Ældre hund til omplacering
Fra : nana sørensen

Dato : 20-01-07 19:53

Hejsa gruppe....

I får den meget forkortede version. Futte er en dejlig blanding af Shi tzu
og "Netto-hund", hvid, lille, renlig, dejlig. Hans ejere er gået fra
hinanden, og syntes nu at det måske er bedst bare at aflive ham, fordi han
er 11 år gammel, frem for at forsøge at finde ham et andet hjem. De har
begge fået lejligheder hvor husdyr ikke er tilladt. Jeg er vildt med Futte,
og mit hjerte bløder ved tanken, men er det rent egotrip fra min side? Er
det virkelig bedst bare at lade ham sove ind, frem for at flytte en så
gammel hund? Han er ikke syg og er en god og rar hund. Han kan desværre ikke
ret godt med andre (han)hunde, og det er måske der problemet ligger.
Jeg havde selv taget ham, hvis vi ikke havde haft tre hunde i forvejen. Hvad
syntes i er bedst? Skal jeg starte en større eftersøgning efter nye ejere,
der vil give ham de sidste gode år, eller er det dumt og urealistisk at han
kan falde til og blive glad et nyt, når han er så gammel?

Mvh. Nana

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 20:11

On Sat, 20 Jan 2007 19:52:33 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> [...]
>der vil give ham de sidste gode år, eller er det dumt og urealistisk at han
>kan falde til og blive glad et nyt, når han er så gammel?

Nu har jeg selv overtaget gamle hunde og jeg har haft nogle herlige år
med disse, men om det altid vil være det bedste ved jeg ikke. Måske
hvis man kan finde nogen i bekendtskabskredsen...
Jeg fatter så ikke hvordan man kan have en hund i 11 år, og så bare
kassere den blot fordi man ikke længere kan med sin partner. *SUK*

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 21:44

Leyna wrote:

> [...]
> Jeg fatter så ikke hvordan man kan have en hund i 11 år, og så bare
> kassere den blot fordi man ikke længere kan med sin partner. *SUK*

Et ægtepar i vores bekendtskabskreds har lige taget en dejlig 10-årig
Cavalier King Charles til sig. Hans ejere skulle flytte og manden
ville ikke have ham med, så han og katten skulle aflives.

Det er en skøn lille fyr, og jeg synes at det er flot gjort af vore
venner, især da konen er syg af cancer med kemobehandling og det hele.
Der er mennesker der alligevel trods sygdom har overskud til at redde
en lille dejlig hund, jeg tager hatten af for dem, bare der dog
fandtes flere som dem. Han hedder Mumi, og er bare så dejlig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 07:54

On Sat, 20 Jan 2007 21:43:32 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Et ægtepar i vores bekendtskabskreds har lige taget en dejlig 10-årig
>Cavalier King Charles til sig. Hans ejere skulle flytte og manden
>ville ikke have ham med, så han og katten skulle aflives.

Så manden og katten blev aflivet?

Seriøst, så forekommer det mig fuldstændig ubegribeligt, at man
skiller sig af med et dyr bare fordi man skal flytte. Jeg synes det i
den grad er mangle på ansvarsfølelse, for dyr er altså levende væsener
som man har taget et ansvar for, og ikke bare en ting man smider ud,
når man er blevet træt af den.

Fra : nana sørensen

Dato : 21-01-07 13:00

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> [...]
> den grad er mangle på ansvarsfølelse, for dyr er altså levende væsener
> som man har taget et ansvar for, og ikke bare en ting man smider ud,

Det er desværre ikke sagen her... Problemet er at hundens oprindelige
ejer, kvinden, er skredet med en anden og fik en ny lejlighed først. Hun vil
ikke have hunden med, og det fatter jeg så heller ikke. Hun er vist bare
optaget af alt det nye, og vil skide på sin hund. Manden har så passet
hunden i deres gamle lejlighed, som han ikke har råd til alene. De har et
barn sammen, så det hastede meget med at finde ham en ny lejlighed, hvor han
kan have hende, da han ikke har råd til at sidde i den gamle alene. Det er
noget værre bæ... Han ville hellere end gerne beholde hunden, men ikke på
bekostning af at blive sat på gaden, så han ikke kan se sit barn.

