Er det en "hundehandler"
Fra : Alemat

Dato : 24-01-07 19:33

Hej i gruppen.

Er man en seriøs opdrætter når man kaster sig over 8 forskellige hunderacer?

//Heidi - Snart hundeejer

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-01-07 19:52

"Alemat" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen.
>
> Er man en seriøs opdrætter når man kaster sig over 8 forskellige
> hunderacer?

Næ, det synes jeg da absolut ikke at det er særligt seriøst, og absolut ikke
et sted, jeg ville handle en specifik race.
Jeg har set kenneler før, der har haft to racer, som godt kan gå an, men
hele 8 forskellige racer synes jeg lyder af meget.
hvilke racer er der her tale om?, og er de stambogsført osv.?
hvis ikke, så kan der sagtens være tale om en hundehandler, der simpelthen
tager til feks.østeuropa og henter hele kuld hvalpe af nogle bestemte
populære racer.
og er det tilfældet, så hold nallerne væk.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-01-07 19:57

On 24 Jan., 19:32, "Alemat" <n...@way.dk> wrote:
> Hej i gruppen.
>
> Er man en seriøs opdrætter når man kaster sig over 8 forskellige hunderacer?
>
> //Heidi - Snart hundeejer

At kende 8 racer nok til at opdrætte dem er ikke hvermands sag. Det
må nærmest blive et fuldtids job. Der er visse racer hvor en
farvevariant er en ny race, og på den måde kan der hurtigt blive
mange racer. Der er også nogen der står som opdrætter af en race
selvom de aldrig har haft en hund af denne race.

Jeg ville være umiddelbart skeptisk over for sådan en opdrætter, men
undersøg sagen nærmere, kontakt vedkommende og stil spørgsmål,
også gerne nogen du kender svaret på i forvejen. Få stedet at se, og
hør hvilke andre erfaringer der findes med denne opdrætter.

Hilsen Kim