Kræft-finder-hunde
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-01-07 22:59

Er der ikke andre end mig, der droppede håndbolden for at se
kræftfinderhunde?
Jeg synes, det var en rigtig god udsendelse - omend jeg ikke tror, at
fyren fra Kæftens bekræftelse (undskyld, jeg mener Kræftens Bekæmpelse,
men han havde altså meget store tænder) selv havde den store erfaring
med hunde.
Og ja, jeg tror sagtens det kan la sig gøre at optræne en hund til at
finde noget, der lugter af kræft. Jeg har heller ikke set klikker i
funktion for alvor før - også lærerigt.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-01-07 23:10

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> Er der ikke andre end mig, der droppede håndbolden for at se
> kræftfinderhunde?

Jo, jeg så det godt ( ser heller ikke håndbold ), det var virkelig
imponerende.

hej fra mig, Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-01-07 23:14

Bolette Nielsen skrev:
> "Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jo, jeg så det godt ( ser heller ikke håndbold ), det var virkelig
> imponerende.

Jeg kom også omkring en af de der skrækkelige
kødbenskonkurrence-udsendelser den anden dag - jeg synes, uopdragne
hunde er en plage. Så det her var da en ren velsignelse at se til en
forandring.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 26-01-07 23:21

<klip> Er der ikke andre end mig, der droppede håndbolden for at se
> kræftfinderhunde?

Jep, det var en glimrende udsendelse, tankevækkende.
Utroligt at den såkaldte "videnskab" ikke vil accepterer at muligheden er
til stede for at hunde kan være med til at diagnosticere, så man kunne komme
i gang med en nærmere undersøgelse og evt. behandling hurtigere...
Det er jo da en ret hurtig "undersøgelse" det tog jo kun hunde et split
sekund at sniffe sig frem ...

Iøvrigt er livet alt for kort til sport i fjernsynet, sport skal udøves
eller ses/opleves live :)

Hilsen Heidi
http://choco.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-01-07 23:23

Heidi, Miver og Mulles mor skrev:

<klip>

> Iøvrigt er livet alt for kort til sport i fjernsynet, sport skal udøves
> eller ses/opleves live :)

Jamen jeg skal da nok komme og heppe på dig - hvor er det lige, du
udøver? ))

kh Dikte

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 27-01-07 23:17

<klip>> Iøvrigt er livet alt for kort til sport i fjernsynet, sport skal
udøves

> Jamen jeg skal da nok komme og heppe på dig - hvor er det lige, du udøver?
> ))

Tja, 4 morgner om ugen kl. 7-8 stykker, kommer jeg drønende på cykel gennem
Vordingborg og 3 gange om aftenen, kan jeg ses tøffende rundt i nattens mulm
og mørke, ikke hurtigt, men kort *ggg* - og det er området ved
Politistaionene, så deeet....

Tror diciplinen hedder, almen konditionstræning, mest af nød, og lidt af
lyst. Os uden bil, må jo transporterer os frem på de to-hjulede, løberiet er
en del af en kost-plan, for at bedre styr på mit forpulede blodsukker
*grrrrr*

Hilsen Heidi
http://choco.dk
pokkers til hobby....

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 23:42

Heidi, Miver og Mulles mor, skrev:

> Iøvrigt er livet alt for kort til sport

ENIG

/Jens (som snupper sig en cigar)

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 27-01-07 23:19

<klip>> Iøvrigt er livet alt for kort til sport

> ENIG
>
> /Jens (som snupper sig en cigar)

*grineflip*
- nu var det ike lige ment sådan, men bevares....der er da noget beroligende
ved en cigar - ej, det lyder bare forkert på en eller anden måde *g* altså
man skal jo nyde sådan én, og det er vel sundt med lidt afspænding :o

Det her indlæg lyder helt forkert, men det var ikke ment sådan *g*
/Heidi
http://choco.dk
- pokkers til hobby

Fra : JB

Dato : 25-01-07 23:26

> [...]
> Og ja, jeg tror sagtens det kan la sig gøre at optræne en hund til at
> finde noget, der lugter af kræft. Jeg har heller ikke set klikker i

Jeg har hørt om det før, og jeg er ikke overrasket. Hunde kan meget mere end
vi forestiller os. De kan også forudsige epileptiske anfald. Jeg har selv
været på kursus med en kvinde som fik en slags anfald. Hun havde sin hund
med, og den kunne netop mærke, når hun skulle tage sin medicin.

Hilsen
Jytte