Fra : nana sørensen

Dato : 21-01-07 00:52

> [...]
> Jeg fatter så ikke hvordan man kan have en hund i 11 år, og så bare
> kassere den blot fordi man ikke længere kan med sin partner. *SUK*

Jeg fatter det heller ikke.... Det var oprindeligt kvinden i forholdets
hund, som hun har haft siden den var hvalp. Hun fandt en anden, fandt en ny
lejlighed og efterlod hunden hos ex´en. Han har ikke råd til lejligheden
alene, da de også har et barn sammen, og han har nu fået en ny lejlighed
derer billigere, men uden husdyrtilladelse. Jeg fatter heller ikke lige
det med at kunne efterlade en hund sådan. Hvis jeg stod i den situation, så
var jeg bare posedame indtil je ghavde fundet et sted hvor de kunne komme
med.

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 08:10

On Sun, 21 Jan 2007 00:52:26 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Han har ikke råd til lejligheden
>alene, da de også har et barn sammen, og han har nu fået en ny lejlighed
>derer billigere, men uden husdyrtilladelse.

Er manden glad for hunden, eller er det bare en konen har "tørret af"
på ham? Jeg spørger fordi man de fleste steder uden husdyrtilladelse
godt kan få dispensation til specielt en gammel hund, og det ville da
være et forsøg værd at prøve i første omgang.

Jeg har selv siddet i præcis samme situation, med en gammel hund, og
jeg fik så ikke tilladelse, da det ikke var boligselskabet, men
beboerforeningen der skulle træffe den afgørelse, og i denne
bestyrelse sad der nogle sure, gamle mænd, som elskede at have magten
til at sige nej til alt og alle.
Jeg flyttede så ind alligevel, og fik hunden "omplaceret". Mine
forældre boede nemlig 5 min. gang fra min lejlighed, og de måtte gerne
ha' hund, så dér sov hunden så om natten, og dér var hun tilmeldt. At
hun så var "på besøg" hos mig hver eneste dag, var der ikke nogen der
kunne gøre mig noget for... Heller ikke selv om det skam blev forsøgt.
Havde jeg ikke haft den mulighed, så var jeg slet ikke flyttet. Hun
levede i 2 år efter omplaceringen, så det var jo ikke nogen voldsom
lang periode der havde været tale om...

Fra : nana sørensen

Dato : 21-01-07 13:04

> [...]
> godt kan få dispensation til specielt en gammel hund, og det ville da
> være et forsøg værd at prøve i første omgang.

Han er ret glad for hunden, og jeg tror egentlig gerne han ville beholde
den. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det også er fordi gåturene bliver
meget besværlige pga. barnet, der er to år gammel. Han nævnte nemlig noget
om at han ikke kunne lade barnet være alene om aftenen, når hunden skal ud.
Hu nsover jo, og kan ikke bare pakkes ned og risikere at vågne. Jeg må lige
høre ham, om det er husdyrstilladelsen eller barnet der er det største
problem.

> [...]
> beboerforeningen der skulle træffe den afgørelse, og i denne
> bestyrelse sad der nogle sure, gamle mænd, som elskede at have magten

Sådan nogle kender jeg godt... Min mors boligselskab var 10 år om at lave om
på reglerne for husdyr, selvom folk egentlig gerne ville have den
tilladelse.

> [...]
> levede i 2 år efter omplaceringen, så det var jo ikke nogen voldsom
> lang periode der havde været tale om...'

Det er også en mulighed. Han har bare intet familie i nærheden og skal
transportere barn, hund og sig selv på en cykel, så jeg tror det bliver for
omfattende med et barn på to år.

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-01-07 20:50

nana sørensen skrev:
> [...]
> der vil give ham de sidste gode år, eller er det dumt og urealistisk at han
> kan falde til og blive glad et nyt, når han er så gammel?

