At have katte og hunde sammen
Fra : Søren

Dato : 21-01-07 14:01

Vi har 3 voksne katte og vi har tænkt os at adoptere en lille hund,
men vores katte er meget jeauloux. Så vi er lidt bange for at de ikke
vil aceptere den.

Er der nogen der har erfaring med dette?

MVH,
Søren

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 14:52

On 21 Jan 2007 05:01:21 -0800, "Søren" <sorenp15@gmail.com> wrote:

>Vi har 3 voksne katte og vi har tænkt os at adoptere en lille hund,
>men vores katte er meget jeauloux. Så vi er lidt bange for at de ikke
>vil aceptere den.

Det kan sagtens lade sig gøre at sammenføre voksne katte og en hund,
men jeg vil anbefale at det bliver en hvlap og ikke en voksen hund.
Det er nemmest når den ene part stadig er "barn".

>Er der nogen der har erfaring med dette?

Jeg har 3 styks af hver, så jeg har da prøvet det nogle gange, og det
har der ikke været de store problemer i.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : jokaka

Dato : 21-01-07 20:46

Hej Søren

Vi havde 3 voksne katte og fik for lidt over 4 måneder siden en
unghund (en som nogle andre ikke kunne have mere - en mellemstor hund).
I starten var de bestemt ikke glade for hinanden og kattene var
skræmte for det store dyr.
Vi gjorde meget ud af, at hunden ikke måtte kontakte kattene bestemte
steder (så de har nogle "fredet" områder) - de eksisterer stadig.
Selvom kattene har udekatte, blev de indekatte indtil, de 4 fandt ud af
det. Det tog tid. Faktisk tog det små 1½ måned, før kattene kom ud
igen og det var de bestemt ikke tilfredse med, men på det tidspunkt
turde de gå fordi hunden. Nu ligger alle dyr spredt rundt på hele
vores stuegulv og ingen er bange for nogen. Kattene er dog ikke vilde
med at hunden stikker hans snude ind i deres ører samt når han vil
rengøre dem.....med tænderne. Ellers går det rigtigt godt og de
ligger tit og sover næsten op af hinanden.

Vi skal stadig forklare hunden, at udenfor gælder reglerne stadig. At
man ikke må jagte vores EGNE katte. Det er han ved at fatte nu, men
alle andre katte - bliver jagtet langt væk.

Held og lykke med det, hvis det bliver jeres beslutning.
Jokaka

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-07 00:35

"Søren" <sorenp15@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Da vi købte vores lille landsted, rejste den tidligere ejer, fra sin kat....
Vi havde ellers sagt, at hun skulle tage den med, for vores hunde, ville
helt sikkert jage den væk.... Hvilket de da også gjorde, specielt da, fordi
hun ikke havde sagt, at hun ikke havde taget katten med.... Vi fik så en
kattekilling.... Det gik nemt, den var næsten en del af flokken, inden vi
kom 300 meter fra, hvor vi hentede katten... Selvom det må siges... Det er
svært at køre bil, med en Aussie på skulderen, og en Hovawart på armen
)... Den samme Hovawart, som jog den anden kat væk, gjorde skaden god
igen, ved at hente den tilbage, så vi nu har en kat mere, end vi egentligt
havde bedt om. Så vi har 3 hunde, 2 katte.... Samt får og høns, som fint
trives sammen.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 25-01-07 11:09

> Vi har 3 voksne katte og vi har tænkt os at adoptere en lille hund,
> men vores katte er meget jeauloux. Så vi er lidt bange for at de ikke
> vil aceptere den.
> Er der nogen der har erfaring med dette?

Hej!

Da vi fik vores hund (en bassethound) som hvalp for lidt over 3 år siden,
havde vi to udekatte. De fik dog hurtigt sat hunden på plads, og den fik
rent ud sagt nogle tæsk når den kom for tæt på. Kattene var dog så spændende
at hunden ikke vil lade dem være i fred, og det var som om at han glemte de
tæsk han fik hver gang. Til sidst tror jeg kattene opgav at opdrage på den,
og den fik lov til at snuse til dem og slikke dem. Det endte med at de kunne
sove i samme kurv

Efter vi er flyttet for ca. 1½ år siden har vi dog mistet begge vores katte,
men 2 nye tilløbere er kommet til. De brugte lige nogle dage i vores garage
hvor de fandt ud af at hunden ikke var farlig, og nu går de og gnubber deres
hoved imod den

--
Mvh.
Peter Bak