Glem ikke dyrmishandlerne frakennel hof-jo~
Fra : not@home.se

Dato : 27-01-07 20:09

Jeg har lige ringet til Kennel Hof-joy og spurgt om jeg kunne komme og
kigge på en hund hos dem, manden som svarer tellefonen med et (hallo)
uden at præsentere sit navn, han sagde at jeg kunne komme ned og
kigge!
Altså de sælger stadig hunde fra hundefabrikken ! selv om dyrenes
beskyttelse, dansk kennelklub og politiet har forbudt dem det !

jeg tænkte at hvis alle os som elsker hunde står sammen om at ringe og
sige vores mening til dem i ny og næ, og ikke kun hver gang de har
været i tv ! så kan vi måske få dem til at stoppe og opgive deres
handel/dyrmishandling, de bruger jo tellefonnummeret til at sælge
hunde med og hvis vi er nok der ringer og siger vores mening og sviner
dem til så kan det være at de opgiver.

en ting er sikkert og det er at hvis ingen gør noget så går det hele i
glemmebogen og de kan fortsætte ders hundefabrik, jeg har tænkt mig at
ringe til dem regelmæsigt og sige min mening om dyrmishandlingen, husk
på at bare fordi der nu er gået en månned siden de har været i tv så
sidder hundene stadig i burene dernede, jeg håber at andre vil ringe
til dem ligesom jeg vil gøre.

Kennel Hof-Joys, Skuderløsevej 20, Bråby St. By, 4690 Haslev
Telefon: 56 32 56 46 E-mail: c.thiim@mail.dk

Fra : pwh

Dato : 27-01-07 20:15

not@home.se, skrev:
> [...]
> handel/dyrmishandling, de bruger jo tellefonnummeret til at sælge
> hunde med og hvis vi er nok der ringer og siger vores mening og sviner

Du har ikke haft det store held de andre gange med at få hidset gruppen
op til angreb på diverse steder, det vil du heller ikke have denne gang.
Vi (jeg) har heller ikke glemt at du ikke ville værer så sart med din egen hund
at tage den til dyrelægen da du troede den havde skadet halen.
Så fej du for din egen dør før du vil have os andre til at feje for andres.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 09:48

On Sat, 27 Jan 2007 20:15:28 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>at tage den til dyrelægen da du troede den havde skadet halen.
>Så fej du for din egen dør før du vil have os andre til at feje for andres.

jeg snakkede faktisk med en dyrlæge, men kan ikke se at min hunds hale
og hundefabrikker har noget med hinanden at gøre.....

bare fordi du helst vil side tilbagelænet i din stol derhjemme og
sludre om dine hundes løbeture på marken, dag ud og dag ind hører vi
om dine hunde ! men bare fordi du helst vil side og fortælle
"spændende" historier om hvad dine hunde laver, så kan du altså ikke
regne med at andre syntes at lige dine hunde er det mest spændende i
verden, og jeg syntes at det er ret barnligt af dig at angribe mig på
den måde når jeg kommer her og prøver at gøre noget ved
dyremishandlingen på hofjoy

bare fordi du er ligeglad med alt andet end dine egne hunde, så er der
altså mennesker som tænker på de fremmede hunde

Fra : pwh

Dato : 28-01-07 18:37

not@home.se, skrev:

> jeg snakkede faktisk med en dyrlæge, men kan ikke se at min hunds hale
> og hundefabrikker har noget med hinanden at gøre.....

Nej, det kan du nok ikke.

> [...]
> verden, og jeg syntes at det er ret barnligt af dig at angribe mig på
> den måde når jeg kommer her og prøver at gøre noget ved

*LOL*
Hvem er det lige der er barnlig nu.
Men det vil jeg give dig, du er altid god for lidt underholdning

> bare fordi du er ligeglad med alt andet end dine egne hunde, så er der
> altså mennesker som tænker på de fremmede hunde

*SNØFT*
Jeg er rørt til tårer

/Jens (som pt sidder tilbagelænet, med fødderne på bordet)

Fra : Lasse T

Dato : 27-01-07 20:43

http://www.sandhed.info/

Fra : Laurasi

Dato : 27-01-07 23:48

<not@home.se> wrote in message
> [...]
> på at bare fordi der nu er gået en månned siden de har været i tv så
> sidder hundene stadig i burene dernede, jeg håber at andre vil ringe

Du har tydeligvis ikke fulgt med i nyhederne - kennelen er blevet
frikendt!!! Så drop den dér hetz før du har styr på fakta...!

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 09:40

>Du har tydeligvis ikke fulgt med i nyhederne - kennelen er blevet
>frikendt!!! Så drop den dér hetz før du har styr på fakta...!

jeg kan ikke se nogen frikendelse nogen steder ? men jeg vil da godt
have at se hvor DKK ogDyrenes beskyttelse og politiet har frikendt
dem, og for hvad ? de er nogle grådige svin der kun tænker på penge og
ikke på hundene ! det kan de ikke frikendes for ! alle dyrplagere og
grådige svin som dem burde betale store bøder eller komme i fængsel
efter min mening !

hvad gør i andre ved det ? er alle herinde stadig ligeglade med
dyrmishandling så længe det ikke er jeres egen hund der lider ? er
folk lige så ligeglade med denne hundefabrik som de er med
hundepornobiografen (hawaibio) ? syntes folk virkelig at hundeporno og
hundefabrikker er i orden ?

nu må i sku op af stolen og gøre noget, verden bliver jo ikke ændret
af at man bare sidder og brokker sig på internettet, op af stolen og
ring til hofjoy

Fra : Lott

Dato : 28-01-07 13:46

<not@home.se> wrote in message

Not a home skrev :
> jeg kan ikke se nogen frikendelse nogen steder ?

