Schæferhaderen Tyson :-(
Fra : pwh

Dato : 25-01-07 20:03

Vi mødte i går en han Schæferhvalp på 5 mdr på Engen,
og ejeren valgte at slå følge med os.

Tyson rendte rundt med en pind og Angel rendte bare rundt.
Schæferen var self meget interereserret i mine hunde,
interessen fra deres side var knap så stor
(den var ellers mere end skøn)

Men efter ca 15-20 min gik det hverken værrer eller bedre end at
Schæferen fik sig et gevaldigt fur at Tyson, årsagen fangede jeg ikke helt.
Den har åbenbart bare irrerteret ham på en eller anden måde,
den skreg og hylede self den lille, der var dog intet sket.
Jeg fik ejeren til at chekke den grundigt igennem, jeg har jo forsikring
til det samme hvis der skulle værer gået hul på den.

Samme oplevelse havde jeg for ca 4-5 mdr siden med en anden Schæferehan
på ca 1 år, den fik samme tur af Tyson, det skal dertil siges at den er
rimeligt provokerende af sig.

Grunden til dette indlæg er at jeg har hørt fra en del hundeejere efterhånden
at deres hunde ikke kan lide Schæfere, det kunne tyde på at Tyson også har
det sådan, den adfærd har han ikke overfor andre racer.

Angel synes jeg ikke jeg kan mærke noget på mht racer,
hun "banker" begge de Schæfere som Tyson har været i flæsket på

/Jens

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 20:10

> [...]
>
> Angel synes jeg ikke jeg kan mærke noget på mht racer,
> hun "banker" begge de Schæfere som Tyson har været i flæsket på

Ja det kan man bare se! Schæferen har fået skyld for at være aggressiv - og
så viser det sig, at i realiteten er de uskyldige ofre for de andre sure
hunde....
Det er garanteret fordi, de lige er en tand smukkere og klogere - og så
bliver de andre misundelige...

Nå.... Jeg kan godt nok ikke regne ud, hvorfor Tyson skulle være mere gal på
schæferhvalpe end på andre - men en teori kan være kropssproget. Cassius er
super-sensitiv overfor andre racers kropssprog - han opfører sig helt
anderledes overfor andre racer end schæfere. Det kunne måske gøre sig
gældende den anden vej også?

Connie

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 20:41

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det kan man bare se! Schæferen har fået skyld for at være
> aggressiv - og så viser det sig, at i realiteten er de uskyldige ofre
> for de andre sure hunde....

Livet er urimeligt

> Det er garanteret fordi, de lige er en tand smukkere og klogere - og
> så bliver de andre misundelige...

Der kan let ligge "en hund begravet" der

> [...]
> kropssprog - han opfører sig helt anderledes overfor andre racer end
> schæfere. Det kunne måske gøre sig gældende den anden vej også?

Jeg hælder også til kropssproget, hvad skulle det næsten ellers værer.
Tvivler på at hunde deler hinanden ind i racer, nok mere i opførsel.
Jeg vil da self værer mere obs på det i fremtiden, ejeren bliver jo forskrækket,
selv om ham igår tog det helt roligt.
Hvalpen bliver jo bare en erfaring rigere, og jeg sørgede da også for at de
fik hilst pænt på hinanden bagefter, hvalpen holdt dog pæn afstand til
Tyson efter den oplevelse

/Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 25-01-07 22:44

> Jeg fik ejeren til at chekke den grundigt igennem, jeg har jo forsikring
> til det samme hvis der skulle værer gået hul på den.

Ikke for noget, men er du sikker på at forsikringen dækker, hvis der ikke er
snor på?
/K

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 23:01

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Ikke for noget, men er du sikker på at forsikringen dækker, hvis der ikke
> er snor på?

Det er jeg ret sikker på, at den gør.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 23:39

Buffy, skrev:

> Det er jeg ret sikker på, at den gør.

Som erfaret, nej.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 23:47

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:5kauh.164

> Som erfaret, nej.

Naboens forsikring dækkede her, da hans hund bed hul i vores, men den var
selvfølgelig også rendt over på vores grund, så det er måske det, der gør
forskellen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 26-01-07 00:01

Buffy, skrev:

> Naboens forsikring dækkede her, da hans hund bed hul i vores, men den
> var selvfølgelig også rendt over på vores grund, så det er måske det,
> der gør forskellen.

Som fortalt flere gange, da Tyson blev hapset af Dogo'en
på Engen og de begge var løse, der betalte hans forsikring ½-delen
Fint nok for mig, Tyson kan bare lade værer med at knurrer af hunde
der ikke vil knurres af, der blev han vel det klogerer

/Jens

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 23:01

Hornbech - Nuuk, skrev:

> Ikke for noget, men er du sikker på at forsikringen dækker, hvis der
> ikke er snor på?
> /K

Kommer nok an på selskabet, da Tyson blev bidt af en
Dogo (begge løse) dernede betalte hans forsikring ½-delen.
Men det er som altid når man snakker med forsikringsselskaber,
formuleringen skal værer rigtig, og det var den blevet,
hundene var self i snor og det hele som jeg husker det

/Jens