Generelt er det umuligt at sige noget om hundes evner til at tilpasse
sig nye omgivelser, også i høj alder. For mit vedkommende har jeg på
et tidspunkt været ved at tage mig af en 12 årig setter, det blev dog
alligevel ikke til noget. Nogen hunde vænner sig hurtigt til nye
omgivelser, og for dem vil det være en løsning hvis der kan findes
et nyt hjem, for andre hunde, f.eks. de mere reserverede typer, vil en
aflivning nok være at foretrække .
Nu vil jeg ikke kritisere Futtes tidligere ejere, men bare afskaffe en
hund de har haft i 11 år, det er dog noget af en beslutning, og det
ville ikke være urimeligt hvis de også selv brugte lidt tid på at
finde nyt hjem til Futte, medmindre de da stadig er travlt optaget af
ikke at kunne lide hinanden. Man kunne - jeg kan - måske forestille
sig at Futte har været lidt forsømt i sine sidste år, når han
sådan kommer i overskud, så ville et nyt hjem klart være en god
løsning.
Du skal dog være forberedt på at de hjem der er åbne fo rat modtage
nye hunde i den alder kan være svære at finde, men held og lykke.

Hilsen Kim

Fra : nana sørensen

Dato : 21-01-07 00:57

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in message

nana sørensen skrev:
> [...]
> kan falde til og blive glad et nyt, når han er så gammel?

Generelt er det umuligt at sige noget om hundes evner til at tilpasse

Det er det de er i tvivl om. Det er kvinden i forholdets hund og hun er vist
mest optaget af sig selv og sin nye status som single. Futte bliver tit
passet andre steder uden problemer, så jeg ved ikke om det egentlig er
hunden der har et problem.

[...]

Det er nok mest problemet at kvinden, som havde hunden med ind i forholdet,
er dybt ligeglad med hunden, og manden i forholdet har de takutte problem
med at finde et sted at bo, da hun bare er skredet fra deres gamle dyre
lejlighed. Det nye sted han har fået tilbudt er bare ikke med
husdyrstilladelse. De har et barn sammen, og han kan ikke sige nej på
barnets bekostning. Han ville ellers gerne beholde hunden selv, da han
har passet den alene, siden hun skred.

Man kunne - jeg kan - måske forestille
sig at Futte har været lidt forsømt i sine sidste år, når han
sådan kommer i overskud, så ville et nyt hjem klart være en god
løsning.

Han har ike været forsømt. Manden har taget sig af den.

Fra : Laurasi

Dato : 20-01-07 20:57

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message
> [...]
han
> kan falde til og blive glad et nyt, når han er så gammel?

Jeg synes bestemt det er værd at forsøge at finde nyt hjem. Jeg arbejdede
engang på et internat hvor der engang imellem kom gamle hunde hvis ejere
stod i samme situation som dig eller f.eks efter dødsfald. Der er mange,
især ældre mennesker, der gladeligt tager imod en ældre hund som selskab, da
de ofte er nemmere at tage sig af end hvalpe der skal opdrages helt forfra
og er en tand for livlige for mange ældre. Så kan både ejer og hund udskyde
plejehjem måske?

Mvh.

Fra : Anette

Dato : 20-01-07 22:02

nana sørensen wrote:
> Skal jeg starte en større
> eftersøgning efter nye ejere, der vil give ham de sidste gode år,
> eller er det dumt og urealistisk at han kan falde til og blive glad
> et nyt, når han er så gammel?

11 år er en rimelig høj alder. Begge hunderacer i blandingen har en
gennemsnitslevealder mellem 12 og 14 år.
Jeg tror jeg ville prøve at finde et nyt hjem til hunden, alt efter hvordan
hunden er.
Er den meget knyttet til sine ejere, ville jeg lade den få fred. Den har jo
trods alt haft et rimeligt langt liv, og det er ikke nemt for en gammel hund
at til egne sig nye vaner.
Er den en hund der er lykkelig for ethvert menneske, ville jeg gå efter en
ny familie. Som Lauresi skrev, især ældre mennesker vil sikkert sætte pris
på en god, lille hund, der er ude over de værste urimeligheder.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jytte

Dato : 20-01-07 22:05

Tove Krieger skrev:
*

> Et ægtepar i vores bekendtskabskreds har lige taget en dejlig 10-årig
> Cavalier King Charles til sig. Hans ejere skulle flytte og manden
> ville ikke have ham med, så han og katten skulle aflives.