Hvis du havde gidet kikke dig for, ville du i den tidligere tråd have
set dette link.
http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?id=21755

>men jeg vil da godt
> have at se hvor DKK ogDyrenes beskyttelse og politiet har frikendt
> dem, og for hvad ?

Hvad har DKK og Dyrenes beskyttelse med godkendelser og frikendelser
at gøre ????
Det er private organisationer.

Du burde orienterer dig ordentlig inden du prøver at at hænge andre
ud, og opfordre andre til også at genere dem du forsøger at hænge
ud!!!
Har du noget at have dit agument i, så kom frem med fakta i stedet for
løse rygter.

Lotte

Fra : C.H

Dato : 28-01-07 14:05

> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/38961C28F8A17656C125726400481DBC?opendocument

Hvad nyt er der i det?
Hvor mange hundefabrikker tror du der findes? Jeg kan fortælle dig, at der
findes utallige... Vil du ringe til dem allesammen? Eller vil du engagere
dig politisk så du kan få en reel inflydelse på den generelle måde vores
lovgivning om dyr er sat sammen?
VIL du virkelig GØRE noget? Eller vil du bare hælde vand ud af ørene og
komme med tilfældige beskyldninger om tilfældige mennesker?

Hvad VIL du egentlig?

Connie

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 14:27

>Hvad nyt er der i det?

tjae måske er der ikke noget nyt i det, og der er heller ikke noget
nyt i at der findes sådan nogen som dig der bare læner sig tilbage og
er ligeglad. Du kan sagtens se mig som fjenden hvis du vil men inderst
inde ved du jo godt at det er sådan nogen som dig der intet foretager
sig der er skyld i at folk får lov til at fortsætte hundefabrikkerne.

Fra : C.H

Dato : 28-01-07 14:38

> tjae måske er der ikke noget nyt i det, og der er heller ikke noget
> nyt i at der findes sådan nogen som dig der bare læner sig tilbage og
> er ligeglad.

Hvor kan du se, at jeg har skrevet, at jeg er ligeglad? Er det din alvidende
almægtighed, der igen spiller mig et puds?

>Du kan sagtens se mig som fjenden hvis du vil...

Hahaha... Nej, jeg ser dig ikke som nogen fjende.. Helt ærligt, så tager jeg
dig ikke særligt alvorligt.

>....men inderst
> inde ved du jo godt at det er sådan nogen som dig der intet foretager
> sig der er skyld i at folk får lov til at fortsætte hundefabrikkerne.

Åhhh... Nu ved jeg det!! Du kan simpelthen SE mig - du VED hvad jeg
laver....
Sorry, dit forsøg på manipulation preller af - tror du skal øve dig i at
være lidt mere snu, hvis du vil have noget ud af dem.

Connie

Fra : pwh

Dato : 28-01-07 18:56

C.H, skrev:

> Hahaha... Nej, jeg ser dig ikke som nogen fjende.. Helt ærligt, så
> tager jeg dig ikke særligt alvorligt.

*LOL*
Så er vi 2 Connie.
Men underholdene er han da

/Jens

Fra : Lott

Dato : 28-01-07 14:19

<not@home.se> wrote in message

> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/38961C28F8A17656C125726400481DBC?opendocument

Hvad Dyrenes beskyttelse mener, er ikke gældende lov, og de skriver
selv, at der ikke sker noget ulovlig hos Kennel Hof-Joy.
Så ring du hellere til medlemmerne af den siddende regeringen, og få
dem til at lave lovene om.

Lotte

Fra : Morten Paulsen

Dato : 28-01-07 14:37

<n...@home.se> skrev i en meddelelse

> har lige set i goaftendanmark at hawaibio sender
dyreporno en gang om
> ugen hvis du har lyst til at sige din mening om
det så er her et link
> til deres hjemmeside hvor man kan skrive til
dem. der kommer vist et
> program i aften om at folk fra hele europa
udnytter at det ikke er
> ulovligt i danmark, et eller andet må man jo
gøre så nu har jeg
> skrevet min mening til de svin som arbejder i
hawaibio jeg håber at de
--
MP

Fra : Søren LH

Dato : 28-01-07 16:12

<not@home.se> skrev i en meddelelse

> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/38961C28F8A17656C125726400481DBC?opendocument

Jeg kan ikke se en megastor kennel pr. definition er et problem, bare der er
tilsvarende folk nok til at tage sig af hundene.

Når en hund ikke laver noget behøver den stort set ikke nogen plads. Den
skal bare tages ud indimellem og aktiveres.

Dermed ikke være sagt at forholdene ikke kan være kritisable, jeg har ikke
set stedet. Men jeg tror ikke på Ekstra Bladet og rygter på interne.

Og jeg har desværre tidligere oplevet slagfærdige udtalelser fra konsulenter
fra DB, som ikke havde forstand på hvad de talte om.

Men som andre siger, kom gerne med noget dokumentation. Hvis du vil gøre
noget, så tager du ned og ser det, og bagefter fortæller du hvad du har set.

