Omplacering
Fra : Kim

Dato : 20-01-07 10:17

Hej gruppe
jeg har en schæfertæve på 2 år som jeg skal ha fundet et nyt hjem til. Hun
er kærlig, men desværre for blød til brugsarbejde, så derfor søger jeg et
sted hvor hun kan være familiehund.
Hun er grå med dkk stamtavle

hilsen Kim

arpsnabelatdcspace.dk

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 11:20

Kim skriblede bla:
> [...]
> til. Hun er kærlig, men desværre for blød til brugsarbejde, så derfor
> søger jeg et sted hvor hun kan være familiehund.

Kim hvad med omplacering via schæferklubben ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 11:46

jopa, skrev:
> Kim skriblede bla:
>>
> Kim hvad med omplacering via schæferklubben ?

Det må da ellers værer den perfekte gave til Milo,
det ville han blive glad for
Så kan du jo også blive køkkenbordsavler

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 12:16

pwh skriblede bla:

> Det må da ellers værer den perfekte gave til Milo,
> det ville han blive glad for
> Så kan du jo også blive køkkenbordsavler

Milo er jo homo så det går nok ikke
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 12:35

pwh skriblede bla:

http://jp-web.dk/galleri/index.php?id=51
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 20-01-07 13:44

> Det må da ellers værer den perfekte gave til Milo,
> det ville han blive glad for
> Så kan du jo også blive køkkenbordsavler
>
> /Jens
Hej Jens
Hvis du ikke har andet at komme med end dit sædvanlige spam, gider du så
ikke undlade at skrive i denne tråd?

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 14:05

> Hej Jens
> Hvis du ikke har andet at komme med end dit sædvanlige spam, gider du
> så ikke undlade at skrive i denne tråd?
>
> Hilsen Kim

Kunne du så ikke poste din annonce i markedsgruppen hvis
du skal værer så fintfølende.
Smid ikke med sten hvis du bor i et glashus, som man jo siger.

/Jens

Fra : Kim

Dato : 20-01-07 13:42

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Kim skriblede bla:
>>
> Kim hvad med omplacering via schæferklubben ?
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Hej John

Da det der primært er brugshunde der søges vælger jeg andre løsninger da hun
er bedst som familiehund

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 13:44

Kim skriblede bla:

> Da det der primært er brugshunde der søges vælger jeg andre løsninger
> da hun er bedst som familiehund

Ja ok det kan sikkert blive alle tiders dejlige familiehund.
Har desværre ikke overskud/tid og energi selv om min kunne trænge til en
legekammerat
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim

Dato : 20-01-07 22:33

Hej Alle
Jeg har læst de forskellige indlæg, og kan se der er interresse i at vide
hvordan hun er blød.
Drifter er der masser af desværre mangler hun modet til at følge det op, så
derfor kan jeg ikke rigtigt bruge det til noget.
Hun er en alletiders familiehund, men da jeg har flere hunde, syntes jeg det
er bedst hun kan komme et sted hen hvor hun kan være i centrum.
Til Søren kan jeg sige at jeg træner også med dm deltagere(og en tidligere
vinder) så tro mig det er ikke nyt for mig at træne hund.
Jeg har selv deltaget i konkurrencer, og er ved at være klar med min næste
hund, så jeg kan godt træne hund da det heller ikke er min første hund, så
det med at det skulle være min fejl vil jeg gerne afvise.
Det er nu engang sådan at det ikke er alle hunde der er egnede til den sport
jeg dyrker heller ikke de grå, og jeg vil hellere finde et nyt hjem til
hunden end gå og blive træt af hende, det fortjener hverken hun eller jeg.
Hvad angår hendes reg. nr vil jeg give det til en seriøs henvendelse, da jeg
ikke kan se grund til at gøre det før.
Det skal dog nævnes hun er fra en kendt dansk brugshundekennel, og fører
gode hunde i sine linier.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 22:38

Kim skriblede bla:
> [...]
> Hun er en alletiders familiehund, men da jeg har flere hunde, syntes
> jeg det er bedst hun kan komme et sted hen hvor hun kan være i

Fint nok Kim og du skal heller ikke stå til regnskab herinde.
Kan du ikke bruge hende er det under alle omstændigheder bedst med en
omplacering.
Manglende mod er svært at arbejde med.

Kender desværre ingen der lige står og mangler en god familiehund.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 20-01-07 22:37

"Kim" <***@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ikke kan se grund til at gøre det før.
> Det skal dog nævnes hun er fra en kendt dansk brugshundekennel, og fører

Det er lidt hønen eller ægget - personligt ville jeg aldrig være seriøst
interesseret før jeg har set, hvad hunden indeholder i både i linjer og i HD
og albuer - men sådan er vi så forskellige...

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-07 22:47

> [...]
> jeg ikke kan se grund til at gøre det før.
> Det skal dog nævnes hun er fra en kendt dansk brugshundekennel, og fører

OK. Jeg er ikke i tvivl om at du ved meget om træning af schæferhunde.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 23:13

> [...]
> jeg ikke kan se grund til at gøre det før.
> Det skal dog nævnes hun er fra en kendt dansk brugshundekennel, og fører

Min erfaring med de grå tæver er også at vilje og drift er der masser af,
men psyken følger ikke altid med. Nogle bliver gode nok med alderen, mens
andre bare ikke gør det. Men - hovedsagelig et tæveproblem...
desværre...

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 07:50

On Sat, 20 Jan 2007 22:33:05 +0100, "Kim" <***@tdcspace.dk> wrote:

>Det skal dog nævnes hun er fra en kendt dansk brugshundekennel, og fører
>gode hunde i sine linier.

