Att Leyna. SlankeBarf
Fra : pwh

Dato : 18-01-07 18:30

Fandt lige en fidus idag som du måske kan bruge.
Mine hunde er jo også blevet lige vel tunge på Barf.

Til frokost fik de en gang El Kama med lidt leverpostej i,
de kan jo også købes fedtfattige, ved godt det ikke
er optimal barf efter bogen, men madskålen blev slikket

Der kunne du måske mht Hans sige at hver 2 dag fik han kun det,
og for ikke at risikerer at han kommer i underskud med vitaminer
kan du jo give ham en vitaminpille ind imellem.
Ellers skulle ølgær værer rigtigt godt og fuld af vitaminer/mineraler,
jeg købte selv en stor pose for 40kr hos Maxøe.
Simpelthen sige, at til han når en fornuftig vægt at han kun får kød
hver 2 dag, de 2 andre behøver jo ikke at spise det samme.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 19:04

> [...]
> Simpelthen sige, at til han når en fornuftig vægt at han kun får kød
> hver 2 dag, de 2 andre behøver jo ikke at spise det samme.

Det gør hun vist allerede, dog med en klat tun i grøntmixen

Emma her får også et par slankedage om ugen, men hun er også så tilpas
forslugen at hun nok ikke opdager at der ikke er noget videre spændende i..
(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 19:14

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør hun vist allerede, dog med en klat tun i grøntmixen

Det bruger jeg også, men jeg tror ikke man skal overdrive med fisk,
så hvis det skal gå ind og værer en fast bestanddel af Hans's kost
var det måske meget godt med nogle alternativer,
leverpostej elsker de fleste hunde.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 19:41

> [...]
> så hvis det skal gå ind og værer en fast bestanddel af Hans's kost
> var det måske meget godt med nogle alternativer,

jeg tror nu ikke at et par skefulde fisk i foderet kan vælte noget..
hvor har du fra, at fisk ikke bør være en fast bestanddel af foderet? pga.
diverse tungmetaller, ting og sager? eller?

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 19:55

> [...]
> hvor har du fra, at fisk ikke bør være en fast bestanddel af foderet?
> pga. diverse tungmetaller, ting og sager? eller?

Precis, jeg har læst flere steder at man ikke bør give sine
hunde/katte for meget fisk.
Vi andre skal jo heller ikke fylde os med det.

/Jens (som ikke bryder sig meget om fisk)

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:41

On Thu, 18 Jan 2007 19:54:49 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Precis, jeg har læst flere steder at man ikke bør give sine
>hunde/katte for meget fisk.
>Vi andre skal jo heller ikke fylde os med det.

Sjovt nok bliver fisk nu anbefalet mindst en gang om ugen hvis man er
på diæt, såeh... måske de "tunge metaller" alligevel ikke gør en så
tung! *Sorry* Ku' ikke dy mig.

>/Jens (som ikke bryder sig meget om fisk)

Jeg bryder mig heller ikke selv om f.eks. tun, men efter at min mand
er begyndt at fiske og selv har tilberedt sin fangst, så må jeg
indrømme at fisk smager rigtig godt. Det er på menuen ca. en gang om
ugen her i huset. MUMS!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 20:50

Leyna, skrev:

> Sjovt nok bliver fisk nu anbefalet mindst en gang om ugen hvis man er
> på diæt, såeh... måske de "tunge metaller" alligevel ikke gør en så
> tung! *Sorry* Ku' ikke dy mig.

Tror da også roligt at man kan give hundene det et par gange om ugen,
det får mine egne da. Det var kun for at komme med et alternativ der
faldt i god jord idag her i huset, mere var der ikke i det

> Jeg bryder mig heller ikke selv om f.eks. tun,

Lige tun, makrel, sardiner og den slags kan jeg nu godt lide
ind imellem.
Det er mere sådan en gang kogt fisk, det siger mig intet.

Du er og bliver mærklig

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 21:15

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 21:22

pwh wrote:

> Det er mere sådan en gang kogt fisk, det siger mig intet.

Det er du desværre ikke ene om. Min mand spiser det kun nødtvungent.

Det siger jeg altså også. Nu får jeg helt mundvand, jeg tænker på en
dejlig gang kogt torsk med sennepssovs. Det er nemlig osse' MUMS.

P.S. Jeg har tilsyneladende også været i biografen og set "Deja Vu".

(Musen smuttede igen igen)

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 22:05

Tove Krieger, skrev:

> Det er du desværre ikke ene om. Min mand spiser det kun nødtvungent.

Så lad dog værer med at serverer det kvinde

> Det siger jeg altså også. Nu får jeg helt mundvand, jeg tænker på en
> dejlig gang kogt torsk med sennepssovs. Det er nemlig osse' MUMS.

Kedelig spise i mine øjne.
Sennepssovsen kan du dog godt sælge mig,
men så skal det værer en gang skidne æg

> P.S. Jeg har tilsyneladende også været i biografen og set "Deja Vu".
>
> (Musen smuttede igen igen)

Schæferfolk og EDB, det virker bare ikke

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 22:22

pwh wrote:

> Så lad dog værer med at serverer det kvinde

Jamen det gør jeg skam heller ikke Jens. Jeg er ikke ond ved ham. Men
når vi en gang imellem er ovre hos min ældste datter og hun serverer
sin berømte ovnstegte laks (fyldt med tomatskiver, løg og en masse
andet guf) og hollandaisesovs, så kan han jo ikke så godt undslå sig.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 22:34

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> sin berømte ovnstegte laks (fyldt med tomatskiver, løg og en masse
> andet guf) og hollandaisesovs, så kan han jo ikke så godt undslå sig.

Arrrh... den ret tror jeg nu godt jeg kunne tvinge i mig

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 23:08

pwh wrote:

> Arrrh... den ret tror jeg nu godt jeg kunne tvinge i mig
>
> /Jens

Helt bortset fra det Jens, og tilbage til hundemaden. Jeg ved ikke om
det har været på tale, men prøver du aldrig at give dine hunde hele
gulerødder (uden skræl). De knaser jo så dejligt, og jeg kender flere
hunde der er helt vilde med dem, jeg kan ikke huske om det også er
Buffy's hunde der kan li' dem.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 23:21

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> gulerødder (uden skræl). De knaser jo så dejligt, og jeg kender flere
> hunde der er helt vilde med dem, jeg kan ikke huske om det også er

Har jeg prøvet, de gider ikke æde dem uden noget til.
Jeg gav før i tiden Tyson nogle skivede gulerødder i hans tørkost
for at det fyldte lidt mere, så åd han dem da også,
men de kommer totalt ufordøjede ud i den anden ende.
Hunde kan IKKE optage grøntsager som ikke på en eller
anden måde har fået slået cellevæggen i stykker,
det kan mennesker godt.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 23:22

> jeg kan ikke huske om det også er Buffy's hunde der kan li' dem.

