Flot arbejde.
Fra : pwh

Dato : 02-02-07 00:15

Der startede en "hetch" mod sniksnak her i gruppen
til fordel for seriøs hunde/træningssnak.

Fint nok i mine øjne hvis ønsket var det.
Men hvad har det vist sig at værer indtil videre.
Nul og en shit, der har været 2-3 mennesker mig selv incl
der har gidet deltage i de tråde.

Havde jeg ikke (helt bevidst) galpet op om Schæfere
i tråden om omplacering var den gået død efter 5 indlæg.

Så fint nok at klage over sniksnak, men har i selv noget bedre
at gører godt med, det virker ikke sådan.
En kanongod skribent som John er det da lykkedes jer at
jage væk.

Ja lidt galle herfra, men faktisk syntes jeg grupen
kørte hyggeligt før alt "seriøsiteten"

/Jens

Fra : Eva

Dato : 02-02-07 00:23

> [...]
> En kanongod skribent som John er det da lykkedes jer at
> jage væk.
>
> Ja lidt galle herfra, men faktisk syntes jeg grupen

Du har helt ret Jens.
Det ser ikke ud til, at dem der brokkede sig har noget seriøst at komme med,
så hvorfor punke dem, der sidder og laver lidt sjov og ballade.
John skal nu nok komme igen - han kan ikke undvære at prale med Milo
Og jeg tror også, at han savner din mobning af den stakkels hund - men jeg
tror nu ikke, at han fortæller "fars vovse", hvordan der bliver skrevet om
ham *GG*

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 00:35

Eva, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Du har helt ret Jens.

Jeg har altid ret Eva

> Det ser ikke ud til, at dem der brokkede sig har noget seriøst at
> komme med, så hvorfor punke dem, der sidder og laver lidt sjov og
> ballade.

Det var jo John's ide at give dem frirum 1 mnd for at bevise at gruppen
så ville gå død.

Jeg er så ikke helt så stædig som den jydetamp
og har prøvet at værer imødekommende.
Mener også at vi bør finde et fælles niveau, men jeg tror/fornemmer
at det mere er i retning af hygge end det rent seriøse hundesnak.

> [...]
> Og jeg tror også, at han savner din mobning af den stakkels hund -
> men jeg tror nu ikke, at han fortæller "fars vovse", hvordan der

Arrh. jeg ville nu ikke selv prale med en overvægtig Schæferhan
der tisser som en tæve, så fair nok at han holder lav profil

/Jens

Fra : Anette

Dato : 02-02-07 00:37

pwh wrote:
> Der startede en "hetch" mod sniksnak her i gruppen
> til fordel for seriøs hunde/træningssnak.

Ja, og sådan vil det vist altid være efter en stormflod af sure opstød, Ikk?
Men vi er her alle, klar med både hjælp,erfaring, gode råd og lidt fis og
ballade når det skal være

Og jo, jeg tror også at John læser med selvom han er stille, lige nu.

Du behøver ikke bekymre dig, Jens - verden går videre, selvom bølgerne
skvulper ind imellem og der er små pauser.
Hvem vil undvære en chance for at sludre om hvor fantastisk lige netop MIN
hund er og så ovenikøbet bliver forstået? Nej vel?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 00:43

Anette, skrev:

> Ja, og sådan vil det vist altid være efter en stormflod af sure
> opstød, Ikk? Men vi er her alle, klar med både hjælp,erfaring, gode
> råd og lidt fis og ballade når det skal være

Joooe, men når det nu er blevet betegnet som uønsket holder
man vel lidt igen.

> Og jo, jeg tror også at John læser med selvom han er stille, lige nu.

Og hold da kæft hvor vi nyder hans tavshed (ren joke)

> [...]
> Hvem vil undvære en chance for at sludre om hvor fantastisk lige
> netop MIN hund er og så ovenikøbet bliver forstået? Nej vel?

Og så længe os "seriøse" har fodring at sludrer om
kan det ikke gå helt galt

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-07 00:56

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:5Wuwh.87

> Og så længe os "seriøse" har fodring at sludrer om
> kan det ikke gå helt galt

Har lige bragt et nyt problem på banen, i en anden tråd. Så kan i sludre
lidt seriøst om det og se om det kan konverteres til en barftråd.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 01:12

Buffy, skrev:

> Har lige bragt et nyt problem på banen, i en anden tråd. Så kan i
> sludre lidt seriøst om det og se om det kan konverteres til en
> barftråd.

Kan ikke se den endnu.
Men du kender mig, alt kan konverteres
til en Barftråd for tiden o)

/Jens

Fra : Anette

Dato : 02-02-07 01:06

pwh wrote:
> Joooe, men når det nu er blevet betegnet som uønsket holder
> man vel lidt igen.

Sikkert - men...det holder kun en tid - heldigvis

> Og hold da kæft hvor vi nyder hans tavshed (ren joke)

Gu' gør du ej, din snøbel - du savner ham helt vildt

> Og så længe os "seriøse" har fodring at sludrer om
> kan det ikke gå helt galt

WEEEE fodring - råfodring. Jeg har givet mine hunde powermix i aften, som
Anelise skrev om.
Det var så ikke det store hit, men ned kom det da, med gode ord og en dåse
tun
Jeg håber inderligt at det kan være med til at bringe Andy's immunforsvar op
i omdrejninger, så han ikke skal have flere bylder, betændelser og bøvl. Det
er nu 3.gang han er på antibiotika p.g.a en betændt byld på halsen, på bare
de 7 måneder han har boet hos os - det er synd for ham.
Men pyt - han er glad, leger meget og virker som om han er i fin form, så
det klarer vi også

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 01:24

Anette, skrev:

> Gu' gør du ej, din snøbel - du savner ham helt vildt

Fandeme gør jeg da det, John og Milo er mine yndlingsmål

> [...]
> det er synd for ham. Men pyt - han er glad, leger meget og virker som om han er i fin

Sejt at hører om, jeg går som en selvfølge ud fra
at du ikke regner med at Barf alene gør Andy rask,
en ting af gangen.

