Nogen mennesker skal bare ikke have hund!!~
Fra : Christina Jensen

Dato : 17-01-07 14:20

Hej Gruppe

Jeg vil egentlig bare af med noget sur mave galde :( jeg bliver sgu så harm
og gal på de mennesker der bare anskaffer sig en hund, fordi sådan en skal
man jo have for at føle sig fuldendt, villa vovse volvo, passer vist meget
godt, jeg er så ked af det, for min kæreste og jeg har 3 bekendt skaber,
hvor de alle 3 har anskaffet sig en hund, og de aner ikke hvad de har gjort,
for de har alle tlsammen selvfølig valgt meget aktive racer, jagt racer, men
men men, da jeg nævnte det for dem, så nej nej det kunne de sagtens klare og
de ville gå til træning med dem, ja ja min bare røv, de hunde lever et uselt
liv, uden nogen form for aktivering eller arbejde, de går bare hjemme i hver
deres huse dagen lang, og bliver kun luftet i haverne :( og får så skæld ud
når de så har raseret huset eller er for aktive indendørs :( jeg synes det
er så synd for dem. jeg har selv en blanding af labber og golden han på
snart 8 år, ham går jeg til træning med 3 gange om ugen, plus udfordinger og
lange gå ture hjemme hvor vi bor, jeg går minimum 1½ til 2 timer dagligt med
ham, jeg opfatter mig selv som en samvittigsheds hundeejer, som gør alt for
min bedste ven, jeg gør mit bedste for at give ham nye oplevelser osv. jeg
synes der burde være noget som skulle hedde kørekort til hunde, det ville
bestemt komme hundene til gode :) så tror jeg at jeg vil slutte for denne
gang, skulle bare af med noget glade....

venlig hilsen Tarzan og Christina :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-07 14:34

Christina Jensen wrote:
> [...]
> skulle hedde kørekort til hunde, det ville bestemt komme hundene
> til gode :) så tror jeg at jeg vil slutte for denne gang, skulle

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, ud over at du har så inderligt
ret, nogle mennesker burde ikke have hund. Det bekræfter bare endnu en
gang hvorfor så mange tusind dejlige hunde bliver aflivet hvert år. De
bliver ikke aktiveret og ødelægger derfor ting når de skal være alene
hjemme hele dagen. Hvorfor kan de mennesker der har dem dog ikke
forstå, at en hund ikke er legetøj ,men en levende skabning der som en
selvfølge skal behandles anstændigt. Jeg tror desværre ikke at
forholdene vil blive bedre nogensinde for de mange stakkels hunde -
desværre

Godt at Tarzan har dig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Christina Jensen

Dato : 17-01-07 14:45

hej Tove

Tak :)

Jeg gør ihvertfald mit for at Tarzan har det så godt som muligt :)

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-01-07 14:40

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som skulle hedde kørekort til hunde, det ville bestemt komme hundene til
> gode :) så tror jeg at jeg vil slutte for denne gang, skulle bare af med

Hej Christina
du har naturligvis helt ret, men der er faktisk noget, der hedder kørekort
til hund, endda på bronze-, sølv- og guldniveau
Det er Dansk Kennel Klub, der arrangerer det, og alle hunde er velkomne. Jeg
har selv taget bronze- og sølvkort med mine to labber.

Desværre er det jo nok sådan, at de hundeejere, der især ville have gavn af
sådanne kurser, ikke melder sig til dem.

Du kan læse mere om kurserne på kennelklubbens hjemmeside

http://www.dansk-kennel-klub.dk/817

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Christina Jensen

Dato : 17-01-07 18:20

Hej Anelise

jeg er bekendt med disse kørekort, men jeg synes det burde lovpligtigt at
tage en form for kørekort til hund, inden man anskaffer sig en :)

Fra : Søren LH

Dato : 17-01-07 20:19

> Hej Anelise
>
> jeg er bekendt med disse kørekort, men jeg synes det burde lovpligtigt at
> tage en form for kørekort til hund, inden man anskaffer sig en :)

Hvordan kan man tage et "kørekort til hund" uden at have en hund?

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-07 22:13

Søren LH wrote:
> "Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan man tage et "kørekort til hund" uden at have en hund?
>
> Mvh
> Søren

Jeg har et barnebarn der er ved at tage kørekort til bil. Han har
ingen bil

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-01-07 22:45

"Søren LH" skrev
> "Christina Jensen" skrev
>
> Hvordan kan man tage et "kørekort til hund" uden at have en hund?

Rigtig godt spørgsmål!

Hvordan i alverden skal sådan et tiltag praktiseres?

- Winnie

Fra : gitte

Dato : 17-01-07 16:55

> [...]
> som skulle hedde kørekort til hunde, det ville bestemt komme hundene til
> gode :) så tror jeg at jeg vil slutte for denne gang, skulle bare af med

du får sikkert ingen i denne gruppe til at modsige dig, jeg synes så til
gengæld også, at der er nogle mennesker som ikke burde have børn, når de
skal tilbringe tiden i institution fra kl. 7 om morgenen til kl. 17 om
aftenen, fordi mor og far skal realisere sig selv og tjene penge til villa,
volvo og vovhund. Kørekort til børn ?

"Hellige" kan vi alle være ..

gitte

Fra : BettinaP

Dato : 18-01-07 10:53

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> wrote in message

> [...]
> aftenen, fordi mor og far skal realisere sig selv og tjene penge til
> villa, volvo og vovhund. Kørekort til børn ?