Jo, Buffys hunde elsker gulerødder. Faktisk så meget, at kaninen ikke
har dem ret længe for sig selv. De får gulerødder som snack ind imellem. Det
ryger dog lige igennem dem, så tror ikke, at de får så meget gavn af det....

Bingo er faktisk lidt underlig med alle grøntsager- og frugt også. Hun
elsker det, som alle andre hunde normalt ikke gider, at røre ved, så hvis
Barf engang skulle komme på tale, tror jeg ikke, at grøntmiksen vil blive et
stort problem med hende.

Så lige et nyere billede af de små, der vokser godt- til ære for dig Tove.
Det er Cilla, der ligger på ryggen og Freja med hjertet i panden:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/117220711.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:29

On Thu, 18 Jan 2007 23:22:26 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Så lige et nyere billede af de små, der vokser godt- til ære for dig Tove.
> Det er Cilla, der ligger på ryggen og Freja med hjertet i panden:
>
>http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/117220711.jpg

Undskyld, men jeg kom altså osse til at kigge.
Hvor er de dog skønne!

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 06:58

> Undskyld, men jeg kom altså osse til at kigge.
> Hvor er de dog skønne!

Ja, de er dejlige.
Hvordan går det med Vaks`s hvalpe ? Er naboen kommet af resten af hvalpene
og hørte i mere omkring de forsvundne hvalpe ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:09

On Fri, 19 Jan 2007 06:58:15 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Ja, de er dejlige.
>Hvordan går det med Vaks`s hvalpe ? Er naboen kommet af resten af hvalpene
>og hørte i mere omkring de forsvundne hvalpe ?

Desværre nej til begge spørgsmål. Han har stadig 3 tøser tilbage, og
de forsvunde er der ingen der har hørt noget til.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 12:09

Leyna wrote:

> Desværre nej til begge spørgsmål. Han har stadig 3 tøser tilbage, og
> de forsvunde er der ingen der har hørt noget til.

Nu er jeg lidt forvirret Jeg syntes at der før tyveriet var 7
hvalpe tilbage, så blev der taget 2 og din datter aftog også 1, det
skulle da give 4 tilbage. Der må nok være et indlæg jeg har overset.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 12:57

> Nu er jeg lidt forvirret Jeg syntes at der før tyveriet var 7
> hvalpe tilbage, så blev der taget 2 og din datter aftog også 1, det skulle
> da give 4 tilbage. Der må nok være et indlæg jeg har overset.

Mon ikke bare, at der er solgt en hvalpe mere i mellemtiden ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 14:32

On Fri, 19 Jan 2007 12:57:06 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Mon ikke bare, at der er solgt en hvalpe mere i mellemtiden ?

Nej, før!

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 14:43

Leyna wrote:

> Nej, før!

Det er dejligt at vide. Så er der "kun" 3 dejligheder der mangler et
hjem. Mon ikke det skal lykkes at få dem afsat.

Jeg kan ikke lade være at tænke på, at de 2 tæver jo får lov at rende
løs, så det er vel bare et spørgsmål om hvor længe det varer inden de
skal have hvalpe igen. Han må se at få dem steriliseret, men det
koster jo en formue, så det er nok ikke noget han har taget i
betragtning.

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 16:13

On Fri, 19 Jan 2007 14:42:50 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg kan ikke lade være at tænke på, at de 2 tæver jo får lov at rende
>løs, så det er vel bare et spørgsmål om hvor længe det varer inden de
>skal have hvalpe igen.

Vaks er den eneste hanhund (fertile) her i nærheden og de to tøser
bevæger sig sjældent ret langt fra hjemmet... og Vaks skal ikke være
far til flere hvalpe.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 16:23

Leyna wrote:

> Vaks er den eneste hanhund (fertile) her i nærheden og de to tøser
> bevæger sig sjældent ret langt fra hjemmet... og Vaks skal ikke være
> far til flere hvalpe.

Ok Leyna, det beroliger da lidt. Det ville også være synd hvis det
skete. Trods det, så synes jeg at det er godt, at så mange hvalpe har
fået et hjem. Håber også det er tilfældet med de 2 der blev taget, men
mon ikke de har det godt ? Det kan da være at der er nogen der
brændende har ønsket sig hvalpe, og ikke har haft pengene til det, men
alligevel er sådan noget en rigtig styg udvej. Det kom op i mig igen,
efter mit møde med den lille skønne hvalp idag, den har vel været
jævnaldrende med Oy, og dog den har da været lidt yngre.

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 20:44

On Fri, 19 Jan 2007 16:22:48 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Det kom op i mig igen,
>efter mit møde med den lille skønne hvalp idag, den har vel været
>jævnaldrende med Oy, og dog den har da været lidt yngre.

Den har ret sikkert været yngre. Oy er i dag 16 uger. på mandag er han
4 mdr. og det mest hvalpe nuttethed er gået af ham. han er begyndt at
ligne en ranglet teen-ager.
Han ser sådan ud nu :
http://www.leyna.dk/oy-galleri/oy16uger.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 20:50

> Han ser sådan ud nu :
> http://www.leyna.dk/oy-galleri/oy16uger.jpg

Ja, han har da godt nok forandret sig. Han vokser da godt.

Har du flere billeder ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 22:51

On Fri, 19 Jan 2007 20:49:35 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Ja, han har da godt nok forandret sig. Han vokser da godt.

Jeg synes næsten jeg kan se ham vokse fra time til time.

>Har du flere billeder ?

Ja, og jeg skal nok få sat hans galleri op...

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 00:06

On Fri, 19 Jan 2007 22:50:31 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Ja, og jeg skal nok få sat hans galleri op...

Og det skulle så være online nu...
http://leyna.dk/oygalleri.htm
Og hvis man vil ha' det hele med, så starter hans historie her
http://www.leyna.dk/hunde.htm

han er selvfølgelig nederst på siden da han er den sidst ankomne.

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 00:37

Leyna wrote:

> [...]
> http://www.leyna.dk/hunde.htm
>
> han er selvfølgelig nederst på siden da han er den sidst ankomne.

Hold da helt op, hvor er det flot det du her har lavet. Stort
kompliment. Det er et arbejde du godt kan være bekendt. Jeg har gemt
det hele i foretrukne, så jeg rigtig kan sidde og nyde det i morgen,
både billeder og digte og hele molevitten.