Og hvis hun skal ud at være familiehund, hvor meget betyder hendes
afstamning så? Dette var ikke en mavesur kommentar, selvom det måske
kunne lyde sådan, men et seriøst ment spørgsmål.
Og Kim... uanset hvordan du ønsker din hund omplaceret, så gælder det
stadig at "ET billede siger mere end tusind ord", så et link til et
billede af vidunderet kunne godt være en ide.

Jeg fik sat en annonce med Vaks' hvalpe i DBA i fredags (fredag aften)
og allerede nu har der været 107 hits på annoncen... fordi der er
billeder på. Mht. henvendelser ved jeg så ikke hvor meget der er sket,
for det er naboen de skal henvende sig til, men på den første annonce
var der ikke meget bid. Man bliver mere synlig med billeder.

Det er fint at man er anonym på usenet, men skal man "sælge" noget, så
er man nødt til at træde ud af denne anonymitet, ellers virker det
hurtigt suspekt på mange mennesker.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : C.H

Dato : 21-01-07 10:36

> [...]
>
> Det er fint at man er anonym på usenet, men skal man "sælge" noget, så
> er man nødt til at træde ud af denne anonymitet, ellers virker det

Hej Leyna! Angående stambogen - for mig betyder det rigtig meget uanset hvad
hunden skal bruges til. Det er vigtigt for mig at den kommer fra nogle gode
linjer rent temperamentsmæssigt men også sundhedsmæssigt.
Da vi fandt Cassius havde vi slet ikke til hensigt at bruge ham til
brughundesport, men jeg undersøgte alligevel hans stamtræ meget meget
grundigt.

Connie....

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 11:03

On Sun, 21 Jan 2007 10:35:51 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Da vi fandt Cassius havde vi slet ikke til hensigt at bruge ham til
>brughundesport, men jeg undersøgte alligevel hans stamtræ meget meget
>grundigt.

Fordi?
Det jeg ikke kan få til at stmme overens er at der skrives
"hun er fra en kendt dansk brugshundekennel..."
Jamen, når nu hun ikke egner sig som brugshund, hvor stor relevans har
det så?

Jeg er helt med på det sundhedsmæssige og mentale.

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-07 11:36

> [...]
> det så?
>
> Jeg er helt med på det sundhedsmæssige og mentale.

Alle hvalpe i et kuld er ikke ens og man kan selvfølgelig ikke regne med at
de er præcis en middelværdi mellem deres far og mor. Der er en vis
spredning, og nogle kan falde så langt til siden at de ikke lever op til det
forventede. Det kan være på den ene eller anden egenskab som er nødvendig
til hundesport, som familiehund eller sundhed. Men fordi en enkelt egenskab
ikke er som det forventes, kan alle de andre jo sagtens svare til det
forventede jf. deres ophav.

Som sagt, stambogen er ikke en garanti for de egenskaber forældrehundene
har, men den forøger sandsynligheden.

Men man skal være opmærksom på at nogle egenskaber som er typisk for en
schæfer efter brugslinier, kan være mindre hensigstmæssige for en
familiehund. F.ex. at dens drifter tænder let.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 14:36

On Sun, 21 Jan 2007 11:36:27 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Men man skal være opmærksom på at nogle egenskaber som er typisk for en
>schæfer efter brugslinier, kan være mindre hensigstmæssige for en
>familiehund. F.ex. at dens drifter tænder let.

Præcis min tanke, så i denne sammenhæng, hvilken betydning har det så
at den kommer af gode brugslinier?

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-07 15:13

> Præcis min tanke, så i denne sammenhæng, hvilken betydning har det så
> at den kommer af gode brugslinier?

Jeg vil mene det har den betydning jeg har nævnt.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-07 15:28

> Præcis min tanke, så i denne sammenhæng, hvilken betydning har det så
> at den kommer af gode brugslinier?

OK, jeg uddyber lige lidt. Jeg har især taget udgangspunkt i min egen hund.

En hund med en stærk fysik, god sundhed, meget lille risiko for allergi,
stor udholdenhed, hurtig i vendingen og i pæren, muligvis ikke meget
interesseret i kæleri og putte hos far og mor. Grundlæggende store drifter,
men hvis de aldrig tændes vil de nok dø ud. Hunden kan sagtens være rolig i
lang tid, men når drifterne tændes er der knald på, og det sker på et
sekund.

Mest en hund hvis man er aktiv med sin hund. Hvis man har børn skal de lære
ikke at køre den op i drift i tide og utide, eller også skal den have nogle
daglige perioder hvor den får lov at være i fred. Omvendt er der i sådan en
hund grundlag for masser af sjov med hunden. Hunden tænder på ting der
bevæger sig, så jeg vil tilråde agtpågivenhed ved fremmede børn.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 21-01-07 15:49

Søren LH skriblede bla:
>. Hunden tænder på ting der bevæger sig, så jeg vil tilråde
> agtpågivenhed ved fremmede børn.
Hvad Søren har du en potientiel farlig vovse ;)

Min tænder på samme måde dog ikke på børn, hvor den er et stort godmodigt,
men voldsomt skrummel.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-07 15:57

> Søren LH skriblede bla:
> Hvad Søren har du en potientiel farlig vovse ;)
>
> Min tænder på samme måde dog ikke på børn, hvor den er et stort godmodigt,
> men voldsomt skrummel.

