Forslag til ny hundelov
Fra : Mari

Dato : 31-01-07 13:35

Her i week-enden, hvor jeg har været på et super handlerkursus i
Jelling,
hørte jeg to ting, som jeg gerne vil høre, om der er nogen, der har
kendskab til.

Den ene ting er, at der skulle være en ny lov om hunde undervejs - som
bl.a. skulle samle de love der gælder for hundehold. Er der noget om
det ?
Man hævdede at der lovgives definitivt om max. 4 plus afkom i et
parcelhus
- med mindre end 100 meter til nærmeste nabo - så det fremover ikke
længere
er de lokale myndighederne der har mulighed for dispensationer ??

Den anden ting jeg hørte er, at en hund kan blive smittet med
salmonella.
Fx. fra æg og kyllinger. Kan det lade sig gøre - og på hvilke
betingelser da.

Vil være taknemmelig for info af enhver art

Mvh
Marianne
http://www.aboneart.dk
Dværgschnauzer peber/salt hvalpe
Se os 4/2-2007 i Hårlevhallen

Fra : Dyreven

Dato : 31-01-07 18:21

Hej Marianne.

Var lige et smut på www.folketinget.dk Der er INGEN love angående det
du nævnet undervejs. Kan måske komme senere, hvem ved, men det er i
hvertfald der du finder PÅLIDELIGE informationer om emnet.

hilsen Dyreven

Fra : Kim Christensen

Dato : 31-01-07 19:04

On 31 Jan., 13:34, "Mari" <alfaschnau...@hotmail.com> wrote:
> .. der skulle være en ny lov om hunde undervejs - som
> bl.a. skulle samle de love der gælder for hundehold. Er der noget om
> det ?

Det kræver ikke nogen ny lov at udgive en lovsamling med eksisterende
love!
Dyrenes beskyttele har tidligere udgivet en bog med relevant
lovgivning samlet.

> [...]
> længere
> er de lokale myndighederne der har mulighed for dispensationer ??

Ved kommunalreformen er nogle kompetencer flyttet til andre
myndigheder, muligvis skal der samles op på noget der.

> Den anden ting jeg hørte er, at en hund kan blive smittet med
> salmonella.
> Fx. fra æg og kyllinger. Kan det lade sig gøre - og på hvilke
> betingelser da.

Det kan det godt, og det er på samme måde som hos mennesker.

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-02-07 14:36

"Mari" <alfaschnauzer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Det vil da vist ikke, være nødvendigt, med en ny lov... Da byzone, siger max
4 hunde.
I landzone, er det vist 11, for private boliger.
Så gælder der andre regler for erhvervsejendomme.

Ja, hunde kan smittes med salmonella... Men de bliver næppe syge af det...
En rovdyrmave, kan klare lidt af hvert... Men den kan jo smitte dig.

M.V.H....Benny..

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-02-07 08:53

"Mari" <alfaschnauzer@hotmail.com> wrote in message
> Den anden ting jeg hørte er, at en hund kan blive smittet med
> salmonella.
> Fx. fra æg og kyllinger. Kan det lade sig gøre - og på hvilke
> betingelser da.

Som jeg kan forstå det på barf'erne, kan det ske hvis du blander rå kylling
og tørkost. Så er hundens "omsætningshastighed" tilpasset tørkosten, og en
eventuelt "udenlandsk" kylling, vil være i mavsen så længe, at hunden kan nå
at blive smittet.

Jeg svarer kun fordi eksperterne endnu ikke har meldt sig. (Ved ikke om de
strejker)

Bjarne K.