Jeg er især vild med det billede hvor den lille ligger på gulvet tæt
op ad hans far. Skønt billede, og tillykke med det nye kamera skulle
jeg da også lige sige.

mit album kommer snart til at bugne, men det er bare dejligt

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 10:31

On Sat, 20 Jan 2007 00:36:30 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hold da helt op, hvor er det flot det du her har lavet.

Tak.
Nu ved jeg ikke om du mener hundegalleriet eller hele sitet generelt,
men det er godt nok et ældre site, som der ikke er blevet gjort ret
meget ved de sidste par år, udover opdateringer, og nye billeder. Men
ja... det var et stort arbejde at få det sat op i sin tid, men dog
ikke de største site jeg har!

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-07 10:45

Leyna wrote:

> [...]
> billeder. Men ja... det var et stort arbejde at få det sat op i sin
> tid, men dog ikke de største site jeg har!

Nej jeg mener det det hele. Det er rigtig flot, overskueligt og
indbydende

Jeg har før været inde på nogle af dine andre sites.

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 09:06

Leyna, skrev:

> Og det skulle så være online nu...
> http://leyna.dk/oygalleri.htm

Han er blevet flot at se på
Er hans pels på ryggen sort eller brun,
det veksler lidt efter hvad billede man kigger på.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 10:34

On Sat, 20 Jan 2007 09:05:43 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Han er blevet flot at se på
>Er hans pels på ryggen sort eller brun,
>det veksler lidt efter hvad billede man kigger på.

Han er brun, altså ikke de "rigtige" farver.
Nogle af billederne er bedre belyst end andre, så derfor.
Oy's farve er den der kaldes chokolade, og han er osse så lækker at
han er lige til at sætte tænderne i!

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 21:21

Leyna wrote:

> Den har ret sikkert været yngre. Oy er i dag 16 uger. på mandag er
> han 4 mdr. og det mest hvalpe nuttethed er gået af ham. han er
> [...]

Han er stadig lige kær Leyna. Det går vist aldrig af ham

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-01-07 14:12

"Leyna" skrev

Oy er i dag 16 uger. på mandag er han
> 4 mdr. og det mest hvalpe nuttethed er gået af ham. han er begyndt at
> [...]

Hvor er han dog skøn

Men ja - der er lige en periode hvor de ser lidt sjove ud. Bette er snart
lige så høj som Berta - til gengæld er hun kun halvt så bred

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 20-01-07 15:35

On Sat, 20 Jan 2007 14:11:32 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Men ja - der er lige en periode hvor de ser lidt sjove ud. Bette er snart
>lige så høj som Berta - til gengæld er hun kun halvt så bred

Jeg ville være alvorligt bekymret hvis Oy var lige så høj som Vaks!

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-01-07 16:06

"Leyna" skrev i
"Winnie Schildknecht"wrote:

> Jeg ville være alvorligt bekymret hvis Oy var lige så høj som Vaks!

Jeg syntes også at Bette snart kan stoppe det vokseri

Her lige er par billeder af damerne. Læg venligst mærke til Berta's
sherifstjerne, som hun flittigt flasher i parken

www.visuell.dk/ftp/berta_01.jpg
www.visuell.dk/ftp/bette_01.jpg

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 16:23

Winnie Schildknecht, skrev:

> Her lige er par billeder af damerne. Læg venligst mærke til Berta's
> sherifstjerne, som hun flittigt flasher i parken
>
> www.visuell.dk/ftp/berta_01.jpg

*LOL*
Meget sprød Sheriffhund

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-01-07 20:09

"pwh" skrev

> *LOL*
> Meget sprød Sheriffhund

Jepper Bette Bims har selvfølgelig også en, men hun er jo kun vicesherif

- Winnie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-01-07 17:38

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> Her lige er par billeder af damerne. Læg venligst mærke til Berta's
> sherifstjerne, som hun flittigt flasher i parken
>
> www.visuell.dk/ftp/berta_01.jpg
> www.visuell.dk/ftp/bette_01.jpg

Hun er bare pragtfuld!, jeg er lidt småtosset med ruslerne, skøn race!
og de er lige så frække som de ser ud til..(-;

mvh. marie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-01-07 20:15

"Torben og Marie-louise Ager"

> "Winnie Schildknecht" skrev

> Hun er bare pragtfuld!, jeg er lidt småtosset med ruslerne, skøn race!
> og de er lige så frække som de ser ud til..(-;

Hun? Du har godt luret det er mor og datter ikke?

Og nogle gange, er de faktisk frækkere end de ser ud

- Winnie, der også er småtosset med russells

Fra : pwh

Dato : 20-01-07 21:21

Winnie Schildknecht, skrev:

> - Winnie, der også er småtosset

Det ved vi da godt

/Jens (der er helt normal)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-01-07 22:21

"pwh" skrev

> Det ved vi da godt
>
> /Jens (der er helt normal)

Faktisk er det sådan, at jo længere ude man er, jo mindre erkendelse af
problemet har man

- Winnie, der syntes det er synd for Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 14:32

On Fri, 19 Jan 2007 12:08:46 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>hvalpe tilbage, så blev der taget 2 og din datter aftog også 1, det
>skulle da give 4 tilbage. Der må nok være et indlæg jeg har overset.

Der blev solgt en hvalp umiddelbart før min datter hentede sin, så
regnestykket går skam op.
Min datter er iøvrigt SÅ glad for sin hvalp, og hun har fået lært den
både det ene og det andet, så nu overvejer jeg at bytte med hende i et
par uger! *GGG* Tror dog at Oy lynhurtigt ville rasere hendes
lejlighed. Der er himmelvid forskel på de to hundes temperament, men
de er så osse kun halvsøskende. Hun har fået den sidste af Vappers
hvalpe, så det er kun 3 af Mollys hvalpe der er tilbage.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 00:31

Buffy wrote:

> [...]
> kaninen ikke har dem ret længe for sig selv. De får gulerødder som
> snack ind imellem. Det ryger dog lige igennem dem, så tror ikke, at

Ja, jeg synes nok at jeg kunne huske noget med gulerødder og dine
hunde.

> [...]
> ved, så hvis Barf engang skulle komme på tale, tror jeg ikke, at
> grøntmiksen vil blive et stort problem med hende.

Det ville da bare være dejligt, så var du da ude over det problem som
mange andre har.