Det er ikke så meget om hunden tænder på børn, men mere at der let kan komme
en lille finger imellem hundetænder og f.ex. en pind eller en bold. Det sker
af og til med mig selv, når jeg træner med min hund, i hvert fald
tidligere. Det er ingen katastrofe, hunden slipper i kraft af sin
bidehæmning så snart den mærker det, inden den når at bide hårdt. Det bløder
måske lidt, og det er så det, men jeg kunne godt tænke mig at et fremmed
barn kunne blive forskrækket, og så skal der ikke megen fantasi til at
forestille den ballade man kunne få med det fremmede barns mor.

Jeg taler af erfaring, for det skete med min gamle hund, og barnets mor (min
søster) gik til DKK med det og jeg fik en farlig ballade ud af det.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 21-01-07 16:08

Søren LH skriblede bla:

> [...]
> godt tænke mig at et fremmed barn kunne blive forskrækket, og så skal
> der ikke megen fantasi til at forestille den ballade man kunne få med
Ovenstående er gældende for alle hunde og ikke kun schæfere.
Schæfere er normalt meget børnevenlige og dit indlæg forstod jeg som den
kunne finde på at angribe løbende børn.
Klart de reagerer på ting der løber det hænger så også nok sammen med
naturlig nysgerrighed.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-07 16:23

> Søren LH skriblede bla:

> Ovenstående er gældende for alle hunde og ikke kun schæfere.

Det sker lettere jo hurtigere hunden er i vendingen. Og 50+ kg
højavlsschæfer er ikke lige så hurtig oppe i fart som en lille spirrevip som
f.ex. Vizla.

> Schæfere er normalt meget børnevenlige og dit indlæg forstod jeg som den
> kunne finde på at angribe løbende børn.

Det skal (hyrde-)hunde lære ikke at gøre, ligesom de ikke skal løbe efter
biler, løbere, cykler, rulleskøjteløbere m.v. (og Vizla har lært det). Men
det var som sagt ikke det jeg tænkte på.

I min barndom have vores nabo en schæfer, den satte efter alle biler. Men
kunne ikke se hunden for bar trædepuder, og den var helt nede og ville bide
bilen i haserne, altså bagdækkene. Det så ret uhyggeligt ud, men der skete
ikke noget.

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 16:39

On Sun, 21 Jan 2007 15:28:13 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>OK, jeg uddyber lige lidt. Jeg har især taget udgangspunkt i min egen hund.

Ok. Tak for en god forklaring.

Fra : C.H

Dato : 21-01-07 12:45

> [...]
> det så?
>
> Jeg er helt med på det sundhedsmæssige og mentale.

For mig er det også vigtigt hvilken kennel hunden kommer fra. Der findes jo
selvfølgelig inden for denne race opdrættere, som ikke tænker så meget på
den enkelte hunds velbefindende, men egentlig stiller sig tilfreds med, at
én hund pr. kuld klarer sig godt i sporten.
Ja - her gælder jo det samme som for alle andre racer. Nogle er
hundefabrikker og dem vil jeg helst ikke have hund fra.
I dette tilfælde går jeg ud fra, at hunden er fotograferet og man derfor
ved, hvordan albuer og hofter ser ud, men det er ofte her, nogle af disse
kenneler går på kompromis - et lavt HD-index i bytte for enkelte store
navne.

Så jo, det er også en vigtig information at hunden kommer fra en kendt
brugshundekennel - og det kan både være til fordel og til ulempe.

Connie

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 14:38

On Sun, 21 Jan 2007 12:45:05 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Så jo, det er også en vigtig information at hunden kommer fra en kendt
>brugshundekennel - og det kan både være til fordel og til ulempe.

I dette tilfælde er det vel mest en ulempe, eller er jeg bare helt ved
siden af nu?

Fra : C.H

Dato : 21-01-07 14:53

> I dette tilfælde er det vel mest en ulempe, eller er jeg bare helt ved
> siden af nu?

For mig/os er det kun en ulempe, hvis den kommer fra en kennel, som vi ikke
ønsker hund fra. At den er af brugslinjer gør slet ingenting, det synes vi
jo bare er sjovt. De drifter, der er fremelsket i brugshundene er ikke
negative overhovedet, man skal bare vide, at de er der og være parat til at
arbejde med dem. Gør man ikke det, kan man godt få en hund, der har lidt
snurretop i knolden....

Connie

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 11:03

> [...]
> for det er naboen de skal henvende sig til, men på den første annonce
> var der ikke meget bid. Man bliver mere synlig med billeder.

Det var jo det jeg sagde.

Det er en rigtig fin annonce og gode billeder. Jeg ramlede lige forbi den i
går.

Kim: Håber du finder en god familie til din hund.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 11:38

On Sun, 21 Jan 2007 11:03:20 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Det var jo det jeg sagde.

Joeh, men den første annonce var jo så ikke en jeg havde sat i. Havde
jeg gjort det dengang, så tror jeg der havde været udsolgt nu.

>Det er en rigtig fin annonce og gode billeder. Jeg ramlede lige forbi den i
>går.

Tak skal du ha'. Nu håber jeg så bare at de 3 tøser får en familie at
terrorisere meget snart.

>Kim: Håber du finder en god familie til din hund.

Hvilket måske lykkes nu...?

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 12:30

>Havde
> jeg gjort det dengang, så tror jeg der havde været udsolgt nu.

Det tror jeg også.

> Tak skal du ha'. Nu håber jeg så bare at de 3 tøser får en familie at
> terrorisere meget snart.

Det håber jeg også. De er jo superskønne og det kan folk jo også få lov til,
at se nu.

> Hvilket måske lykkes nu...?