Skal jeg prale med mine mht barf går det 100% fint.
Jeg har fundet en en fidus til at få det grønne i dem,
kødet går helt af sig selv

Så det kører barer mht barf her i huset,
det skulle bare lige køres ind

/Jens

Fra : Anette

Dato : 02-02-07 01:57

pwh wrote:
> Sejt at hører om, jeg går som en selvfølge ud fra
> at du ikke regner med at Barf alene gør Andy rask,
> en ting af gangen.

Naaahhh, powermixet gør det ikke alene, men kan det være med til at give
hans immunforsvar bare et lille nøk opad, så er meget vundet. Indtil da er
det vist meget godt at have dyrlægen og de obligatoriske antibiotikapiller
Cefa-Cure med ind over

> Skal jeg prale med mine mht barf går det 100% fint.
> Jeg har fundet en en fidus til at få det grønne i dem,
> kødet går helt af sig selv

Fidus? fortæl dog!
Min eneste fidus er at "dække" al duft af grønt med fisk, lakseolie, lever
eller hjerter
Kommer jeg noget andet i, ser de på mig med et " Havde du virkelig tænkt dig
vi skulle spise det?" udtryk i ansigterne. Ikke engang små stykker af
kylling eller oksekød, kan overskygge duften af grøntsager, for de to
schapendoes - Philana æder jo alt

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 02:16

Anette, skrev:

> Fidus? fortæl dog!

2 ting jeg benytter mig af er lusk og sult.
Lusken går ud på at jeg fylder deres marvben med 90% grøntmix
og resten leverpostej/pøsler/lign.
Sulten går ud på at det de får serveret efter en hård luftetur,
og jeg mener seriøst hård, er en gang mix med feks tun.
Det bliver måske spist ½ til at starte med, fred værer med det.
Men ikke før det er spist op bliver der serveret andet.
Såre enkelt, er man ikke sulten nok til at spise mikset
er man heller ikke sulten nok til kødet

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-02-07 01:00

Anette wrote:

> [...]
> Hvem vil undvære en chance for at sludre om hvor fantastisk lige
> netop MIN hund er og så ovenikøbet bliver forstået? Nej vel?

Jeg er også helt enig med jer andre. Det skal dog siges, at hvis nogen
starter en _helt_ seriøs tråd med træning, adfærdsvanskeligheder,
sygdom o.l., så bør disse tråde nok fredes i retfærdighedens navn, men
det ville være ret surt at skulle undvære de tråde der omhandler
dejlige billeder sjove eller søde historier, små film eller bare
almindelige hverdagsbegivenheder med vovserne. De tråde kan jo de
mindre seriøse starte som de har lyst og tid til, og de meget seriøse
kan så undlade at læse dem. Det er nok lige meget hvordan tingene
bliver grebet an, der vil altid være nogle der brokker sig.

Jeg kan også godt forstå John, han har sikkert valgt den prøvemåned
han skrev om, og vender "frygteligt" tilbage. Der er vist flere der
savner hans kontante udmeldinger (tror jeg nok).

Det var bare lige det jeg ville "sige".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 01:30

Tove Krieger, skrev:

> Jeg er også helt enig med jer andre. Det skal dog siges, at hvis nogen
> starter en _helt_ seriøs tråd med træning, adfærdsvanskeligheder,
> sygdom o.l., så bør disse tråde nok fredes i retfærdighedens navn

Jo, men der havde Kim (uden Puddel) jo en god ide med at man satte
"seriøst" i topic. Det var da en fin ide synes jeg, det synes han nok
også selv indtil han finder ud af at tråden bliver DØD

/Jens (som har al respekt for Kim uden puddel)

Fra : Kim

Dato : 02-02-07 06:17

> [...]
> også selv indtil han finder ud af at tråden bliver DØD
>
> /Jens (som har al respekt for Kim uden puddel)
Hej Jens

Jeg syntes da ikke gruppen er ved at gå død, men der ser vi nok forskelligt
på det.
Jeg har da heller ikke brokket mig over der blev postet billeder og andet,
det er da helt fint med mig.
hvis en tråd går død så går den død, der er jo ikke nogen grund til at holde
den kunstigt i leve, med pjat. Hvis jeg spørger om et eller andet "seriøst"
og der så kun kommer nogle enkelte svar er det da i orden, men jeg syntes
ikke det er i orden at begynde at snakke om alt muligt andet i tråden, bare
for at holde den i live. Engang imellem går der lidt tid inden der bliver
svaret i en tråd, og så syntes jeg det er træls hvis der så er fyret 50
pjatsvar af i mellemtiden, for så bliver tråden uoverskuelig, og der er
nogle der så ikke gider læse den,der kunne det så være jeg gik glip af et
godt råd.
Med hensyn til John er jeg da osse sikker på at han kommer igen, og det at
han er blevet væk har ikke bevist noget efter min mening, andet end at
trådene har kørt rimelig i topic siden.

Hilsen Kim ( som oss har respekt for jens selvom han kan li rotter

Fra : gorfi

Dato : 02-02-07 07:22

"Kim" <***@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trådene har kørt rimelig i topic siden.
>
> Hilsen Kim ( som oss har respekt for jens selvom han kan li rotter

Jeg kan ikke være mere enig med Kim. Vi kan sgu da ikke skrive hvis der ikke
er noget at skrive om. Personligt skriver jeg da ikke bare for at skrive,
jeg har ikke brug for at gøre så meget opmærksom på mig selv.
Gudskelov er min hund ikke syg, har problemer eller andet på nuværende
tidspunkt, men når den tid kommer så vil jeg da være glad hvis der er nogle
gode råd at hente. Og som Kim rigtigt siger, at det er så synd når der er et
godt indlæg og man ser efter gode svar og så bugner det hurtigt af alt
muligt andet som intet har med sagen at gøre og man marker bare som læst til
sidst og går måske så glip af et godt svar der drukner i mængden. Og selv
jer der godt kan lide at "snakke" giver jo gode råd og indlæg, så det med at
vi bare kan blokke for jer er ikke godt nok.
Jeg ser heller ikke noget negativt i at en tråd dør ud efter få svar.
Hellere to tre gode svar end en masse bavl man ikke kan bruge til noget.
Har I brug for at snakke så start en tråd hvor i udelukkende gør det i, for
min skyld gerne, så ved man på forhånd at den springer man over.
Personligt syntes jeg det var dejligt der var kommet lidt fred i gruppen.

