Hjælp, min hund er bange for biler!!
Fra : Tina

Dato : 25-01-07 13:36

Hej allesammen..

Jeg er rendt ind i et frygteligt problem, min border collie på godt
12 mdr. hyrder biler så det er forfærdeligt, håber der sidder nogen
derude der kan hjælpe mig.
Når vi er i haven der ikke er hegnet ind og lige ud til fortov og
vej, som i et alm. villakvarter, har han ingen problemer med
bilerne, er ligeglad med dem. Men når vi tager snor på og skal ud og
gå tur, går det galt. Han går med halen mellem benene, ryster,
lægger sig ned når bilerne kommer imod og forbi ham, og er slet ikke
til at få kontakt til. Han er bange for bilerne.
Vi har prøvet mange ting bla. at gå imellem hund og biler, vi
sidder i indkørslen og kigger på biler der kører forbi, vi går på
rolige villaveje for ikke at møde for mange biler, men vi kan
desværre ikke komme så langt omkring.

Det skal lige siges han er ikke bange for at køre i min egen bil..
Og vi har trænet omkring min bil, der står med motoren tændt, og
kører stille og roligt, der er der ingen problemer med at få
kontakt..

Er der nogen der har erfaring med Border Collier der er bange for
biler, og kan hjælpe os?? Eller evt. kender en hundeadfærdsperson
der har løst et problem som dette??

Med Venlig Hilsen

Tina og Murphy

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 14:22

Tina, skrev:
> Hej allesammen..
>
> Jeg er rendt ind i et frygteligt problem, min border collie på godt
> 12 mdr. hyrder biler så det er forfærdeligt, håber der sidder nogen
> derude der kan hjælpe mig.

Leyna har lige haft en tråd kørende om det samme her den 23-01,
godt nok om en hvalp, men der er måske noget du kan bruge

/Jens

Fra : Bente Andersen

Dato : 25-01-07 21:48

Tina, skrev:
> [...]

Leyna har lige haft en tråd kørende om det samme her den 23-01,
godt nok om en hvalp, men der er måske noget du kan bruge

I dit sted ville jeg prøve at kontakte www.bordercollieklubben.dk der
kender de sikkert alt til problemet og kan oplyse dig om, hvor du kan få
hjælp, for det er en adfærd, der skal stoppes her og nu.

Hilsen Bente
Bente