Mvh
Søren

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 18:09

On Sun, 28 Jan 2007 16:12:08 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

> [...]
>noget, så tager du ned og ser det, og bagefter fortæller du hvad du har set.

jeg har set rigeligt, og dyrenes beskyttelse ved godt hvad de snakker
om !

Fra : Søren LH

Dato : 28-01-07 18:21

> jeg har set rigeligt,

Hvad har du set? (nu har jeg jo ikke set udsendelsen).

> og dyrenes beskyttelse ved godt hvad de snakker
> om !

Ikke på alle områder. Derfor er en udtalelse fra DB for mig ingen garanti.

Mvh
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 16:40

> [...]
>
> nu må i sku op af stolen og gøre noget, verden bliver jo ikke ændret
> af at man bare sidder og brokker sig på internettet, op af stolen og

Hvorfor det ???
Jeg har været der, og det endda længere end de fleste.... Jeg fandt intet at
brokke mig over.... Og det er endda 4 år siden, og i al den tid, har denne
ondsindede snak og rygter, livligt cirkuleret.

Men OK... Basta gjorde da noget godt, de fik myndighederne ud af
starthullerne, og med efterfølgende frikendelse....

At du ikke har opdaget dette, fortæller bare, hvor lidt du ved, om det du
snakker om.

Men det har du så til gengæld muligheder for at gøre noget ved... Du kunne
starte med en ting....

Tænk før du taler

M.V.H....Benny..

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 18:06

On Sun, 28 Jan 2007 16:40:16 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>snakker om.
>
>Men det har du så til gengæld muligheder for at gøre noget ved... Du kunne

jeg tror vist ikke at du læste linket til dyrenes beskyttelse.... jeg
har skam tænkt og jeg ved hvad jeg taler om, det er nok nærmere dig
der bør tænke lidt over hvad det er for en hundefabrik og pengemaskine
du forsvarer

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 19:57

> [...]
> har skam tænkt og jeg ved hvad jeg taler om, det er nok nærmere dig
> der bør tænke lidt over hvad det er for en hundefabrik og pengemaskine

Altså, nu er alle firmaer, pengemaskiner, så den tror jeg de æder råt, og
uden at blinke... Hunde fabrik, er vel heller ikke helt ved siden af. Det
kan man vel godt kalde det. Det er der ingen grund til at forsvare dem
for... Det er ikke en beskyldning, det er kendsgerninger. Hof-Joy, er et
firma, så i modsætning til mange køkkenopdræt, så betaler Hof-Joy skatter af
deres indtægter, og som alle andre firmaer, trækker de deres udgifter fra...

Men vi kan jo bare konstatere, at der er ingen lov, der forbyder en, at lave
mange hvalpe... Det er forbudt at misrøgte dyr, og det har jeg ikke set spor
belæg for, at de har gjort. Men igen, med antallet af avlsdyr, laver de
forbløffende få hvalpe, for husker jeg ikke helt galt, havde de 44 avlsdyr,
da jeg var der ovre.... Da Hovawart'en er en race, der får mange hvalpe i
hvert kuld, så er antallet af hvalpe, forbløffende lavt.

De har fået skyld for at lave dårlige hvalpe.... Men de få, som har været
fremme, har alle, så vidt jeg har kunnet finde frem til, trukket følehornene
til sig. Nu syntes jeg så også, at den seneste tids udsendelser om hunde,
har talt et meget tydeligt sprog.... At det i langt de fleste tilfælder, var
ejeren, der var problemet, og ikke hunden.

Til gengæld, kunne DKK og Dyrenes beskyttelse, vist godt trænge til, at
nogen ville gå ind og tage dem i forsvar, for de må godt nok siges, i denne
sag, at have tabt ansigt.... Så lidt godt, gjorde Basta så alligevel.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-01-07 20:34

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da jeg var der ovre.... Da Hovawart'en er en race, der får mange hvalpe i
> hvert kuld, så er antallet af hvalpe, forbløffende lavt.

hvor går grænsen for, om der er tale om misrøgt? jeg vil nok heller ikke
beskylde hofjoy for dette, men at have 44 avlshunde, der går min grænse
altså, det lyder for mig som om det er makekøer eller slagtesvin på rad og
række, og der er forskellen for mig, det er hunde/kæledyr og ikke
produktionsdyr.
Det er nok snarere et spørgsmål om personlige holdninger, end om hvad loven
tillader.
Du kan ikke se, at der er noget problem i det, andre synes det er dybt
uansvarligt.

Jeg kan ikke se den store forskel på kenneler som hof joy, og div.
hundehandlere, det drejer sig mere om penge og forretning end om det enkelte
individ, det er så bare min mening.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 21:16

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45bcfa91$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> Jeg kan ikke se den store forskel på kenneler som hof joy, og div.
> hundehandlere, det drejer sig mere om penge og forretning end om det

Hej Marie....

Læs lige igen.... 44 avlsdyr.... Lad os gætte på, ca 30, måske endda 35
hunner, resten hanner.... hovawart, får mange hvalpe i hvert kuld.... Så kan
der da næppe være tale om rovdrift.... I så fald, da kun på hannerne, men
jeg har nu aldrig set en hanhund, der ikke forsøgte sig, når chancen bød
sig, så det ville de nok næppe have noget imod ...
Havde der været tale om rovdrift, ville vi vel være tæt på 300 hvalpe.... Og
husk, det er bare på et kuld om året hver... Så det kunne jo let
fordobles.... Men der er jo næppe grund, til at lave 600 hvalpe, hvis man
kun kan sælge 100.

