Jagthunden Angel :-)
Fra : pwh

Dato : 20-01-07 11:52

Angel har lige snuppet sin første rotte (ikke en Rottweiler)
nede på Engen. Den sad under et bord og gemte sig for regnen,
dårlig ide, hun snuppede den lige i nakke og ruskede den lidt.
Så var den helt rolig, jeg jokkede den (rotten) dog lidt på hovedet
for at værer sikker på den var død.
Hun var ret stolt af sig selv den lille,
og skal resten af dagen garanteret prale overfor katten
Tænk sig at angribe og dræbe noget der er 200 gange mindre
end en selv, det er sgu da modigt synes jeg

/Jens (hvis Rotteblanding har lidt mere rotte i blodet nu)

Fra : Eva

Dato : 20-01-07 12:13

> [...]
> end en selv, det er sgu da modigt synes jeg
>
> /Jens (hvis Rotteblanding har lidt mere rotte i blodet nu)

Angel - the ratslayer

Hvad lavede Tyson imens - gemte sig bag far og lod damen om rotten??

mvh Eva

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 12:50

Eva, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Angel - the ratslayer
>
> Hvad lavede Tyson imens - gemte sig bag far og lod damen om rotten??
>
> mvh Eva

Han var da henne og kigge nysgerrigt med, men det var Angel der spottede
og dræbte den, hendes "legetøj" skal han klogeligt nok holde sig fra

/Jens

Fra : jytte

Dato : 20-01-07 12:56

pwh skrev:
> [...]
> nede på Engen. Den sad under et bord og gemte sig for regnen,
> dårlig ide, hun snuppede den lige i nakke og ruskede den lidt.

Så var der da billig Barf-mad til hende Der skulle jo efter
sigende være rigtig mange rotter lige nu pga. det gode vejr, så det
skulle nok kunne lykkes at fange nogle flere.

> Hun var ret stolt af sig selv den lille,
> og skal resten af dagen garanteret prale overfor katten

Ja,det kunne jeg forestille mig

> Tænk sig at angribe og dræbe noget der er 200 gange mindre
> end en selv, det er sgu da modigt synes jeg

Jeg boede på landet, da jeg var lille og nogen gange tog jeg
gummistøvler på og gik over i laden og jokkede på rottereder fulde
af små lyserøde rotteunger. Dengang syntes jeg at jeg var rigtig
modig

Jytte

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 13:08

jytte, skrev:

> Så var der da billig Barf-mad til hende Der skulle jo efter
> sigende være rigtig mange rotter lige nu pga. det gode vejr, så det
> skulle nok kunne lykkes at fange nogle flere.

Jeg troede faktisk først det var en mosegris/mulvarp, den måtte
hun da gerne have ædt hvis hun ville.
Men sådan en rotte sætter jeg grænsen ved, ikke engang min kat
gider at æde dem, den dræber dem bare med jævne mellerum
og lægger dem under køkkenbænken, de lugter lidt efter et par dage

> Ja,det kunne jeg forestille mig

Nemlig, nu er katten ikke den eneste dræber her i huset.
Nu mangler vi kun at Tyson kommer med på vores dræberhold

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 13:41

pwh skriblede bla:

> Nemlig, nu er katten ikke den eneste dræber her i huset.
> Nu mangler vi kun at Tyson kommer med på vores dræberhold

Fatter ikke du vil have sådanne agressive hunde i huset.
Er en rotte ikke også et slags menneske
Er en rotte bedre eller dårligere end Jehovas vidner ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 14:01

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Fatter ikke du vil have sådanne agressive hunde i huset.

Fatter katten heler ikke.

> Er en rotte ikke også et slags menneske

Niks, de skal bare udryddes.

> Er en rotte bedre eller dårligere end Jehovas vidner ?

De Jehova'er jeg kender personligt er søde og rare mennesker,
hvor mange kender du ???