HØRT!
Når jeg forklarer folk, at jeg ikke har børn fordi jeg har valgt ikke at få
det, spørger de straks hvorfor
Siden jeg fik Thea (hund nr to) i sommer er jeg blevet spurgt rigtig mange
gange, hvorfor jeg dog har valgt at få en hund nummer 2
Men jeg har ved gud aldrig hørt nogen spørge forældre, hvorfor de dog har
valgt at få barn nr 2...eller nr 1 for den sags skyld.

og jeg vil til hver en tid påstå at mine to dejlige vovser har det langt
bedre end mange af de søde små dukkebørn der bliver skabt rundt omkring i
parcelhusene

BettinaP
(og to hunde der har det meget hårdt)
http://pictures.mocka.dk/Hunde/Mocka_Thea_sofaslapning/

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 11:33

"BettinaP" skrev

> [...]
> Siden jeg fik Thea (hund nr to) i sommer er jeg blevet spurgt rigtig mange
> gange, hvorfor jeg dog har valgt at få en hund nummer 2

Kender det godt! "Syntes I ikke I har nok i Berta?"

> Men jeg har ved gud aldrig hørt nogen spørge forældre, hvorfor de dog har
> valgt at få barn nr 2...eller nr 1 for den sags skyld.

Eller 3 og 4 unger, som det er på mode at få nu
Vi er også frivilligt barnløse, og det har rigtig mange godt nok svært ved
at forstå - specielt dem der selv har børn!
Jeg tillader mig så at spørge hvorfor de selv har valgt at få børn. Det er
skræmmende få forældre jeg har mødt, der kan svare på det - for børn skal
man da bare have!
Sjovt nok er der mange der syntes det er synd for os. For et par år siden
var vi til en sommerfest blandt venner. Vi var de eneste uden egen yngel og
det syntes man var så synd for os, at vi var blevet udset til at arrangerer
skattejagt for de andres yngel. Vi ville nu hellere nyde en sjus i skyggen,
mens forældrene stormede rundt for at stille ungerne tilfredse
Og når vi siger at vi ikke gider passe familie og venners unger, bliver vi
betragtet som en slags umennesker. Til gengæld er ungerne velkomne her, hvis
de selv at valgt at være her - her snakker vi om lyst og ikke nød og tvang.
Det har de deres forældre til

> [...]
> bedre end mange af de søde små dukkebørn der bliver skabt rundt omkring i

Det tenderer dyreplageri

- Winnie, der altså godt kan lide børn, men hellere vil sove længe

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 11:45

Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Eller 3 og 4 unger, som det er på mode at få nu

Det har jeg så det må have været mode i lang tid.

> [...]
> Jeg tillader mig så at spørge hvorfor de selv har valgt at få børn.
> Det er skræmmende få forældre jeg har mødt, der kan svare på det -

Det er et eller andet naturligt med arternes videreførelse. Sådan har det
altid været.
Dit valg er ganske unaturligt

har man 4 børn som jeg har man også lavet en invistering til sine gamle
dage.
Tænker på hjælp til en masse praktiske ting bla
Glæder mig allerede

> Sjovt nok er der mange der syntes det er synd for os.
Det bliver det når i er ældre og ingen besøg får

Nå det blev OT som sædvanlig og det er igen Jensens skyld
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 12:02

"jopa" skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:
>
> Det har jeg så det må have været mode i lang tid.

Eller også er du fra den mørke middelalder, hvor reproduktion var den eneste
underholdning

> Det er et eller andet naturligt med arternes videreførelse. Sådan har det
> altid været.
> Dit valg er ganske unaturligt

Det føles faktisk som den eneste naturlige for mig

> har man 4 børn som jeg har man også lavet en invistering til sine gamle
> dage.
> Tænker på hjælp til en masse praktiske ting bla
> Glæder mig allerede

Kender dine unger den aftale?

> Det bliver det når i er ældre og ingen besøg får

Jeg syntes sgu det er mere synd for dig, når dine fire børn ikke gider
besøge dig, fordi de har tralvt med karrier og deres egne fire børn

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 12:27

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Eller også er du fra den mørke middelalder, hvor reproduktion var den
> eneste underholdning

Jo men nu er det som sagt den eneste måde at føre slægten videre.
Det lader sig ikke gøre med hunde, og hunde er ikke børn men dyr

> Det føles faktisk som den eneste naturlige for mig

Fint nok og sådanne mennesker skal der trods alt også være plads til blot
det ikke er for mange.
Min svoger og svigerinde havde det på samme måde, de skulle heller ikke have
børn.
Hun døde så for nylig (45 år gl) og jeg har talt meget med svogeren som nu
ærgrer sig voldsomt over ingen børn at have.

> Kender dine unger den aftale?

Helt klart vi har et godt sammenhold med vores børn.
Tager på ferie sammen osv.
Hjælpes om fælles projekter så de skal nok være der for os

> Jeg syntes sgu det er mere synd for dig, når dine fire børn ikke gider
> besøge dig, fordi de har tralvt med karrier og deres egne fire børn

Ja så er vi jo nok en smule atypiske i vores familie.
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 12:55

"jopa"skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Jo men nu er det som sagt den eneste måde at føre slægten videre.
> Det lader sig ikke gøre med hunde, og hunde er ikke børn men dyr

Tak for den oplysning - det kommer helt bag på mig

> [...]
> Hun døde så for nylig (45 år gl) og jeg har talt meget med svogeren som nu
> ærgrer sig voldsomt over ingen børn at have.

Det er selvfølgelig noget man skal være enige om. Hos os tager vi snakken op
jævnligt, for at sikre os at vi begge stadig har det fint uden børn.
Jeg er da ikke i tvivl om, at der er mange skønne ting i at have børn. Jeg
vil bare hellere bruge mit liv på alt muligt andet.
Jeg har det også rigtig godt med at slippe for alle de bekymringer, sorger
og søvnløse nætter børn også giver.
Der er jo altid risiko for at fortryde alt muligt - stort som småt. Men at
få børn, fordi jeg måske en gang ellers vil fortryde at jeg ikke fik dem!?
Det er da topmålet af forkælethed og egoisme!
Jeg har aldrig drømt om børn, men drømt om et aktivt og frit liv, primært
styret af lyst. Forkælet, barnligt, unaturligt!? Jeg er ligeglad, det virker
for mig.