> Så lige et nyere billede af de små, der vokser godt- til ære for
> dig Tove. Det er Cilla, der ligger på ryggen og Freja med
> hjertet i panden:

Årh nej altså. Bare man kunne kramme. Jeg kan ligefrem mærke hvor
bløde, varme og dejlige de er. Er der dog noget mere bedårende end små
dyrebørn ? De er sikkert gemt af vejen i min skatkiste nu

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:27

On Thu, 18 Jan 2007 23:08:21 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Helt bortset fra det Jens, og tilbage til hundemaden. Jeg ved ikke om
>det har været på tale, men prøver du aldrig at give dine hunde hele
>gulerødder (uden skræl).

HA! Det har jeg. Det laver et royalt svineri, for de bliver bare
tygget i smadder og så spyttet ud.

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:41

Leyna, skrev:

> HA! Det har jeg. Det laver et royalt svineri, for de bliver bare
> tygget i smadder og så spyttet ud.

Nemlig, sådan gør RIGTIGE hunde

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-01-07 07:12

> [...]
> (uden skræl). De knaser jo så dejligt, og jeg kender flere hunde der er
> helt vilde med dem, jeg kan ikke huske om det også er Buffy's hunde der

Ebbe, min cairn, kan godt lide gulerødder, og æbler. han sidder og tigger
når nogen i huset spiser æbler, og får altid skroget.
gulerødderne har han også meget fornøjelse af, men de sviner ad H til på
gulvtæppet..

og jeg har da haft hunde tidligere, som åd alt muligt grønt og frugt, selv
banan.

Loui siger at rigtige hunde ikke spiser grøntsager eller frugt, det er for
aber..(-;
så der er forskel.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 09:38

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Loui siger at rigtige hunde ikke spiser grøntsager eller frugt, det
> er for aber..(-;
> så der er forskel.

Loui er en klog hund skulle jeg hilse fra Tyson & Angel og sige,
hunde æder kylling, kattemad og kødsovs, helst i samme måltid

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-01-07 10:40

> Loui er en klog hund skulle jeg hilse fra Tyson & Angel og sige,
> hunde æder kylling, kattemad og kødsovs, helst i samme måltid

OG frikadeller, pølser og ungernes uspiste madpakker

mvh. Emma

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 11:55

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> OG frikadeller, pølser og ungernes uspiste madpakker

Self skal vufferne da have dessert

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:24

On Thu, 18 Jan 2007 22:34:06 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Arrrh... den ret tror jeg nu godt jeg kunne tvinge i mig

Osse her. Tror lige manden skal kigge herind igen, så han kan få lidt
ideer til menuen! *GGG*

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:23

On Thu, 18 Jan 2007 21:21:34 +0100, "Tove Krieger"

>Det siger jeg altså også. Nu får jeg helt mundvand, jeg tænker på en
>dejlig gang kogt torsk med sennepssovs. Det er nemlig osse' MUMS.

Mener jeg har smagt sennepssovs og det var IKKE nogetfor mig. Her er
det ørred der står på menuen, og det smager dejligt!

>P.S. Jeg har tilsyneladende også været i biografen og set "Deja Vu".
>
> (Musen smuttede igen igen)

Så forstår man bedre at du ligger så højt på listen!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:26

Leyna, skrev:
> On Thu, 18 Jan 2007 21:21:34 +0100, "Tove Krieger"

> Så forstår man bedre at du ligger så højt på listen!

Alle Schæferelskere er snydepelse

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 00:37

pwh wrote:

> Alle Schæferelskere er snydepelse
>
> /Jens

Osse' i den grad

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 00:37

Leyna wrote:

> Mener jeg har smagt sennepssovs og det var IKKE nogetfor mig. Her er
> det ørred der står på menuen, og det smager dejligt!

> Så forstår man bedre at du ligger så højt på listen!

Ja det har du ret i, jeg burde nok gå i seng inden jeg laver for mange
ulykker

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:21

On Thu, 18 Jan 2007 20:49:52 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Tror da også roligt at man kan give hundene det et par gange om ugen,
>det får mine egne da. Det var kun for at komme med et alternativ der
>faldt i god jord idag her i huset, mere var der ikke i det

Jeg tror så der er noget mere fedt i leverpostej (osse light udgaven)
end i f.eks. tun. Blander du bare en klat af det i deres grøntmix?
Det lyder som noget værre grat. *GGG*

>Lige tun, makrel, sardiner og den slags kan jeg nu godt lide
>ind imellem.
>Det er mere sådan en gang kogt fisk, det siger mig intet.

Uhhhh... sådan en ørred der har været i ovnen (ildfast fad med vand i
bunden) i en times tid er ellers lækker, og så er det jo skønt at man
har en mand der kan li' at lave mad.

>Du er og bliver mærklig

Det hedder anderledes!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:31

Leyna, skrev:

> Jeg tror så der er noget mere fedt i leverpostej (osse light udgaven)
> end i f.eks. tun. Blander du bare en klat af det i deres grøntmix?
> Det lyder som noget værre grat. *GGG*

Jeg blander det da op med det varme vand der skal i mixen din nød
Men kan du få Hans til at æde mix uden noget i er der da ingen grund
til at pladrer leverpostej i, det troede jeg bare ikke han gad.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:11

On Fri, 19 Jan 2007 00:31:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men kan du få Hans til at æde mix uden noget i er der da ingen grund
>til at pladrer leverpostej i, det troede jeg bare ikke han gad.

Hans er stort set altædende. Kan det spises kan han li' det!

Fra : jytte

Dato : 19-01-07 13:17

Buffy ( snabel a ) skrev:

> Mon ikke bare, at der er solgt en hvalpe mere i mellemtiden ?

Ej, da ikke uden at Leyna har fortalt det vel

Jytte

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 14:34

On 19 Jan 2007 04:17:04 -0800, "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> wrote:

>Ej, da ikke uden at Leyna har fortalt det vel

Ups... hehe... Det er ikke ALT jeg får fortalt herinde.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 19:15

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Emma her får også et par slankedage om ugen, men hun er også så
> tilpas forslugen at hun nok ikke opdager at der ikke er noget
> videre spændende i.. (-;
>
> mvh. marie

Jeg er så også medlem af "Emma klubben". Når jeg får noget rigtig
meget lækkert, så skal jeg da lige have en lille smule, mere fordi jeg
"glemte" at smage på det første gang

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 19:21

Tove Krieger, skrev:

> Jeg er så også medlem af "Emma klubben". Når jeg får noget rigtig
> meget lækkert, så skal jeg da lige have en lille smule, mere fordi jeg
> "glemte" at smage på det første gang

Jamen du er da også velkommen til at benytte dig af min
opskrift med El Kama & leverpostej, du får sådan en flot pels

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 19:30

pwh wrote:

> Jamen du er da også velkommen til at benytte dig af min
> opskrift med El Kama & leverpostej, du får sådan en flot pels
>
> /Jens

Tusind tak Jens, du er da også så gavmild, men jeg har en pels (altså
syntetisk).