/Jens (som kender Jehova'er fra ansatte på sin arbejdsplads)

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 14:24

pwh skriblede bla:

> De Jehova'er jeg kender personligt er søde og rare mennesker,
> hvor mange kender du ???

Jeg må ikke lære dem at kende for Milo
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 14:39

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Jeg må ikke lære dem at kende for Milo

Den Jehova jeg kender bedst er en der hedder Peter,
han laver noget rengøring på min arbejdsplads.
Han er så tømrer af fag, og har hjulpet med en del ting i mit hus,
han er bestemt ikke hellig at snakke med.
Vi skal også altid lige have en elefantbajer når han er her
Det jeg har bemærket mest ved hans familie er det meget tætte
forhold de har til hinanden, samme stil som du beskriver dit eget.

/Jens (som tror John måske er Jehova)

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 15:19

pwh skriblede bla:
> Vi skal også altid lige have en elefantbajer når han er her
Det er så ikke normalt

> Det jeg har bemærket mest ved hans familie er det meget tætte
> forhold de har til hinanden, samme stil som du beskriver dit eget.

Ja det er faktisk lækkert at have et sådant forhold, men nu går jeg jo ikke
rundt og hverver flere familiemedlemmer ved andres døre

John der lige har bestilt sommerferie hvor "kun" den ældste søn skal med
denne gang.
Til gengæld skal vi sammen med de fleste en uge i Lalandia i sept.

Vi har vel lov til at være OT i en tråd oprettet af dig specielt nu hvor
Trine har puttet dig og de andre i sit killfilter
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 15:33

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
> Det er så ikke normalt

> Ja det er faktisk lækkert at have et sådant forhold, men nu går jeg
> jo ikke rundt og hverver flere familiemedlemmer ved andres døre

Det tvivler jeg nu også på at Peter gør, det er vist mest hans
kone der er den hellige i det forhold, sød dame ellers

> John der lige har bestilt sommerferie hvor "kun" den ældste søn skal
> med denne gang.
> Til gengæld skal vi sammen med de fleste en uge i Lalandia i sept.

Skabs Jehova

> Vi har vel lov til at være OT i en tråd oprettet af dig specielt nu
> hvor Trine har puttet dig og de andre i sit killfilter

Mine tråde er altid et fristed hvor alle må værer lige så OT som de lyster
Kim har jo også lige smidt mig ud af sin markedstråd, som han ved et "uheld"
havde postet i en forkert gruppe

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 15:55

pwh skriblede bla:
> Mine tråde er altid et fristed hvor alle må værer lige så OT som de
> lyster Kim har jo også lige smidt mig ud af sin markedstråd, som
> han ved et "uheld" havde postet i en forkert gruppe

Tror såmænd ikke han blot var interesseret i at finde en køber nok mere et
godt hjem til den
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 16:26

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Tror såmænd ikke han blot var interesseret i at finde en køber nok
> mere et godt hjem til den

Sikkert, det er også bare mig som Kim af uransagelige grunde
har et horn i siden på, så får han igen af samme skuffe

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 22:18

> Den Jehova jeg kender bedst er en der hedder Peter,
> han laver noget rengøring på min arbejdsplads.

Nej, der finder du ingen akademikere, de må nemlig ikke blive for oplyste.

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 22:24

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, der finder du ingen akademikere, de må nemlig ikke blive for
> oplyste.

Jeg mener nu bestemt at han datter går på gymnasium.
Folk må for min skyld tro på hvad de vil, så længe de
ikke generer andre med det.
Fordomme er så lette at have.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 22:27

pwh skriblede bla:
> Folk må for min skyld tro på hvad de vil, så længe de
> ikke generer andre med det.