> Helt klart vi har et godt sammenhold med vores børn.
> Tager på ferie sammen osv.
> Hjælpes om fælles projekter så de skal nok være der for os

Det er da skønt du har det så godt med dine unger. Men der er vel ingen
garantier for, at sådan bliver det ved?
I øvrigt kan jeg slet ikke forholde mig til at få børn som en slags
investering i sin egen fremtid/alderdom. Det er da noget af et pres at
pådutte sine børn.
Jeg ser fuldstændig rødt, når jeg er steder med børn, og de så bliver sat
til det ene eller andet, fordi mor og far ikke gider lette rumpetten.

Jeg kan se du har slettet min Lidt ærgerligt, da det jo ændrer mit
udsagn ret meget!

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 13:10

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Det er da skønt du har det så godt med dine unger. Men der er vel
> ingen garantier for, at sådan bliver det ved?

Jo da sådan er de opdraget ligesom jeg finder det naturligt at tage mig af
min gamle mor på 83.
Det er min pligt, men sådan er vi jo så forskellige.

> I øvrigt kan jeg slet ikke forholde mig til at få børn som en slags
> investering i sin egen fremtid/alderdom. Det er da noget af et pres at
> pådutte sine børn.

Det er en naturlig sag og på samme måde som vi har hjulpet dem i vej tror
jeg ikke det er noget de specielt tænker på men føler naturligt.
Ved at mine børn nok skal være der for os hvis vi har brug for dem ligesom
min hund nok skal være der hvis jeg har brug for ham.
Blot lige for at dreje os ind på rette spor igen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 13:04

jopa, skrev:

> Ja så er vi jo nok en smule atypiske i vores familie.

Det kan du godt overbevise os om

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 13:06

Winnie Schildknecht wrote:
jopa wrote:

> Ja så er vi jo nok en smule atypiske i vores familie.

Dertil kan jeg kun sige, at jeg er lykkelig for mine 3 børn, 2 døtre
og 1 søn. Jeg takker min skaber (og min eksmand) for at jeg har dem.

Det er enhvers ret ikke at ville have børn, og det er direkte uartigt
at spørge folk hvorfor de ingen har, for der er trods alt en hel del
der ikke kan få børn.

Mine 3 sidder alle (med ægtefæller) i gode stillinger, betaler en
kæmpeskat og er derfor med til at bibeholde det velfærdssamfund vi har
idag. Det ville jo nok se sort ud hvis alle valgte ikke at få børn,
hvem skulle så være med til at betale gildet.

Vores børn og børnebørn er utroligt søde og hjælpsomme når vi har
behov for det, og derudover dejlige at være sammen med når vi ofte
ses. Den yngste datter bor 5 minutters gang fra os, og jeg ved ikke
hvad jeg skulle gøre uden hende. Bevares, hun har nok at gøre med et
job som bogholder på en efterskole + det hjemlige, men alligevel har
hun overskud til at række en hjælpende hånd når det behøves (hvilket
ikke er så ofte), hendes mand og 2 store sønner ligeså. Vi hjælper
hinanden hvor vi kan. Joh børn er en velsignelse, også når man bliver
gammel.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 13:27

"Tove Krieger" skrev

> [...]
> spørge folk hvorfor de ingen har, for der er trods alt en hel del der ikke

Jeg kan nu godt få børn - tror jeg da! Af indlysende årsager kan jeg jo ikke
vide det med sikkerhed
I en periode, var jeg så træt af at skulle forsvare mit fravalg af børn, at
jeg bare sagde, at vi ikke kunne få nogen. Så holdt folk som regel mund!

> [...]
> idag. Det ville jo nok se sort ud hvis alle valgte ikke at få børn, hvem
> skulle så være med til at betale gildet.

Både min kæreste og jeg betaler da også skat. Til gengæld er vi billige i
drift, fordi vi ikke har børn der skal fødes, passes, i skole, til lægen,
skoletandpleje etc. Vi bliver heller ikke belønnet med børnetilskud, barns
1.sygedag, omsorgsdage etc
I nyhederne i går, fortalte man, at hvert barn der fødes i Danmark, giver et
økonomisk underskud på 800.000,- Så selv om de måtte komme til at betale
skat senere i livet, er det altså ikke ligefrem en god forretning for
staten.

> [...]
> og 2 store sønner ligeså. Vi hjælper hinanden hvor vi kan. Joh børn er en
> velsignelse, også når man bliver gammel.

Det er jo skønt. Og jeg tror da også at rigtig mange har det sådan. Selv er
vi glade for vores forældre og vi hjælper hinanden og hygger os sammen.
Mine forældre syntes nogen gange vi bliver snydt, fordi de hjælper mine
brødre - der er hver især er udstyret med 4 skønne unger - mere, end de
hjælper os. Vi føler os nu ikke snydt, men glæder os over at de kan være så
tæt på deres børnebørn.
Til gengæld stornyder mine forældre at være hos os. Her er så dejligt roligt
og man bliver ikke hele tiden forstyrret, som man ofte gør i børnefamilier.
Jeg tror, de føler at vi forkæler dem med masser af opmærksomhed, mens de
ofte føler at de skal yde/give noget når de er hos mine brødre. Men der skal
ikke være tvivl om, at de nyder begge dele.

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 13:42

> [...]
> skole, til lægen, skoletandpleje etc. Vi bliver heller ikke belønnet
> med børnetilskud, barns 1.sygedag, omsorgsdage etc
Børn er jo en investering.
Hvis alle havde samme holdning som dig ville samfundet gå til grunde af
naturlige årsager.
Selvfølgelig koster det at have børn men pengene skulle jo gerne komme ind
igen.

