Hun elsker at køre bil...
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 00:53

....fortalte Bingo`s tidligere ejer.
Det med, at elske bilkørsel består så i, at angribe bilruden hver gang, der
kommer en modkørende bil. Vi har så kun kørt med hende, da vi hentede hende,
( hvilket også var en prøvelse ) og så små ture på vores egen vej, hvor der
ikke rigtigt er noget trafik. Vi forsøgte, at distrahere hende fra øvrig
trafik med sit eller dæk kommando og rose, når hun havde fokus på os. Dvs.
jeg kørte- manden tog sig af Bingo.
Der er ingenting, så længe vi ikke møder andre biler.

Nu er chancen så for eksperterne til, at komme på banen: Hvordan får vi
hende mere afslappet omkring bilkørsel ?
Vil det f.eks. hjælpe, at hun f.eks. er i bilen sammen med Biva, der normalt
snorksover under kørsel ?
Vi har en mistanke om, at tidligere ejer har opfordret den uhensigtsmæssige
opførsel.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anette

Dato : 02-02-07 01:30

Buffy wrote:

> Nu er chancen så for eksperterne til, at komme på banen: Hvordan får
> vi hende mere afslappet omkring bilkørsel ?

Ekspert - mig? næh
Men jeg ville forsøge med et hårdt "Nej" når hun farer frem, trække hende i
halsbåndet ned i dæk og rose hende samme sekund hun tager det fredeligt.

Nu er det jo kun en gang I har haft hende med i bilen, det er sikkert
stressende for hende - nye mennesker, fremmed bil o.s.v. men jeg ville
forsøge at stoppe den adfærd hurtigst muligt. ¨Få hende til at forstå at det
er ikke acceptabelt i denne flok.
Hvis ikke det lykkes - så starte helt forfra: Ind i bilen når den holder
stille - rose for at tage den med ro - næste dag starte motoren - rose for
at tage den med ro, næste dag køre en lille 500meters tur - rose for tage
den med ro o.s.v.

Held og lykke med hende

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 07:59

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:45c28585$0

> Men jeg ville forsøge med et hårdt "Nej" når hun farer frem, trække hende
> i halsbåndet ned i dæk og rose hende samme sekund hun tager det fredeligt.

Det er også forsøgt, men det virker til, at det stresser hende mere, end det
får hende til, at falde ned.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-02-07 07:17

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt snorksover under kørsel ?
> Vi har en mistanke om, at tidligere ejer har opfordret den

Min Loui har det med cyklister der kører tæt forbi bilen, hvis vi feks.
holder stille, jeg har vendt mig til, at have en pose med guffer i, på
førersædet indenfor rækkevidde, så når jeg kan se, at der nærmer sig noget,
så smider jeg et par stykker bagud til ham i bagagerummet, det kan aflede
ham, men det kræver at man er lidt obs på om der er "noget" i farvandet. og
så stor ros når han opdager at han er gået "glip af noget". Det kan være ret
distraherende når man kører alene med sådan en der pludselig farer op på den
måde.

alternativt kan du have et fyldt marvben ell. lign. hvis han er til sådan
noget?, eller en eller anden form for "lyd" du kan distraherer ham med.
I sommers købte jeg feks. et båthorn, som jeg brugte til Emma, der havde det
med at fare rundt og gør af ingenting i haven, det var ret effektivt til at
bryde den irriterende vane med, og så stor ros når hunden bliver afledt og
stopper adfærden.

Eller du kan have et bur i bilen, det vil begrænse hans udfald og du ved
hvor du har ham.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 08:02

"Torben og Marie-louise Ager"

> Eller du kan have et bur i bilen, det vil begrænse hans udfald og du ved
> hvor du har ham.

Ja, nu har vi jo fået en lidt større bil igen, så der er måske plads til et
bur.

Vil da prøve, om nogen godbidder af en slags evt. kan aflede hende. Hun er
jo vældig madfikseret.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-02-07 08:09

> [...]
> et bur.
>
> Vil da prøve, om nogen godbidder af en slags evt. kan aflede hende. Hun er

Det kan være en stor fordel at have en madøre i visse situationer (-:

mvh. marie -som også vil have en større bil!

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 02-02-07 12:01

Ekspert vil jeg ikke kalde mig! Men et par forslag har jeg dog.

Et bur er et ganske godt sted for en hund, både af
trafiksikkerhedshensyn og ikke mindst en sikkerhed for hunden
selv. Buret giver en begrænset mulighed for udfald mod udefra
kommende ting og så er det muligt at lægge et klæde (håndklæde /
lagen)over buret.

En anden måde kan være en sprayflaske med vand! Den løsning er
nok mest brugbar når man er mindst 2 personer. Spray vand i
hovedet på hunden, ligeså snart den gør tegn til at ville lave
et udfald, ros straks hunden, når den stopper op i sit
forehavende. Efter ca en eller to ugers træning vil hunden have
ændret adfærd.

Har selv brugt det sidste forslag på egne hunde, som begyndte at
hyle, når vi nærmede os træningspladsen.

Mhv Karsten