Gorfi

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 10:48

gorfi, skrev:

> Personligt syntes jeg det var dejligt der var kommet lidt fred i
> gruppen.

Det ser man så forskelligt på.
Den debat har vi haft flere gange tidligere, jeg orker ikke
at tage den igen, folk bør efterhånden kende min mening.

Jeg trængte bare lige til at få lidt luft, forventede da ikke
at der var nogen der havde ændret mening.

Men nu kan vi vel se spændte frem til en masse seriøs hundesnak.
Eller forholder det sig i virkligheden sådan at der måske slet ikke
er så meget seriøst at skrive om hunde at det kan holde en
Usenetgruppe kørende, det er nemlig mit gæt.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-02-07 13:54

Kim skriblede bla:
> det at han er blevet væk har ikke bevist noget efter min mening,
> andet end at trådene har kørt rimelig i topic siden.

Ovenstående foranlediger mig at tro at jeg skulle være årsag til støjen i
gruppen, skønt jeg ikke er den der ævler mest ?
Flot udsagn.

Nu har jeg kigget ind med mellemrum i ca 14 dage og kan kun se få seriøse
emner, der stort set kun interesserer schæferfolk.
Disse emner uddør lynhurtigt.

Jeg har i tidens løb diskuteret træning med en del kapasiteter herinde fra
den tid hvor jeg var tjenestehundefører.
Disse kapasiteter er tit og ofte kun på besøg, så debatten uddør desværre
dermed også min interesse.

Derfor kan man jo godt deltage med gode råd om alt andet selv om det
egentlig ikke interesserer mig.

Hvis du mener at mine indlæg primært er støj da for fanden put mig i det
killfilter.
Jeg bønfalder dig gør mig den tjeneste.

ps du skal ikke gøre dig ulejlighed med at svare på dette, da det blot lige
var et surt opstød foranlediget af Jensen's indlæg

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 03-02-07 14:53

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ps du skal ikke gøre dig ulejlighed med at svare på dette, da det blot
> lige var et surt opstød foranlediget af Jensen's indlæg

Hje John
Jeg vover nu pelsen og svarer alligevel.
Om du er den der ævler mest eller ej, har jeg ikke på noget tidspunkt ytret
noget om. men jeg mener at du er godt med det er min holdning, om du kan li
det eller ej.

Selvom din interresse måske dør hurtigt berretter det jo ikke at begynde at
vrøvle løs om alt muligt andet i tråden. Det fylder utroligt meget og gør at
der er mange, undskyld nogle ( ellers skal jeg vel til at bevise at det er
mange ) der ikke gider følge trådene længere, og derved kan man måske gå
glip af gode input.

Jeg er modstander af at bruge killfiltre, og det forhindrer jo heller ikke
det ovenstående.

Hvis man ikke har interresse for et emne, kan man efter min mening ikke gi
et godt råd da det at ha gode råd kræver en vis indsigt i emnet, og ingen
interresse ingen indsigt.

Jeg har som sagt i anden sammenhæng intet imod at du deltager her, men gør
det dog seriøst i de sammenhænge hvor det er ønsket.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 03-02-07 15:10

Kim skriblede bla:
> Jeg vover nu pelsen og svarer alligevel.
> Om du er den der ævler mest eller ej, har jeg ikke på noget tidspunkt
> ytret noget om.

Men du sagde at det eneste jeg bidrog med var vrøvl hvor jeg netop i din
tråd foreslog dig seriøst at bruge schæferhundeklubben.

Jeg sagde jo ellers at du ikke skulle svare da det blot var et surt opstød
fra min side
Jeg ønsker ikke videre debat om emnet, da jeg ikke har i sinde at lave om på
min stil hvad enten du eller andre kan lide det eller ej.
Jeg skriver som det passer mig, og når jeg vrøvler er det som regel svar på
venlige angreb på min hund

> Selvom din interresse måske dør hurtigt berretter det jo ikke at
> begynde at vrøvle løs om alt muligt andet i tråden.

Plejer jeg det ?

> [...]
> jeg vel til at bevise at det er mange ) der ikke gider følge trådene
> længere, og derved kan man måske gå glip af gode input.

Folk vælger at følge hvad der har deres interesse, og gider de ikke at læse
mine indlæg er det kotume på usenet at man sorterer dem fra man ikke ønsker
at læse fra.
Det gør jeg da selv ind i mellem.

> Jeg har som sagt i anden sammenhæng intet imod at du deltager her,

det har du såmænd heller ikke en skid indflydelse på

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 03-02-07 15:20

> [...]
> ønsker at læse fra.
> Det gør jeg da selv ind i mellem.

> det har du såmænd heller ikke en skid indflydelse på

Hej igen
prøv at læs min tråd stille og roligt igen, jeg er ikke sikker på du forstår
hvad jeg har skrevet.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 03-02-07 15:23

Kim skriblede bla:
> prøv at læs min tråd stille og roligt igen, jeg er ikke sikker på du
> forstår hvad jeg har skrevet.

Jeg har fattet dig men er ikke enig i dit angreb på mig, men lad det ligge
som sagt blot et surt opstød som du ikke skal tage dig af hvis du mener dit
angreb er ok
Lad os stoppe her jeg har travlt med at lave ny hjemmeside til min
cykelklub, og DET har min interesse.
God weekend
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 02-02-07 12:11

> [...]
> En kanongod skribent som John er det da lykkedes jer at
> jage væk.
>
> Ja lidt galle herfra, men faktisk syntes jeg grupen

Handler det ikke bare om, at vi skal holde snot for sig og skidt for sig?
Jeg synes da helt bestemt, at der skal være plads til begge dele.
Jeg har spurgt om et par spørgsmål i den sidste tid, og der synes jeg
faktisk jeg har fået brandgode svar. At trådene ikke bliver lange synes jeg
er underordnet, bare jeg får svar. Jeg føler faktisk, at der har været lidt
mere kød på svarene, når trådene ikke hurtigt er gået over i hygge. Jeg
tror, der er nogen, der vælger ikke at give sit besyv med, hvis der er gået
snak i den.