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 19:37

> Tusind tak Jens, du er da også så gavmild, men jeg har en pels (altså
> syntetisk).

jamen så var det måske en oplagt mulighed, Tove, bare se på John, han er
garanteret på barfvognen selv med den overdådige hårpragt han render rundt
med (-;
og så slipper du for den syntetiske..(-;

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 19:58

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> jamen så var det måske en oplagt mulighed, Tove, bare se på John, han
> er garanteret på barfvognen selv med den overdådige hårpragt han
> render rundt med (-;

Hvordan blev John's behårede baller dog rodet ind i min
dybt seriøse barftråd
Hvis du ikke passer på, kan du få John's baller med leverpostej

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:42

On Thu, 18 Jan 2007 19:58:02 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvordan blev John's behårede baller dog rodet ind i min
>dybt seriøse barftråd

Johns baller blander sig i ALLE tråde. Bare accepter at det er sådan.

>Hvis du ikke passer på, kan du få John's baller med leverpostej

Må man barbere dem først?

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 20:51

Leyna, skrev:

> Johns baller blander sig i ALLE tråde. Bare accepter at det er sådan.

Og det på trods af at han stædigt nægter at læse barftråde nu

> Må man barbere dem først?

Nu får jeg mareridt i nat

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:30

On Thu, 18 Jan 2007 20:51:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nu får jeg mareridt i nat

Fordi du selv vil barbere Johns baller?

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:42

Leyna, skrev:

> Fordi du selv vil barbere Johns baller?

Så bliver det med den helt store kniv

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 21:05

> Hvordan blev John's behårede baller dog rodet ind i min
> dybt seriøse barftråd
> Hvis du ikke passer på, kan du få John's baller med leverpostej

hvem har skrevet om baller??
det er dig der fantaserer igen..((-;

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:36

On Thu, 18 Jan 2007 19:15:18 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg er så også medlem af "Emma klubben". Når jeg får noget rigtig
>meget lækkert, så skal jeg da lige have en lille smule, mere fordi jeg
>"glemte" at smage på det første gang

Høhø... dér er jeg så ganske anderledes. Jeg har altid spist meget
langsomt, så selvom jeg rent faktisk ikke spiser mere end de andre ved
bordet (eller måske endda mindre), så er jeg ALTID sidst færdig!

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 20:48

Leyna wrote:

> [...]
> langsomt, så selvom jeg rent faktisk ikke spiser mere end de andre
> ved bordet (eller måske endda mindre), så er jeg ALTID sidst

Bliv ved med det Leyna, det er sundt at spise langsomt. Jeg er en
medium-speed-spiser.

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:31

On Thu, 18 Jan 2007 20:47:56 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Bliv ved med det Leyna, det er sundt at spise langsomt. Jeg er en
>medium-speed-spiser.

Jeg kan ikke andet, så det er så nemt.

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:34

On Thu, 18 Jan 2007 19:03:45 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det gør hun vist allerede, dog med en klat tun i grøntmixen

Jow, men jeg har så osse prøvet at gi' dem rent grøntmix. Det er altså
ikke noget hit! *GG*

>Emma her får også et par slankedage om ugen, men hun er også så tilpas
>forslugen at hun nok ikke opdager at der ikke er noget videre spændende i..
>(-;
Hans sender mig "blikket" hvis han kun får Grøntmix. Altså sådan er
"DET mener du da ikke alvorligt, vel?"-blik. *GGG* Men det ryger for
det meste ned alligevel.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 20:57

Leyna, skrev:

> Jow, men jeg har så osse prøvet at gi' dem rent grøntmix. Det er altså
> ikke noget hit! *GG*

Det gider jeg ikke engang prøve på, det ville jeg få lov til at smide ud igen

> Hans sender mig "blikket" hvis han kun får Grøntmix. Altså sådan er
> "DET mener du da ikke alvorligt, vel?"-blik. *GGG* Men det ryger for
> det meste ned alligevel.

Jamen ok, bare han æder det, så har du jo også en "nem" løsning på
at give ham nogle slankedage. Teoretisk skulle en hund sagtens kunne
leve af grønt udelukkende, der skal så bare suppleres med nogle vitaminer,
mener på stående fod at det er B-vitaminer de så ikke får nok af.
Men jeg læser gerne på lektien hvis du vil vide det mere precist.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 18-01-07 23:46

pwh wrote:
> mener på stående fod at det er B-vitaminer de så ikke får nok af.
> Men jeg læser gerne på lektien hvis du vil vide det mere precist.

Nix, Jens... Bvitaminer er vandopløselige vitaminer, ligesom Cvitaminer og
findes i de største mængder i frugt og grønt.( vi havde en tåbelig
huskeregel på sygeplejeskolen i sin tid : BBC = TV i england...over vandet i
nordsøden Tåbelig, men den virker

Når hunde ( og mennesker) fodres vegetarisk skal de have tilskud af de
fedtopløselige
vitaminer: A-D-E- og K vitaminer.... og ikke mindst må det være et bøvl at
fremtrylle protein nok til hundes behov. De må blive seriøst trætte af
yougurth, ost og æg

Her æder Philana med største fornøjelse al frugt og grønt - undtagen
gulerødder. Dagmar og Andy skal lokkes med at blande kød eller fisk i
grøntmåltidet, ellers kan lakseolie faktisk gøre det

/ Anette
www.philana.dk .

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:04

Anette, skrev:

> [...]
> en tåbelig huskeregel på sygeplejeskolen i sin tid : BBC = TV i
> england...over vandet i nordsøden Tåbelig, men den virker

Læste hurtigt kapitlet i min bibel igennem om ren vegetarisk fodring.
B12 vitaminet skulle værer det største problem, men flere af de andre,
og bla zink kunne hunden også komme i underskud med.
Jeg gengiver kun en andens oplysninger, jeg aner intet om det personligt.

> [...]
> vitaminer: A-D-E- og K vitaminer.... og ikke mindst må det være et
> bøvl at fremtrylle protein nok til hundes behov. De må blive seriøst

I den rene vegetarisk fodring jeg læste om indgik æg ikke,
æg indenholder jo netop utroligt meget godt for hunden.
Men er så vidt jeg er orienteret også ret fedene, og altså ikke noget for Hans.

