En meget rolig hund
Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 16:16

Det har været et rigtig møgvejr her i dag, så da Vaks insisterede på
at komme ud fik han lov at gå i haven alene, dog ville Hans osse med.
De kan nemlig godt begge to finde ud af at blive på grunden eller lige
udenfor på marken, og hvis de skulle komme ud på vejen, kan de godt
finde ud af at flytte sig, hvis der kommer en bil. Nu er det grusvej,
så der er sjældent nogen der kører ret stærkt her.

Oy ville jeg så ikke have med ud, for han har ikke lært at biler er
farlige, eller at han skal blive lige i nærheden. Så Oy og jeg have
huset for os selv, og sa skulle jeg da lige tjekke hvor meget den
lille kunne finde ud af. Så vi prøvede tricket med godbid under kop.
*Fnis* Sådan en kop han virkelig køres rundt på gulvet uden at man får
ret meget ud af det (set fra hundens side). Han jagtede den stakkels
kop rundt og da den ikke ville vælte, så besluttede han sig til sidst
til at ta' den i munden og fjerne den på den måde. Døøøøøgtig hund!
Men kampen var stadig ikke vundet, for man kunne jo ikke æde godbidden
med en kop i munden, så koppen bliver sluppet... ned over godbidden!
*LOL*
Nå, han fangede fidusen efter et par gange, og efter sidste godbid
huggede han så koppen og rendte med... præcis lige som sin far. Vaks
var dog ligeglad med godbidden, da jeg præsenterede ham for samme leg,
men vogtede nidkært over sin kop. *GGG*

Bagefter legede vi "søg" i stuen. En krebinet var skåret i skiver og
anbragt rundt omkring i stuen. Denne leg var så væsentlig sværere for
Oy at fatte, men han fik da spist krebinetten til sidst.

Så kom de store drenge ind. Vaks kan selv åbne døre, så han lukker op
for dem allesammen, og da var det i mellemtiden blevet tørvejr. Så
tager jeg Oy med ud på en luftetur... i snor. Oy har ikke gået meget i
snor, men han er faktisk ret god til det, og i dag var vi så helt ude
på landevejen, hvor man ikke bare må fise fra den ene side af vejen
til den anden, men skal holde sig i græsrabatten. Også dette klarede
han rigtig godt efter et par små justeringer. Ganske vist overholdt vi
ikke færdelsloven, da jeg er nødt til at holde snore i højre hånd,
fordi den venstre er så skadet pt. at det ikke er muligt at holde fast
om en snor. Men han var rigtig flink til at blive på højre side af
mig, og hvis min hånd bliver rask så tror jeg ikke det bliver et
problem at skifte side.

Nu var det ikke nogen timelang tur (som markturene plejer at være), så
jeg havde egentlig ikke regnet med at han bare ville falde til ro når
vi kom hjem, men det gjorde han. Han har været super rolig lige siden
vi kom hjem, og en ordentlig lur er det da osse blevet til. Så nu
overvejer jeg faktisk at købe nogle af de dyre aktivitetsbolde til
ham, for det ser ud til at han godt kan lide den slags udfordringer.
Vaks virkede de slet ikke på. Han ville bare spæne over markerne. Der
var intet andet der duede.

Eneste ulempe var så at gå-turen i snor var meget, meget spændende, og
så spændende at man "glemte" at gøre sine "pligter", så der kom altså
lige en "kage" på avisen. Det går dog fremad med renligheden osse.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 16:39

Leyna wrote:

> [...]
> og så spændende at man "glemte" at gøre sine "pligter", så der kom
> altså lige en "kage" på avisen. Det går dog fremad med renligheden

Af så lille en hund (trods alt kun 4 mdr.) så synes jeg altså at han
er blevet døøøøøgtig. Hjernen fungerer da tilsyneladende godt nok. Jeg
tror også at aktivitetsbolde lige vil være noget for ham. De er en god
opfindelse

Håber din hånd må blive bedre, det må være et mareridt for dig, for
man tænker jo ikke over hvor meget man bruger hænderne førend der
bliver noget galt med dem

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 19:23

On Sat, 20 Jan 2007 16:38:33 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>er blevet døøøøøgtig. Hjernen fungerer da tilsyneladende godt nok. Jeg
>tror også at aktivitetsbolde lige vil være noget for ham. De er en god

hehe... Jeg ville nu gerne ha' at blev renlig osse, men jeg har så
heller aldrig været kendt for min tålmodighed.