Ja, det kunne da tyde lidt på det. Vi høre vel nærmere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-07 11:00

> Og hvis hun skal ud at være familiehund, hvor meget betyder hendes
> afstamning så?

Jeg kan kun anbefale at studere stamtavlen ved anskaffelse af en
familiehund.

Har forfædre acceptable HD- og AA-værdier? Kommer de fra anerkendte
opdrættere, som er relevante for en familiehund? Har de nogle rimelige
resultater i prøver og udstillinger?

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 15:04

Leyna wrote:

> [...]
> der er sket, for det er naboen de skal henvende sig til, men på den
> første annonce var der ikke meget bid. Man bliver mere synlig med

Jeg har ledt og ledt på DBA for at finde Vaks' hvalpe og kan ikke
finde dem. Der er sandelig mange annoncer skal jeg lige love for
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 15:18

> Jeg har ledt og ledt på DBA for at finde Vaks' hvalpe og kan ikke finde
> dem. Der er sandelig mange annoncer skal jeg lige love for

De er lige her, Tove:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48026724

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 15:27

Buffy wrote:

> De er lige her, Tove:
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48026724

Tusind tak Buffy. Jeg skulle jo lige se om Leyna havde gjort det
ordentligt og det havde hun jo som sædvanlig. En rigtig god
annonce med skønne små "piger". Deres udtryk er simpelthen ikke til at
stå for, så jeg vil også prøve at være optimistisk, der kommer sikkert
gode familier til dem også

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 16:37

On Sun, 21 Jan 2007 15:18:10 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>De er lige her, Tove:
>
>http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48026724

hehe... Nå, det kunne man altså godt!

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 16:37

On Sun, 21 Jan 2007 15:03:38 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg har ledt og ledt på DBA for at finde Vaks' hvalpe og kan ikke
>finde dem. Der er sandelig mange annoncer skal jeg lige love for

Søde Tove... Du _har_ jo set hvalpene.
Annoncen er indsat den 19. så hvis du sorterer efter dato skulle den
være lidt nemmere at finde.
Jeg ved ikke om man kan linke direkte, for så kunne du prøve dette
link:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=48026724
Men ellers starter teksten med : "Blanding, Gylden, 4 mdr., "
Der er så lidt billeder af de tre tøser, som du ikke har set før...

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 18:47

Leyna wrote:

> Søde Tove... Du _har_ jo set hvalpene.

Ja altså, det ved jeg da godt, men nu er de jo blevet større og
Buffy gav mig jo linket sådan lige vupti.

> [...]
> Men ellers starter teksten med : "Blanding, Gylden, 4 mdr., "
> Der er så lidt billeder af de tre tøser, som du ikke har set før...

Jeg har ikke en bønne erfaring i at søge sådanne steder. Det har jeg
vist ikke prøvet før. Det eneste sted jeg søger er på Google. Jeg må
nok til at øve mig lidt. Jeg var jo heller ikke helt klar over om de
små damer var sorte eller gyldne. Nå, men nu har jeg set dem og de er
stadig lige dejlige, der skal nok komme nogen og købe dem med hjem er
jeg sikker på.

Fra : gitte

Dato : 20-01-07 17:42

> [...]
> er kærlig, men desværre for blød til brugsarbejde, så derfor søger jeg et

jeg skal desværre ikke have flere hunde end de 2 jeg har, men hvor er det
hun fejler ? Når du siger blød, vil det sige hun ikke vil bide f.eks.?

gitte

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 18:31

gitte skriblede bla:

> jeg skal desværre ikke have flere hunde end de 2 jeg har, men hvor er
> det hun fejler ? Når du siger blød, vil det sige hun ikke vil bide
> f.eks.?
netop
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-07 19:25

> gitte skriblede bla:

> netop
> --

Jeg har også en blød hund, hun vil da gerne bide .....

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 19:45

Søren LH skriblede bla:

> Jeg har også en blød hund, hun vil da gerne bide .....

Mon ikke Kims mangler generelt mod og skarphed ja hvad ved jeg.
Det er jo nok svært at arbejde med en hund der vil slikke figurenten i
hovedet
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-07 20:05

> Søren LH skriblede bla:

> Mon ikke Kims mangler generelt mod og skarphed ja hvad ved jeg.
> Det er jo nok svært at arbejde med en hund der vil slikke figurenten i
> hovedet

Det vil Vizla også gerne, vi har aldrig gjort brug af hendes skarphed.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 20:24

Søren LH skriblede bla:

> Det vil Vizla også gerne, vi har aldrig gjort brug af hendes skarphed.

Fint nok Søren men det er formentlig ikke hvad Kim ønsker af en hund til
seriøst brugshundearbejde
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 20-01-07 21:21

> Søren LH skriblede bla:

> Fint nok Søren men det er formentlig ikke hvad Kim ønsker af en hund til
> seriøst brugshundearbejde
> --

Det forstår jeg ikke, du siger - der er da ingen modsætning imellem det, at
lave en brandgod gruppe C og så være venlig stemt overfor figuranten...
Hvis hunden slet ikke vil bide og overhovedet ikke kan driftes op (i
byttdrift), så er der et problem...

Connie

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 21:35

C.H skriblede bla:
Hvis hunden slet ikke vil bide og overhovedet ikke kan
> driftes op (i byttdrift), så er der et problem...

a tror nok det var mit første svar.
Desuden kender jeg ikke Kims hund så han må være konkret jeg kan ikke
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-07 21:22

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede bla:

> Fint nok Søren men det er formentlig ikke hvad Kim ønsker af en hund til
> seriøst brugshundearbejde

Fint nok hvis Kim ønsker noget andet og vil træne med forsvarsdrift, men
Vizla er trænet op med seriøst brugshundearbejde med trænere som har
deltaget i DM, og altså ved hvordan man gør. Ingen har udtalt at hendes
blødhed var et problem i relation til bidearbejde. Tværtimod har flere
udtalt, at idag ønsker man ikke de hårde hunde til elitesport, som man
tidligere gjorde, og at hun har alt det der skal til for at komme helt til
tops.