> Her æder Philana med største fornøjelse al frugt og grønt - undtagen
> gulerødder. Dagmar og Andy skal lokkes med at blande kød eller fisk i
> grøntmåltidet, ellers kan lakseolie faktisk gøre det

Fiskeolie gør også underværker her i huset, har prøvet at give dem
det rent hvis jeg havde glemt at tilsætte det, det er det rene slik
Jeg kom selv til at drikke af et glas hvor der var en rest i en dag,
det smager ganske modbydeligt bare i mikroskopiske mængder

/Jens

Fra : Anette

Dato : 19-01-07 00:21

pwh wrote:
> [...]
> æg indenholder jo netop utroligt meget godt for hunden.
> Men er så vidt jeg er orienteret også ret fedene, og altså ikke noget

Æggeblommen er temmelig fedende - de tunge animalske fedtstoffer, kolesterol
og den slags ubehageligheder, så nej det er ikke slankekost, men er Hans
vild med æg er der ikke noget i vejen for at give ham æggehvider ind
imellem.

> Jeg kom selv til at drikke af et glas hvor der var en rest i en dag,
> det smager ganske modbydeligt bare i mikroskopiske mængder

ADDRRR! Hvis det smager bare halvt så væmmeligt som det lugter......Yrk!

Men jo hundene ( og kattene) synes jo det fedtede stinkestads er fantastisk,
de får det helt for sig selv

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:36

Anette, skrev:

> [...]
> kolesterol og den slags ubehageligheder, så nej det er ikke
> slankekost, men er Hans vild med æg er der ikke noget i vejen for at

Ikke ud over at rå æggehvider i bedste fald ikke skader ham,
hunde har intet ud af at spise rå æggehvider så vidt jeg har kunnet finde ud af.
Mine får kun æggehvider hvis det er kogte æg, ellers kun blommen.

> ADDRRR! Hvis det smager bare halvt så væmmeligt som det
> lugter......Yrk!

Smagen var ret svær at få ud af munden bagefter,
men mit hår skinnede flot dagen efter

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:14

On Fri, 19 Jan 2007 00:21:03 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>og den slags ubehageligheder, så nej det er ikke slankekost, men er Hans
>vild med æg er der ikke noget i vejen for at give ham æggehvider ind

Nu er vores høns inaktive mht æglægning, så vi får sjældent æg, da jeg
nægter at købe buræg, men både Vaks og Hans har da fået æg og de kan
begge li' det.

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 09:44

Leyna, skrev:

> Nu er vores høns inaktive mht æglægning, så vi får sjældent æg, da jeg
> nægter at købe buræg, men både Vaks og Hans har da fået æg og de kan
> begge li' det.

Som sagt skal du nok værer lidt varsom med de rå hvider,
Bill... skriver at han altid giver sine hund hvderne også,
men indrømmer også blankt at der intet er i hviderne der er godt,
og at nogen hunde faktisk kan tage skade af dem.
Så det er et af de punkter hvor jeg ikke følger ham,
mine hunde får ikke æggehvider, det gør hans.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 19-01-07 21:41

Leyna wrote:

> Nu er vores høns inaktive mht æglægning, så vi får sjældent æg, da jeg
> nægter at købe buræg, men både Vaks og Hans har da fået æg og de kan
> begge li' det.

Det kan hundene også her. Nu har måren gjort kål på vores sidste høns her i
december ( fandens til bæst!! - undskyld sproget), men ellers mente hundene
at der var høflig selvbetjening, når døren til hønsehuset stod åben

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:34

On Fri, 19 Jan 2007 00:03:32 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Fiskeolie gør også underværker her i huset, har prøvet at give dem
>det rent hvis jeg havde glemt at tilsætte det, det er det rene slik

Okay, mine kan osse godt li' lakseolie, men det er så osse en af de
ting jeg skal være påpasselig med i forb med vægten.

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:46

Leyna, skrev:

> Okay, mine kan osse godt li' lakseolie, men det er så osse en af de
> ting jeg skal være påpasselig med i forb med vægten.

Nemlig, alt med måde.
Men på den anden side skal de heller ikke slankes derhen at
de kommer i underskud med det ene eller det andet.
Så bare panisk at lukke ned for alt der er fedene skal du nok ikke,
men det kunne jeg heller ikke tro du kunne finde på.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:19

On Fri, 19 Jan 2007 00:45:48 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>Så bare panisk at lukke ned for alt der er fedene skal du nok ikke,
>men det kunne jeg heller ikke tro du kunne finde på.

Jeg har over 40 års erfaring i overvægt, søde Jens, så jeg ved godt
lidt om det...
Har osse prøvet at være på en "diæt" hvor jeg tabte håret og fik
huller i mine negle, så jeg ved godt hvor vigtigt det er at få nok
mineraler og vitaminer.
Nej, jeg vil hellere ha' en lidt trind hund end jeg vil ha' en med
evt. mangelsygdomme. Jeg er bestemt ikke fanatisk mht. kost... heller
ikke til mine dyr. De skal ha' noget ordentligt foder, og så skal de
kunne spise sig mætte.

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 09:57

Leyna, skrev:

> [...]
> Har osse prøvet at være på en "diæt" hvor jeg tabte håret og fik
> huller i mine negle, så jeg ved godt hvor vigtigt det er at få nok

Regnede jeg også med, desværrer er det jo nogen af de fedene
madvarer til hundene der også er de bedste ernæringsmæssigt.

> [...]
> evt. mangelsygdomme. Jeg er bestemt ikke fanatisk mht. kost... heller
> ikke til mine dyr. De skal ha' noget ordentligt foder, og så skal de

Spiser de sig nu også mætte i hundeforstand.
Jeg har da prøvet at lave forsøget med mine hvor jeg lod dem
totalt svineæde, mit indtryk var at de var bundløse og ikke
kender begrebet "at værer mæt"
Det gik ikke så hurtigt med at få de sidste lækkerier ned som
jeg kom med, men ned kom de da

Bare af nysgerrighed, hvordan ved du hvornår et madører
som Hans er mæt, stopper han helt af sig selv med at æde,
eller er det dig der siger stop ???

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 10:57

On Fri, 19 Jan 2007 09:57:27 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Bare af nysgerrighed, hvordan ved du hvornår et madører
>som Hans er mæt, stopper han helt af sig selv med at æde,
>eller er det dig der siger stop ???

Når jeg kun giver ham grøntmix. Så æder han ikke mere end han reelt
har brug for.

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 11:56

Leyna, skrev:

> Når jeg kun giver ham grøntmix. Så æder han ikke mere end han reelt
> har brug for.

Klog hund

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:32

On Thu, 18 Jan 2007 18:30:25 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>de kan jo også købes fedtfattige, ved godt det ikke
>er optimal barf efter bogen, men madskålen blev slikket

Mine får mad to gange om dagen. Morgen og aften, så ingen frokost dér.