> [...]
> giver et økonomisk underskud på 800.000,- Så selv om de måtte komme
> til at betale skat senere i livet, er det altså ikke ligefrem en god

Det er altid en god forretning at invistere i fremtiden.
Børnene skulle jo gerne yde så vi kan nyde

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 14:04

"jopa" skrev i
> [...]
> naturlige årsager.
> Selvfølgelig koster det at have børn men pengene skulle jo gerne komme ind

Hvilket de jo så ikke helt gør --->

> Det er altid en god forretning at invistere i fremtiden.
> Børnene skulle jo gerne yde så vi kan nyde

Ja, men noget tyder på, at der nydes for meget og ydes for lidt. Børn eller
ej
Og når børnefamilierne så oven i købet beklager sig over, at det er for dyrt
at have børn - blandt andet at få andre til at passe dem, mens de jagter
deres selvrealisering, ja så får jeg svært ved at følge med.
Nogle gange har jeg bare en fornemmelse af, at man vil have det hele. Og
sådan mener jeg ikke det er realistisk at leve, og da slet ikke hvis
ulemperne skal tørres af på staten og skatten.
Det er lidt ligesom, at jeg godt kan forstå folk der kigger skævt til mig og
mine hunde, når man tænker på, hvor meget hundelort der ligger på gaden. At
jeg så selv tager ansvar for mine hunde og ikke lader det være op til
staten/gadefejeren, kan man jo ikke vide ved første øjekast - så handler
indlægget da lidt om hunde igen

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 14:14

Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Ja, men noget tyder på, at der nydes for meget og ydes for lidt. Børn
> eller ej
Netop og du er en af dem der blot nyder uden at yde

Mine børn bidrager til væksten i DK og bemærk at DK nok er et af de rigeste
samfund i verden.
Var vi alle af samme mening som dig ville væksten i DK nok være noooooget
mindre

> [...]
> for dyrt at have børn - blandt andet at få andre til at passe dem,
> mens de jagter deres selvrealisering, ja så får jeg svært ved at

Du har det med at generalisere
Det er dyrt at have børn men samfundsnyttigt.

> Nogle gange har jeg bare en fornemmelse af, at man vil have det hele.
> Og sådan mener jeg ikke det er realistisk at leve, og da slet ikke
> hvis ulemperne skal tørres af på staten og skatten.
Staten ved at det er i dens interesse at der fødes børn så selvfølgelig
hjælper samfundet.

> Det er lidt ligesom, at jeg godt kan forstå folk der kigger skævt til
> mig og mine hunde, når man tænker på, hvor meget hundelort der ligger
> på gaden.

Jeg syntes også det er din pligt at fjerne det, så er du med på din måde.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 14:31

jopa, skrev:

> Staten ved at det er i dens interesse at der fødes børn så
> selvfølgelig hjælper samfundet.

Så burde staten stille nogle kvinder til min rådighed,
så skulle jeg nok yde min samfundspligt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 14:34

pwh skriblede bla:

> Så burde staten stille nogle kvinder til min rådighed,
> så skulle jeg nok yde min samfundspligt

Da jeg var på skole i KBH gik vi til enkebal på Damhuskroen
Det eksisterer vist endnu og ligger et stenkast fra dig Jensen.
Så bare på med habitten.
Husk blot at det ikke dutter at have pusser på
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 15:04

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Da jeg var på skole i KBH gik vi til enkebal på Damhuskroen
> Det eksisterer vist endnu og ligger et stenkast fra dig Jensen.

Tror jeg stadig kører, men der forventes jeg nok at skulle
danse, give drinks og jeg ved ikke hvad.
Jeg ville jo blot have lov til at bidrage med klatten

> Så bare på med habitten.

Ejer jeg ikke.

> Husk blot at det ikke dutter at have pusser på

Hvad er pusser i den sammenhæng :-?

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 14:54

pwh wrote:

> Så burde staten stille nogle kvinder til min rådighed,
> så skulle jeg nok yde min samfundspligt
>
> /Jens

LOL Ja, og betale til dem i 18 år. Det ville du sikkert være
lykkelig for.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 15:05

Tove Krieger, skrev:

> LOL Ja, og betale til dem i 18 år. Det ville du sikkert være
> lykkelig for.

3 minutters lykke kunne det vel give mig

/Jens (som self praler når han skriver 3 minutter)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 14:54

"jopa" skrev

> Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Netop og du er en af dem der blot nyder uden at yde

Jeg yder skam mit. Til gengæld er jeg billig i drift - til forskel fra jer
flerbørnsfamilier

> [...]
> rigeste samfund i verden.
> Var vi alle af samme mening som dig ville væksten i DK nok være noooooget

Måske. Men mit indtryk er nu altså, at de fleste syntes det er dyrt at få
passet deres børn. På samme måde er det mit indtryk, at de fleste forældre
også vil gøre karriere mens de føder og opdrager børn.
Så er det bare jeg mener, at man kunne vælge at skrue ned for karrieren, og
så være mere sammen med sine børn. Det mener jeg faktisk også er i
samfundets interesse.

Ja ja, så siger vi det...

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 15:07

Winnie Schildknecht, skrev:
> "jopa" skrev

> Jeg yder skam mit. Til gengæld er jeg billig i drift - til forskel
> fra jer flerbørnsfamilier

Og specielt de Jydske familier, de betaler vist ikke moms

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 15:20

"pwh" skrev i

> Og specielt de Jydske familier, de betaler vist ikke moms

Damn outlaws

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 13:02

jopa, skrev:

> Nå det blev OT som sædvanlig og det er igen Jensens skyld

Jeg undskylder mange gange, det var som sævanligt Tove der lokkede

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 13:15

pwh wrote:

> Jeg undskylder mange gange, det var som sævanligt Tove der lokkede
>
> /Jens

Hov hov - jeg er altså fredet et lille stykke tid nu - straf-ugen er
overstået

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 13:22

Tove Krieger, skrev:

> Hov hov - jeg er altså fredet et lille stykke tid nu - straf-ugen er
> overstået

Jeg har foræret dig Leyna's uge,
jeg har været hård nok ved hende det sidste stykke tid

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:26

On Thu, 18 Jan 2007 13:21:37 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg har foræret dig Leyna's uge,
>jeg har været hård nok ved hende det sidste stykke tid

Hva' F..... er det for noget? Du ka' sg* da ikke bare forære mine uger
væk, som det passer dig. Det er da noget uorden!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 14:36

Leyna, skrev:

> Hva' F..... er det for noget? Du ka' sg* da ikke bare forære mine uger
> væk, som det passer dig. Det er da noget uorden!