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-01-07 21:39

> [...]
> husk, det er bare på et kuld om året hver... Så det kunne jo let
> fordobles.... Men der er jo næppe grund, til at lave 600 hvalpe, hvis man

Jeg har vist ikke nævnt noget om rovrdrift noget sted...
jeg mener at det er totalt ude i hampen, at have 44 avlshunde, og det er så
uden at tænke på antallet af hvalpe ved siden af..
Det eneste der (i mine øjne) er forskel på dette og en landbrugsproduktion
af kvæg, er de pæne rene bokse hundene er i, og den mere plads de har hver
især.
det er ikke seriøs og god hundehold/avl i mine øjne.
Selv om der måske er 4 folk til at tage sig af de 40+ hunde, så kan de
umuligt få den optimale kontakt og socialisering hver især.

mvh. marie

Fra : Eva

Dato : 28-01-07 22:05

> [...]

> Selv om der måske er 4 folk til at tage sig af de 40+ hunde, så kan de
> umuligt få den optimale kontakt og socialisering hver især.

Jeg kan kun holde med dig Marie!

Hvad der får folk til at købe hund på en fabrik, forstår jeg godtnok ikke.
Men de tænker måske - jo flere hunde jo bedre.
Det kan godt være, det ikke er ulovligt, men det er i mine øjne i høj grad
uetisk at lave så mange hvalpe og have så mange avlshunde.
Men så længe folk støtter dem og køber hvalpe, så fortsætter de
naturligvis - jeg håber bare, at udsendelsen får folk til at tænke sig om,
og vælge et andet sted at købe hund.

Som dyreværnsloven er skruet sammen i dag, så kan de ganske rigtigt ikke
stoppes - bare dyrene har foder og vand og nogenlunde omgivelser, så er der
ikke noget at komme efter - desværre!

mvh Eva

Fra : not@home.se

Dato : 29-01-07 17:45

> [...]
>stoppes - bare dyrene har foder og vand og nogenlunde omgivelser, så er der

jeg er enig ! og bare fordi noget ikke er ulovligt kan det jo godt
være dybt forkert

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-07 15:06

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45bd09d9$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]

> Selv om der måske er 4 folk til at tage sig af de 40+ hunde, så kan de
> umuligt få den optimale kontakt og socialisering hver især.

Det er der vist heller ikke nogen, der har sagt, er der ??

Når man skriver avlsdyr, så står der ikke kæledyr.... Der er vel næppe, den
store forskel, på en kennel og et landbrug.
Nogle vælger, at deres skal være et stueopdræt.... Andre vælger at opdrætte
i stald, og det behøver de ikke, være store for at vælge. Avlsdyr, er
omgængelige, de kan endda være slemt kælne.... Men de er altså ikke kæledyr.
Da man sommetider må skifte ud i flokken, så vil det nok ikke være en alt
for god ide, med alt for tæt kontakt, til det enkelte dyr.... For det gør
det så pokkers svært, at sige farvel.

M.V.H....Benny..

Fra : not@home.se

Dato : 29-01-07 17:44

> [...]
>Selv om der måske er 4 folk til at tage sig af de 40+ hunde, så kan de
>umuligt få den optimale kontakt og socialisering hver især.

så er der altså en enkelt person med fornuftige holdninger herinde,
måske der er håb for denne gruppe endnu.....

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-01-07 21:21

"Torben og Marie-louise Ager" skrev

> [...]
> hundehandlere, det drejer sig mere om penge og forretning end om det
> enkelte individ, det er så bare min mening.

Jeg kan kun erklære mig fuldstændig enig!

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-01-07 18:54

not@home.se, skrev:

> nu må i sku op af stolen og gøre noget, verden bliver jo ikke ændret
> af at man bare sidder og brokker sig på internettet, op af stolen og
> ring til hofjoy

Det går da ellers ganske fint for dig synes jeg.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 29-01-07 17:53

On Sun, 28 Jan 2007 18:53:56 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det går da ellers ganske fint for dig synes jeg.
>
>/Jens

jeg har skam været oppe af stolen og ringe til dem og sige min mening
! det er vist mere end hvad du kan mande dig op til ! men skriv du
bare videre om dig selv om dine hunde som du jo gør dag ind og ud, man
skulle sku tro at du var en gammel dame uden noget liv

Fra : pwh

Dato : 29-01-07 18:04

not@home.se, skrev:

> jeg har skam været oppe af stolen og ringe til dem og sige min mening

Du bruger vist mere tid på at svine gruppen til end på Hofjoy.

> ! det er vist mere end hvad du kan mande dig op til !

Jeg kender intet til Hofjoy, så ikke udsendelsen, så hvorfor skulle
jeg dog ringe og generer dem.