På den anden side synes jeg også, der skal være plads til det, der giver
denne gruppe sit miljø og sit liv. Det finder jeg virkelig vigtigt. Vi må
kunne gøre så det ene ikke udelukker det andet - eksempelvis Kims forslag om
at skrive "seriøs" i trådens navn.
En anden ting - som trådskriver kan man vel betragte sig selv som en slags
ordstyrer, og eventuelt henvise til at oprette en alternetiv tråd til dem,
der er hoppet på sidesporet.

Connie.

Fra : pwh

Dato : 02-02-07 13:01

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Handler det ikke bare om, at vi skal holde snot for sig og skidt for
> sig? Jeg synes da helt bestemt, at der skal være plads til begge dele.

Jeg tror simpelthen ikke på at det er muligt at dele det så firkatet op,
det kan lyde fint nok i teorien, det er jeg helt enig i, men tror ikke på
at det fungerer i praksis.

Min begrundelse er at man i mine øjne skal prøve at efterligne en
normal samtale blandt mennesker når man skriver herinde.
Og når jeg taler med folk ude i virkligheden falder der da også
sjove bemærkninger af, man skifter måske emne, og kommer tilbage igen.

Andre opfatter så gruppen som en automat hvor man skal kunne trække
et svar når man har brug for det, de 2 stilarter tror jeg ikke på kan forenes.

> Jeg har spurgt om et par spørgsmål i den sidste tid, og der synes jeg
> faktisk jeg har fået brandgode svar. At trådene ikke bliver lange
> synes jeg er underordnet, bare jeg får svar.

Har chekket op på dine tråde, der har vist kun været 2-3 mennesker
der har svaret dig, ikke særligt overvældene.

> Jeg føler faktisk, at
> der har været lidt mere kød på svarene, når trådene ikke hurtigt er
> gået over i hygge. Jeg tror, der er nogen, der vælger ikke at give
> sit besyv med, hvis der er gået snak i den.

Og omvendt er der nogen der ikke gider at svarer seriøst på noget
hvis der ikke også er albuerum til lidt sniksnak.

> En anden ting - som trådskriver kan man vel betragte sig selv som en
> slags ordstyrer, og eventuelt henvise til at oprette en alternetiv
> tråd til dem, der er hoppet på sidesporet.

Ikke enig.
At man har startet en tråd gør ikke en til ejermand i mine øjne,
dette er et fuldt offentligt forum.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 03-02-07 14:51

> Jeg tror simpelthen ikke på at det er muligt at dele det så firkatet op,
> det kan lyde fint nok i teorien, det er jeg helt enig i, men tror ikke på
> at det fungerer i praksis.

Teori er der nok af - måske det skulle prøves i praksis? Det kunne jo være?
Og hvis der ovenikøbet var en positiv indstilling og en beslutning om, at
ville få det til at fungere, så var der måske en chance?

> [...]
> Og når jeg taler med folk ude i virkligheden falder der da også
> sjove bemærkninger af, man skifter måske emne, og kommer tilbage igen.

Det er da en fin indgangsvinkel - her er problemet bare, at ikke alle deler
din opfattelse. Og for nogen betyder det, at tråden "gynger" lidt frem og
tilbage, at de undlader at fald ind med de gode svar.
Personligt har jeg ikke noget imod at der er noget fis og ballade i tråden,
men jeg er ærgerlig over, at gode svar måske kan gå tabt.

> Andre opfatter så gruppen som en automat hvor man skal kunne trække
> et svar når man har brug for det, de 2 stilarter tror jeg ikke på kan
> forenes.

Alt med måde - sådan har jeg det ihvertfald. Det kan både blive FOR seriøst,
som det er kendtegnende for mange andre grupper på usenet, men det kan altså
også blive FOR useriøst. (En lille snert af det synes jeg vi så her i
gruppen, da der skulle scores point på popularitetsskalaen - der gik der for
meget snik-snak i den, selv for mig...)

> Har chekket op på dine tråde, der har vist kun været 2-3 mennesker
> der har svaret dig, ikke særligt overvældene.

Jeg taler ikke om kvantitet men om kvalitet. Jeg er ligeglad med hvor mange
mennesker, der deltager så længe jeg føler de deltager med noget
kvalificeret. - Ihvertfald når det gælder de helt alvorlige spørgsmål, som
dem jeg fremsatte der var.

> Og omvendt er der nogen der ikke gider at svarer seriøst på noget
> hvis der ikke også er albuerum til lidt sniksnak.

Ja, det er der noget der tyder på - gruppen oser ihvertfald lidt af
fornærmethed lige for tiden. Og det får vi jo ikke meget debat af

> Ikke enig.
> At man har startet en tråd gør ikke en til ejermand i mine øjne,
> dette er et fuldt offentligt forum.

Se, igen er det et spørgsmål om, hvad individer synes, at gruppen skal
bruges til og på hvilken måde. Her kan man vel egentlig kun forholde sig til
fundatsen, hvis der er grundlæggende uenigheder om den slags ting.

Jeg synes at alle skulle tø lidt op igen - finde en balance mellem det sjove
og det seriøse.
Give lidt plads til nye, der kommer med seriøse spørgsmål og selvfølgelig
til dem, der helt klart har givet til kende, at vedkommende ikke er
interesseret i smalltalk.

Os andre, som er erklærede sludrehoveder, vi kan jo bare sludre derudaf... -
bruge hinandens tråde til det eller lave en ny, hvis man har afledt en OT
diskussion fra en anden tråd...

