Er der meget lyd i en Schnauzer?
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-07 23:55

Hej gruppe!

Jeg bor i en mellemstor 3v og overvjer at snakfaffe mig en hund. Helt pr‘cist t‘nker jeg p† enten en Fransk Bulldog eller en Dv‘rgschnauzer.

Bulldoggen lyder ganske fortr‘kkeflig. men jeg kan ikke gennemskue hvor megt den g›r?
Og det samme med dv‘rgschnauzer?

Vil de drive naboer til vanvid n†r jeg ikke er hjemme? nogle af dem der har problemer med at v‘re alene hjemme?

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-01-07 00:14

Troels S>rensen wrote:
> [...]
>
> Vil de drive naboer til vanvid n?r jeg ikke er hjemme? nogle af dem
> der har problemer med at v're alene hjemme?

Jeg ved ikke om det er min skærm der er noget i vejen, men hvis man
ikke lige er kodeekspert, så kan det godt knibe med at forstå meningen
med dit indlæg, teksten er ret forvansket.

Jeg tror, at jeg har forstået så meget ,at du er lidt i tvivl om hvor
vidt en Fransk Bulldog eller en Dværgschnauzer vil forstyrre naboerne
med deres gøen når du ikke er hjemme.

Jeg er helt sikker på, at hundegøen vil genere naboerne lige meget
hvilken hund du vælger. Det kommer så an på om du bor i en lejlighed
eller i eget hus. Jeg kan dog fortælle, at min nabo (vi bor i
parcelhus) havde en mellemstor hund der ikke brød sig om at være alene
hjemme, og den kunne rent faktisk godt være ved at drive én til
vanvid, når man skulle høre på den 5 dage i ugen i ca. 8 timer hver
dag næsten uafbrudt. For mit vedkommende skyldtes det lige så meget,
at jeg havde utroligt ondt af den stakkels hund, som var så ked af
det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-01-07 07:09

<Troels S>rensen> skrev i en meddelelse
> [...]
> megt den g>r?
> Og det samme med dv'rgschnauzer?
>
> Vil de drive naboer til vanvid n?r jeg ikke er hjemme? nogle af dem der

Hvis valget står mellem de to racer, ville jeg nok vælge bulldoggen, dem jeg
kender (skønne hunde) har ikke meget "lyd" i.
schnauzeren er noget mere højlydt synes jeg, ihverfald dem jeg kender til.

men selvfølgelig er der forskel fra individ til individ, og forskel på
opdragelse ikke mindst.

mvh. marie

Fra : charlotte

Dato : 25-01-07 07:29

Hej Troels

Alle hunde der gør kan drive naboen til vanvid
Selv mig som er hundeejer, kan blive drevet til vanvid når en af de
omkring boende lukker sin hund i hundegård, hvor den står og piver.
Men for at komme tilbage til emnet. Ja, der er lyd på en
dværgschnauzer, men med kærlig og konsekvent opdragelse kan det
sagtens pilles af dem. Min ældste dværgschnauzer fik jeg da jeg havde
lejlighed og hun sagde ikke et kvæk når der gik nogen på trappen.
Hun kaldte ( hylede) kortvarigt om morgenen når jeg gik og derudover
var der ro indtil min bil landede på parkeringspladsen så vidste hun
at jeg var på vej og så kunne det kun gå for langsomt . Nu bor
jeg i hus og de ser det som deres opgave at advare mig om alle der går
forbi ude på vejen. Men da jeg har været over dem og stoppet dem så
er det kun kortvarigt at de gør.
De to hunde du har valgt er umiddelbart meget forskellige. Den franske
bulldog er korthåret og kræver næppe meget pelspleje. En
dværgschnauzer er ruhåret og skal trimmes 2 gange om året og ellers
have taget underuld ugentligt. Derudover er der alle de lange hår (
mave, ben, bug, øjenbryn og skæg) som også skal ordens ugentligt for
ikke at filtre.
Derudover er der er spørgsmål om sundhed på racerne og der kender
jeg ikke den franske bulldog, men jeg kommer som regel kun hos
dyrlægen for at få dem vaccineret, ellers er der sjældent noget galt
med dem.
Hvis du ønsker at se mange dværgschnauzerer samlet så er det muligt
d. 4/2-07 fra kl 1030 hvor der er udstilling i Hårlev på Stevns
Hilsen Charlotte, Leica, Alanna og Dora ( alle dværgschannuzerer)

Fra : gitte

Dato : 25-01-07 08:04

Hilsen Charlotte, Leica, Alanna og Dora ( alle dværgschannuzerer)

... også charlotte ? kunne ikke dy mig.

gitte

Fra : charlotte

Dato : 25-01-07 13:31

On 25 Jan., 08:04, "gitte" <g...@gotoheaven.dk> wrote:
> Hilsen Charlotte, Leica, Alanna og Dora ( alle dværgschannuzerer)
>
> .. også charlotte ? kunne ikke dy mig.
>
> gitte

Naaah.
Har ikke nok skæg og og tilstrækkelige store øjenbryn til at kunne
smykke mig med så flot en titel.
Charlotte og de tre dværge