Kennel AutumnGold ved Varde ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-01-07 22:45

Hej

I vores jagt på en god Golden Retriever hvalp er vi faldet over
Kennel AutumnGold ved Varde - er der nogen som har gode
(eller dårlige) erfaringer med dem ?

Det bliver vores første hund (efter at ha' haft "låne-hund" i et års tid)
og den skal være 100% i orden - dvs. ordentligt opdræt, børnevant
og stabilt gemyt

Ovennævnte "låne-hund" var en Formel-1 som vores 8-årige datter
har passet for vores genbo (butik) i et års tid - HVER dag efter skoletid
har hun taget sig af den - i går blev den desværre aflivet (var 12 år) og
nu mangler hun (og vi andre) altså voldsomt en hund

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-01-07 10:02

On 25 Jan., 22:44, "Brian S Jensen" <m...@hotmail.com> wrote:
- i går blev den desværre aflivet (var 12 år) og
> nu mangler hun (og vi andre) altså voldsomt en hund

Jeg vil advare mod at panikanskaffe en hund så hurtigt efter at i har
mistet en hund. Der er stor risiko for at i alle kommer til at opfatte
den nye hund som en forlængelse af den gamle på den måde, og det er
og bliver det aldrig. Det er et nyt individ.

Prøv at kontakte kennelen og stil spørgsmål, gerne et par stykker
hvor du kender svaret i forvejen.

Hilsen Kim

Fra : JB

Dato : 26-01-07 10:13

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

og bliver det aldrig. Det er et nyt individ.

Prøv at kontakte kennelen og stil spørgsmål, gerne et par stykker

Det er vist meget et spørgsmål om temperament, om man vil have en ny hund
hurtigt efter den gamle. Jeg synes glæden ved en ny hvalp overskygger sorgen
over den gamle, så for mig ville der ikke være tvivl, jeg ville få en ny
hund så hurtigt som muligt.

God fornøjelse med at finde den rigtige hvalp.

Jeg kender ikke den pågældende kennel, men den ser fornuftig ud.

Hilsen
Jytte

Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-01-07 16:06

> [...]

og bliver det aldrig. Det er et nyt individ.

Prøv at kontakte kennelen og stil spørgsmål, gerne et par stykker

Hej Kim

Det er på ingen måde en "panik-anskaffelse" - som skrevet, så har vores
datter passet hund i næsten 1 år (100% frivilligt) og vi har vænnet os til
at have hund (selvom det ikke var vores egen)

Vi har overvejet det samme for et par år siden, men var usikker på om
vores datter også ville tage sig af den - men det har hun jo det seneste år
bevist til UG at hun vil

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Battlefield's

Dato : 26-01-07 10:52

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har hun taget sig af den - i går blev den desværre aflivet (var 12 år) og
> nu mangler hun (og vi andre) altså voldsomt en hund

Hej Brian
Jeg kender ikke kennelen, men jeg kan da se at begge forældre har fine
hofter og albuer, så sundheden ser ok ud.
Hilsen Vibeke

Fra : Mikael

Dato : 26-01-07 16:32

Sorry, den skulle selvfølgelig være postet i gruppen og ikke hjem til dig
privat...

Winnie

Fra : Mikael

Dato : 26-01-07 16:32

> [...]
> har hun taget sig af den - i går blev den desværre aflivet (var 12 år) og
> nu mangler hun (og vi andre) altså voldsomt en hund

Tilykke med valget! Golden er en pragtfuld hund! Hvorfor har I lige valgt en
golden, hvis jeg må spørge?
Jeg har været lidt inde om kigge på deres hjemmeside, jeg kender ikke noget
til denne kennel, men jeg kender GiddyGold og det er ihvertfald iorden. (
Der hvor faren kommer fra)
Jeg kan se at hun før har haft parret med Amber Bay-kenlen og der har jeg en
hund fra, og det er også iorden.
Og som der var en der nævnte tidligere, så ser det også ud til at være
iorden sundhedsmæssigt.

Men tag da ud og kig det. Havd er jeres indtryk? Er der rent og pænt, er
hundene søde, imodekommende og rolige?
Bare brug jeres sunde fornuft, og lad være med at købe hvalp der hvis der er
det mindste tvivl. Der er nok at hvalpe og vælge imellem.

Winnie, som håber hendes tæve er med hvalpe!!!

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-01-07 16:44

Brian S Jensen wrote:
> [...]
> skoletid har hun taget sig af den - i går blev den desværre aflivet
> (var 12 år) og nu mangler hun (og vi andre) altså voldsomt en hund

Hej Brian.

Jeg forstår dit indlæg således, at I _har_ bestemt jer for at få en ny
hund, men blot vil høre om nogen har kendskab til omtalte kennel. Det
har jeg desværre ikke (bor på Sjælland), men jeg synes da også helt
bestemt ,at din lille datter har fortjent en ny kammerat, som er helt
jeres egen. Hun har jo bevist at hun kan passe en hund, og en hvalp må
da lige være sagen. Det er svært at miste en så god ven, og der er da
ingen tvivl om at det er en rigtig beslutning.

I kan jo besøge kennelen, og se den lidt an inden I bestemmer jer, der
er vist ingen købetvang sådan et sted, men jeg tror at I ved selvsyn
bedre kan bedømme, om det er det helt rigtige sted at købe jeres nye
hund. Jeg har studeret kennelens hjemmeside, og synes at den ser både
god og tillidsvækkende ud, det er i hvert fald helt utroligt smukke
hunde de har.

Held og lykke med foretagendet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-01-07 18:52

On 26 Jan., 16:06, "Brian S Jensen" <m...@hotmail.com> wrote:

> Vi har overvejet det samme for et par år siden, men var usikker på om
> vores datter også ville tage sig af den - men det har hun jo det seneste år
> bevist til UG at hun vil

Det er udmærket. Men husk at kræet kan gå hen og leve i 12 år eller
mere. Hvad mon jeres datter laver til den tid? Ikke at jeg vil fraråde
jer noget, men den tanke bør lige tænkes igennem.

Hilsen Kim