>Håber din hånd må blive bedre, det må være et mareridt for dig, for
>man tænker jo ikke over hvor meget man bruger hænderne førend der
>bliver noget galt med dem

Årh jo. Jeg ved nu godt hvor handicappet man bliver. Jeg har håndeksem
og det er det der plager mig igen igen. Jeg blev opereret i håndleddet
for 4 mdr. siden og det er så heller ikke blevet som det skulle være,
men der er ikke de store smerter ved det. Hånden er "bare" ustabil og
ikke så bevægelig som før. Næeh, det er de dybe revner i huden, som
eksemen forårsager der i den grad plager mig. Måske jeg skulle på
barf?

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 19:35

Leyna wrote:
Måske jeg skulle på barf?

Det må simpelthen være tankeoverføring. Jeg stod og tænkte mens jeg
lavede mad, at når vi havde spist, så ville jeg gå ind til "Putte" og
foreslå dig at gå på barf

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 19:53

Tove Krieger, skrev:
> [...]
>
> Det må simpelthen være tankeoverføring. Jeg stod og tænkte mens jeg
> lavede mad, at når vi havde spist, så ville jeg gå ind til "Putte" og

Så bliver Leyna da gruppens mest seriøse barfer
Gad vide om Kong Kurt vil lade hende tage knogler med i seng

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 20:01

On Sat, 20 Jan 2007 19:53:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så bliver Leyna da gruppens mest seriøse barfer
>Gad vide om Kong Kurt vil lade hende tage knogler med i seng

ROTFL

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 20:01

On Sat, 20 Jan 2007 19:35:21 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>Det må simpelthen være tankeoverføring. Jeg stod og tænkte mens jeg
>lavede mad, at når vi havde spist, så ville jeg gå ind til "Putte" og

Tænkte det nok, men jeg kom dig altså i forkøbet!

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 16:36

Leyna, skrev:

> Bagefter legede vi "søg" i stuen. En krebinet var skåret i skiver og
> anbragt rundt omkring i stuen. Denne leg var så væsentlig sværere for
> Oy at fatte, men han fik da spist krebinetten til sidst.

Hmmm... en krebinet, nu var den vel rå Leyna

> Eneste ulempe var så at gå-turen i snor var meget, meget spændende, og
> så spændende at man "glemte" at gøre sine "pligter", så der kom altså
> lige en "kage" på avisen. Det går dog fremad med renligheden osse.

Tænk hvor du ville have kedet dig idag hvis du ikke havde haft hunde.
Så havde du været nød til som jeg at tømme kælderen for vand, støvsuge
og handle ind, og nu er jeg igang med at vaske tøj og vaske op.
Utroligt at der er tid til også at lufte rottejægere og skrive på Usenet

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 19:19

On Sat, 20 Jan 2007 16:35:40 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hmmm... en krebinet, nu var den vel rå Leyna

Vist ikke så meget at det gjorde noget!

>Tænk hvor du ville have kedet dig idag hvis du ikke havde haft hunde.

Jeg ville nok slet ikke ha' boet her, hvis ikke jeg havde dyrene, så
tror jeg at jeg ville søge tilbage til København.

>Så havde du været nød til som jeg at tømme kælderen for vand, støvsuge
>og handle ind, og nu er jeg igang med at vaske tøj og vaske op.

Vi har ingen kælder. Jeg har skam støvsuget og vasket op, men indkøb
må vente til jeg får kørelejlighed... og jeg skal osse bruge en til at
bære, for hænderne er for ringe til at kunne løfte en bærepose.

>Utroligt at der er tid til også at lufte rottejægere og skrive på Usenet

Det gælder bare om at bruge tiden rigtigt.

Fra : jytte

Dato : 20-01-07 17:19

Leyna skrev:
..> Så nu
> overvejer jeg faktisk at købe nogle af de dyre aktivitetsbolde til
> ham, for det ser ud til at han godt kan lide den slags udfordringer.

En 1/2 liters sodavandsflaske kan også bruges, du skal bare holde øje
med at han ikke bider den i stykker, men det skal man jo også med
boldene.
Da Mollie havde prøvet det nogle gange, fandt hun ud af, at hun bare
kunne løfte flasken op og hælde gufferne ud. Det fik hun så et nej
til og siden er det foregået på den rigtige måde.