Tror ikke, det behøver at være så svært...

Connie

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 16:24

C.H, skrev:
> [...]
> være? Og hvis der ovenikøbet var en positiv indstilling og en
> beslutning om, at ville få det til at fungere, så var der måske en

Jeg tror da det lidt er det er det der er ved at blive afprøvet,
resultatet indtil vidrere er som jeg ser det en ½-død gruppe.

> Det er da en fin indgangsvinkel - her er problemet bare, at ikke alle
> deler din opfattelse. Og for nogen betyder det, at tråden "gynger"
> lidt frem og tilbage, at de undlader at fald ind med de gode svar.

Som jeg læser det, er det fåtallet der ser "min" metode som et problem,
skal den så ændres for at tækkes mindretallet.

> Personligt har jeg ikke noget imod at der er noget fis og ballade i
> tråden, men jeg er ærgerlig over, at gode svar måske kan gå tabt.

Sådan er det her i livet, man kan ikke få i pose og i sæk.

> [...]
> synes jeg vi så her i gruppen, da der skulle scores point på
> popularitetsskalaen - der gik der for meget snik-snak i den, selv for

Er ikke helt sikker på hvilken tråd du mener.
Men var det den jeg startede om hvor på Usenet top-10 listen
vi lå, var det jo fra start af en vrøvletråd som de seriøse bare
kunne springe over med det samme.

> [...]
> kvalificeret. - Ihvertfald når det gælder de helt alvorlige
> spørgsmål, som dem jeg fremsatte der var.

Ja sådan har jeg det da ikke.
Stiller jeg et spørgsmål her i gruppen ønsker jeg da svar fra
så mange forskellige som muligt, det andet bliver da hurtigt
til ensporet chat, seriøs eller ej.

> Ja, det er der noget der tyder på - gruppen oser ihvertfald lidt af
> fornærmethed lige for tiden. Og det får vi jo ikke meget debat af

Personligt er jeg ikke spor fornærmet.
Men jeg har det nok mest som John, jeg kommer her primært for
at sludrer hyggeligt omkring hunde. Sygdomme og den slags foretrækker
jeg at diskuterer med et levende menneske.
Kunne ikke i min vildeste fantasi finde på at behandle en sygdom efter
råd jeg har fået her i gruppen.

Så det er måske den store forskel på os to, du søger seriøse oplysninger
her i gruppen, det gør jeg ikke ret meget da det for de flestes vedkommende
er ukendte personer for mig, undtaget den håndfuld jeg har sniksnakket med.

Det er jo også det der er sidegevinsten ved sniksnak, man lærer hvad
personen bag den anden skærm indenholder, og om det er en hvis råd
man gider tage seriøst.

> [...]
> bruges til og på hvilken måde. Her kan man vel egentlig kun forholde
> sig til fundatsen, hvis der er grundlæggende uenigheder om den slags

Hvis du kan vise mig et sted i fundatsen at tråden tilhører starteren
og at vedkommende skal fungerer som ordstyrer giver jeg dig ret.
Mit gæt, uden at have læst fundatsen igennem, er at gruppen er at
betragte som et offentligt forum.

> [...]
> selvfølgelig til dem, der helt klart har givet til kende, at
> vedkommende ikke er interesseret i smalltalk.

Det mener jeg da at vi rimeligvis allerede gør.

> Os andre, som er erklærede sludrehoveder, vi kan jo bare sludre
> derudaf... - bruge hinandens tråde til det eller lave en ny, hvis man
> har afledt en OT diskussion fra en anden tråd...

Det kunne værer en mulighed.
Men som tidligere skrevet tror jeg det bliver svært i praksis.
Det vil da virke stressende på mig at skulle gå på listetå i en
seriøs tråd af skræk for at blive skældt ud,
hvis jeg sidder med en sjov sidebemærkning der bare skal ud.

> Tror ikke, det behøver at være så svært...

Jamen så må dem der har været utilfredse med den hidtidige stil
jo prøve at vise vejen frem for os andre.
Så må tiden jo vise hvor mange der bliver tabt/vundet på den konto.

Jeg må da indrømme at jeg selv har mistet lysten lidt til at skrive her pt,
men min egen tråd skylder jeg self folk at jeg svarer i.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-02-07 16:40

pwh skriblede bla:

> [...]
> og at vedkommende skal fungerer som ordstyrer giver jeg dig ret.
> Mit gæt, uden at have læst fundatsen igennem, er at gruppen er at

Nu gider jeg egentlig ikke at diskutere, men du har ret.

Og når vi taler om fundatsen så er der 2 ting jeg vil understrege.

1) Kim mener vi sniksnakker for meget.

<UDRAG AF FUNDATS>
Ikke mindst vil gruppen kunne medvirke til at livet bliver sjovere for både
hunden og den ejer
</UDRAG AF FUNDATS>

2)Kim mener vi snakker of topic.
<UDRAG AF FUNDATS>
Gruppen er ikke beregnet på køb og salg, der i stedet henvises til den
relevante gruppe i dk.marked-hierakiet.
</UDRAG AF FUNDATS>

Hvem var det der skulle af med en hund ? og fik vedkommende ikke relevante
svar uanset indlægget ikke hører hjemme i denne gruppe.Vedkommende fortalte
ikke just at hunden blev foræret bort

ups jeg kunne ikke dy mig men seriøsiteten gælder vel for alle, eller ?

Nu skal jeg nok holde min kæft, kunne bare ikke dy mig.
Fortsæt i blot med den såkaldte seriøsitet, men så host op med nogen emner
og lad os se om der er noget der er værd at kommentere

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 16:48

jopa, skrev:

> Nu skal jeg nok holde min kæft, kunne bare ikke dy mig.

