Chihuahua med spiseværing?
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 21-01-07 22:22

Min mor har anskaffet sig to dejlige chihuahua'er, ikke søskende. De er7
mdr.
Den ene, er "Leif Lalleglad" farer bare ud i livet med fuld knald på, uden
tanke på andet end sjov og ballade. Hun er værre madøre, og hun er ved godt
huld - hvalpedejlig-trind
men den anden
Hun er en lidt urolig sjæl, bliver nemt bange og ryster, og er tynd. Hun er
ikke til at lokke godbidder i. Er hun endelig "sulten" skal hun først snuse
til det, snupper en en lille bid, drøner ind i stuen og spiser det og så
tilbage efter mere. Hun spiser faktisk kun hver 2. dag.
De får Royal Canin, hvalpefoder, kogt kylling, og andet kød, der ikke er
stegt/krydret.
Vi har forsøgt at lokke med alt mellem himmel og jord, men hun vil ikke
spise. Hun er aktiv og virker på ingen måde syg. De var begge til dyrlæge
for at blive chippet, og dyrlægen fandt ikke noget unormalt ved nogen af
dem.
Kan en hund have spiseværing?
Og er der nogle gode råd så vi kan få hende lidt op i vægt (hun vejer pt.
3,2 kg)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : JB

Dato : 22-01-07 09:25

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45b3d963$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> 3,2 kg)
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Hej Heidi.

Jeg havde de samme problemer med min ene dværgpinscher, da hun var lille.
Hun ville bare ikke have tørfoder, så hun fik hjemmelavet mad. Men da jeg
for nogle år siden gik over til BARF, var der ingen problemer, hun spiser
alt. Men en grovæder som den anden dværgpinscher, bliver hun aldrig.
Prøv med råt f.eks. kyllingevinger, det må hun kunne tygge, men pas på med
kun at give hende kød, så får hun mangelsygdomme. Sørg også for at hun har
ro, når hun skal spise. Måske føler hun sig tryg i en hule. Jeg synes nu
ikke 3,2 kg for en chihuahua på 7 mdr. lyder af så lidt.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-01-07 12:24

--
Nøjagtigt det samme med min cairnterrier her..han gad heller ikke tørfoder,
og jeg prøvede meget forskelligt, og han var for tynd.

jeg synes nu heller ikke at vægten er alarmerende lav for en chihuaua, men
der er vel også forskel på hundenes bygning, som der kan være indenfor andre
racer.

mvh. marie
www.photopassion.dk
'

Fra : JB

Dato : 22-01-07 13:41

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45b49ed3$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> jeg synes nu heller ikke at vægten er alarmerende lav for en chihuaua, men
> der er vel også forskel på hundenes bygning, som der kan være indenfor

Hun er nu blevet mere madglad med alderen, hun nærmer sig 7 år. Men hun kan
godt finde på at levne især grøntmixen, hvis hun har fået et stort ben til
morgenmad. Mine får modsat dine ben om morgenen.
Det er ellers en flot og meget oplysende hjemmeside, du har.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-01-07 17:17

> [...]
> til morgenmad. Mine får modsat dine ben om morgenen.
> Det er ellers en flot og meget oplysende hjemmeside, du har.

det er netop derfor mine får grøntet om morgenen.. og først får lækkerier
til aften..jeg har også fodret modsat, men det virker ikke lige så godt her.
Ebbe spiser også mere, efter han er blevet "voksen" (5år) men stadig er han
ret tilbageholdende med de fleste ting, der ikke lige er rå.

tak for roserne mht. hp`en.
jeg er stadig ikke færdig, det er faktisk lidt af et projekt synes jeg, og
det er svært at få det til at være fyldestgørende, men samtidig ikke så
langt, at læseren falder i søvn undervejs.
min tanke på sigt er, at få nogle af "jer" barfere, til at komme med jeres
måde at gøre det på, evt. lave et udkast til mig, så jeg kan lave en side
for jer hver, hvis du forstår.
der er jo mange måder at gøre det på.
Så hvis du skulle kede dig en dag, så ved du hvad du kunne lave..((-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-01-07 22:31

<klip> jeg synes nu heller ikke at vægten er alarmerende lav for en
chihuaua, men
> der er vel også forskel på hundenes bygning, som der kan være indenfor
> andre racer.
>
> mvh. marie
> www.photopassion.dk

Takker for rådet, og jeg må da lige sige at det er nogle vanvittigt gode
billeder!
Fandt også siden med Råfodring, som straks er printet ud, og grønt-mixet ér
bestilt :)

Hilsen med tak
Heidi
http://choco.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-01-07 06:21

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45b52d07$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> billeder!
> Fandt også siden med Råfodring, som straks er printet ud, og grønt-mixet

Det var da rart at man kan være til lidt gavn..(-;
bare spørg hvis der skulle være noget!

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 23-01-07 19:34

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i

> Det var da rart at man kan være til lidt gavn..(-;
> bare spørg hvis der skulle være noget!