I dag fik de kylling til morgen og her til aften har de fået El Kama
med lidt kallun. Ind imellem får de så ren El Kama, men det skal jeg
så lige ha justeret, da Oy skal have noget kød at vokse af.
Men Hans' kødportion er på under 200 gr. om dagen, såeh...
Ellers får de en gang imellem en smule tun (i vand) i deres grøntmix,
og det er bestemt et stort hit.

Hans er ikke blevet tung af barf, men af Prednisolon. Han har taget
yderliger på af barf, men det var ikke dér problemt startede... bare
lige for at slå det helt fast.

>Der kunne du måske mht Hans sige at hver 2 dag fik han kun det,
>og for ikke at risikerer at han kommer i underskud med vitaminer
>kan du jo give ham en vitaminpille ind imellem.

De får alle tre tilskud af vitaminer, mineraler og kalk, og det har de
gjort fra starten af.

>Simpelthen sige, at til han når en fornuftig vægt at han kun får kød
>hver 2 dag, de 2 andre behøver jo ikke at spise det samme.

Det er ikke sikkert at han nogensinde når en fornuftig vægt, og så må
vi bare tage den derfra. Jeg gør hvad jeg kan lige pt. og hjælper det
ikke, så må jeg forsøge på anden vis. Jeg har dog ændret hans kost så
den nu er mere fedtfattig og der er kommet langt mere ben ind, og nu
vil jeg så lige se om det hjælper, før jeg prøver noget andet.
Men hold da op hvor er de glade for kylling!

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 20:55

Leyna wrote:

> Hans er ikke blevet tung af barf, men af Prednisolon. Han har taget
> yderliger på af barf, men det var ikke dér problemt startede... bare
> lige for at slå det helt fast.

Prednisolon har Fanden skabt i vrede. Min yngste datter fik det i 4-5
mdr. for ca. 6 år siden, og jeg kan godt love for at det var en gyser.
Hun måtte opereres i øjnene flere gange bagefter og tabe 15 kg. Føj
for en omgang. Hun er heldigvis normaliseret nu.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 21:11

Leyna, skrev:

> Mine får mad to gange om dagen. Morgen og aften, så ingen frokost dér.

Det varierer lidt hvornår mine får mad, aftensmaden er det eneste der er fast.

> [...]
> Men Hans' kødportion er på under 200 gr. om dagen, såeh...
> Ellers får de en gang imellem en smule tun (i vand) i deres grøntmix,

Lyder fornuftigt, du har jo også 3 hunde der i princippet skal fodres forskelligt.
Det gør jo ikke livet lettere når man er nystartet.
Tag det som en udforordring, du kan blive den nye guru

> Hans er ikke blevet tung af barf, men af Prednisolon. Han har taget
> yderliger på af barf, men det var ikke dér problemt startede... bare
> lige for at slå det helt fast.

Ok, det havde jeg så misforstået lidt til at starte med.
Jeg er ikke altid lige hurtig i opfattelsen ved du

> De får alle tre tilskud af vitaminer, mineraler og kalk, og det har de
> gjort fra starten af.

Det får mine så ikke, bortset fra ølgær og fiskeolie.
Men til gengæld har jeg været meget obs på at de fik knogler
de kunne æde fra start af. De får også altid skallerne fra de æg de spiser.

> [...]
> den nu er mere fedtfattig og der er kommet langt mere ben ind, og nu
> vil jeg så lige se om det hjælper, før jeg prøver noget andet.

Giv det mindst 2-3 mdr vil jeg mene, Hans dør ikke af fedme sådan
lige fra dag til dag. Er der så ikke sket en bedring, så er situationen en anden.
Godt at hører at du giver mange flere ben, de skulle værer propfyldte
med gode sager for hundene.

> Men hold da op hvor er de glade for kylling!

Det kunne mine leve 110% af, satans også at det ikke er godt nok.
Det er jo billigt og nemt, og hundene elsker en for det

/Jens (som skal prøve med kallun igen i aften efter turen)

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 22:13

> /Jens (som skal prøve med kallun igen i aften efter turen)

Update på Kallun.
De fik lige en mindre portion "stinkekallun" efter vores aftenstur,
Angel kørte prompte det hele ned på 9½ sekund rent,
Tyson stod og lurede noget. Men da Angel åbenbart ikke faldt
død om beslutte han tappert at gå igang, jeg tror han fik smag for det
Jeg blev self så glad at de fik et kyllingelår som dessert,
de SKAL altså faste imorgen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:43

On Thu, 18 Jan 2007 21:10:37 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Lyder fornuftigt, du har jo også 3 hunde der i princippet skal fodres forskelligt.
>Det gør jo ikke livet lettere når man er nystartet.
>Tag det som en udforordring, du kan blive den nye guru

Oy og Vaks kan jeg nu fodre nogenlunde ens, mens Hans skal på en mere
stram diæt, og nogen guru bliver jeg aldrig.

>Ok, det havde jeg så misforstået lidt til at starte med.
>Jeg er ikke altid lige hurtig i opfattelsen ved du

Jeg tror jeg har nævnt Prednisolon problemet temmelig mange gange, men
han har altså osse taget yderligere på efter barf...

>Det får mine så ikke, bortset fra ølgær og fiskeolie.
>Men til gengæld har jeg været meget obs på at de fik knogler
>de kunne æde fra start af. De får også altid skallerne fra de æg de spiser.

Specielt for Oy er det vigtigt med tilskud af ekstra kalk, så det får
de så allesammen. Det skader dem jo ikke...

>Giv det mindst 2-3 mdr vil jeg mene, Hans dør ikke af fedme sådan
>lige fra dag til dag.

Det tror jeg nu heller ikke. Han er for tyk, men han har ingen
problemer med at bevæge sig, så det er vist ikke oppe i det røde
felt... endnu, og det ønsker jeg så heller ikke at det kommer.

>Godt at hører at du giver mange flere ben, de skulle værer propfyldte
>med gode sager for hundene.

De får ikke ben hver dag, men meget oftere end før... og nu er vores
slagter befyndt at gøre noget mere i ben, så det er jo alletiders.

>Det kunne mine leve 110% af, satans også at det ikke er godt nok.
>Det er jo billigt og nemt, og hundene elsker en for det

Der er ingen af mine der synes at der er nok i sådan en kylling som de
skal dele med de to andre!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:03

Leyna, skrev:
> On Thu, 18 Jan 2007 21:10:37 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote

> Jeg tror jeg har nævnt Prednisolon problemet temmelig mange gange, men
> han har altså osse taget yderligere på efter barf...

