Kompetencer (seriøst)
Fra : Kim

Dato : 27-01-07 19:17

Hej Alle

Jeg vil her gerne fortælle lidt om de kompetencer (eller magel på samme) jeg
mener at besidde i forbindelse med det at ha en hund.
Jeg kan fortælle jeg har trænet BHP i 15 år og har virket som både
lydighedstræner og figurant i Schæferhundeklubben i de tretten af dem.
Min kone og jeg har pt. 4 hunde og vi træner begge to hundende.
2 af vore hunde har vi fået fordi det var problemhunde som ingen kunne
styre, og dem har vi så fået rettet til så de idag ikke er nogle problemer.
De 2 andre har vi haft fra hvalp, den ene fungerer super, men den anden er
den som jeg er ved at forsøge at omplacere, da hun som jeg har skrevet i en
anden tråd er lidt for blød til mig.

Jeg har fulgt denne gruppe i nogle år dog uden at skrive ret meget, men det
vil jeg forsøge at gøre fremover, hvis jeg mener jeg kan bidrage med noget
konstruktivt omkring det at træne hunde

--
MVH Kim
(uden puddelhund)

Fra : C.H

Dato : 27-01-07 20:00

"Kim" <***@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det vil jeg forsøge at gøre fremover, hvis jeg mener jeg kan bidrage med
> noget konstruktivt omkring det at træne hunde

Det lyder skønt, Kim!

Min mand og jeg har ihvertfald brug så mange tips og tricks vi overhovedet
kan rage til os.
Vi har haft schæferhund før, men har aldrig trænet - og da slet ikke BHP -
nu, da vi har fået en skøn grå schæfer, der vil det hele, så kan vi da ikke
lade være med at lade os gribe af entusiasmen blandt vores trænere og de
øvrige hundeførere i klubben.
Derfor følger jeg også nøje med, når der er tråde herinde, der omhandler
træning - og når der så lister sig et enkelt ord om en schæfer ind, så er
jeg også klar

Jeg glæder mig til dit bidrag!

Connie

Fra : Kim H.

Dato : 27-01-07 20:26

> [...]

> lydighedstræner og figurant i Schæferhundeklubben i de tretten af dem.
> Min kone og jeg har pt. 4 hunde og vi træner begge to hundende.

Hvor i landet er du fra?

> [...]
> det vil jeg forsøge at gøre fremover, hvis jeg mener jeg kan bidrage med
> noget konstruktivt omkring det at træne hunde

Ja vil man tages seriøs, skal man ikke skilte med at man er puddelejer i en
schæferhundeklub (ok vandskålen med Disneymotiv fra Lady og vagabonden hjalp
heller ikke på det )
Men en hvid kongepuddeltæve står godt til en grå schæferhan

Kim
(med puddelhund)

Fra : Kim

Dato : 27-01-07 22:15

--
"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjalp heller ikke på det )
> Men en hvid kongepuddeltæve står godt til en grå schæferhan

hi hi fin signatur så kan vi da skelnes fra hinanden .-)
Men du har nok ret der er sgu ikke ret mange pudler i vores klub , men
som maler kan jeg da give dig ret hvid og grå går fint i spænd.
Håber vi kan få en masse go træningssnak her fremover

MVH Kim
(uden puddelhund)

Fra : Kim

Dato : 30-01-07 13:23

--

> --
> "Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg er fra sydvestjylland, men træner ikke i en kreds

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 27-01-07 20:07

Kim, skrev:

> Jeg har fulgt denne gruppe i nogle år dog uden at skrive ret meget,
> men det vil jeg forsøge at gøre fremover, hvis jeg mener jeg kan
> bidrage med noget konstruktivt omkring det at træne hunde

Det tror jeg vil blive hilst velkommen, der er ikke så meget skriveri
om seriøs hundetræning. Og det er mit indtryk at det faktisk interrerserer
en del i gruppen (også mig lidt), det kan være at du kan få dem ud af busken

/Jens

Fra : qfha

Dato : 28-01-07 18:44

Fint med lidt seriøs hundeinteresse, hvor erfaring og den opbyggede
viden har baggrund i mange timers arbejde med hundene. Det giver
almindeligvis en større forståelse for hundens natur og de forskellige
sammenhænge. Bort falder den skåsikre holdning og erkendelsen for
nuancen. Det kan vi godt bruge lidt af her .

Selvfølgelig er det ok med de som bare har hund og hygger sig med
den.

Har selv jagthunde, er opdrætter og udstiller, men har også har trænet
hunde til jagt og lydighed (DKK) i ca. 20 år.

mvh
qfha