> men skriv du
> bare videre om dig selv om dine hunde som du jo gør dag ind og ud, man
> skulle sku tro at du var en gammel dame uden noget liv

Du må da meget undskylde at jeg skriver om mine hunde i en hundegruppe,
det er self totalt OT.
At meget af mit liv drejer sig om mine hunde er jo mit valg,
det skammer jeg mig da på ingen måde over.
At jeg hellere vil skrive her med ligesindede end at læse Ekstrabladet,
og se bøvede Tv-udsendelser som dig er også mit valg,
som jeg heller ikke skammer mig over.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-01-07 10:37

On 28 Jan., 09:47, n...@home.se wrote:
> når jeg kommer her og prøver at gøre noget ved
> dyremishandlingen på hofjoy

Her kommer Supermand og redder de gode! Af dit første indlæg kan jeg
se at du ikke har været hos Hof-Joy endnu. Alligevel er du i stand til
at udtale dig om dyremishandling. Hvor har du de informationer fra?
For DKK er Hof-Joy konkurrent til deres egne opdrættere, derfor kan du
ikke forvente en objektiv udtalelse derfra. TV"'s udsendelse var
bestemt helle rikke objektiv, og man fornemmede tydeligt at DKK havde
været med til at blande den giftcocktail.
Hvis DKK virkelig har så travlt med de etiske aspekter, skulle de
måske også lige forklare hvorfor de stadig går ind for halekupering,
hvorfor gule flat'ere helst skal aflives, hvorfor hvalpe hos nogen
hunderacer skal aflives hvis der er over et bestemt antal, og meget
andet. De har selv opdrættere hvor hundene ikke render rundt inde i
stuerne, køkken eller andet.

Tag imod den invitation, og se stedet.
Jeg vil ikke forsvare Hof-Joy, det er ikke stedet hvor jeg vile købe
hund, men skal de kritiseres så skal det være baseret på de faktiske
forhold, og ikek hvad en tilfældig internetsurfer har læst på et eller
andet forum hvor nogen tror-nok-at-de-kender en der har en nabo der
vistnok ved hvad måleraflæseren på Hof-Joy en gang mener at have
set.

Kim

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 13:50

On 28 Jan 2007 01:37:09 -0800, "Kim Christensen"
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Her kommer Supermand og redder de gode!

nej her kommer en som ikke bare læner sig tilbage i lænestolen og ser
til imens hundene lider ! dem der ikke gør noget som helst er dem der
er til grin og burde have en dårlig smag i munden, og så kan du/i
komme med alt den udenomssnak du vil om supermand osv

fakta er at jeg prøver at gøre noget og du bare sider og tænker at det
nok går over af sig selv.

og jeg vil ikke bruge min tid på at diskutere DKK , men du mener måske
også at Dyrenes beskyttelse og politiet har taget fejl ? er de alle
med i et komplot i mod stakkels kennel hofjoy ?

men som jeg havde på fornemmelsen så er folk herinde ikke så
intereserede i at gøre noget som helst, folk herinde tænker vist mere
på at spille kloge over for hinanden med hundetips, historier om deres
egne hunde ting som kan forstærke deres ego så de kan føle sig lidt
kloge fordi de har rådgivet nogen om hvordan man kalder på sin hund
eller ligende.

jeg kunne forestille mig at hvis i gik lige forbi dyrplagerne fra
hofjoy så ville i ikke turde sige noget til dem, men i ville skynde
jer hjem og skrive på internettet om mødet

Fra : C.H

Dato : 28-01-07 14:02

> [...]
> er til grin og burde have en dårlig smag i munden, og så kan du/i
> komme med alt den udenomssnak du vil om supermand osv

Hvad er det så du gør? Du griber telefonen og RINGER... UHHH... Tror du
virkelig, det nytter noget som helst - synes du virkelig, det giver mening?
Vi lever i et demokratisk samfund - er der noget, man er utilfreds med, så
har vi alle det privelegie, at vi kan vælge at blive politisk aktive og være
med til at forandre vores samfund i den retning, vi ønsker.
Helt ærligt - det er DIG, der ikke gør noget - du har det hele i munden og
tror, du kan forandre noget som helst ved at ringe til dem, du er sur på...

> fakta er at jeg prøver at gøre noget og du bare sider og tænker at det
> nok går over af sig selv.

Du aner ikke, hvor meget og hvor lidt andre her i gruppen gør i forbindelse
med dyrevelfærd. Har du overvejet, at metoderne måske bare er anderledes og
måske ovenikøbet langt mere rationelle end dine?

> og jeg vil ikke bruge min tid på at diskutere DKK , men du mener måske
> også at Dyrenes beskyttelse og politiet har taget fejl ? er de alle
> med i et komplot i mod stakkels kennel hofjoy ?

Kennel HofJoy er frikendt - der er ikke noget at komme efter. Og dog - vi
kan jo også allesammen bare lave vores egne regler og vi kan jo også alle
sammen agere både dommer og bøddel..... Tror du skal finde et
ikke-demokratisk land at bosætte dig i - der HANDLER man nemlig...

> [...]
> egne hunde ting som kan forstærke deres ego så de kan føle sig lidt
> kloge fordi de har rådgivet nogen om hvordan man kalder på sin hund

Du ser ud som om, du er den klogeste af os alle.... Du kender tilsyneladende
alle de deltagendes motiver, hensigter, holdninger og typiske adfærd...
Sikke dog en hoved du må have! Ohhh, almægtige!

> jeg kunne forestille mig at hvis i gik lige forbi dyrplagerne fra
> hofjoy så ville i ikke turde sige noget til dem, men i ville skynde
> jer hjem og skrive på internettet om mødet

Ak ja - jeg tror, du er rigtig god til at forestille dig!!!

Connie.