Kender jeg godt

> Fortsæt i blot med den såkaldte seriøsitet, men så host op med nogen
> emner og lad os se om der er noget der er værd at kommentere

På det punkt er der også blevet trukket kraftigt i land,
som jeg forstår det skal sniksnakken bare sættes i system.
Det kunne værer at vi allesammen kunne få en vis kvote pladder
at gører godt med, så kan vi måske også låne lidt fra de seriøses kvote
hvis vores egen bliver brugt op

/Jens (som vil gå ind og lege lidt useriøst bold med sine hunde)

Fra : C.H

Dato : 03-02-07 21:56

> Jeg tror da det lidt er det er det der er ved at blive afprøvet,
> resultatet indtil vidrere er som jeg ser det en ½-død gruppe.

Sådan ser jeg det ikke rigtig - for mig ser det ud som om, at alle dem, der
før har hygget herinde pænt holder sig væk nu. Jeg synes ikke, der er
generel velvilje til at få det til at fungere for alle - det skal helst
være som det hele tiden har været.
For min skyld gør det ingenting, jeg synes her har været rart at være lige
fra jeg kiggede forbi første gang, men når vi nu ved, at ikke alle har det
sådan? Det er vel ikke noget med at mindretallet skal bestemme noget - det
er vel i vores alles interesse at ressourcerne er flest i en gruppe som
denne.

> Som jeg læser det, er det fåtallet der ser "min" metode som et problem,
> skal den så ændres for at tækkes mindretallet.

Samme svar som ovenstående - det er ikke en konkurrence eller en
afstemning - det er vel et fælleskab, hvor vi af sociale årsager alle må
tilpasse os en smule.

> Sådan er det her i livet, man kan ikke få i pose og i sæk.

Næ, men man kan da tilstræbe det

> Er ikke helt sikker på hvilken tråd du mener.
> Men var det den jeg startede om hvor på Usenet top-10 listen
> vi lå, var det jo fra start af en vrøvletråd som de seriøse bare
> kunne springe over med det samme.

Du behøver ikke at forklare noget - det var bare et pip af min holdning...

> Ja sådan har jeg det da ikke.
> Stiller jeg et spørgsmål her i gruppen ønsker jeg da svar fra
> så mange forskellige som muligt, det andet bliver da hurtigt
> til ensporet chat, seriøs eller ej.

Det kommer an på - lige de par spørgsmål som handlede om træning havde jeg
ikke forventet at mange lige ville træde til og svare på. Havde det været
mere generelle spørgsmål havde jeg nok haft en anden forventning.

> [...]
> jeg at diskuterer med et levende menneske.
> Kunne ikke i min vildeste fantasi finde på at behandle en sygdom efter

Enig - dog vil jeg godt kunne vende sygdomme på det generelle plan, men er
det konkret, så er det en sag mellem dyrlægen og mig... Mine erfaringer
derefter kunne jeg nu godt finde på at dele i gruppen.

> [...]
> vedkommende
> er ukendte personer for mig, undtaget den håndfuld jeg har sniksnakket

Næ, jeg søger ikke KUN oplysninger - jeg har som sagt befundet mig vel
herinde fordi jeg synes jeg har kunnet få lidt af det hele. Oplysninger i
sig selv kan jeg få et væld af andre steder - fra dette sted ønsker jeg
hygge og debat om hunde og alt hvad der dertil hører.

> Det er jo også det der er sidegevinsten ved sniksnak, man lærer hvad
> personen bag den anden skærm indenholder, og om det er en hvis råd
> man gider tage seriøst.

Enig

> [...]
> og at vedkommende skal fungerer som ordstyrer giver jeg dig ret.
> Mit gæt, uden at have læst fundatsen igennem, er at gruppen er at

Jeg har ikke læst den, så jeg aner ikke hvad den indeholder - jeg mente
bare, at der kunne hentes svar her.

> Det mener jeg da at vi rimeligvis allerede gør.

Naarj, for I er sgu nogen, der holder jer alt for meget i baggrunden - man
kan sagtens begge dele på en gang...
Uuuups, der smuttede et bandeord ind der

> [...]
> seriøs tråd af skræk for at blive skældt ud,
> hvis jeg sidder med en sjov sidebemærkning der bare skal ud.

Jeg tror ikke, det er så svært i praksis hvis man undlader at gøre det helt
firkantet - værre er det vel heller ikke...

> Jamen så må dem der har været utilfredse med den hidtidige stil
> jo prøve at vise vejen frem for os andre.
> Så må tiden jo vise hvor mange der bliver tabt/vundet på den konto.

Helt klart at dem, som gerne vil have gruppen anderledes må gøre en ihærdig
indsats - ellers giver det jo ikke mening.

> Jeg må da indrømme at jeg selv har mistet lysten lidt til at skrive her
> pt,
> men min egen tråd skylder jeg self folk at jeg svarer i.

Det er præcis den manglende lyst, man kan mærke igennem skærmen - det synes
jeg er synd. Som sagt tror jeg på, at der er plads til det hele....

Connie - der har været til livsstilsmesse i Odense og er fyldt op af
spegepølse, chokolade og champagne - Livet er herligt!!

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 22:38

C.H, skrev:

> [...]
> ikke, der er generel velvilje til at få det til at fungere for alle -
> det skal helst være som det hele tiden har været.

Kan kun udtale mig for mit eget vedkommende. Hvis jeg kommer et
sted fordi jeg synes der er hyggeligt, det værer sig en Usenetgruppe,
et værtshus, en bekendt, ect. Og jeg af den ene eller anden grund ikke
synes der er hyggeligt mere, jamen så holder jeg mig da væk.

> [...]
> alle har det sådan? Det er vel ikke noget med at mindretallet skal
> bestemme noget - det er vel i vores alles interesse at ressourcerne

Læg nu mærke til hvem der er der beder hvem skifte stil.
Der er jo ingen af snakkehovederne der har brokket sig over seriøse indlæg,
men surhed den anden vej har der været lidt for meget af på det sidste,
ikke fra ret mange mennesker heldigvis, men nok til at det irrerterer mig.

> Samme svar som ovenstående - det er ikke en konkurrence eller en
> afstemning - det er vel et fælleskab, hvor vi af sociale årsager alle
> må tilpasse os en smule.