Prøver jeg at værer flink er det også forkert
Schæferelskere som Tove og John kan altid stå for skud

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 14:39

pwh skriblede bla:
> Prøver jeg at værer flink er det også forkert
> Schæferelskere som Tove og John kan altid stå for skud

Det må da være fint for dig at der er andre der kan lide den ene af dine
hunde skønt den kun er halv
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 15:08

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:
>>
> Det må da være fint for dig at der er andre der kan lide den ene af
> dine hunde skønt den kun er halv

Jeg troede at Tyson's bedre halvdel var mig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 17:00

On Thu, 18 Jan 2007 14:36:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Prøver jeg at værer flink er det også forkert
>Schæferelskere som Tove og John kan altid stå for skud

Jojo, men ligefrem at forære min uge væk...!

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 17:02

Leyna, skrev:

> Jojo, men ligefrem at forære min uge væk...!

Jeg kan da udnævne Februar til din mnd hvis det
kan gører dig glad

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:08

On Thu, 18 Jan 2007 17:02:11 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg kan da udnævne Februar til din mnd hvis det
>kan gører dig glad

Næeh nu er jeg fornærmet over at du har foræret min uge væk til
Tove...!

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 14:59

Leyna wrote:

> Hva' F..... er det for noget? Du ka' sg* da ikke bare forære mine
> uger væk, som det passer dig. Det er da noget uorden!

Jens kan snart ikke finde ud af noget mere. Det er mine fredningsuger
han har givet til dig, fordi han har været hård ved dig. Det er da
altid noget at han ligefrem indrømmer det. Det plejer søreme' ikke at
ligne ham

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 15:13

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> han har givet til dig, fordi han har været hård ved dig. Det er da
> altid noget at han ligefrem indrømmer det. Det plejer søreme' ikke at

Jeg har været hård har jeg erkendt,
men ikke erkendet at have været urimeligt hård

Jeg får også altid dårlig samvittighed hvis jeg har skældt hundene ud,
selv om det har været på sin plads bryder jeg mig ikke om at værer sur
og skælde ud, jeg er rigtig elendig til at bærer nag i det hele taget

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:07

On Thu, 18 Jan 2007 11:45:09 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Winnie Schildknecht skriblede bla:
>
>Det har jeg så det må have været mode i lang tid.

Nope. I havde bare ikke råd til fjernsyn dengang!

>Det bliver det når i er ældre og ingen besøg får

Man tager da bare sin hund med sig, så behøver man skam ikke ungernes
besøg en gang om måneden...!

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 14:09

"Leyna" skrev

> Nope. I havde bare ikke råd til fjernsyn dengang!

> Man tager da bare sin hund med sig, så behøver man skam ikke ungernes
> besøg en gang om måneden...!

Hov, pas nu på! Ellers fortæller John dig bare, at en hund ikke er et barn
og aldrig bliver det ;0)

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 14:31

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Hov, pas nu på! Ellers fortæller John dig bare, at en hund ikke er et
> barn og aldrig bliver det ;0)

Fint at i kender min holdning til det
En hund er et DYR og ikke en skid andet.
At man så kan holde af et DYR er jo en selvfølge.
Børn sparker man jo ikke der er forskellen

Jeg aner bla i dine indlæg at dine DYR er substitutter og behandles som
børn, og det er ok, jeg har bare en anden opfattelse der indebærer at børn
kommer før DYR.
Og jeg foretrækker så den rigtige vare

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 15:15

"jopa" skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Fint at i kender min holdning til det

Problemet med dig er, at fordi du har en holdning, tror du også du har ret

> En hund er et DYR og ikke en skid andet.
> At man så kan holde af et DYR er jo en selvfølge.
> Børn sparker man jo ikke der er forskellen

Jeg sparker generelt ikke nogen. Til gengæld bider - eller "napper" - mine
hunde ingen - hverken når jeg tager deres pølser eller dyrlægen stikker dem.
Lidt som med børn - man får det igen man giver.

> Jeg aner bla i dine indlæg at dine DYR er substitutter og behandles som
> børn, og det er ok, jeg har bare en anden opfattelse der indebærer at børn
> kommer før DYR.

Interessant anelse. Er det en du har lyst til at underbygge?
Eller kunne det tænkes at du er så snæversynet, at du ikke kan forstå der er
andre måder at gøre tingene på end din? For eksempel at der findes mennesker
der ikke ønsker børn.
Og hvordan får det dig til at konkluderer, at jeg sætter dyr før børn? Du er
sgu en sjov en

Og er det ikke dig, der blandt andet har fået børn for at sikre, at du ikke
bliver ensom og hjælpeløs når du bliver gammel? Det er da en sutteklud der
er til få øje på Kan man så konkludere, at du sætter dig selv og dine
behov, før dine børns?
Jeg kan da i det mindste passe på mig selv, uden at stå med hånden fremme og
forlange noget til gengæld

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 17:03

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Problemet med dig er, at fordi du har en holdning, tror du også du
> har ret

Øhm jeg har en holdning så længe det passer i mit kram

> Jeg sparker generelt ikke nogen. Til gengæld bider - eller "napper" -
> mine hunde ingen - hverken når jeg tager deres pølser eller dyrlægen
> stikker dem. Lidt som med børn - man får det igen man giver.

Min må og skal gerne bide det har jeg aldrig lagt skjul på

> [...]
> Eller kunne det tænkes at du er så snæversynet, at du ikke kan forstå
> der er andre måder at gøre tingene på end din? For eksempel at der

Jeg har fundet ud af det for lang tid siden men jeg ved samtidig
konsekvenserne hvis alt for mange havde den indstilning.

> Og hvordan får det dig til at konkluderer, at jeg sætter dyr før
> børn? Du er sgu en sjov en

Dine indlæg bærer præg af det.
Du skriver selv en masse om at du ikke belaster samfundet, støjende børn osv

> [...]
> sutteklud der er til få øje på Kan man så konkludere, at du
> sætter dig selv og dine behov, før dine børns?