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 14:24

On Sun, 28 Jan 2007 14:02:17 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

><not@home.se> skrev i en meddelelse

>Hvad er det så du gør? Du griber telefonen og RINGER... UHHH...

tjae det er åbenbart mere end hvad du kan mande dig op til ! hvis alle
ringede og sagde deres mening kunne det være at der skete noget,
selvfølgelig sker der ikke noget hvis det kun er mig der ringer, men
det tror jeg nu heller ikke at det er.

Fra : C.H

Dato : 28-01-07 14:34

> tjae det er åbenbart mere end hvad du kan mande dig op til !

Ja, det kan du tro - jeg ville finde det pinligt, barnagtigt, og ikke mindst
undergravende for vores demokrati, som jeg anser for en af de væsentligeste
værdier i vores samfund.

hvis alle
> ringede og sagde deres mening kunne det være at der skete noget,
> selvfølgelig sker der ikke noget hvis det kun er mig der ringer, men
> det tror jeg nu heller ikke at det er.

Heldigvis tænker de fleste sig om før de handler - derfor tror jeg ikke, du
skal forvente så mange opkald til Kennel Hof-Joy...

Connie

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 18:18

>Ja, det kan du tro - jeg ville finde det pinligt, barnagtigt, og ikke mindst
>undergravende for vores demokrati, som jeg anser for en af de væsentligeste
>værdier i vores samfund.

men det er i orden at folk er dyrplagere, bare du ikke skal føle dig
pinlig ? nej alt dit ævl om demokrati osv er jo bare noget du prøver
at fyre af for at dække over at du er så konfliktsky at du ikke en
gang tør ringe op og sige din mening, enten er du ligeglad eller også
er du superkonfliktsky, og ja det er faktisk min mening om alle
herinde !

Fra : pwh

Dato : 28-01-07 18:45

not@home.se, skrev:

> men som jeg havde på fornemmelsen så er folk herinde ikke så
> intereserede i at gøre noget som helst,

Hvis det erfterhånden er gået op for dig, kan du så ikke finde
et andet forum til dit korstog mod alverdens dyremishandlere.

Jeg har personligt rigeligt at se til med at mishandle mine egne hunde
og pladrer om det herinde bagefter.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 28-01-07 10:48

> [...]
> til dem ligesom jeg vil gøre.
>
> Kennel Hof-Joys, Skuderløsevej 20, Bråby St. By, 4690 Haslev

Hele denne her mentalitet med at hænge folk ud på internet er mig inderlig
imod.

Hvis de har gjort noget ulovligt, må de anmeldes, og hvis de dømmes må de få
deres straf.
Hvis de frifindes må vi respektere det og ikke udføre offentlig gabestok og
ødelægge folks forretning.
Hvis man ikke mener frifindelsen er i orden, er det loven der skal laves om.
Så må man agitere for at få loven ændret, og er det hunderelevant, kan man
gøre det her i gruppen.

Hvis man er imod deres metoder kan man lade være med selv at handle der, og
man kan diskutere det med sine venner, men offentlig rettergang (lynchning)
er ikke et vesteuropæisk retssamfund værdigt.

Erfaringen viser at man sjældent kender alle aspekter af en sag, og som
regel ser den anderledes ud fra den anden side af bordet. Derfor er det kun
domstole som skal dømme.

Mvh
Søren

..

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 13:35

>Hvis man er imod deres metoder kan man lade være med selv at handle der, og
>man kan diskutere det med sine venner, men offentlig rettergang (lynchning)
>er ikke et vesteuropæisk retssamfund værdigt.

jeg tror nok at hundene i burene er ligeglade med om de er i
vesteuropa eller hvor de er, og jeg tror heller ikke at hundene vil
sætte pris på at vi mennesker er så konfliktsky og superflinke overfor
hinanden og bare respekterer forholdne som de er fordi politiet ikke
lige har tid til at kigge i DBA . nej nogle gange må man gøre noget og
ikke bare læne sig tilbage og lade andre om det, og at ringe og sige
sin mening om hundefabrikken kan da ikke være så svært ? og det har
altså ikke noget med hverken gabestok eller lynchning at gøre, det er
bare et tellefonopkald !

og ja os der så udsendelsen lader være med at handle der, men hvad med
alle dem der ikke så programmet.....

Fra : Laurasi

Dato : 28-01-07 14:27

<not@home.se> wrote in message

> [...]
> bare et tellefonopkald !
>
> og ja os der så udsendelsen lader være med at handle der, men hvad med

Alle dem der ikke så programmet og måske tager derned for at købe hund, vil,
ligesom mig selv se at der er ordnede forhold. Vore hvalp derfra er sund og
rask, og vi så hvor glade ALLE hunde var og hvalpene er inde i huset og blir
passet og plejet hver dag af menneskefamilien. Men jeg føler sgu jeg
gentager mig selv - hvad med at læse den tråd længere oppe der også handler
om Hof-Joy kennelen - så vil du se at vi er nogle der er fuldt ud tilfreds
med kennelen og det vi har fået ud af det. Ellers må du jo selv tage ned og
se det for dig selv, hvis det er så vigtigt for dig af "afsløre" det du
kalder hundeporno, i stedet for at komme med det dér sure opstød.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 16:58

> [...]
> bare et tellefonopkald !
>
> og ja os der så udsendelsen lader være med at handle der, men hvad med

Jamen man gør altså intet ulovligt... Den Blå Avis, er helt legal....

