Fersk kylling til hund
Fra : Søren

Dato : 29-01-07 11:02

Hejsa

Jeg læser med stor interesse en del indlæg her i gruppen og der har også
været nogle imellem med råt kød!

Men jeg synes bare på et tidspunkt at have læst/hørt at fjerkræ ikke
egner sig som hundeføde - er det rigtigt? Vores lab kan godt lide et råt
kyllingelår, men er det skidt for hende?
--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Fra : Anette

Dato : 29-01-07 11:21

Søren wrote:
> Men jeg synes bare på et tidspunkt at have læst/hørt at fjerkræ ikke
> egner sig som hundeføde - er det rigtigt? Vores lab kan godt lide et
> råt kyllingelår, men er det skidt for hende?

Hunde kan sagtens æde al fjerkræ, så længe det er råt.
Det er først når fuglen er tilberedt ( kogt, stegt, grillet whatever) at
knoglerne i fuglen ændrer struktur, bliver hårde i overfladen og dermed kan
splintre til små syle der kan skade hunden.

Så jo, rå kylling ( og kalkun) er glimrende hundefoder, som hundene her i
huset sætter meget stor pris på.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-01-07 12:19

"Søren" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig som hundeføde - er det rigtigt? Vores lab kan godt lide et råt
> kyllingelår, men er det skidt for hende?

Hej Søren!

jeg vil såmænd ikke komme med så meget andet end hvad anette har skrevet.
Míne 3 hunde er også vilde med fjerkræ, og får tit både hele, halve og
kvarte rå kyllinger at hygge sig med.
hvis du skulle have lyst til at snuse lidt mere til emnet, så er jeg ved at
lave nogle sider på vores hp omkring det at råfodre, om hvordan jeg gør.
Jeg har en ide om, at samle nogle skriverier fra andre bla. her fra gruppen,
der ligeledes fodrer råt, og få dem til at komme med deres måde at fodre på,
og hvorfor de gør det, og sætte dem ind på hp`en.
Det er rart som "nybegynder", eller bare som nysgerrig at læse om, hvordan
man kan råfodre.

Så Anette!, det var også en opfordring/et spørgsmål til dig?!

mvh. marie
http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Fra : Anette

Dato : 29-01-07 15:33

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Så Anette!, det var også en opfordring/et spørgsmål til dig?!

Hej Marie

Gerne - hvad forestiller du dig? hvor meget? - hvor detaljeret?- hvor
langt? - med/uden billeder ...osv...?

skriv evt privat til philana snabel a faarborg.dk

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-01-07 18:57

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> langt? - med/uden billeder ...osv...?
>
> skriv evt privat til philana snabel a faarborg.dk

Er gjort (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 29-01-07 17:52

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "Søren" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Søren!
>
> jeg vil såmænd ikke komme med så meget andet end hvad anette har
> skrevet

Jeg vil dog gerne tilføje at de fleste fraråder at fodrer råt
sammen med tørkost.
Det skulle både have noget med den hastighed som tørkost
passerer tarmsystemet, og at mavesyren på en tørkostet hund
ikke er så stærk at den er lige så god til at dræbe evnt. bakterier
som når hunden udelukkende lever af råt foder (Barfer).

Mine 2 hunde som bliver råfodret lever primært af kylling
på kød/bendelen, det er det billigste, og efter de oplysninger
jeg har også det mest nærende.
Tænk også på at meget tørkost (bla. Olivers) er baseret
primært på kyllingekød.

/Jens (hvis hunde skal have kylling og hestekød i aften)

Fra : Søren

Dato : 30-01-07 10:45

Søren skrev:
> [...]
> egner sig som hundeføde - er det rigtigt? Vores lab kan godt lide et råt
> kyllingelår, men er det skidt for hende?

Tak for alle svarene!

Hun får lov at få et råt ben en anden dag også