> Eneste ulempe var så at gå-turen i snor var meget, meget spændende, og
> så spændende at man "glemte" at gøre sine "pligter", så der kom altså
> lige en "kage" på avisen. Det går dog fremad med renligheden osse.

Ja, det skal nu nok komme, men hvor er det dog træls så længe det
varer

Jytte

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 19:25

On 20 Jan 2007 08:19:21 -0800, "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kunne løfte flasken op og hælde gufferne ud. Det fik hun så et nej
>til og siden er det foregået på den rigtige måde.

Hvordan er den rigtige måde så?

Jeg har masser af flasker, så det kunne da være en ide.

Fra : Anette

Dato : 20-01-07 19:45

Leyna wrote:

> Hvordan er den rigtige måde så?

Her "sparker" hundene til flaskerne, dappe rned poten på halsen af flasken
så bunden tipper opad, og der rasler et par guffer ud.Sådan en flaske kan
sagtens trille hele stuen rundt før den er tom.
De første mange gange lå Andy bare og stirrede ind i flaskehalsen, mens
hans øjne sagde " Hvordan He.... får man dem ud" Han kunne jo se at de
andre kunne få gufferne ud af deres flasker, så der måtte jo være en
løsning. Andy var ellers vant til terningen med guffer i, men flasken kunne
han ikke rigtig greje, uden hjælp; men nu går det fint .
Vi bruger også papruller fra toiletpapir eller køkkenrulle, putter guffer i
og krøllet avispapir i enderne , pakker dem ind i avispapir og klistrer det
fast med lidt posttape. Det laver en royalt svineri når hundene "pakker
pakkerne ud" - men de får lang tid til at gå med det. Også det voldte Andy
kvaler i starten, men en lille hul i papiret så han kunne lugte gufferne
hjalp på arbejdsivren
En gammel udtjent tennisbold kan også bruges, skær en lille hul ( ca 1-2 cm
i diameter) i bolden og hæld guffer ind i bolden - det tager også vældig
lang tid at få de guffer ud igen - og det sker at bolden bliver totalt slået
ihjel under forsøget
En udtjent sok med guffer i er også glimrende beskæftigelse

Det behøver ikke at være dyrt indkøbt legetøj for at hunden synes det er
spændende at bruge hovedet.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 20:05

On Sat, 20 Jan 2007 19:45:22 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Her "sparker" hundene til flaskerne, dappe rned poten på halsen af flasken
>så bunden tipper opad, og der rasler et par guffer ud.Sådan en flaske kan
>sagtens trille hele stuen rundt før den er tom.

Hehe... Det tror jeg på. Jeg må se om jeg har en ½l flaske...og så
skal det nok prøves af i morgen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-01-07 19:43

> Hvordan er den rigtige måde så?

Oy skal arbejde med poter og snude for at få gufferne ud, det er snyd at
tage den med tænderne og hælde indholdet direkte i kloakken..(-;

og tag flasken væk når han er færdig, så han ikke har den hele tiden, kun
sålænge der er noget i den.

eller en mindre papkasse, hvor du smider et par guffer i, og så luk kassen
og sæt den et sted.
det er et ubetinget hit herhjemme, både for hund og for os.. ultimativ
underholdning. det kan godt blive til noget oprydning bagefter..

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 20:04

On Sat, 20 Jan 2007 19:42:55 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Oy skal arbejde med poter og snude for at få gufferne ud, det er snyd at
>tage den med tænderne og hælde indholdet direkte i kloakken..(-;

Det er da langt mere besværlig end bare at vippe flasken!

>eller en mindre papkasse, hvor du smider et par guffer i, og så luk kassen
>og sæt den et sted.

Sådan en beete papkasse kan sg* da fylde en hel stue!

Fra : jytte

Dato : 20-01-07 21:55

Anette skrev:

> Her "sparker" hundene til flaskerne, dappe rned poten på halsen af flasken
> så bunden tipper opad, og der rasler et par guffer ud.Sådan en flaske kan
> sagtens trille hele stuen rundt før den er tom.

Tak Anette, det er også sådan det foregår her. Min tilføjelse
skulle måske være at der første gang skal mange guffer i, så de
ryger rimeligt nemt ud, så forstår Oy hurtigere hvad han skal gøre
for at få dem ud.

Jytte