Jo nu du siger det, men jeg sorterer nogen gange lidt groft imellem
hvad der har relevans for mig og mine hunde pt.

> Specielt for Oy er det vigtigt med tilskud af ekstra kalk, så det får
> de så allesammen. Det skader dem jo ikke...

Det kommer nok højest ud i den anden ende ufordøjet.

> Det tror jeg nu heller ikke. Han er for tyk, men han har ingen
> problemer med at bevæge sig, så det er vist ikke oppe i det røde
> felt... endnu, og det ønsker jeg så heller ikke at det kommer.

Det er det jeg mener, ingen grund til panik.

> De får ikke ben hver dag, men meget oftere end før... og nu er vores
> slagter befyndt at gøre noget mere i ben, så det er jo alletiders.

Bare det at du giver dem kylling, der er jo masser af ben i.
Jeg fodrer som sagt primært med kylling, så af den vej får de godt med ben.
De store okseben jeg købte til dem sidst gad de kun gnave lidt i,
så det bliver undtagelsen at de bliver serveret.
Griseben, grisehaler og kylling, det er godt til at give mine hunde ben
der bliver optaget. Lammeben er måske også godt for dine,
Angel har probs med at fordøje dem.

> Der er ingen af mine der synes at der er nok i sådan en kylling som de
> skal dele med de to andre!

Jeg prøvede for en uge siden at give mine en1/1 kylling uden lår hver,
jeg kan garanterer dig for at de kunne have ædt en mere bagefter
Det var totalt grineren at se dem gribe sådan et monstrum an,
men det skulle jo lige prøves

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:26

On Fri, 19 Jan 2007 01:02:51 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>De store okseben jeg købte til dem sidst gad de kun gnave lidt i,
>så det bliver undtagelsen at de bliver serveret.

Her er de store okseknogler altså stadig et hit, men det står så kun
på menuen ca. 1 gang om måneden nu.

>Griseben, grisehaler og kylling, det er godt til at give mine hunde ben
>der bliver optaget. Lammeben er måske også godt for dine,
>Angel har probs med at fordøje dem.

Jeg har endnu ikke prøvet lammeben, men lammekød har de nu skulle
smage. Det var godt nok hakket (og beregnet til menneskeføde) og så
kostede det en halv bondegård. *GGG*

> [...]
>jeg kan garanterer dig for at de kunne have ædt en mere bagefter
>Det var totalt grineren at se dem gribe sådan et monstrum an,

hehe... Må se at få købt nogle på tilbud. Alene underholdningsværdien
i at se dem få hul på sådan en må være pengene (og måske den uheld på
gulvet) værd!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 10:18

Leyna, skrev:

> Her er de store okseknogler altså stadig et hit, men det står så kun
> på menuen ca. 1 gang om måneden nu.

Mine er såmænd også glade nok for at gumle i dem, og det er jo
i begrænsede mængder godt for deres tænder (det slider noget)
Men her til morgen stod Angel igen og brækkede en stump
okseknogle op hun ikke har kunnet fordøje,
Tyson er der aldrig probs med i den retning.

> Jeg har endnu ikke prøvet lammeben, men lammekød har de nu skulle
> smage. Det var godt nok hakket (og beregnet til menneskeføde) og så
> kostede det en halv bondegård. *GGG*

Uha... jeg kunne ellers have lavet nogle lækre Græske frikadeller
af sådan en gang lammekød, jeg elsker simpelthen lammekød

> hehe... Må se at få købt nogle på tilbud. Alene underholdningsværdien
> i at se dem få hul på sådan en må være pengene (og måske den uheld på
> gulvet) værd!

Angel var den sjoveste at se på, Tyson startede bare fra en ende af,
men da hun først fik hul på uhyret gik det rimeligt tjept
Kanin kunne jeg godt tænke mig at prøve af på dem,
men det er jo ikke sådan lige at få fat i.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 21:19

pwh wrote:
> [...]
> Simpelthen sige, at til han når en fornuftig vægt at han kun får kød
> hver 2 dag, de 2 andre behøver jo ikke at spise det samme.

Efter det du skriver, synes jeg at det efterhånden begynder at ligne
noget. Jeg har ganske vist ikke så meget forstand på mad til hunde,
men når man har været husmor i så mange år kan man godt skelne skidt
fra kanel.

Der er bare én lille ting Jens. Du skal ikke tillægge det for stor
betydning når en producent skriver at noget er "let" eller
fedtfattigt, den holder ikke altid i byretten. Du kan kun garanteres
et fedtfattigt produkt hvis du selv har tillavet det og ved lige
nøjagtigt hvor meget fedt du har kommet i. Jeg kan fortælle dig, at
leverpostej faktisk ikke er så vanskelig at lave selv men i
mange tilfælde er det jo fedtet der giver den gode smag - desværre.

Det var godt at du skrev vitaminpiller. Jeg vidste at der var noget
jeg havde glemt at købe.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-01-07 21:28

> Det var godt at du skrev vitaminpiller. Jeg vidste at der var noget jeg
> havde glemt at købe.

LOL... du er herlig Tove!
GGGG.... kan Jens ikke blive bydreng for dig..tror det ville klæde ham! (-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 21:44

> [...]
>
> LOL... du er herlig Tove!
> GGGG.... kan Jens ikke blive bydreng for dig..tror det ville klæde

Tror du at han gider at køre fra Rødovre til Føllenslev ?- næppe.
Jeg har faktisk også en rigtig god bydreng. Min mand kører lige
så tit jeg be'r ham om det og henter det jeg skal bruge. Man må så
også samle indkøbene lidt. Vi har selvfølgelig kun 3 km. til Havnsø,
der handler vi meget hos Spar. SuperBest, Fakta, Netto og Aldi ligger
i Jyderup, og der har vi 10 km. hver vej. Det er så de større indkøb
der foretages der og da kører jeg som regel selv. Jeg tror så også at
Jens kunne tænke sig at handle heroppe. Der er tit knaldgode tilbud på
de kød-ting han bruger til hundene.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-01-07 21:56

> Tror du at han gider at køre fra Rødovre til Føllenslev ?- næppe.
Det ved man jo aldrig hvor flink en dreng han er.. ((-;

Jeg har faktisk også en rigtig god bydreng. Min mand kører lige
> så tit jeg be'r ham om det og henter det jeg skal bruge.

wow...har du opdraget ham så godt?..hmmm jeg må vist se at få lederskabet
sat fast, en gang for alle her i huset, tror jeg.. (-;

jamen der kan du selv se..(-;

mvh. marie