lopper
Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 13:58

Hej allesammen.

Jeg ved ikke om nogen af jer bruger Frontline hvis jeres hund har fået
lopper, så jeg synes lige at jeg vil fortælle, at der et middel i
Frontline der har gjort lopperne resistente.

Har lige være på dyrehospitalet, fordi Mini for én gangs skyld har
fået lopper (det skyldes formentlig det milde vejr). Jeg gav hende en
pipette for en uge siden, og den hjalp ikke spor. Jeg ved det, fordi
lopperne tilsyneladende også har en forkærlighed for mig. Min datter
har prøvet Frontline på hendes kat også uden resultat.

Dyrehospitalet er helt gået bort fra Frontline, og anbefalede
Advantage i stedet for, så nu vil jeg håbe at det virker. Det er da
ærgerligt at stå med 4 ubrugelige pipetter, som jo koster godt 150,-
kr., det er ganske vist ikke en "herregård", men de jo kan helt
sikkert bruges til et andet formål. Man kan få en del "guffer" for de
penge.

P.S. Der sad en lille Labradorhvalp på 3 mdr. deroppe. Jeg fik lov at
kæle med den, hold da op hvor var den kær og kælen, det var lige før
jeg gik i koma af betagelse

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Winther

Dato : 19-01-07 14:07

> [...]
> tilsyneladende også har en forkærlighed for mig. Min datter har prøvet
> Frontline på hendes kat også uden resultat.

Jeg bruger frontline combo, som virker både på larver og voksne, det virker
udmærket her...

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 14:49

Winther wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger frontline combo, som virker både på larver og voksne,
> det virker udmærket her...

Det var også combo vi brugte. Det kan måske være at det kun er
lopperne i det Nordvest-sjællandske der er resistente *GGG* Vores
dyrehospital har godt nok fået mange klager over manglende virkning,
så de har taget den af programmet.

Fra : Anette

Dato : 19-01-07 21:31

Winther wrote:

> Jeg bruger frontline combo, som virker både på larver og voksne, det
> virker udmærket her...

Den er vi så gået væk fra igen. Vi brugte almindelig Frontline , men fik at
vide at apotekeren og dyrlægen af Combo'en var bedre. Det prøvede vi så, men
der gik kun knap 3 uger, så havde alle tre hunde og 4 katte lopper igen
(
Ned og hente almindelig Frontline og så var der ro 4-5 uger.
Andy har loppeallergi, så han skal dryppes hver 4-5 uge, og desværre får
han eksem af Bayvantic, program Vet og Advantage. Jeg aner snart ikke mine
levende råd, med hans loppeallergi. Han får hvidløgsolie i sit foder hver
dag, på anbefaling af andre Schapendoesejere - uden at det holder lopperne
væk her. Det er træls

og nej, john det er ikke en mulighed at myrde kattene, selvom det er dem der
slæber lopper med hjem.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 21:59

Anette skriblede bla:

> og nej, john det er ikke en mulighed at myrde kattene, selvom det er
> dem der slæber lopper med hjem.

Nej jeg forstår frustrationen hvis man holder af katte, men vi kommer ikke
uden om at kattene er problemet når vi taler lopper og smitte.
Min kone elsker skam katte men vil heller ikke mere have dem inden for i
vores hus.

Noget andet er at hvis din hund er plaget af loppe allergi burde du måske
overveje det igen.
Ikke nødvendigvis at myrde dem

Vi har ikke haft lopper i huset eller på Milo nogensinde, og bruger ikke
noget loppemiddel.
Og nej jeg siger det ikke for at være fejlfri som du siger ind i mellem.

Har man katte og hunde har man lopper.
Ved det af bitter erfaring.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 22:22

jopa wrote:

> Vi har ikke haft lopper i huset eller på Milo nogensinde, og bruger
> ikke noget loppemiddel.

Det tror da pokker de tør sg*' da ikke nærme sig dig dit hus

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 22:27

Tove Krieger skriblede bla:

> Det tror da pokker de tør sg*' da ikke nærme sig dig dit hus

Lopperne ?

Vi havde for nogen år tilbage staldkatte og det var en sommer så slemt at
blot vi gik i stalden kravlede de på os.(lopperne)
Bliver nød til at formulere mig rimeligt tydeligt da Kim sidder og gransker
evt sprogblomster
De hoppede selvfølgelig også på daværende hunde så vi måtte købe frontline i
dyre domme samt en rimelig grundig afrensning/gasning af stue osv, så nej
aldrig mere katte så længe vi har hund.

Jeg syntes så det er fint at Milo jager dem af H til

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 22:41

jopa wrote:
> [...]
> frontline i dyre domme samt en rimelig grundig afrensning/gasning
> af stue osv, så nej aldrig mere katte så længe vi har hund.

Det har jeg faktisk fuld forståelse for Det andet jeg sagde var
selvfølgelig bare gas. Når du ikke allerede har katte, så skulle da
pokker anskaffe nogle. Den loppeplage kan altså være temmelig slem. Nu
var jeg lige blevet af med myggene, og så skal man trækkes med andre
gnaskende uhyrer. Nu er det ikke sådan at Mini er "levende" af lopper
men bare nogle enkelte stykker er nok. Håber det Advantage jeg har
købt vil virke.