At hendes blødhed så har gjort lydighedsarbejdet lidt vanskeligere for mig,
er en anden ting.

Men jeg kan ikke se det skulle være et problem at træne Vizla med
forsvarsdrift, hvis det er det man ønsker, hun har masser af forsvar, og
kryber ikke i et musehul for noget.

(var det Kim vi havde en længere diskusion om bidetræning med forsvarsdrift
med, for nogle måneder siden....... ? )

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 21:37

Søren LH skriblede bla:

> (var det Kim vi havde en længere diskusion om bidetræning med
> forsvarsdrift med, for nogle måneder siden....... ? )

Kan jeg ikke huske og kender i øvrigt ikke hunden men gættede blot på at han
ikke kunne få den til at bide
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-07 21:41

> Søren LH skriblede bla:

> Kan jeg ikke huske og kender i øvrigt ikke hunden men gættede blot på at
> han ikke kunne få den til at bide

En schæferhund af brugslinie der ikke vil bide!..... så vil jeg nok gætte på
at problemet ligger i den anden ende af linen.

Nå, det kan være Kim fortæller lidt mere, så vi kan få mysteriet opklaret
.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-07 22:28

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

> En schæferhund af brugslinie der ikke vil bide!..... så vil jeg nok gætte
> på at problemet ligger i den anden ende af linen.

..... eller også har den ved et uheld fået en negativ forstærkning i
forbindelse med at bide. I så fald vil jeg mene man bør kunne arbejde med
det. Uheld og fejlindlæring kan ikke undgås i forbindelse med optræning af
en hund, det må man så arbejde med (med hjælp fra dygtige trænere). Hvis man
skifter hunden ud hver gang kommer man ikke langt.

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 22:01

jopa wrote:
> Søren LH skriblede bla:

Det kan i hvert fald ikke være Kim H. Han har godt nok en grå schæfer
som hedder "Hunter" (skøn hund), men den er fra 2006 og er en han.

--
Venlig hilsen schæferelskeren Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 20-01-07 22:07

> Det kan i hvert fald ikke være Kim H. Han har godt nok en grå schæfer som
> hedder "Hunter" (skøn hund), men den er fra 2006 og er en han.

Det var nemlig Kim H - og hunden, det handlede om, var/er hans store
puddel....

Det kunne i øvrigt være sjovt, hvis denne kim - altså ham fra denne tråd,
ville lægge et registreringsnummer på hunden, så man kunne se, hvad det er
for en hund, vi snakker om.

Connie

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 22:26

C.H wrote:

> Det var nemlig Kim H - og hunden, det handlede om, var/er hans store
> puddel....

Jeg kan godt huske det når nu du nævner det. Det undrede mig nemlig at
det var hans puddel han skrev om. Men Kim i denne tråd må så være en
anden. Der er jo også Kim Christensen, men hans hunde er ikke
schæfere.

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 22:36

> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil Vizla også gerne, vi har aldrig gjort brug af hendes skarphed.

Ingen problem, de fleste schæfere kan da sagtens bide i ærmet når de skal og
de kan også slikke figuranten i hovedet, bare ikke på samme tid.

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 22:51

Winther, skrev:

> Ingen problem, de fleste schæfere kan da sagtens bide i ærmet når de
> skal og de kan også slikke figuranten i hovedet, bare ikke på samme
> tid.

Ville det ikke værer mere fair overfor gruppen at starte en tråd om
Schæfertræning, og lade værer med at snik/snakke om det i
Kim's tråd, der vel kun drejer sig om at få omplaceret en hund.

Moral er godt, dobbeltmoral er sgu dobbelt så godt Winther.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 23:01

> [...]
> Kim's tråd, der vel kun drejer sig om at få omplaceret en hund.
>
> Moral er godt, dobbeltmoral er sgu dobbelt så godt Winther.

Noget i forhold til grund til omplacering, det er skam relevant nok, det var
din kommentar til gengæld ikke!

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 23:07

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Noget i forhold til grund til omplacering, det er skam relevant nok,
> det var din kommentar til gengæld ikke!

Når du taler om generel hundtræning og ikke konkret om hunden
i denne tråd, må det værer OT, da det eneste formål med tråden
vel var at få den omplaceret, ikke at få den trænet.

Jeg kom med et bud på en der evnt kunne overtage den,
at mit indlæg havde en humoristisk tone gør den ikke nødvendigvis useriøs.
Det kunne da have været at John havde kunnet lokkes,
det ved da hverken du eller jeg, det ved kun John.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 23:37

> [...]
> at mit indlæg havde en humoristisk tone gør den ikke nødvendigvis useriøs.
> Det kunne da have været at John havde kunnet lokkes,

Det er da vist kun dig selv du kan overbevise om det.

Fra : pwh

Dato : 21-01-07 06:44

Winther, skrev:

> Det er da vist kun dig selv du kan overbevise om det.

Tvivlen må vel stadig komme mig til gode.
At du er i ond tro passer måske bedre med dit væsen.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 21-01-07 11:25

> Tvivlen må vel stadig komme mig til gode.
> At du er i ond tro passer måske bedre med dit væsen.
>
> /Jens

Det er en kedelig kvalitet du viser engang imellem. .

