i et helt

Tak Tove Det blev misserdyret da glad for at høre
Gia har jo en unfair fordel: Indbygget "smækker" i hver pote, nemlig de
lange bløde tuffer (hårtotter mellem tæerne) - jeg tror, at de store
brede poter gjorde det lidt nemmere. Hvis først hun bare rammer fluen,
så bliver den jo indfanget af de "tentakler"...
Hun er faktisk en rigtig lille jæger, ret "instinkt-stærk", kunst-gjort
perser eller ej. De mest naturtro stykker legetøj virker bedst på hende
- to rigtige fjer og en fugle-stor fjerkvast bliver jagtet ihærdigst med
spring og 'fugle-slag', og den lille dun-tot på en fjedrende pind, der
svirrer som et insekt - ja, jeg har aldrig før set hendes små poter gå
så hurtigt! Alm. tøjmus og bolde er hun ligeglad med, men den pelsmus,
min kjæreste gav hende i julegave bliver indfanget og gnasket i. Hun er
helt amok over de stykker legetøj...
Så bare ikke sig, at persere er dovne udstillingsdukker - hende her er
der gang i. Og hun nyder foreløbig kulden i sin tykke vinterpels, på min
altan hver dag. Sidder bare der og nyder det i vel et kvarters tid - så
er det også nok for hende (lidt dovendyr og sofakat er man vel....). Men
hun er rykket ned på gulvet i stedet for at sove i fodenden, det er
hende vist for varmt. Radiatoren ænser hun ikke, så pladsen er ledig
Bred og lang er den ellers.....
Hvor er det dejligt at læse om de glade katte i sne og på varmeapparat -
sæt billeder i jeres albums, årh hva'....
Hvem der bare havde sådan et digitalkamera... Men de er dyre! Så er der
vigtigere ting i tilværelsen, såsom Gias forsikring

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-01-07 22:08

Siri wrote:
> Hvem der bare havde sådan et digitalkamera... Men de er dyre! Så er
> der vigtigere ting i tilværelsen, såsom Gias forsikring
> Med venlig hilsen
> Siri

Du må se at få dig en svigersøn som mig Spøg til side. Han har
foræret mig et dejligt Canon digitalkamera med 2 memorycards til, et
på 32MB og et på 256 MB, så jeg er godt kørende. Det er nu dejligt
også at han tager så gode billeder, det er ham der har taget
nærbillederne + det af hendes øje, det billede fik han megen ros for
inde på det forum der hedder "fotokritik". Jeg må også se at få taget
mig sammen til at få "skudt" lidt flere billeder af hende Mini.

Fra : Siri

Dato : 25-01-07 22:27

> [...]
> også at han tager så gode billeder, det er ham der har taget
> nærbillederne + det af hendes øje, det billede fik han megen ros for

Hir hir, jeg skal vist snarere selv se at få mig en flink svigermor,
hvis du forstår De fotos var jeg også ret imponeret af!
Nå, Gia miaver ad mig, at jeg skal svinge med pinden med de to fjer på -
hun ræser fra gang til stue efter de mere og mere forbidte fjer, og
hopper højt efter dem - hvis hun havde adgang til have, så ville jeg
vist få både mus og andet 'godt' leveret på dørtrinet!
Mere hir hir: Jeg var engang ude med en fyr, der havde udekat, og han
fortalte bleg og med væmmelse om dengang hans kat havde serveret ham en
blodig mus midt i sengen midt om natten! Ja, utak er verdens løn Den
ville jo bare gøre sin pivede ejer ekstra godt....
Nå, vi kan ikke allesammen være stovte piger fra landet, jo.... Og nu er
Gia fluefænger altså indekat, og sådan forbliver det.
Ja lad os se flere billeder af din flotte tortie i fuld fart

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-01-07 18:47

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev:

> Jeg skulle lige hilse fra Mini og sige, at dem der går ud i sådan noget
> hvidt "noget" må jo ikke være rigtig kloge. Næh, en sofa med et dejligt
> varmt tæppe man kan kravle ind under er lige sagen.

Vores hunkat Silke har fundet ud af noget som er endnu bedre. At ligge og
dvaske på en håndklæde, ovenpå radiatoren, se DET er sagen. Jeg tog lige et
snapshot af dovneriet

http://www.sitecenter.dk/pclinks/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10017

Mvh.

Karsten

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-01-07 19:13

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> ligge og dvaske på en håndklæde, ovenpå radiatoren, se DET er
> sagen. Jeg tog lige et snapshot af dovneriet

Ja, hun er jo tortie ligesom Mini. Dejligt billede, kors hvor hun
hygger sig. Jeg har jo 2 billeder af hende i forvejen (i jeres smukke
sofa).

Hun har da i det mindste plads på radiatoren. Vores er de alm. smalle,
men alligevel kan hun få "mokket" sig op på dem ( _uden håndklæde_)
Jeg begriber ikke hvordan hun kan holde den varme ud, men de
forstår rigtigt at nyde livet de små.

Fra : Battlefield's

Dato : 24-01-07 20:30

> [...]
> men alligevel kan hun få "mokket" sig op på dem ( _uden håndklæde_)
> Jeg begriber ikke hvordan hun kan holde den varme ud, men de

Hej
Så skulle du bare se vores siamesere, der nærmest ligger i lag ved siden af
brændeovnen, de kan slet ikke komme tæt nok på, selvom der må være meget
varmt.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-01-07 12:03

On Jan 24, 8:30 pm, "Battlefield's" <battlefi...@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> Så skulle du bare se vores siamesere, der nærmest ligger i lag ved siden af
> brændeovnen, de kan slet ikke komme tæt nok på, selvom der må være meget
> varmt.

Det samme med vores 4 katte, som næsten kæmper om at ligge oven på
kedlen på træpillefyret.
Utroligt at de kan holde det ud.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 12:31

wrote:
> [...]
> varmt.

Det samme med vores 4 katte, som næsten kæmper om at ligge oven på

Vores, der ellers er 100% udekatte lusker sig ned i vores fyrkælder og
ligger og smæsker sig ovenpå elvandvarmeren.
Dernede står et tussegammelt oliefyr, hvor det varme vand ude fra vores
halmfyr løber igennem - det er så uisoleret, at der er dejligt varmt til de
små misser, når det bider udenfor....

De er nu ellers ikke så sarte - de kan finde på at være ude selv i øsende
regnvejr... Tror mine katte er lidt sære - men ellers havde de jo nok ikke
været katte

Connie