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 21:57

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Tove Krieger skriblede bla:

> Lopperne ?
>
> Vi havde for nogen år tilbage staldkatte og det var en sommer så slemt at
> blot vi gik i stalden kravlede de på os.(lopperne)

Sikker på det ikke er fuglelopper? det er arrige bæster. De overfaldt os da
vi flyttede hertil, både inde og ude.

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 22:07

Winther skriblede bla:

> Sikker på det ikke er fuglelopper? det er arrige bæster. De overfaldt
> os da vi flyttede hertil, både inde og ude.

Det var nu kattelopper, og siden vi ikke mere har katte har vi heller ingen
lopper
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 22:11

Winther wrote:
> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker på det ikke er fuglelopper? det er arrige bæster. De
> overfaldt os da vi flyttede hertil, både inde og ude.

Det lyder nemlig meget sandsynligt. Dem kender jeg også godt.
Kattelopper er lumske og "går lidt mere stille med dørene".

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-01-07 23:04

> Har man katte og hunde har man lopper.
> Ved det af bitter erfaring.

så har jeg det "tilgode"..
har nu også et par LÆKRE katte, og har nu ikke været plaget af lopper.. kun
myg, men det er vel næppe kattenes skyld eller?

mvh. marie

Fra : Winther

Dato : 20-01-07 21:58

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45b1403c$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse

> så har jeg det "tilgode"..
> har nu også et par LÆKRE katte, og har nu ikke været plaget af lopper..
> kun myg, men det er vel næppe kattenes skyld eller?

Det mener John garanteret

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-01-07 09:27

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:45b1403c$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det mener John garanteret

med garanti! (-;

mvh. marie

Fra : Anette

Dato : 19-01-07 23:15

jopa wrote bl.a:
> Noget andet er at hvis din hund er plaget af loppe allergi burde du
> måske overveje det igen.
> Ikke nødvendigvis at myrde dem

Det er end ikke under overvejelse. Kattene var her først
Andy har nu sin egen kattebeskyttelse, han er endnu ikke vant til kat så han
jager dem når han kan komme afsted med det, med det resultat at kattene
holder sig udenfor eller i den anden ende af huset ( seperat lejlighed, hvor
katteelskende datter bor og hvor hundene ikke kommer
Men det forhindrer jo desværre ikke lopeprne i at hoppe af i denne del af
huset, når kattene er her ind imellem. Men samtlige dyr er Frontline dryppet
og bliver holdt vedlige hver 4 uge.

> Og nej jeg siger det ikke for at være fejlfri som du siger ind i
> mellem.

Har jeg sagt det? tsk tsk

> Har man katte og hunde har man lopper.
> Ved det af bitter erfaring.

Tja, sådan er det jo desværre - det burde bare kunne lade sig gøre at enten
give hunden så meget modstandskraft at en gang lopper ikke slår ham ud eller
at holde lopperne fra ham. Det kniber bare efterhånden med at komme i tanke
om hvordan man så lige gør det, når han nu er så hyperallergisk som han er.
Før hans tidligere familie lod ham gro til i ubehandlede infektioner og
uplejet pels, var han aldrig syg og kunne tåle det hele, men siden han blev
fjernet fra den familie i april sidste år, er han blevet behandlet med ca
10-12 antibiotika og prednisolonkure p.g.a. diverse infektioner. Infektioner
og behandlinger har slået hans naturlige immunforsvar helt i stykker.
Jeg håber vi - over tid- kan opbygge hans immunforsvar igen, så han kan tåle
at leve et helt almindeligt hundeliv....med diverse besøg af lopper, tæger
og andet

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-01-07 14:04

"jopa" skrev

> Har man katte og hunde har man lopper.
> Ved det af bitter erfaring.

Ikke hvis man har indekatte

Vi har kun haft lopper en enkelt gang - dem havde Berta med hjem fra
opdrætteren.

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 20-01-07 14:26

Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Ikke hvis man har indekatte

Nej det er så rigtigt, men render de ude har man dem.
Ved det af bitter erfaring
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 22:16

Anette wrote:

> [...]
> Schapendoesejere - uden at det holder lopperne væk her. Det er træls
>
> og nej, john det er ikke en mulighed at myrde kattene, selvom det

Det er rigtig synd for dig og Andy. Stakkels lille vovse.

Nu er du jo sygeplejerske og kender alle de forfærdelige bivirkninger
ved Prednisolon, så den udvej for allergien er jeg næsten klar over at
du ikke vil bruge. Hvor er det ærgerligt, for jeg læste på
indlægssedlen i den æske Advantage jeg købte idag, at loppeallergi
faktisk bliver behandlet samtidig med man giver en pipette, og at alle
lopper på larvestadiet også dør i dyrets omgivelser efter en
behandling, men Andy kan jo ikke tåle Advantage skriver du.