LOL stakkels mand

Jytte - som selvfølgelig godt forstår hvad Tove mener

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 22:19

jytte wrote:
> Tove Krieger skrev:
> *

> LOL stakkels mand

Der må gerne grines der Jytte . Jeg morede mig også selv da det
gik op for mig.

Det slog mig i samme øjeblik jeg trykkede på "send" og så var det jo
for sent at rette, men hva' pokker manden skulle i hvert fald have
haft en omgang tæsk. Ham må man jo ikke slå ihjel ,det siger loven.
Men han havde i hvert fald en kone og en 12-årig datter der var ved at
græde øjnene ud af hovedet over, at han ikke ville lade dem beholde
hunden og katten..Det var ikke fordi de ikke måtte have dyr der hvor
de flyttede hen, han var bare træt af dyrene (sådan en idiot).

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 07:57

On Sat, 20 Jan 2007 22:19:07 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>hunden og katten..Det var ikke fordi de ikke måtte have dyr der hvor
>de flyttede hen, han var bare træt af dyrene (sådan en idiot).

Jeg tror nu at jeg personligt ville ha' omplaceret manden i stedet!
Nej, forresten... Jeg VED at han var den, der var røget ud!

Fra : jytte

Dato : 20-01-07 22:29

Tove Krieger skrev:

> [...]
> hunden og katten..Det var ikke fordi de ikke måtte have dyr der hvor
> de flyttede hen, han var bare træt af dyrene (sådan en idiot).

Pu ha, ja den slags mennnesker er ikke til at holde ud. Det kan nu
undre mig, at konen gik med til det.

Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 22:37

jytte wrote:

> Pu ha, ja den slags mennnesker er ikke til at holde ud. Det kan nu
> undre mig, at konen gik med til det.
>
> Jytte

Jeg tror ikke at hun turde andet. Han er vist en bøs herre.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 21-01-07 22:25

<klip>Skal jeg starte en større eftersøgning efter nye ejere,
> der vil give ham de sidste gode år, eller er det dumt og urealistisk at
> han kan falde til og blive glad et nyt, når han er så gammel?

Jeg skaffede min venindes 13 år gamle hund et nyt hjem hos min nabo, og det
var det bedste der er sket for dem begge. Både hund og nabo nyder
pensionist-livet, så bare i gang med at finde den et hjem...

Krydser fingre for at du finder den et hjem :))

Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
http://choco.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 21-01-07 22:56

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in
message news:45b3da37$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Krydser fingre for at du finder den et hjem :))
>
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Desværre ny udvikling i sagen: Kvinden har hentet sin hund, og har vist
tænkt sig at aflive den. Problemet løste sig selv.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 23:12

nana sørensen wrote:

> Desværre ny udvikling i sagen: Kvinden har hentet sin hund, og har
> vist tænkt sig at aflive den. Problemet løste sig selv.

Det gør mig egentlig lidt ked af det, men den kvinde virker efter
beskrivelsen på mig som en topmålt egoist, og hvem ved - måske er den
afgørelse den bedste for hunden. Det ville have været dejligt for den,
hvis den kunne have fået et par gode år mere hos en rar person, men
sådan skulle det så ikke gå

Fra : jopa

Dato : 21-01-07 23:59

Tove Krieger skriblede bla:
>. Det ville have været dejligt for den,
> hvis den kunne have fået et par gode år mere hos en rar person, men

Jeg er ikke sikker på at den ultimative løsning ikke er den bedste for en
gammel hund.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 22-01-07 22:01

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> [...]
> afgørelse den bedste for hunden. Det ville have været dejligt for den,
> hvis den kunne have fået et par gode år mere hos en rar person, men sådan

Jeg er også ked af det... faktisk meget. Jeg er ret vild med den hund. Øvs
da... Og jah, hun ER en topmålt egoist, men de thar hun været i hele sagen
omkring afslutningen af forholdet, så hvorfor skulle det være anderledes med
den stakkels hund. Argh... Om jeg fatter at ens bedste ven gennem elleve år
bare kan blive droppet.