Hvad er det de til stadighed gør
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 22:54

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>
> Hvad er det de til stadighed gør

Mig har de aldrig generet, kun været venlige og hjælpsomme overfor.
Jeg kan mindes der stod nogle for 1-2 år siden ved min dør,
da jeg venligt sagde til dem at det ikke havde min interesse
sagde de da pænt farvel og gik, det var ellers et par kønne unge tøsebørn

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 23:10

pwh skriblede bla:

> [...]
> da jeg venligt sagde til dem at det ikke havde min interesse
> sagde de da pænt farvel og gik, det var ellers et par kønne unge
Fjolserne bliver desværre ved, og har spekuleret på om jeg ved en
fejltagelse skulle lukke Milo ud hvis de kommer igen
Kunne jeg selvfølgelig ikke finde på men har da lov at tænke tanken
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 23:20

> [...]
> da jeg venligt sagde til dem at det ikke havde min interesse
> sagde de da pænt farvel og gik, det var ellers et par kønne unge tøsebørn

Det er så ingen tilfældighed at de sender tøsebørn ud til dig, de har helt
styr på, hvem de sender hvor hen, og hvorfor.

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 23:21

Winther skriblede bla:

> Det er så ingen tilfældighed at de sender tøsebørn ud til dig, de har
> helt styr på, hvem de sender hvor hen, og hvorfor.

Nu er du ikke sød fru Winther du snik snakker selv
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 23:31

jopa, skrev:
> Winther skriblede bla:

> Nu er du ikke sød fru Winther du snik snakker selv

Host host... dobbeltmoral

/Jens

Fra : Winther

Dato : 21-01-07 00:07

> Host host... dobbeltmoral
>
> /Jens
" klapper søde Jens på ryggen"

Fra : pwh

Dato : 21-01-07 06:47

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> " klapper søde Jens på ryggen"

Nu sniksnakker du igen.
Skal min seriøse tråd absolut ødelægges af folk
der skal værer OT, og ikke gider starte en selvstændig tråd.
Det er efterhånden ved at tage over her i gruppen.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 23:31

Winther, skrev:

> Det er så ingen tilfældighed at de sender tøsebørn ud til dig, de har
> helt styr på, hvem de sender hvor hen, og hvorfor.

Ja det havde jeg ligesom gættet selv
Men de generede mig som sagt ikke, og var yderst høflige.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 23:27

pwh wrote:

> [...]
> da jeg venligt sagde til dem at det ikke havde min interesse
> sagde de da pænt farvel og gik, det var ellers et par kønne unge

Jeg har nu heller aldrig oplevet at de var uforskammede. Det er da
irriterende at blive forstyrret f. eks. en søndag formiddag, men for
et par år siden gjorde jeg dem venligt klart at de ikke havde en
chance for at "omvende" mig. Det blev noteret i en bog og jeg er ikke
blevet ulejliget siden, d.v.s. sidste år kom en rar ældre herre hen
til mig, da jeg gik ude i forhaven og spurgte om vi var nyindflyttede,
hvilket jeg jo måtte sige nej til, da vi havde boet her i 18 år. Jamen
så måtte jeg meget undskylde at han forstyrrede mig, for han var godt
klar over, at jeg havde frabedt mig deres besøg. Enhver er jo salig i
sin tro.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 23:31

Tove Krieger skriblede bla:

> Jeg har nu heller aldrig oplevet at de var uforskammede.

De er skam ikke uforskammede så opnår de jo intet.
Personligt finder jeg det grænseoverskridende og var jeg ikke så godt et
menneske slap jeg hunden løs.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 08:26

On Sat, 20 Jan 2007 22:17:39 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>Nej, der finder du ingen akademikere, de må nemlig ikke blive for oplyste.

Nu er der ingen smiley på dit indlæg, så jeg går ud fra at du mener
dit indlæg alvorligt. Til det kan jeg kun sige, at du måske skulle
pakke dine fordomme lidt væk.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Winther

Dato : 21-01-07 11:29

> Nu er der ingen smiley på dit indlæg, så jeg går ud fra at du mener
> dit indlæg alvorligt. Til det kan jeg kun sige, at du måske skulle
> pakke dine fordomme lidt væk.