Den må du så måske lade gå videre til det seriøse mindretal,
det er dem og ikke os andre der brokker os.
Jeg synes der har været masser af seriøs hundesnak den sidste
lange periode.

> [...]
> Oplysninger i sig selv kan jeg få et væld af andre steder - fra dette
> sted ønsker jeg hygge og debat om hunde og alt hvad der dertil hører.

Jamen så kommer vi jo med samme formål, hvad ligger vi to så
og diskuterer for

> Enig

En kunst der fungerer på helt samme måde i det virklige liv,
det tog da mig mange år før jeg forstod det.

> Jeg har ikke læst den, så jeg aner ikke hvad den indeholder - jeg
> mente bare, at der kunne hentes svar her.

Det er vel også lidt underordnet hvad der står, gruppen er vel hvad
vi selv gør den til.
Den ændrer sig jo også løbende, der kommer nye til,
og gamle holder op. Fatter ikke al den polimik der skal værer over det.

> Naarj, for I er sgu nogen, der holder jer alt for meget i baggrunden
> - man kan sagtens begge dele på en gang...
> Uuuups, der smuttede et bandeord ind der

Jeg mener selv at jeg er en af de første til at bede de forsigtige
skrive noget mere, men nogen foretrækker altså bare at læse med.

> Helt klart at dem, som gerne vil have gruppen anderledes må gøre en
> ihærdig indsats - ellers giver det jo ikke mening.

Precis, vi venter også spændt nogle stykker af os på et udspil.

> Det er præcis den manglende lyst, man kan mærke igennem skærmen - det
> synes jeg er synd. Som sagt tror jeg på, at der er plads til det
> hele....

Personligt føler jeg mig da "angrebet" pgr useriøsitet på det sidste,
det fremmer da ikke lysten til at skrive.
Heldigvis er der også kommet et par yderst posetive tilkendegivelser
på mine skriblerier, det luner self altid, ellers var gruppen også blevet
droppet helt for 1 mnd siden.

> Connie - der har været til livsstilsmesse i Odense og er fyldt op af
> spegepølse, chokolade og champagne - Livet er herligt!!

Hvorfor var jeg ikke inviteret

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-02-07 16:59

On Sat, 3 Feb 2007 14:51:07 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, det er der noget der tyder på - gruppen oser ihvertfald lidt af
>fornærmethed lige for tiden. Og det får vi jo ikke meget debat af

Jeg ved nu ikke om det er fornærmethed der afholder folk fra at skrive
her. Jeg tror mere det har noget at gøre med at flere har bedt om
mindre "støj", og det er så blevet respekteret. Så lige nu er der
masser af plads til alle de seriøse debattører... men hvor bliver de
af? Her sker stort set nul og en prut! Og dem der har råbt højest om
seriøsitet har slet ikke deltaget...?

Det beviser vel Jens' teori om, at uden dem der hygger, så dør
gruppen, så hvis det er det man vil, så er det da den helt rigtige
fremgangsmåde.

Jeg savner altså hyggesnakken og sjov og ballade, men har ikke selv
bidraget til denne i nogle dage. Der skal jo være plads til de
"seriøse" hundefolk... Jeg synes bare ikke de lige er til at få øje
på!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jopa

Dato : 03-02-07 17:18

Leyna skriblede bla:

> [...]
> bidraget til denne i nogle dage. Der skal jo være plads til de
> "seriøse" hundefolk... Jeg synes bare ikke de lige er til at få øje

Leyna jeg kunne fristes til at lave en webchat hvor vi kunne sniksnakke om
løst og fast samt genere hinanden lidt.
Vi kunne kalde den HUNDESJATTEN.

Kan egentlig godt forstå at nye usenet brugere kan opfatte JERES snik snak
som noget indforstået, men sådan er det i de fleste grupper hvor
skribenterne kender hinanden.

ps gider egentlig ikke at diskutere dette emne der har været så tit oppe men
det var som sædvanlig Jensen der startede

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 17:41

jopa, skrev:

> Kan egentlig godt forstå at nye usenet brugere kan opfatte JERES snik
> snak som noget indforstået, men sådan er det i de fleste grupper hvor
> skribenterne kender hinanden.

Jeg synes da at vi er flinke til at inddrage nye i VORES sniksnak
vi de selv vil, det er da en god måde at lærer nye folk at kende på.

> ps gider egentlig ikke at diskutere dette emne der har været så tit
> oppe men det var som sædvanlig Jensen der startede

Det var jo fordi jeg savnede dig sådan

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-02-07 17:46

pwh skriblede bla:

> Det var jo fordi jeg savnede dig sådan

Klart men ret skal være ret der bliver snakket meget og det kan blive meget
indforstået.
Men når der nu ingen seriøse emner fremkommer ud over pjat som min hund på 6
mdr pisser indendøre så står jeg da af.
Jeg ved sgu godt hvad jeg ville gøre hvis min hund på 6 mdr gjorde det
samme.
Men hvis jeg fortalte det ville jeg jo nok ikke blive mere populær end jeg
er i forvejen.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-02-07 17:42

> Leyna skriblede bla:

> Leyna jeg kunne fristes til at lave en webchat hvor vi kunne sniksnakke om
> løst og fast samt genere hinanden lidt.
> Vi kunne kalde den HUNDESJATTEN.

Lyder som en brilliant ide, John! (-;

> Kan egentlig godt forstå at nye usenet brugere kan opfatte JERES snik snak
> som noget indforstået, men sådan er det i de fleste grupper hvor
> skribenterne kender hinanden.

ja, de skulle skamme sig, sådan en gang indgroet skidt at få i gruppen (-;

> ps gider egentlig ikke at diskutere dette emne der har været så tit oppe
> men det var som sædvanlig Jensen der startede

som altid!

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-02-07 18:15

jopa skrev:
> Leyna skriblede bla:
>
> Leyna jeg kunne fristes til at lave en webchat hvor vi kunne sniksnakke om
> løst og fast samt genere hinanden lidt.
> Vi kunne kalde den HUNDESJATTEN.

