For tæt på.
Fra : Bjarne K.

Dato : 24-01-07 11:39

I aftes ville mine hunde gerne lukkes ud, og som så ofte før (især når der
er sne), gik der en rum tid inden de kom tilbage. Jeg opdagede at "de" var
tilbage ved at den store gøede, men det er der ikke noget usædvanligt i,
idet der åbenbart er en lille hund på en af nabogårdene som de en gang
imellem har en gø konkurrence med, men jeg studsede lidt da jeg synes det
lød som om at den også pev lidt. Selv om de kan åbne døren og komme ind,
stak leg lige hovedet ud, og så at den bette ikke var der. Så jeg kaldte et
par gange, men den kom ikke.

Så jeg gik ind og hentede en stor lygte og spurgte min store hund han kunne
finde den lille, og han løb straks ned af en grusvej, mod en lille sø vi
har. Her så jeg med hjælp af lygten en par grønne øjne ude i søen, og
forstod straks at den lille var gået igennem isen.Jeg for selvfølgelig over
på den side af søen, hvor hunden var, og da jeg kom derom, kunne jeg ikke se
den mere, men efter lidt mere søgen med lygten dukkede den da heldigvis op
igen. Så jeg drønede ud i søen og slog isen istykker med mine hænder og
lygten. Og da jeg kom der ud, kunne jeg se at den (der ellers er sort) var
helt hvid i hovedet af is. Jeg fik fat i ham og fik ham trukket ind til
breden.

Derefter hjem og tørres og ekstra brænde i brændeovnen, men han rystede
stadig næsten 2 timer derefter.

Det var heldig at jeg lige bemærkede den lille ændring i den stores gøen, og
at den lille ikke var kommet længere ud i søen, eller var røget ind under
isen, så nu er der kun ledsaget udgang indtil isen er væk, eller den bliver
endnu tykkere.

Bjarne K.

Fra : C.H

Dato : 24-01-07 11:48

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> og at den lille ikke var kommet længere ud i søen, eller var røget ind
> under isen, så nu er der kun ledsaget udgang indtil isen er væk, eller den

Åhhh, GYS!
Hvor er det dog godt, at du kender dine hunde så godt, at du kan høre de
nuancer - og hvor er den store hund dog dejlig at give dig besked!

Hvordan har det lille kræ det nu? Jeg kan regne ud, at den nok kan have
ligget i det kolde vand i et godt stykke tid...

Det får mig til at tage mig lidt i agt - jeg ved ikke, om vores lille vapper
en dag får lyst til at søge væk fra vores gård, risikonen foreligger jo. I
så fald skal jeg da passe ekstra godt på ham, da vi har en lille mose, hvor
der er både harer, frøer, masser af fugle og rå- og dådyr, der holder til.

Brrr...

Connie

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-01-07 12:01

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote in message
> Åhhh, GYS!
> Hvor er det dog godt, at du kender dine hunde så godt, at du kan høre de
> nuancer - og hvor er den store hund dog dejlig at give dig besked!

jep, der vanker et eller andet lækkert til dem begge i aften. (selv om de
selvf. ikke kan forbinde det med hvad der skete igår)

> Hvordan har det lille kræ det nu? Jeg kan regne ud, at den nok kan have
> ligget i det kolde vand i et godt stykke tid...

Den har sovet som en sten hele natten. Den halter en lille smule på de ene
forben, men var da ude at løbe en tur her til morgen.

> [...]
> foreligger jo. I så fald skal jeg da passe ekstra godt på ham, da vi har
> en lille mose, hvor der er både harer, frøer, masser af fugle og rå- og

Ja, heldigvis er hunde noget mere hårdføre en os mennesker, men den så godt
nok sølle ud, da jeg kom ud til den og så at den havde is i knurhårdene. Så
indtil isen kan bære mig eller er forsvundet, kommer der ikke ud selv igen.
Ved ikke om den selv har opfattet at isen er farlig, men vil ikke lade det
komme an på en prøve igen.

Bjarne K.

