hundemad fra fakta
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 14:33

Hej
I dag smed jeg en pose hundemad ud som jeg havde købt i "Nødstilfælde" i
Fakta (kan ikke huske hvad mærket hed men det var billigt) , grunden var at
efter vovsen ( en labbe som ellers er ALT ædende) kastede det hele op et par
dage i træk, og opkastet lugtede anderledes slemt, meget af det var
ufordøjet selv om det var morgenen efter, jeg sørgede selvfølgelig for at
købe en pose af det vante mærke. Problemet forsvandt med det samme.
Spørgsmålet er om andre har haft samme oplevelse og hvorfor det var så
ildelugtende ?

MvH Niels

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-02-07 15:11

nobody wrote:
> [...]
> vante mærke. Problemet forsvandt med det samme. Spørgsmålet er om
> andre har haft samme oplevelse og hvorfor det var så ildelugtende ?

Det kommer måske også an på, hvornår du købte den pose til
nødstilfælde. Checkede du sidste salgsdato ? Hundetørfoder kan også
blive for gammelt, og tilmed risikere at blive harsk. Du burde have
taget posen med til Fakta og reklameret.

Jeg tror under alle omstændigheder, at jeg ville have stoppet med det
foder allerede den første dag hunden kastede op, især når det lugtede
grimt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 16:17

> Jeg tror under alle omstændigheder, at jeg ville have stoppet med det
> foder allerede den første dag hunden kastede op, især når det lugtede
> grimt.

hehe du kender ikke en(min) labbes fordøjelse .... harsk er ingen ting i
denne forbindelse og det er derfor jeg har tænkt over det og ja jeg burde en
hel masse men jeg er langtfra et perfekt menneske, ville bare vide om det
var noget andre var ude for.

MvH Niels

Fra : nana sørensen

Dato : 02-02-07 18:21

"nobody" <--> wrote in message
> [...]
> købe en pose af det vante mærke. Problemet forsvandt med det samme.
> Spørgsmålet er om andre har haft samme oplevelse og hvorfor det var så

Vores hunde (3stk) kan heller ikke tåle billigt hundemad, som det der koster
30 kr for en sæk. Har et par gange akut været nødt til at give dem det, men
den bette smule de gad æde kom også op igen.

Fra : Iben Holst

Dato : 03-02-07 11:16

> [...]
> købe en pose af det vante mærke. Problemet forsvandt med det samme.
> Spørgsmålet er om andre har haft samme oplevelse og hvorfor det var så

Når jeg i nødstilfælde må købe andet end det foder min hund normalt får,
passer jeg meget på hvilket slags det er. Det er ikke det billigste på
hylden
jeg tager. Jeg har ikke oplevet at han har kastet op af det eller det helt
billige, men af det helt billige er hans mave er gået i stå så han har
skullet
sidde længe for at få noget ud af den anden ende hvis der overhovedet er
kommet noget ud i flere dage.

Jeg sammenligner det lidt med mig selv. Jeg spiser f.eks. meget proteinrigt,
en del frugt og meget varieret over dagen; men hvis jeg er inviteret i byen
og over en eftermiddag kun bliver budt alm. boller og div. kage etc. i dén
dur, går jeg totalt ned i omdrejninger. Jeg bliver hurtig træt og uoplagt og
kan blive rigtig dårlig så jeg er tæt på at skulle kaste op. Når maden
pludselig er i en helt anden boldgade end det normale kan jeg sagtens
forstå at dyr også reagerer med opkast og at maven går i stå.

Iben

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-07 08:33

"nobody" <--> skrev i en meddelelse
> [...]
> købe en pose af det vante mærke. Problemet forsvandt med det samme.
> Spørgsmålet er om andre har haft samme oplevelse og hvorfor det var så

Når en hund kaster op, er det som regel fordi, den har slugt noget, som er
større, end det kan komme ud, den normale vej.

Det fortæller du næsten også selv, ved at den kastede op, flere dage i træk,
og kastede ufordøjet mad op... Dette er blandt andet, en af grundene til, at
en hund der døjer med maven, skal faste.
Jo mere den spiser, jo større chancer, har det, som ikke kan komme igennem,
for at blive presset længere ud i tarmene, for til sidst at,sætte sig helt
fast. Så hedder det ikke længere forstoppelse, men tarmslyng, og kun en
operation kan redde hunden.

Så her, tror jeg virkeligt, helt uden at se hunden, helt kan frifinde
Fakta's hundemad, selvom det er billigt ...

En hund har... Hvad man kalder rovdyrmave, hvilket Bl.a gør den i stand til
at æde ådsler, kan den det, tror jeg også lige, at den klarer selv Fakta's
hundemad.

At det lugtede slemt, betyder bare, at det har været langt ude i tarmene, og
så kommet retur igen.... Så da dette kom op, var der fri passage igen, og
problemet var løst.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-07 14:11

> [...]
> og
> så kommet retur igen.... Så da dette kom op, var der fri passage igen, og

ok det lyder meget godt og underforstået skulle jeg prøve igen ..... men det
gør jeg altså ikke

og der var ikke noget i opkastet som kunne forstoppe.

mvh Niels