Fra : pwh

Dato : 21-01-07 19:25

Winther, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en kedelig kvalitet du viser engang imellem. .

Lige over, du må tage hvad der kommer hvis du farer
i flæsket på mig og skal lufte din dobbeltmoral i gruppen.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 21-01-07 10:43

> [...]
> er kærlig, men desværre for blød til brugsarbejde, så derfor søger jeg et

Hej igen, Kim...
Her i huset har min mand og jeg lige talt lidt frem og tilbage bliver da en
smule fristet....
Der er en masse spørgsmål, der dukker op - foruden det, jeg allerede har
spurgt dig om, nemlig dem om hundens aner og sundhed.

Først og fremmest: Kan hun lide andre hunde? Vi har Cassius, som er en grå
han på snart et halvt år. Ville hun kunne gå sammen med ham?
Er hun vant til at være stuehund eller er hun mest vant til hundegård?
Kan hun slet ikke trænes eller kan hun trænes i schæferhundeklubben for
hyggens skyld?
Hvordan er hendes sind i øvrigt?

Og mange flere spørgsmål....

Connie

Fra : Kim

Dato : 21-01-07 11:06

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er hun vant til at være stuehund eller er hun mest vant til hundegård?
> Kan hun slet ikke trænes eller kan hun trænes i schæferhundeklubben for

Hej Connie

Hun Kan Fint gå med en hanhund.
Hvad angår træning, så vil hun gerne arbejde, men hun er lidt for fedtende
overfor mig i lydighed. De spor jeg har gået med hende har været gode da hun
er meget madglad.
Hun Vil Gerne bide og dybt, men jeg har ikke lagt pres på hende da jeg ikke
vil beholde hende, og så syntes jeg ikke jeg vil lave noget der måske ville
give hende et nederlag.
Hvis du er interreseret kan du ringe til mig i aften så vil jeg gerne uddybe
nærmere, for jeg vil osse gerne vide noget om dig da det er meget vigtigt
for mig at hun kommer et sted hen hvor man vil være god ved hende.

Hilsen Kim

P.S. Hun har gået både i hundegård og inde. Ligenu er hun inde hos os og
katten

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 11:35

On Sun, 21 Jan 2007 11:06:13 +0100, "Kim" <***@tdcspace.dk> wrote:

>"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hun Kan Fint gå med en hanhund.

Og åbenbart osse med kat.
Jeg håber at I 2 kan finde ud af noget. Det er så rart når hunde
finder et godt nyt hjem.

Fra : C.H

Dato : 21-01-07 12:38

> [...]
>
> Hilsen Kim
>
> P.S. Hun har gået både i hundegård og inde. Ligenu er hun inde hos os og

Hej igen!

Snakken og overvejelserne går herhjemme lige nu - at have to hunde er
unægteligt noget anderledes end at have en enkelt - vi har ikke prøvet det
før og ved ikke, hvordan kontakten til den enkelte hund vil være, når der er
flere af dem...
Der er fordele og der er ulemper og dem vender vi frem og tilbage, igen og
igen

Jeg vil derfor understrege, at vi ikke ved noget med sikkerhed lige nu.

Du er velkommen til at lægge dit telefonnummer og hvad du vil give af
oplysninger på min email - den er står her er virksom.

Og så kan du jo kigge forbi Cassius´ blog - den fortæller ganske givet noget
om, hvordan vi holder hund her i huset.

http://cassius-the-dog.blogspot.com

Connie

Fra : pwh

Dato : 21-01-07 19:30

C.H, skrev:

> Hej igen!
>
> Snakken og overvejelserne går herhjemme lige nu - at have to hunde er
> unægteligt noget anderledes end at have en enkelt -

Pas på det er vanedannende,
jeg har jo selv 2 og vil have nr3 inden for 2-3 år.
Se også bare med Leyna, hun kan slet ikke få hunde nok
Det er næsten ved at værer unormalt her i gruppen kun at
have en hund, og du vil vel ikke skille dig ud Connie

/Jens (som nok får ballade af Winther nu for at værer useriøs)

Fra : jopa

Dato : 21-01-07 19:58

pwh skriblede bla:

> Pas på det er vanedannende,
> jeg har jo selv 2 og vil have nr3 inden for 2-3 år.

Så må i jo hellere håbe på at min ide med afgift pr hund ikke bliver til
noget

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-01-07 20:19

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Så må i jo hellere håbe på at min ide med afgift pr hund ikke bliver
> til noget

Leyna og jeg sparer jo en masse penge ved at købe bastarder,
så vi har masser af penge i overskud

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-01-07 20:24

pwh skriblede bla:
> Leyna og jeg sparer jo en masse penge ved at købe bastarder,
> så vi har masser af penge i overskud

Som i bruger til noget underlødigt helligt ukontrolabelt foder.
ha ha ha ha ha ha
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-01-07 20:37

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Som i bruger til noget underlødigt helligt ukontrolabelt foder.
> ha ha ha ha ha ha

Underlødige hunde skal have underlødigt foder

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 22:21

On Sun, 21 Jan 2007 20:24:09 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>pwh skriblede bla:
>>
>Som i bruger til noget underlødigt helligt ukontrolabelt foder.
>ha ha ha ha ha ha

Foderet er altså ikke dyrere end tørfoder, søde John!

Fra : jopa

Dato : 21-01-07 23:55

Leyna skriblede bla:

> Foderet er altså ikke dyrere end tørfoder, søde John!