Det er blot en ganske sund og almindelig form for familiesammenhold som jeg
sætter stor pris på.
Jeg forlanger skam intet men er overbevist om at vores sammenhold fortsætter
også når jeg sidder i gyngestolen med piben

> Jeg kan da i det mindste passe på mig selv, uden at stå med hånden
> fremme og forlange noget til gengæld

Ja lad os nu se, min gamle mor belaster ingen vi hjælper med glæde det
skulle da lige mangle
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 17:18

jopa, skrev:
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Øhm jeg har en holdning så længe det passer i mit kram

*LOL*
Så kender vi dig igen John

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 17:42

"jopa" skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Øhm jeg har en holdning så længe det passer i mit kram

Det er jo også nemt nok, når man syntes man altid har ret Guderne
forbyde hvis du skulle begå en fejl, ligesom andre dødelige...

> Min må og skal gerne bide det har jeg aldrig lagt skjul på

Nej - og jeg har aldrig lagt skjul på at mine hverken skal eller må bide!
Du har den hund som et våben, og den skyder altså også når du - dens
leder? - tager maden fra den, eller når dyrlægen skal give den en sprøjte.
Det ville jeg aldrig accepterer - nogensinde!
Jeg bliver sørme helt fristet til at spørge om dit lederskab er på plads!?
Og betragter din hund dig så som et overlegent menneske, eller som en
underordnet hund?
Desuden mener jeg heller ikke at hunde der må og skal bide (herunder også
den formodede leder) har noget som helst at gøre i nærheden af børn - eller
andre i øvrigt.
Men at du syntes det er helt ok, fortæller mig noget om, at du sætter din
helt egen personlige dagsorden - desværre ikke altid på den fede måde...
Men det er jo en helt 5. diskussion

> [...]
>
> Dine indlæg bærer præg af det.
> Du skriver selv en masse om at du ikke belaster samfundet, støjende børn

Det er da ikke ensbetydende med, at jeg sætter dyr før børn/mennesker - ej
heller at jeg ikke belaster samfundet - for det gør vi da alle. Men jeg
belaster det ikke med 800.000,- i statsunderskud pr. barn! Et argument brugt
tidligere mod et udsagn om alle de skattekroner sådan nogen betaler i deres
fremtidige liv...

Men piller man i teksterne som det passer en bedst, kan man jo finde frem
til hvad som helst

At du så kan få det til at mine dyr er børnesubstitutter... Det er da en
seriøs overfortolkning! At jeg har valgt at få dyr, har intet at gøre med,
at jeg ikke har børn. Det ene hverken udelukker eller afkræver det andet!

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 18:34

Winnie Schildknecht skrev:

> Det er jo også nemt nok, når man syntes man altid har ret Guderne
> forbyde hvis du skulle begå en fejl, ligesom andre dødelige...

Bærer mine indlæg generelt præg af ufejlbarlighed

> Du har den hund som et våben, og den skyder altså også når du - dens
> leder? - tager maden fra den,

Det har den så gjort en gang da den var hvalp, og aldrig siden

>eller når dyrlægen skal give den en sprøjte.

Ja hvis den kan komme til det siger den tak for sidst.
Winnie husk nu på at det ikke er samme race af hunde vi har.
Schæferen er pr definition en anelse skarpere end mange andre racer.

> Det ville jeg aldrig accepterer - nogensinde!

Som sagt det det behøves du heller ikke

> Jeg bliver sørme helt fristet til at spørge om dit lederskab er på plads!?

Tror du seiøst jeg kunne være hundefører gennem mange år uden
Du skal huske at vi er hundeejere på forskellige måder.
Jeg har kun min som kammerat og vagthund.
Den har sin plads aller nederst i hierakiet og sådan har jeg altid haft
hund.
Den elsker mig alligevel og vil gå gennem ild osv.

At andre holder hunde som substitutter for børn er deres sag og det skal
de da have lov til

Det er da egentligt pudsigt så dårligt du skelner mellem debat og så
personangreb.
Har jeg været for hård ved dig ?

> Desuden mener jeg heller ikke at hunde der må og skal bide (herunder også
> den formodede leder) har noget som helst at gøre i nærheden af børn - eller
> andre i øvrigt.

Nu kunne min aldrig finde på at bide børn. Den elsker dem simpelthen.
Det samme med mennesker.
Der hvor den kan finde på at bide er når jeg overlader lederskabet til
den og den skal passe på.

> [...]
> tidligere mod et udsagn om alle de skattekroner sådan nogen betaler i deres

Hvis ovenstående skulle passe ville statens regnskab vist ikke kunne nå
sammen så den tror jeg ikke på

Mvh. John som stadig roder med indstilningerne i Thunderbird

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 20:00

"jopa" skrev

> Bærer mine indlæg generelt præg af ufejlbarlighed

Ikke just

> Det har den så gjort en gang da den var hvalp, og aldrig siden

> Ja hvis den kan komme til det siger den tak for sidst.

Det ville jeg se som et problem hos mine hunde.

> Winnie husk nu på at det ikke er samme race af hunde vi har.
> Schæferen er pr definition en anelse skarpere end mange andre racer.

John, selv har jeg jack russells, der er rigeligt skarpe. De ville konstant
prøve at tage føring, derfor får de aldrig færten af den!

> [...]
> Den elsker mig alligevel og vil gå gennem ild osv.
>
> At andre holder hunde som substitutter for børn er deres sag og det skal

Må de nu også det? Du benytter da enhver chance til at fortælle, at dyr ikke
er børn og ikke skal behandles som børn.

> Det er da egentligt pudsigt så dårligt du skelner mellem debat og så
> personangreb.

Jeg skal da beklage at du føler dig personligt angrebet, det var ikke min
mening. Jeg greb såmænd bare den sten du selv kastede

> Har jeg været for hård ved dig ?