Altså bare lige for at rette en åbenbart forestående misforståelse.... Så
ligger Hof-Joy altså ikke i en et værelses lejlighed... Så vidt jeg lige
husker, er der 5 Tdr land, eller sådan ca 27.500 Kvm. Jeg kan ikke huske,
om det var 4 eller 5 store løbegårde, ingen under 150 Kvm...

Det eneste, som folk har at hænge sig i, er at de laver mange hvalpe....
Hvilket er korrekt, men det er altså ikke ulovligt. Faktisk vil jeg sige, at
med det antal avlsdyr de har... laver de meget få hvalpe... Så også her,
fortjener de, et langt bedre rygte, end mange, velrennommerede kenneler, da
de på ingen måder, driver rovdrift på de enkelte dyr.... Det skulle da lige
være hanhundene.... Men det har de nok ikke spor imod ))....

M.V.H....Benny..

Fra : pwh

Dato : 28-01-07 19:22

Søren LH, skrev:

> Hele denne her mentalitet med at hænge folk ud på internet er mig
> inderlig imod.

Og når det som her er en anonym person der vil have os til at gører det,
så bliver det da rigtigt usmageligt.

/Jens

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-01-07 15:18

> [...]
> til dem ligesom jeg vil gøre.
>
> Kennel Hof-Joys, Skuderløsevej 20, Bråby St. By, 4690 Haslev

Hej

Prøv nu lige at fejl for egen dør først - du skriver (bl.a.) :

>manden som svarer tellefonen med et (hallo) uden at præsentere sit navn,

Hvilket ,korrekt nok ,ikke er særlig pænt, men hvad gør du ????

Du underskriver ikke engang dit indlæg her i gruppen - dit brugernavn
er bare en falsk e-mail adresse - så prøv dog at smut hjem til mor igen !!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : not@home.se

Dato : 28-01-07 18:04

>Hej
>
>Prøv nu lige at fejl for egen dør først - du skriver (bl.a.) :

>Hvilket ,korrekt nok ,ikke er særlig pænt, men hvad gør du ????

det her er jo ikke nogen tellefon jeg besvarer vel. og jeg er ikke
dyrplager , men det er vel nemmere for dig at kritisere mig end det er
at ringe op og sige din mening(hvis du har en) til hofjoy

kritiser mig alt hvad du vil det ændrer bare ikke på at jeg prøver at
gøre noget ved hundefabrikken, hvorimod du bare sider og gør ingen
ting... flot klaret brian

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-01-07 18:28

> det her er jo ikke nogen tellefon jeg besvarer vel. og jeg er ikke
> dyrplager , men det er vel nemmere for dig at kritisere mig end det er
> at ringe op og sige din mening(hvis du har en) til hofjoy

Underlig holdning at have - dvs. i telefonen skal man præsentere sig
men ikke her i forum ???

> kritiser mig alt hvad du vil det ændrer bare ikke på at jeg prøver at
> gøre noget ved hundefabrikken, hvorimod du bare sider og gør ingen
> ting... flot klaret brian

Jamen jeg er skam også hel kvik i pæren

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-01-07 21:44

not@home.se skrev:

> Altså de sælger stadig hunde fra hundefabrikken ! selv om dyrenes
> beskyttelse, dansk kennelklub og politiet har forbudt dem det !

Lad mig gætte - du er ikke den hurtigste knallert på havnen?

Lars B

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 28-01-07 22:01
Fra : Søren LH

Dato : 29-01-07 18:05

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:45bd0f19$0$52167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Her er lige lidt læse stof til jer
>
> http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?id=21755
>
> http://sandhed.info/index.php/790269

Not@home, nu har du chancen for på seriøs vis at forsvare din sag. Hvad kan
du sige til ovenstående to udtalelser?

Mvh
Søren

Fra : not@home.se

Dato : 29-01-07 18:19

On Mon, 29 Jan 2007 18:05:03 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
> [...]

jeg siger at efter udsendelsen har de selvfølgelig gjordt rent og
ordnet forholdene og så frikender politiet og kredsdyrlægen dem, det
ændrer jo ikke på alt det de har gjordt i fortiden !

og bare fordi noget er lovligt betyder det jo ikke at man skal
akseptere det vel ?

og deres egen hjemmeside er jo fyldt op med løgn og propaganda så den
er slet ikke værd at komentere

Fra : pwh

Dato : 29-01-07 18:27

not@home.se, skrev:

> og bare fordi noget er lovligt betyder det jo ikke at man skal
> akseptere det vel ?

Kan du så ikke overfor os ignoranter preciserer hvad det
er vi ikke skal accepterer.

/Jens

Fra : not@home.se

Dato : 29-01-07 18:39

On Mon, 29 Jan 2007 18:26:56 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Kan du så ikke overfor os ignoranter preciserer hvad det
>er vi ikke skal accepterer.
>
>/Jens

hundefabrikker og dyreporno

Fra : pwh

Dato : 29-01-07 19:01

not@home.se, skrev:

> hundefabrikker og dyreporno

Og så vil du altså have at vi skal udvælge Hofjoy til syndebuk
fordi du har set en Tv-udsendelse der har bragt dit pis i kog.
Lær dog at se den slags med kritiske øjne.