Nej måske ikke, men at fylde trofast med kødaffald der sætter jeg grænsen.
Det er jo nærmest dyreplageri
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 22:19

On Sun, 21 Jan 2007 20:19:14 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Leyna og jeg sparer jo en masse penge ved at købe bastarder,
>så vi har masser af penge i overskud

Hæhæ... Vaks er en gave og Oy har jeg selv lagt hanhund til, så ham
har jeg "krævet" som betaling, men Hans har jeg betalt 500 kr. for, så
han er den dyreste hund jeg har anskaffet!

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-01-07 22:44

Leyna wrote:

> Hæhæ... Vaks er en gave og Oy har jeg selv lagt hanhund til, så ham
> har jeg "krævet" som betaling, men Hans har jeg betalt 500 kr. for,
> så han er den dyreste hund jeg har anskaffet!

Den er der vist ingen der kan "slå" LOL

Fra : Leyna

Dato : 21-01-07 22:17

On Sun, 21 Jan 2007 19:30:05 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Se også bare med Leyna, hun kan slet ikke få hunde nok

Hov hov... Jeg tager mig jo bare af "familien".
Jeg var ikke på udkig efter flere hunde, men når nu Vaks er blevet
far, såeh...

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 12:59

> [...]
>
> Og så kan du jo kigge forbi Cassius´ blog - den fortæller ganske givet
> noget om, hvordan vi holder hund her i huset.

Bare lige til orientering - jeg hørte aldrig mere til Kim. Går ud fra, at
han har fundet ud af noget andet...
Håber det går den lille pige vel.

Connie

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 13:16

C.H, skrev:

> Bare lige til orientering - jeg hørte aldrig mere til Kim. Går ud
> fra, at han har fundet ud af noget andet...
> Håber det går den lille pige vel.
>
> Connie

Det er da for dårligt, almendelig høflighed byder da
at man i det mindste melder tilbage.
Evner Kim ikke det, bør vi nok i fremtiden holde lidt mere
firkantet på at han må sætte sine salgsannoncer i grupper
der er beregnet til formålet.

Men nu hvor i har tanken om en hund mere oppe og vende
kan jeg personligt kun anbefale det.
Men det vil nok værer bedst at vente med en hvalp mere
til Cassius er fyldt 1 år, det råd fik jeg selv i sin tid.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 20:02

> [...]
> Men det vil nok værer bedst at vente med en hvalp mere
> til Cassius er fyldt 1 år, det råd fik jeg selv i sin tid.

Vi har jo som sagt snakket en del - og da det så ikke var aktuelt med denne
pige, så kan det da være, vi vil overveje at skaffe os en hund mere når
Cassius er et par år eller tre - nu må vi se. Og så vil det jo nok også
blive en lille dreng, hvis jeg kender os ret

Connie

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 20:14

C.H, skrev:

> [...]
> mere når Cassius er et par år eller tre - nu må vi se. Og så vil det
> jo nok også blive en lille dreng, hvis jeg kender os ret

Ja nu er i nok blevet tændt lidt på ideen, kender det fra mig selv
Men når det nu ikke blev Kim's, så vil jeg bestemt anbefale en hvalp.
Bare det at komme hjem med sådan en lille størrelse til den voksne
er simpelthen en kanon oplevelse.
Jeg syntes også at den basale opdragelse af Angel gik lynhurtigt
i forhold til med Tyson, de lærer altså meget af "den gamle"

/Jens

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 20:17

> [...]
> Jeg syntes også at den basale opdragelse af Angel gik lynhurtigt
> i forhold til med Tyson, de lærer altså meget af "den gamle"

Så må man da håbe, at det ikke er unoderne, de lærer fra sig
Jeg er sikker på, at Cassius kan et par stykker - også om et par år

Connie

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 20:46

C.H, skrev:

> Så må man da håbe, at det ikke er unoderne, de lærer fra sig
> Jeg er sikker på, at Cassius kan et par stykker - også om et par år

Det er netop årsagen til at man helst skal vente til den første er 1-2 år gammel,
der skulle den helst værer rimeligt velopdragen.
Det er self for meget at håbe på for dig der har en Schæfer

/Jens (der må drille Connie når John nu boycotter os)

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 21:19

> Det er netop årsagen til at man helst skal vente til den første er 1-2 år
> gammel,
> der skulle den helst værer rimeligt velopdragen.
> Det er self for meget at håbe på for dig der har en Schæfer

Baaaah!! Du kan bare vente ;)

> /Jens (der må drille Connie når John nu boycotter os)

Ak ja, det er ens lod i livet, når man nu besidder det smukke og det
skønne.... Jeg kan leve med det

Connie

Fra : Kim

Dato : 25-01-07 21:02

> [...]
> Men det vil nok værer bedst at vente med en hvalp mere
> til Cassius er fyldt 1 år, det råd fik jeg selv i sin tid.

Hej Jens
Ja du har jo ret til at mene hvad du vil, jeg er egentlig ligeglad.
Jeg kan oplyse at jeg sagde til Connie at hun kunne maile privat til mig
hvis hun var seriøst interreseret, det har hun ikke gjort.
Jg vil selvfølgelig melde tilbage når jeg har noget at melde om, men da det
ikke er ligegyldigt hvor jeg sender min hund hen så er det noget der tager
tid.

Kim

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 21:12

> [...]
> Jg vil selvfølgelig melde tilbage når jeg har noget at melde om, men da
> det ikke er ligegyldigt hvor jeg sender min hund hen så er det noget der

Jamen Kim for sørensen da, jeg har ikke din e-mailadresse - eller dit
telefonnummer, som du ellers også foreslog.
Jeg lagde en besked om, at du kunne skrive til min mail, men jeg har ikke
set noget der.