Der ville jeg da også gerne kigge forbi - selvom det med at have hund
vist er udsat, til jeg blir en fin gammel dame og kan trisse rundt om
søerne med mit kræ... Svedske vil heller ikke ha hund

Venlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-02-07 18:50

Benedikte Brisson wrote:

> [...]
> hund vist er udsat, til jeg blir en fin gammel dame og kan trisse
> rundt om søerne med mit kræ... Svedske vil heller ikke ha hund

Jeg føler mig også rigtig godt tilpas sammen med de andre
sludrechatoller, selvom jeg kun er forhenværende hundeejer, det kan da
godt være at man tilfældigvis kan bidrage med et lille guldkorn en
gang imellem, selvom man ikke kender meget til træning af hunde. Bare
det at man elsker hunde tæller sikkert også i regnskabet. En
"hundesjat" lyder da vældig tiltalende, den kunne blive en stor succes
tror jeg.

Fra : Leyna

Dato : 03-02-07 18:34

On Sat, 3 Feb 2007 17:18:21 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna jeg kunne fristes til at lave en webchat hvor vi kunne sniksnakke om
>løst og fast samt genere hinanden lidt.
>Vi kunne kalde den HUNDESJATTEN.

JAAAEH! Den er jeg med på, så bare kom i gang!

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 19:13

Leyna, skrev:

> JAAAEH! Den er jeg med på, så bare kom i gang!

Ikke herfra tror jeg, stedet her fungerer fint nok til mig.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-02-07 20:08

> Ikke herfra tror jeg, stedet her fungerer fint nok til mig.

asociale hundehoved.. (-:

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 22:39

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> asociale hundehoved.. (-:

Det er mig i en nøddeskal

/Jens (der ikke vi jages væk af et mindretal)

Fra : Leyna

Dato : 03-02-07 20:45

On Sat, 3 Feb 2007 19:12:44 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ikke herfra tror jeg, stedet her fungerer fint nok til mig.

Du er heller ikke inviteret. ÆV-BÆV!

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 22:41

Leyna, skrev:

> Du er heller ikke inviteret. ÆV-BÆV!

/Jens (som aldrig må værer med til noget)

Fra : Leyna

Dato : 04-02-07 00:00

On Sat, 3 Feb 2007 22:41:04 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>/Jens (som aldrig må værer med til noget)

Du sagde jo selv at du ikke ville!

Hov, nu pjatter vi igen...

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-02-07 21:03

pwh wrote:

> Ikke herfra tror jeg, stedet her fungerer fint nok til mig.
>
> /Jens

Kære Jensemand. Der er da vist ingen der ville forbyde dig at skrive i
begge grupper, hvis det kom dertil - vel ?

Fra : Eva

Dato : 03-02-07 21:48

> Kære Jensemand. Der er da vist ingen der ville forbyde dig at skrive i
> begge grupper, hvis det kom dertil - vel ?

> [...]

Jamen, hvis knægten nu ikke kan overskue at skrive to steder? ;0)

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 22:44

Eva, skrev:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, hvis knægten nu ikke kan overskue at skrive to steder? ;0)
>
> mvh Eva

Der er stadig kun 24 timer i døgnet

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 22:43

Tove Krieger, skrev:

> Kære Jensemand. Der er da vist ingen der ville forbyde dig at skrive i
> begge grupper, hvis det kom dertil - vel ?

Tror ikke jeg ville gører det.
Har været inde på diverse hundefora, og jeg orker ærligt talt ikke
at skulle starte et nyt sted, jeg er vanedyr med den slags

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 17:47

Leyna, skrev:

> [...]
> bidraget til denne i nogle dage. Der skal jo være plads til de
> "seriøse" hundefolk... Jeg synes bare ikke de lige er til at få øje

Connie har gjort et par spæde forsøg, og Kim også.
Debatten har bare ikke rigtigt villet komme igang som jeg ser det,
mit gæt er stadig at der bare ikke er så meget seriøst at skrive
omkring hunde. Derfor er det godt med lidt hverdagspladder
om vores vovser, der sker der da tit et eller andet spøjst

/Jens (med 2 spøjse hunde)

Fra : C.H

Dato : 03-02-07 21:59

> Connie har gjort et par spæde forsøg.....

Næ hov, jeg har ikke forsøgt noget som helst - min spørgsmål har intet med
alt det er fikumdik (hedder det sådan?) at gøre ....

Connie......

Fra : pwh

Dato : 03-02-07 22:47

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Næ hov, jeg har ikke forsøgt noget som helst - min spørgsmål har
> intet med alt det er fikumdik (hedder det sådan?) at gøre ....

Ok, jeg retter det så til at Kim har gjort et spædt forsøg.
Det hjælper jo ikke just på statestikken over at der er et
ønske om mere seriøsitet i gruppen at det så kun er 1 person.

/Jens

Fra : Kong Kurt

Dato : 04-02-07 00:29

On Sat, 3 Feb 2007 17:46:48 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>omkring hunde. Derfor er det godt med lidt hverdagspladder
>om vores vovser, der sker der da tit et eller andet spøjst

Kan den manglende seriøsitet mon skyldes, at hundefolket for det meste
er "hygge-dyr" der gerne socialiserer sig med andre ?
Hundeejere bliver rolige mennesker, hvilket giver overskud til lidt
samvær på godt og ondt.
Som seriøs hundeejer er du pine-død nødt til at have en smule humor,
og denne humor kan da sagtens bruges til andet end at grine sammen med
vovsen. Man kan da osse grina ad og med de andre "hundehoveder!"

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : kebabdej@gmail.com

Dato : 05-02-07 22:15

On 4 Feb., 00:28, Kong Kurt <kongkurt-nos...@2tykke.dk> wrote:

> [...]
> og denne humor kan da sagtens bruges til andet end at grine sammen med
> vovsen. Man kan da osse grina ad og med de andre "hundehoveder!"

Bidske hunde får revne ører.
Den der graver en grav for andre, falder tit selv i den.

Blot min mening om debatten i en ellers sjov gruppe at følge.

krølle