Håber det bedste for Andy, det må være forfærdeligt for ham at have
allergi. Du er jo desværre ikke alene med det problem, men det kan du
ligesom ikke bruge til noget.

Fra : Anette

Dato : 19-01-07 23:30

Tove Krieger wrote:
> Det er rigtig synd for dig og Andy. Stakkels lille vovse.

Det er nu mest synd for Andy. For mig er det jo bare penge til dyrlæge og
medicin, men for ham er det kløe, eksem, betændelser og smerter igen og igen
og igen og igen. Stakkels ham.

> Nu er du jo sygeplejerske og kender alle de forfærdelige bivirkninger
> ved Prednisolon, så den udvej for allergien er jeg næsten klar over at
> du ikke vil bruge.

Andy har fået flere prednisolon kure - og nej - jeg tror bare det gør ondt
værre.

> [...]
> lopper på larvestadiet også dør i dyrets omgivelser efter en
> behandling, men Andy kan jo ikke tåle Advantage skriver du.

Ja og det er noget rigtig ØV, er det. Det eneste han tåler og som virker er
Frontline.
Det bliver alle dyrene her dryppet med hver 4.-5. uge.

> Håber det bedste for Andy, det må være forfærdeligt for ham at have
> allergi. Du er jo desværre ikke alene med det problem, men det kan du
> ligesom ikke bruge til noget.

Tak Næh der er jo desværre mange dyr der ikke tåler diverse
anti-loppemidler. Det kunne da være at vi ejere skulle rotte os sammen og
kræve mere forskning på området

Jeg hælder nu mest til at forsøge at bygge Andys eget immunforsvar op igen.
Jeg vil gerne tro på at jo mere Andy falder til og får ro på i det daglige,
jo bedre kost han får - jo bedre bliver hans immunforsvar også til at modstå
infektioner og allergier. Indtil da må vi jo tage det som det kommer.

VI har lige været ved dyrlægen igen i dag med ham ( Vi HAR spurgt om vi kan
få et klippekort derned til - de mente de nu ikke - en betændt byld på
halsen igen ( det havde han også i november) - antibiotika i 10 dage
igen...*SUK*

Det ville nu bare være rart om der liiige var et eller andet der kunne
hjælpe han til at blive stærk og sund, - sådan bare lige - vupti - og så var
det overstået

/ Anette
www.philana.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-01-07 13:44

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> der liiige var et eller andet der kunne hjælpe han til at blive stærk og
> sund, - sådan bare lige - vupti - og så var det overstået

Hej Anette
jeg mener at kunne huske, at du råfodrer dine hunde (?) Hvis jeg husker
rigtigt, kunne du måske have glæde af en opskrift på grøntmix, der skulle
kunne give immunforsvaret et boost.
Jeg fik den af Marie Kipler, dengang min lab Molly var i
prednisolonbehandling. Marie kaldte den "et powermix".

Blomkål, broccoli (det har jeg så senere læst, man skal undgå til hunde), 3
appelsiner, 4 stilke blegselleri, hvidløg, 4 æbler, 3 røde peberfrugter
(snackpeber), 6 gulerødder, hvidkål, shiitake svampe, 2 dåser flåede
tomater.

Molly var desværre afhængig af prednisolonbehandlingen, og powermixet kunne
derfor ikke redde hende, men det var måske et forsøg værd til Andy.
God bedring til ham.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Anette

Dato : 20-01-07 22:19

A. S. Nielsen wrote:
Hej Anelise

> jeg mener at kunne huske, at du råfodrer dine hunde (?)

Ja, det er rigtigt husket

> Jeg fik den af Marie Kipler, dengang min lab Molly var i
> prednisolonbehandling. Marie kaldte den "et powermix".

GULD!!! Tusind tak skal du ha' ! Det må absolut prøves. Jeg kan se at meget
af det får han i forvejen, men ikke som et egentligt mix, faktisk det hele
undtagen shiitake svampene - så det mix må prøves.

> Molly var desværre afhængig af prednisolonbehandlingen, og powermixet
> kunne derfor ikke redde hende, men det var måske et forsøg værd til
> Andy.

Absolut - hvad som helst der kan hjælpe ham ud af den her onde cirkel, han
er havnet i.

> God bedring til ham.

Tak - vi håber det bedste for hans skyld

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 14:34

On Fri, 19 Jan 2007 13:57:32 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>P.S. Der sad en lille Labradorhvalp på 3 mdr. deroppe. Jeg fik lov at
>kæle med den, hold da op hvor var den kær og kælen, det var lige før
>jeg gik i koma af betagelse

Der er stadig 3 tøser tilbage, Tove!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 14:53

Leyna wrote:

> Der er stadig 3 tøser tilbage, Tove!

Jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at nu bliver det ned
til -7 grader tirsdag, og så render de små vovser rundt i en kold
stald. Jeg købte dem hellere end gerne, hvis jeg kunne påtage mig
arbejdet med en hund igen - men desværre - jeg er nødt til at
resignere, pokkers osse'.