Jeg opponerer sådan set bare mod dine konklusioner om mig, mit hundehold og
min holdning til børn. Så kan man jo godt sige du har været hård, men du
skal ikke forvente - eller frygte - at komme for tæt på... Det her er jo
sådan set bare usenet, og i virkeligheden kunne de fleste af os være fulde
af løgn

> [...]
> og den skal passe på.

> Hvis ovenstående skulle passe ville statens regnskab vist ikke kunne nå

Nu er det altså ikke noget jeg har fundet på, men du kan jo tro som du vil

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 20:37

Winnie Schildknecht wrote:

> Nu er det altså ikke noget jeg har fundet på, men du kan jo tro som
> du vil
>
> - Winnie

Ret skal være ret. Jeg så det også på tv i går og det opgivne beløb er
korrekt, men vil lige tilføje at jeg altså heller ikke tror på det.
Staten har ikke noget underskud på børn, men regeringen forsøger jo
hele tiden at binde os noget på ærmet som ikke helt er i
overensstemmelse med sandheden.

Nu må jeg vist stoppe, ellers bliver vi sikkert futtet til dk.politik

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:58

On Thu, 18 Jan 2007 19:59:42 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"jopa" skrev

>Må de nu også det? Du benytter da enhver chance til at fortælle, at dyr ikke
>er børn og ikke skal behandles som børn.

Jeg tror altså osse at I går lidt skævt af hinanden her.
Nu har jeg jo sagt at mine hunde er mine "børn", og jeg elsker dem da
osse som jeg ville elske et barn... måske endda mere. :D
Men jeg behandler dem ikke som jeg ville behandle et barn, for det er
slet ikke de samme behov der gør sig gældende for mennesker og dyr, og
jeg tror det er her I kører ud af hvert sit spor.

Jeg kommer sådan til at tænke på den dame der var i en nyligt udsendt
tv udsendelse om extremt overvægtige hunde. Hun havde en Rotweiler på
91-92 kg. og hun kunne ved Gud ikke se, at hun gjorde noget forkert
ved at stopfodre det stakkels dyr. Næeh, den var hendes lille barn og
den skulle da ha' alt hvad den ønskede. Havde det været et barn hun
havde haft, så var ungen blevet tvangsfjernet pga. vanrøgt. Ikke i
form af mishandling, men som misforstået kærlighed. Hvis ungen nægter
at æde sund og nærende mad, skal man så gi' ungen is og slik i stedet?
Det syntes jeg var sådan denne dame fik det sat op, og hvem, der eller
er ved sine fulde fem, ville tillade sit barn at leve af slik og is?

> [...]
>sådan set bare usenet, og i virkeligheden kunne de fleste af os være fulde

Undskyld at jeg nævner det, Winnie, men det lyder som om du har måtte
høre rigtigt meget for at have valgt at have hunde frem for børn...
Jeg er selv ofte blevet spurgt om hvorfor jeg ikke havde nogle børn,
og dengang var det nemt at svare på... Jeg havde ikke fundet en egnet
far! Men skal jeg være ærlig, så har børn heller aldrig
interesseret mig voldsomt, og jeg havde ikke noget ønske om at få
nogle... dengang. Da jeg så mødte min nuværende mand, så ville jeg
altså godt ha' haft bare et enkelt barn med ham, men han er
sterilliseret, og en re-operation hjalp ikke.
Men det er meget meget svært at få omverdenen til at forstå at man
ikke ejer det moderinstinkt, som de forventer at man har som kvinde,
og så kan man sørme godt føle sig angrebet.
Nu "nøjes" jeg så med et barnebarn (pap) og han er da ganske nuttet,
men helst i små doser. Jeg ER altså heller ikke ret glad for børn, og
bliver det nok heller aldrig.

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 21:12

Leyna skriblede bla:
> [...]
> tv udsendelse om extremt overvægtige hunde. Hun havde en Rotweiler på
> 91-92 kg. og hun kunne ved Gud ikke se, at hun gjorde noget forkert

Jeg står af når kvinder (har oplevet det herinde) inviterer til
hundefødselsdag.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:46

On Thu, 18 Jan 2007 21:11:49 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:
>
>Jeg står af når kvinder (har oplevet det herinde) inviterer til
>hundefødselsdag.

*LOL*
Det er da ellers en god anledning til at være lidt social, men jeg
forstår dig godt. Jeg holder altså heller ikke fødselsdag for mine
dyr, og de får heller ikke julegaver!
Vaks fik dog en "gave" da han blev 1 år, for da havde han forædt sig
dagen i forvejen og var så dårlig at vi måtte en tur til Dr. Dyr.
Selvfølgelig var det en week-end. Mener det var en gave til ca. 700
kr. Det er sg* mere end jeg normalt får gaver for! *GGG*

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 21:30

"Leyna" skrev

> [...]
> slet ikke de samme behov der gør sig gældende for mennesker og dyr, og
> jeg tror det er her I kører ud af hvert sit spor.

Men når der bliver sagt at hundene behandles som børn og er substitutter for
børn, så syntes jeg ikke der er så meget at gå skævt af
Og ja, jeg forstår godt hvad du mener

> Undskyld at jeg nævner det, Winnie, men det lyder som om du har måtte
> høre rigtigt meget for at have valgt at have hunde frem for børn...

Nej. Det er faktisk første gang jeg har hørt den version

> [...]
> altså godt ha' haft bare et enkelt barn med ham, men han er
> sterilliseret, og en re-operation hjalp ikke.

Det er jeg ked af at høre. Men man tager de beslutninger der er rigtige nu
og her. Fremtiden kan ingen af os spå om.

> Men det er meget meget svært at få omverdenen til at forstå at man
> ikke ejer det moderinstinkt, som de forventer at man har som kvinde,
> og så kan man sørme godt føle sig angrebet.

