Fåreben.
Fra : pwh

Dato : 20-01-07 10:09

Jeg skal til at bestille hjem fra Allegården.
De har Fåreben til 17kr/kg, hvordan er de i forhold
til feks svine, okse og lammeben.

Angel har nemlig lidt probs med at fordøje okse/lammeben,
dog vil jeg tage "chanchen" og bestille nogle lammeben til dem også.

De har også et godt udvalg i diverse indmad, så der burde værer
en chance for at få fyldt fryseren med lødigt kød

http://www.allegaardenskylling.dk/cm4/default.asp#45

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-01-07 11:46

> [...]
>
> De har også et godt udvalg i diverse indmad, så der burde værer
> en chance for at få fyldt fryseren med lødigt kød

Emma her har også ind i mellem problemer med lammeben, specielt ribben,
hvorfor ved jeg ikke. de to andre har aldrig haft problemer med dem.
men lammehals, kan Emma godt klare.
jeg vil godt på vovsernes vegne sige, at lammeindmad varmt kan anbefales!.
generelt er lam et stort hit her.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 12:03

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> jeg vil godt på vovsernes vegne sige, at lammeindmad varmt kan
> anbefales!. generelt er lam et stort hit her.

Deres lammehals koster 68kr/kg, det er mere end jeg vil give for hundefoder.
Lammeindmaden er lidt dyrere en svineindmaden, men det kunne jeg da
bestille lidt af for variationens skyld.

Det er nu mest deres kyllingeskrog jeg er ude efter,
de koster 10kr/kg og skulle efter sigende været rimeligt kødfulde.
Jeg ved godt at man tit kan købe hele kyllinger til samme pris,
med der er for meget kød og for lidt ben efter mine hundes drøjde pt.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-01-07 12:15

> [...]
>
> De har også et godt udvalg i diverse indmad, så der burde værer
> en chance for at få fyldt fryseren med lødigt kød

hej Jens
jeg har fået forskellige former for lamme/fåreben fra Allegården:
dels halve lammebystkasser, d.v.s. mest ribben og noget rygsøjle, dels
rørknogler, som jeg tror må være lår- eller underbensknogler, som er fyldt
med marv.

Mine labber kan fordøje det hele, men rørknoglerne har det med at splintre,
når de bliver knust af hundetænderne, og kan have nogle - i mine øjne -
temmelig farlige spidser. Disse stykker fjerner jeg, selv om jeg ikke ved,
om det egentlig er nødvendigt.
Kyllingeskrogene er et hit her, før i tiden fik hundene et helt skrog hver,
men eftersom jeg skal holde øje med Sallys vægt, er jeg gået over til at
give hende et halvt skrog ad gangen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 13:00

A. S. Nielsen, skrev:
> [...]
> dels halve lammebystkasser, d.v.s. mest ribben og noget rygsøjle, dels
> rørknogler, som jeg tror må være lår- eller underbensknogler, som er

Jeg må prøve at købe lidt af hvert, det kan altid ryge i Tyson.
Han fordøjer alle slags ben uden problemer.

> [...]
> mine øjne - temmelig farlige spidser. Disse stykker fjerner jeg, selv
> om jeg ikke ved, om det egentlig er nødvendigt.

Angel har det mere med at stå og gylpe nogle spidse knoglestykke op
dagen efter hvis hun har ædt lamme/okseben, jeg tror at det er fordi
hun ikke tygger dem ordentligt inden hun sluger dem, det gør Tyson.

> Kyllingeskrogene er et hit her, før i tiden fik hundene et helt skrog
> hver, men eftersom jeg skal holde øje med Sallys vægt, er jeg gået
> over til at give hende et halvt skrog ad gangen.

Så vidt jeg kan se er det også rimeligt store skrog, min tanke er at kombinerer
måske ½ skrog med et lår, så der kommer et bedre forhold mellem kød
og ben end de får nu med en tilbudskylling rent.
Jeg er jo stadig på det barfstadie hvor jeg må prøve mig lidt frem,
men det er da også underholdene, bare jeg ikke skal smide for meget ud

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 12:41

pwh wrote:
> Jeg skal til at bestille hjem fra Allegården.
> De har Fåreben til 17kr/kg, hvordan er de i forhold
> til feks svine, okse og lammeben.

Der er 2 sider med overvægtige hunde idag i BT.

Man skal tilsyneladende også holde igen med mængden af kødben

http://www.bt.dk/article/20060209/NYHEDER/102090010&SearchID=73269645280698

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 13:03

Tove Krieger, skrev:

> Der er 2 sider med overvægtige hunde idag i BT.
>
> Man skal tilsyneladende også holde igen med mængden af kødben
>
> http://www.bt.dk/article/20060209/NYHEDER/102090010&SearchID=73269645280698

Man skal i det hele taget holde igen med foder hvis ens hund er for tyk,
knogler indenholdr da også fedt, bare tænk på marven.
Men de indeholder også så utroligt meget godt for hunden,
så det er ikke det første sted en barfer skal spare på kalorierne.

/Jens (som er begyndt at holde igen med æggeblommer)