Fordi det ikke er en fordom, det er en konstatering.

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 14:46

On Sun, 21 Jan 2007 11:28:32 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Fordi det ikke er en fordom, det er en konstatering.

Okay... ja ud fra sig selv kender man jo andre...!

Fra : Winther

Dato : 21-01-07 16:35

> Okay... ja ud fra sig selv kender man jo andre...!

Lyder til du har god erfaring med det.

Fra : jopa

Dato : 21-01-07 11:43

Leyna skriblede bla:

> Nu er der ingen smiley på dit indlæg, så jeg går ud fra at du mener
> dit indlæg alvorligt. Til det kan jeg kun sige, at du måske skulle
> pakke dine fordomme lidt væk.

Mon ikke de generelt har de samme uddannelser som gennemsnittet.
Kender dog kun til vinduespudsere og dem er der mange af herovre.

Bare de ville holde deres prædken for sig selv og ikke belemre mig kan de
passe sig selv

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-07 00:24

> [...]
> gider at æde dem, den dræber dem bare med jævne mellerum
> og lægger dem under køkkenbænken, de lugter lidt efter et par dage

Hej Jens

Hvis det var på Engen, så var det da sikkert også en mosegris. Den kunne du
nu roligt lade hende spise....

Mosegrisen, er kort og godt, en vandrotte, og har ingen lighedspunkter med
en muldvarp.... Den er 100% vegetarianer, og har derfor ikke, rottens
dårlige sider.

Normalt, spiser hunde og katte ikke rotter... Men sætter gerne mosegrise til
livs.... Hvis den bides ihjel, og straks forlades, er det en rotte....

M.V.H....Benny..

Fra : Is

Dato : 20-01-07 14:10

> [...]
> Tænk sig at angribe og dræbe noget der er 200 gange mindre
> end en selv, det er sgu da modigt synes jeg

Har du nu igen gået med løse hunde hvor du ikke må??

(tidligere tråd : Nogle mennesker tror de er politibetjente.)

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 14:11

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>

> Har du nu igen gået med løse hunde hvor du ikke må??

Næh, det gør jeg nu sjældent, det er heldigvis lovligt i det meste af Rødovre.
Og som jeg skrev var det på Engen det skete, der er det fuldt lovligt
at have sin hund løs, det er en slags hundeskov.

/Jens

Fra : Is

Dato : 20-01-07 14:22

> [...]
lovligt
> at have sin hund løs, det er en slags hundeskov.

sku bare se om jeg ku piske en stemning op, sådan en vår lørdag
eftermiddag

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 14:46

Is, skrev:

> sku bare se om jeg ku piske en stemning op, sådan en vår lørdag
> eftermiddag

Ja det er snart længe siden vi har haft en ordenlig diskussion
om man skal gå med hund løs,
eller værer dyreplager og give den snor på

/Jens

Fra : jytte

Dato : 20-01-07 14:14

pwh skrev:
:
..

> Jeg troede faktisk først det var en mosegris/mulvarp, den måtte
> hun da gerne have ædt hvis hun ville.
> Men sådan en rotte sætter jeg grænsen ved,

Hvorfor egentlig? Det er der da mennesker der spiser, i hvert fald i
andre lande.

ikke engang min kat
> gider at æde dem, den dræber dem bare med jævne mellerum
> og lægger dem under køkkenbænken, de lugter lidt efter et par dage

Mums. Jeg er engang kommet hjem til en mågeunge, der var blevet
parteret på badeværelset YRK den fyldte meget!

> Nemlig, nu er katten ikke den eneste dræber her i huset.
> Nu mangler vi kun at Tyson kommer med på vores dræberhold

Øhh, hvad med dig

Jytte

Fra : Is

Dato : 20-01-07 14:20

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

pwh skrev:
:
..

> [...]
> Men sådan en rotte sætter jeg grænsen ved,

Hvorfor egentlig? Det er der da mennesker der spiser, i hvert fald i

-
Den kan godt ha spist gift - så det vel ok ikke at spise rotten ?