Er du lidt seriøs aflægger du dem en besøg, du kan jo bare
lade som om at du vil købe en hvalp.
Når du har gjort det kan du melde tilbage i gruppen hvad du oplevede.
Men for at bruge dine egne udtryk, det kan du vel ikke mande dig op til
at komme ud af lænestolen til at gører.

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 29-01-07 19:05

> hundefabrikker og dyreporno

ØHHHHH.......

Jeg kan da ikke se det handler om dyreporno ????
Men det kan not-home åbenbart

Mvh
Anita

Fra : pwh

Dato : 29-01-07 19:25

Søren & Anita Andersen, skrev:
> <not@home.se> skrev i en meddelelse

> ØHHHHH.......
>
> Jeg kan da ikke se det handler om dyreporno ????
> Men det kan not-home åbenbart

Not-home havde for et stykke tid siden en lignende tråd
kørende imod en biograf det viste dyreporno.
Det er nok det han/hun hentyder til.

/Jens

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 30-01-07 00:09

> Not-home havde for et stykke tid siden en lignende tråd
> kørende imod en biograf det viste dyreporno.
> Det er nok det han/hun hentyder til.
>
> /Jens

Så er jeg mere rolig, man ved jo aldrig, der kunne jo være en grund til at
han gerne ville tale om dyreporno

Mvh
Anita

Fra : Søren LH

Dato : 29-01-07 22:17

> jeg siger at efter udsendelsen har de selvfølgelig gjordt rent og
> ordnet forholdene og så frikender politiet og kredsdyrlægen dem, det
> ændrer jo ikke på alt det de har gjordt i fortiden !

Så har de jo allerede gjort det du vil opnå. Jamen du må da være glad så
. Men jeg kan så ikke se noget formål med dit telefonstormsprojekt.

Mvh
Søren

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 29-01-07 22:42

<klip> Lad mig gætte - du er ikke den hurtigste knallert på havnen?

> Lars B

hehe, dejligt med de humoristiske indslag i et utroligt langt forløb, jeg
troede ellers vi i katte-gruppen var værre end jer hunde-folk, til at have
lange diskussioner.

Lars, det var da et dejligt forfriskende udtryk - tak for dét :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Kim Christensen

Dato : 28-01-07 22:57

On 28 Jan., 13:50, n...@home.se wrote:

> men du mener måske
> også at Dyrenes beskyttelse og politiet har taget fejl ? er de alle
> med i et komplot i mod stakkels kennel hofjoy ?

Der er ingen af de to førstnævnte instanser der har formået mig at
imponere mig i sager med relation til dyremishandling. Jeg vil næsten
sige at politiet er de bedste i den sammenhæng. Jeg kan give dig
eksempler på sager med Dyrenes Beskyttelse, men dem kan du i kraft af
din magiske indsigt sikkert fortælle - eller skal jeg alligevel?

> men som jeg havde på fornemmelsen så er folk herinde ikke så
> intereserede i at gøre noget som helst,

Jo, absolut. Jeg gør også mere end at......
> [...]
> egne hunde ting som kan forstærke deres ego så de kan føle sig lidt
> kloge fordi de har rådgivet nogen om hvordan man kalder på sin hund
men når du nu ved alting så kan du sikert også fortælle øvrigheden
hvori det består.

> jeg kunne forestille mig at hvis i gik lige forbi dyrplagerne fra
> hofjoy så ville i ikke turde sige noget til dem, men i ville skynde
> jer hjem og skrive på internettet om mødet

Du skriver jo om dem uden at have mødt dem?

Nå, men nu vil jeg videre. Inde på min seng ligger der en liderlig
hund og venter, og nu vil vi under dynen og have sex sammen.

Hilsen Kim

Fra : Sverre Stokke

Dato : 29-01-07 08:19

not@home.se den 28. januar 2007 kl. 13:58 +0100 skrev:

>http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/38961C28F8A17656C125726400481DBC?opendocument

Jeg søgte lidt rundt på deres hjemmeside og fandt ud af, at de ejer (2005)
værdipapirer for 59 millioner kr og havde et overskud - stadig 2005 - på
2,4 million. Meget mærkelig forening

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 29-01-07 08:23

not@home.se den 28. januar 2007 kl. 18:06 +0100 skrev:
> [...]
>har skam tænkt og jeg ved hvad jeg taler om, det er nok nærmere dig
>der bør tænke lidt over hvad det er for en hundefabrik og pengemaskine

Som jeg lige har skrevet, er der vist ikke mange der kan måle sig med
Dyrenes Beskyttelse, når der tales om pengemaskiner.

Hilsen Sverre.

Fra : not@home.se

Dato : 29-01-07 17:50

On Mon, 29 Jan 2007 08:23:11 +0100, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

>Som jeg lige har skrevet, er der vist ikke mange der kan måle sig med
>Dyrenes Beskyttelse, når der tales om pengemaskiner.
>
>Hilsen Sverre.

det er jo et latterligt eksempel at komme med, kræftens bekæmpelse har
da også penge i banken, det gør dem da ikke til onde mennesker eller
nogen pengemaskine ! alle fornuftige foreninger/foretagener har da
penge til at stå, hvis de ikke havde ville de jo blive kritiseret den
dag de gik bankerot !

uden at være helt sikker så mener jeg da at det var dyrenes
beskyttelse der gik ind og hjalp dyreinternatet i rødovre økonomisk så
de ikke skulle lukke, osv man er ikke ond eller en pengemaskine bare
fordi man har penge