Avl med hanhund ?
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 31-01-07 19:13

Hej NG, vi har en chihuahua hanhund, som vi gerne vil bruge til avl på andre
hunde. Hunde er DRC med stamtavle. Vi har ALDRIG prøvet det, og jeg har
derfor nogle spørgsmål.

Hvordan kommer man i kontakt med nogle, man kan avle på ?

Hvordan foregår det?

Får vi lov at beholde en hvalp ?

På forhånd tak

Lars Kristian Jensen

Fra : Anette

Dato : 31-01-07 20:40

Lars Kristian Jensen wrote:
> Hej NG, vi har en chihuahua hanhund, som vi gerne vil bruge til avl
> på andre hunde. Hunde er DRC med stamtavle. Vi har ALDRIG prøvet det,
> og jeg har derfor nogle spørgsmål.

Hej Lars

Hvis DRC ellers følger samme standard som DKK, så er det ikke nok at I gerne
vil avle med jeres hanhund. Han skal først avlsgodkendes, for at hvalpene
kan få stamtavle. D.v.s. den skal på udstilling og opnå minimum en 2.
præmie,
http://dansk-kennel-klub.cms123.com/0/431

evt testes for HD , inden den kan bruges til avl. Avlsrestriktioner er skabt
for hundenes skyld, så en lille fejl ikke får lov til at udvikle sig til
desiderede handicap hos senere generationer.
Indhent oplysninger for avlsgodkendelse hos DCR
http://www.drcdan.dk/index.htm

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-02-07 07:02

"Lars Kristian Jensen" <lars@wefl-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har derfor nogle spørgsmål.
>
> Hvordan kommer man i kontakt med nogle, man kan avle på ?

Hvad er DRC? mener du DRU?.
under alle omstændigheder bør du tage kontakt til den organisation/klub som
din hund tilhører, og forhøre dig der. De kan også vejlede dig omkring hvad
der kræves for at avle, udstillingsresultater, sundhed ovs.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 01-02-07 20:05

> Hvad er DRC? mener du DRU?.
Sry, ja selvfølgelig mener jeg DRU.

> under alle omstændigheder bør du tage kontakt til den organisation/klub
> som din hund tilhører, og forhøre dig der. De kan også vejlede dig omkring
> hvad der kræves for at avle, udstillingsresultater, sundhed ovs.

Okay, tak for det ringer til dem imorgen. Det er nemlig ikke så meget for at
tjene penge på det eller gøre noget fast ud af det, Svigermor vil bare gerne
have en lille hvalp, og tænkte, at man måske kunne gøre det den vej igennem.

Lars Kristian Jensen