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 14:44

jytte, skrev:
> pwh skrev:
>>
> .

> Hvorfor egentlig? Det er der da mennesker der spiser, i hvert fald i
> andre lande.

Den kunne teoretisk have ædt rottegift, det lægger de ud ved Damhussøen.

> Mums. Jeg er engang kommet hjem til en mågeunge, der var blevet
> parteret på badeværelset YRK den fyldte meget!

Det værste er at finde ådslerne når de er begyndt at blive levende igen

> Øhh, hvad med dig

Jeg kommer ind på en 2 plads efter katten, jeg har flere gange
måtte aflive dens halvdøde ofre.
Og da jeg var knægt fiskede jeg, det var vel også en slags drab

/Jens

Fra : jytte

Dato : 20-01-07 14:25

Is skrev:
> [...]
> andre lande.
>
> -
> Den kan godt ha spist gift - så det vel ok ikke at spise rotten ?

Nå ja, så langt tænkte jeg slet ikke.

Jytte

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-01-07 14:22

"pwh" skrev

> [...]
> Tænk sig at angribe og dræbe noget der er 200 gange mindre
> end en selv, det er sgu da modigt synes jeg

Så er far stolt

Selv ville jeg nok blive småhys, men jeg er også en pivert

Som barn havde vi en dansk/svensk gårdhund/foxterrier. Hun var en formidabel
musse/rottefanger - men da boede vi på landet og der var så mange mus og
rotter, at det var en sand plage. Naboerne og landmændene kom med deres
indfangne plager. De blev sluppet løs på gårdspladsen - gerne flere af
gangen - og hun missede ikke en eneste.
Min far påstår hun en gang tog 25 på een gang - men det må stå for egen
regning Men jeg kan tydeligt huske, at når Polly fik rotter, så var det
noget af et tilløbsstykke.

- Winnie

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 16:13

Winnie Schildknecht wrote:
> [...]
> stå for
> egen regning Men jeg kan tydeligt huske, at når Polly fik
> rotter, så var det noget af et tilløbsstykke.

En dansk/svensk har jo også altid haft det ry, at den er den bedste
rottefanger overhovedet. Utroligt når man tænker på, at den jo ikke er
ret stor ;.)

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 16:28

Tove Krieger, skrev:

> En dansk/svensk har jo også altid haft det ry, at den er den bedste
> rottefanger overhovedet. Utroligt når man tænker på, at den jo ikke er
> ret stor ;.)

Det er en huskat jo heller ikke, og de er perfekte rottejægere.
Det er nok mere hurtighed det er vigtigt i en rottejagt.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 16:41

pwh wrote:

> Det er en huskat jo heller ikke, og de er perfekte rottejægere.
> Det er nok mere hurtighed det er vigtigt i en rottejagt.
>
> /Jens

Da vores nabo havde deres lille hunkat og hun havde killinger (Mini er
én af dem), da kom hun slæbende med mosegrise (vandrotter) ovre fra
mosen, og de var mange gange næsten lige så store som hende. Det så
ret drabeligt ud.

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 16:52

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> én af dem), da kom hun slæbende med mosegrise (vandrotter) ovre fra
> mosen, og de var mange gange næsten lige så store som hende. Det så

Ja de er ikke bange af sig sådan nogle katte, min giver sig også
ufortrødent i kast med duer og skader, det er rimeligt store fugle

Nu fik du igen drejet en dybt seriøs hundetråd over på katte,
hvordan bærer du dig dog ad Tove

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 18:14

pwh wrote:

> [...]
> ufortrødent i kast med duer og skader, det er rimeligt store fugle
>
> Nu fik du igen drejet en dybt seriøs hundetråd over på katte,

Det er faktisk ret nemt. Det skulle du prøve Jeg så såmænd bare
at du havde skrevet huskat og rotter, så var den der