Hvorom alting er - har du fundet ud af noget med hende?

Connie

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 21:16

Kim, skrev:

> Hej Jens
> Ja du har jo ret til at mene hvad du vil, jeg er egentlig ligeglad.

Åbenbart ikke helt.
Er jeg kommet ud af dit killfilter

> Jeg kan oplyse at jeg sagde til Connie at hun kunne maile privat til
> mig hvis hun var seriøst interreseret, det har hun ikke gjort.

Ok, så det er noget ordkløveri om hvem der skal maile hvem,
det må da værer til at finde en løsning på.

> Jg vil selvfølgelig melde tilbage når jeg har noget at melde om, men
> da det ikke er ligegyldigt hvor jeg sender min hund hen så er det
> noget der tager tid.

Connie viste da bare rimelig stor interesse, så er det vel mest fair
overfor hende at du lige følger lidt op på det.
Det er trods alt dig der har en hund du vil af med og ikke
Connie der efterlyste en genbrugshund.

/Jens

Fra : Kim

Dato : 25-01-07 21:35

> [...]
> overfor hende at du lige følger lidt op på det.
> Det er trods alt dig der har en hund du vil af med og ikke

Hej igen Jens

Jeg vil spørge igen hvor står der at du er i mit killfilter??
Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 21:53

Kim, skrev:

> Hej igen Jens
>
> Jeg vil spørge igen hvor står der at du er i mit killfilter??
> Hilsen Kim

Jeg chekkede hurtigt op på det igen.
I den tråd jeg skrev om at "visse mennesker er politbetjente"
skrev en Kim H at jeg var røget i hans filter.
Eftersom at i begge hedder Kim, skriver fra TDC, og har
et horn i siden på mig regnede jeg med at var samme person.
Er det ikke tilfældet, siger jeg da undskyld til dig.
Men så ville det nok lette det for os andre hvis de folk med ret
almendelige navne tager sig en "nickname", som mange af os andre gør.

/Jens (som ikke er fejlfri, men næsten)

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-01-07 22:11

pwh wrote:

> [...]
> Men så ville det nok lette det for os andre hvis de folk med ret
> almendelige navne tager sig en "nickname", som mange af os andre

Og så er det jo godt at hende Tove har et album Kim H. er ham
med kongepudlen og den grå schæfer.

Fra : pwh

Dato : 25-01-07 22:44

Tove Krieger, skrev:

> Og så er det jo godt at hende Tove har et album Kim H. er ham
> med kongepudlen og den grå schæfer.

Det må værer den Kim jeg har tænkt på, må huske at chekke
med dig en anden god gang Tove.
Så herfra min uforbeholdne undskyldning til denne tråds Kim,
jeg forvekslede jer, men det er altså et alment problem
med jer Kim'er her i gruppen

/Jens (som lavede en kvajert)

Fra : C.H

Dato : 26-01-07 17:01

> [...]

> Jg vil selvfølgelig melde tilbage når jeg har noget at melde om, men da
> det ikke er ligegyldigt hvor jeg sender min hund hen så er det noget der

Hej igen Kim!
Nu er jeg ikke ude på at tærske langhalm eller rode os begge ud i noget
kværulanteri, men jeg har kigget tråden igennem, og kan altså ikke se
nogensteder, hvor du har efterladt en emailadresse til mig.

Jeg kan se det ene svar du gav mig efter jeg tilkendegav min interesse:
21.01.07 kl. 11.06

Der skriver du at jeg kan ringe til dig samme aften, men efterlader ikke et
telefonnummer.
Herefter svarer jeg på samme indlæg og opfordrer dig til at tage kontakt på
min emailadresse, så jeg på den måde kan få dine kontaktoplysninger.
Herefter hører jeg intet før jeg selv lægger et indlæg om, at jeg intet har
hørt fra dig.

Det ville jeg gerne have på det rene - ønsker igen al muligh held og lykke
til din hund.

Connie

Fra : Kim

Dato : 26-01-07 21:21

> [...]
> har hørt fra dig.
>
> Det ville jeg gerne have på det rene - ønsker igen al muligh held og lykke

Hej Connie

I det allerførste indlæg hvor jeg skrev om min hund er min mailadresse.
Det er da osse på den jeg har fået henvendelser, så den har du nok overset.
Men tak skal du ha, jeg håber jeg finder et godt sted til hende, og tror da
osse at de som kommer her på søndag er mulige, men nu får vi at se.

MVH Kim

Fra : Kim

Dato : 25-01-07 21:07

Hej Connie
Som jeg skrev i min tidligere kan du maile privat til mig på denne adresse:
arpsnabela.tdcspace.dk

Det skal dog siges jeg har flere henvendelser på hende, og der er et par der
kommer og kigger på hende i weekenden, men der er intet der er afgjort
endnu, da jeg selvfølgelig skal se dem nærmere an inden jeg sender hende
afsted.
Hun er en sød og rar hund der fint leger med andre hanhunde, dog vil hun
gerne bestemme, men sådan er de fleste tæver jo.

Hilsen Kim

Fra : C.H

Dato : 25-01-07 21:15

> Hej Connie
> Som jeg skrev i min tidligere kan du maile privat til mig på denne
> adresse: arpsnabela.tdcspace.dk

Det indlæg har jeg godt nok ikke set... Der er noget, jeg har misset der...

> [...]
> Hun er en sød og rar hund der fint leger med andre hanhunde, dog vil hun
> gerne bestemme, men sådan er de fleste tæver jo.

Ok - jeg håber du finder den rette ejer til hende.

Connie