Fra : gitte

Dato : 24-01-07 12:14

> [...]
> og at den lille ikke var kommet længere ud i søen, eller var røget ind
> under isen, så nu er der kun ledsaget udgang indtil isen er væk, eller den

hold da sikke en gyserhistorie, godt du kunne bruge den store til at finde
de lille.

gitte

Fra : pwh

Dato : 24-01-07 13:14

Bjarne K., skrev:

> [...]
> gøen, og at den lille ikke var kommet længere ud i søen, eller var
> røget ind under isen, så nu er der kun ledsaget udgang indtil isen er

Sikke dog en grim oplevelse.
Nu huskede du vel at belønne den store

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-01-07 13:17

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:44Ith.40$7%6.33@news.get2net.dk...

> Sikke dog en grim oplevelse.
> Nu huskede du vel at belønne den store
>
> /Jens

Ja, jeg synes han så helt stolt ud efter al den ros han fix ( men det er nok
bare mig) . De fik også begge nogle kiks og lidt kylling (stegt).

Bjarne K.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-01-07 13:14

> [...]
> og at den lille ikke var kommet længere ud i søen, eller var røget ind
> under isen, så nu er der kun ledsaget udgang indtil isen er væk, eller den

GYYYYS!.... godt at I fandt den bette i tide!s sikke dog en forskrækkelse,
og godt du lyttede til dine fornemmelser!..
Jeg har skræk hvad søer med is angår, jeg var i formiddags på tur i skoven,
hvor der er en del søer, med vovserne og min yngste knægt + kælk, visse
steder kan man slet ikke se om der er sø eller om det bare er sne, den er
lumsk!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 24-01-07 13:39

"Bjarne K."skrev
> [...]
> og at den lille ikke var kommet længere ud i søen, eller var røget ind
> under isen, så nu er der kun ledsaget udgang indtil isen er væk, eller den

Hold da helt op for en gyser!!!

Hvor er det dog en klog hund du har - og modigt af dig, bare at kæmpe dig ud
i søen! Flot!

- Winnie

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-01-07 13:46

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> wrote in message
> Hold da helt op for en gyser!!!
>
> Hvor er det dog en klog hund du har

Skal jeg lade gå videre til ham

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-01-07 15:01

Det var dog en skrækkelig oplevelse, gudskelov at det endte godt. Jeg
er fuld af beundring for din store hund, der både ved at gø kunne
fange din opmærksomhed og ydermere vise dig vej. Godt at den lille
blev reddet. Jeg ville dog ikke forlade mig på at den lille har lært
noget af oplevelsen. Vandhuller med is på bliver jo også dækket med
sne, så det er en klog beslutning du har taget så længe der er sne og
is. Du kan fortælle vovserne at vejrmanden på TV siger, at vinteren
snart er overstået.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-07 15:56

> [...]

> og at den lille ikke var kommet længere ud i søen, eller var røget ind
> under isen, så nu er der kun ledsaget udgang indtil isen er væk, eller den

Uhh- sikke en grufuld oplevelse. Skønt at både store hund og dig var oppe på
mærkerne, så det endte godt.
Vi har også en kæmpe sø/ mose, her på grunden. Heldigvis render vores hunde
ikke derned, selvom den kun ligger ca. 200 meter fra vores hus.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 24-01-07 20:25

On Wed, 24 Jan 2007 11:38:54 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>Derefter hjem og tørres og ekstra brænde i brændeovnen, men han rystede
>stadig næsten 2 timer derefter.

Føj for en forskrækkelse. Håber han kommer over det uden mén...

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-01-07 10:55

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> Føj for en forskrækkelse. Håber han kommer over det uden mén...
>
> --
> Leyna
> http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
> Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Tak til alle for roserne til den min store Lab. De har begge fået et par
store kødben, og lidt andet guf.

Den lille halter ikke mere. Kunne ikke se at den havde skåret sig på isen,
så det var sikkert bare et slag, og ellers ser den ud til at have det rigtig
godt (læs: den er lige så fræk som den plejer at være)..

Bjarne K.

Fra : Anette

Dato : 24-01-07 21:33

Hej Bjarne

Hold da op for en grim forskrækkelse!
Men dejligt at du lyttede til din store hund og at den er så god en kammerat
at den henter hjælp.
Håber den lille kommer over det uden problemer og at den har lært at
oplevelsen

/ Anette
www.philana.dk