vandpytter er godt eller?
Fra : M.Hansen

Dato : 31-01-07 09:51

Jeg undres - min Golden har større nydelse(ser det ud som om) at hoppe ud i
haven, og drikke fra en vandpyt, gerne med mudder fremfor sin dejlig
vandskål, med frisk vand.
Hun er 11 måneder og sund, flot og rask, spise Hillsog alt hva der ryger på
gulvet og servert for hende.

Skal jeg lade hende gøre det eller ?

mvh
MH

Fra : pwh

Dato : 31-01-07 11:35

M.Hansen, skrev:
> Jeg undres - min Golden har større nydelse(ser det ud som om) at
> hoppe ud i haven, og drikke fra en vandpyt, gerne med mudder fremfor
> sin dejlig vandskål, med frisk vand.

Tror jeg er helt normalt.
Sådan gør mine hunde da også tit,
der er nok for lidt smag i vand fra vandværket

> Skal jeg lade hende gøre det eller ?

Det kan du roligt gører.
En normalt sund og rask hund tager ikke skade af det.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 31-01-07 14:07

pwh wrote:

> Det kan du roligt gører.
> En normalt sund og rask hund tager ikke skade af det.

Der var på et tidspunkt megen snak om at hunde kunne blive smittet med
hjerte-lungeorm via vandpytter - og det er så vidt jeg har forstået årsagen
til at nogle fraråder at lade hunden drikke af vandpytter.
Mine 3 gør det med største fornøjelse - og som Jens skriver der er nok lidt
mere smag i vandet i vandpytterne

/ Anette
www.philana.dk

Fra : qfha

Dato : 31-01-07 17:08

Det er sikkert lidt sjovere at drikke af en vandpyt end inde. Det er
også ok, hvis det er vand uden olier fra biler og lignende.

mvh
qfha

Fra : ST

Dato : 31-01-07 21:11

"M.Hansen" <mikaelRE@MOVETHISstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette, iøvrigt kan man få salmonellainfektion p.g.a. fugleekskrementer i
> vandet. (det er een af grundene til, at alle fjerkræ skal opholde sig
Det er nok ikke uden grund at man i alle dyrebøger altid pointere at dyrene
skal have adgang til frisk vand.
mvh Susanne

Fra : Sverre Stokke

Dato : 31-01-07 23:56

"M.Hansen" <mikaelRE@MOVETHISstofanet.dk> den 31. januar 2007 kl. 09:50
+0100 skrev:
>Skal jeg lade hende gøre det eller ?

Ja, endelig. Hunde / ulve har gennem millioner af år selv klaret det der
med imunsystem. De sørger instinktivt for at få små dose af
mikroorganismer, der styrker dem. Så at sige en masse små daglige
vaccinationer.
Det er grunden til at så mange hunde gerne drikker af toilettet.

Hilsen Sverre.

Fra : pwh

Dato : 01-02-07 09:32

Sverre Stokke, skrev:

> [...]
> vaccinationer.
> Det er grunden til at så mange hunde gerne drikker af toilettet.

Helt enig, jeg tror faktisk at man kan svække hundens imunsystem
hvis man er alt for pylret med hvad den må spise og drikke.
Men self skal man tænke på med en tørkostet hund at man i princippet
allerede har svækket dens imunsystem gennem kosten.
Men nok ikke så meget at lidt vandpyttevand skader den.

/Jens