Åhh nej... vi orker ikke en barftråd mere

Kan I ikke snart oprette en gruppe til formålet,
der er efterhånden slet ikke plads til vores tåbelige sniksnak
og brokken over vores tåbelige sniksnak for bare barfsnak

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-07 19:43

pwh wrote:

> Åhh nej... vi orker ikke en barftråd mere

Hykler

> Kan I ikke snart oprette en gruppe til formålet,
> der er efterhånden slet ikke plads til vores tåbelige sniksnak
> og brokken over vores tåbelige sniksnak for bare barfsnak

Og så er du oven i købet Farisæer Jeg kan altså godt li' at du
siger "I"

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 23-01-07 20:36

Tove Krieger, skrev:

> Hykler

Du mener ???
(som gav sine hunde en ½ kyling igår, faste idag)

> Og så er du oven i købet Farisæer Jeg kan altså godt li' at du
> siger "I"

Nemlig DE er de værste

For at snakke kat igen når det nu er dig
Den har hurtigt vænnet sig til rå sejfileter, og helst hver dag.
Kors hvor kan en kat larme de 2 minutter det tager for microen
at optø en filet

/Jens (som Tove igen fik OT)

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-01-07 20:52

pwh wrote:

> [...]
> Den har hurtigt vænnet sig til rå sejfileter, og helst hver dag.
> Kors hvor kan en kat larme de 2 minutter det tager for microen

Neeeej, nu stopper du altså Jens

Fra : pwh

Dato : 23-01-07 20:59

Tove Krieger, skrev:

> Neeeej, nu stopper du altså Jens

Bare jeg ser dit navn bliver jeg OT med katte,
hvis skyld er det andet end din

/Jens

Fra : Anette

Dato : 24-01-07 01:10

pwh wrote:
> Den har hurtigt vænnet sig til rå sejfileter, og helst hver dag.
> Kors hvor kan en kat larme de 2 minutter det tager for microen
> at optø en filet

Hej Jens
Så lad da være med at stoppe missendyrets mad hen hvor den ikke kan se den!

Læg den under den kolde hane - den tør lige så hurtigt på den måde ( og det
er billigere)
Og det er guld værd at se katten holde øje med at den der fisk ikke bliver
væk i alt det vand

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 24-01-07 10:03

Anette, skrev:
> Læg den under den kolde hane - den tør lige så hurtigt på den måde (
> og det er billigere)
> Og det er guld værd at se katten holde øje med at den der fisk ikke
> bliver væk i alt det vand

Det må jeg prøve

/Jens

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-01-07 22:25

<klip> Prøv med råt f.eks. kyllingevinger, det må hun kunne tygge, men pas
> [...]
> ro, når hun skal spise. Måske føler hun sig tryg i en hule. Jeg synes nu
> ikke 3,2 kg for en chihuahua på 7 mdr. lyder af så lidt.

Tak for råd, det vil vi forsøge.
Jo, hun ér meget tynd, hun er en ret lang Chihuahua, og man kan nærmest se
hele skelettet under pelsen :o
Jeg vil tro at hun kunne bære min. ½ - 1 kg, uden at virke buttet som den
anden hund.

Hilsen Heidi

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-01-07 11:46

> [...]
> Kan en hund have spiseværing?
> Og er der nogle gode råd så vi kan få hende lidt op i vægt (hun vejer pt.

Ja, hunde kan godt have spiseværgring.
De kan såmænd også have noget der ligner anorexi.
Det var i hvert fald hvad vores havde.
Det var btw. en papillion-blanding.
Hun lå rimelig fast på lige under 3 kg.
Hvis hun ikke ville spise, så var det ligemeget hvad vi serverede

--
mvh Uffe

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-01-07 22:56

<klip> Ja, hunde kan godt have spiseværgring.
> [...]
> Det var btw. en papillion-blanding.
> Hun lå rimelig fast på lige under 3 kg.
> Hvis hun ikke ville spise, så var det ligemeget hvad vi serverede

Ok, rart at vide, hun ikke er den eneste hund der synes at mad er
....unødvendigt :o

Tak for input :)
Hilsen Heidi

http://choco.dk

Fra : Patricia Feddersen

Dato : 22-01-07 13:03

Hej,

Det lyder som noget vi herhjemme kalder Pudel-syndromet, fordi vi kun
har kendt pudler som har opført sig meget ens vedr. spisning. Vores
gamle hund (mistede vi desværre sidste år) og også vores, nye hund også
pudel, 1-år har begge ikke den store lyst til mad - vil hellere lege og
lave sjov og ballade.

Vi har dog lokket den unge hund til at spise en del tørfolder ved at
lade ham lede efter det. Det bliver ligesom leget ind (jo, herhjemme må
vi godt lege med maden hvis han bare spiser op). Vi tager en lille skål
tørkost (god kvalitet, efter vores mening er det Hills Mini), og det
bliver drysset ud på grasplænen eller i vores legerum til vores hund.
Han spiser op næsten hvergang for at ryde pænt op efter os.

Hilsen
Patricia

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-01-07 22:58

<klip> Vi har dog lokket den unge hund til at spise en del tørfolder ved at
> lade ham lede efter det.

Chi-chi gider godt lege og snuse og finde...også mad, men hun spiser det
bare ikke når det er fundet. Allerhøjst bliver det bragt ind i stuen, hvor
det bliver gemt...og så kommer den anden, Trille og æder det, for hun er
umættelig (utroligt som en hund kan leve op til sit navn, hun hed Trille før
vi fik hende fra kennelen.

Men tak for forslaget :)

Hilsen Heidi

http://choco.dk