Jeg tror nu ikke jeg mangler moderinstinktet som sådan. Men jeg har bare
ikke lyst til børn på fuld tid og jeg mangler dem ikke i mit liv. Og jeg har
aldrig drømt om børn - heller ikke inden jeg fik hund

> Nu "nøjes" jeg så med et barnebarn (pap) og han er da ganske nuttet,
> men helst i små doser. Jeg ER altså heller ikke ret glad for børn, og
> bliver det nok heller aldrig.

Det er da ærlig snak

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:51

On Thu, 18 Jan 2007 21:29:40 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna" skrev

>Nej. Det er faktisk første gang jeg har hørt den version

Sorry, så har jeg overfortolket. Det er jeg nu osse ret go' til!

>Det er jeg ked af at høre. Men man tager de beslutninger der er rigtige nu
>og her. Fremtiden kan ingen af os spå om.

Det skal du ikke være. Min mand har 3 børn i forvejen og mente ikke at
han skulle have flere... og det har han så heller ikke fået. Men vi
har da haft det rigtig hyggeligt mens vi forsøgte.

>Det er da ærlig snak

Det er selvfølgelig altid noget andet, når nu det er ens egne!

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 00:54

Leyna skriblede bla:

> Det skal du ikke være. Min mand har 3 børn i forvejen og mente ikke at
> han skulle have flere... og det har han så heller ikke fået. Men vi
> har da haft det rigtig hyggeligt mens vi forsøgte.

Fy Leyna det er ikke en sex gruppe
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:10

jopa, skrev:
> Leyna skriblede bla:

> Fy Leyna det er ikke en sex gruppe

Vi spænder vist efterhånden ret vidt
Så lad os da bare få en lang debat om Leyna's sexliv,
en ny tråd ville måske værer på sin plads

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:31

On Fri, 19 Jan 2007 01:10:17 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Så lad os da bare få en lang debat om Leyna's sexliv,
>en ny tråd ville måske værer på sin plads

Dream on boy! *LOL*

Men jeg har da en morsom historie med et nøgenbillede...
nåeh nej, dette er jo en hundegruppe, så det vil være totalt OT, og så
får jeg bare ballade og der bliver klaget til min udbyder...

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:28

On Fri, 19 Jan 2007 00:53:43 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Fy Leyna det er ikke en sex gruppe

Jeg har heller ikke nævnt sex, men blot at vi havde det hyggeligt.

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:08

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-01-07 10:20

"Leyna" skrev

> Sorry, så har jeg overfortolket. Det er jeg nu osse ret go' til!

Skidt pyt - det undrer mig faktisk at jeg ikke har hørt den før

> Det skal du ikke være. Min mand har 3 børn i forvejen og mente ikke at
> han skulle have flere... og det har han så heller ikke fået. Men vi
> har da haft det rigtig hyggeligt mens vi forsøgte.

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget

Det da klart

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 21:43

Leyna wrote:

> Nu "nøjes" jeg så med et barnebarn (pap) og han er da ganske nuttet,
> men helst i små doser. Jeg ER altså heller ikke ret glad for børn,
> og bliver det nok heller aldrig.

Det er da også fuldstændig ligegyldigt Leyna. Du er, efter hvad jeg
hidtil har erfaret et godt og hæderligt menneske, du elsker din mand
og dine hune og katte, og naboens små vovser. Det burde da være
tilstrækkeligt til at fylde dit liv med glæde.

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 21:53

Tove Krieger skriblede bla:

> [...]
> og dine hune og katte, og naboens små vovser. Det burde da være
> tilstrækkeligt til at fylde dit liv med glæde.

Å som du kan sige det Tove
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 22:22

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> og dine hune og katte, og naboens små vovser. Det burde da være
> tilstrækkeligt til at fylde dit liv med glæde.

Hov hov... Leyna elsker også mig,
det skrev hun selv i en tråd for et stykke tid siden

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:53

On Thu, 18 Jan 2007 22:22:01 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hov hov... Leyna elsker også mig,
>det skrev hun selv i en tråd for et stykke tid siden

Har jeg virkelig skrevet det?

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 00:55

Leyna skriblede bla:

> Har jeg virkelig skrevet det?

Tror jeg ikke.
Har du set det billede af ham med pusser
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:12

jopa, skrev:
> Leyna skriblede bla:

> Tror jeg ikke.

Du er bare jaloux.

> Har du set det billede af ham med pusser

Hvem er hende der pusser ??????

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:31

On Fri, 19 Jan 2007 00:54:59 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Tror jeg ikke.
>Har du set det billede af ham med pusser

Pusser?
Nej det tror jeg ikke...

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 10:21

Leyna, skrev:

> Pusser?
> Nej det tror jeg ikke...

Jeg tror det er et jydsk udtryk for hjemmesko,
dem har jeg på på et af billederne her.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 12:23

pwh skriblede bla:

> Jeg tror det er et jydsk udtryk for hjemmesko,
> dem har jeg på på et af billederne her.
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569

Nemlig Jensen.
Kalder i det ikke for sutsko ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 12:28

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Nemlig Jensen.
> Kalder i det ikke for sutsko ?

Jeg kalder det bare for hjemmesko.
Dem på billedet har jeg dog ikke mere

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 14:27

On Fri, 19 Jan 2007 12:23:24 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Nemlig Jensen.
>Kalder i det ikke for sutsko ?

Gudskelov. Jeg troede det var noget helt andet!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:11

Leyna, skrev:

> Har jeg virkelig skrevet det?

Noget i den retning

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:52

Jeg elsker i hvert flad mine hunde!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:13

Leyna, skrev:

> Jeg elsker i hvert flad mine hunde!

Hans er vist ikke særligt flad

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:33

On Fri, 19 Jan 2007 01:13:15 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hans er vist ikke særligt flad

Altså Jens! Jeg ved godt at i mine indlæg har bogstaverne det med at
bytte plads, men du behøver jo ikke jokke i det, vel?

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 10:22

Leyna, skrev:

> Altså Jens! Jeg ved godt at i mine indlæg har bogstaverne det med at
> bytte plads, men du behøver jo ikke jokke i det, vel?

Næh.. du er jo aldrig ordkløver med mine indlæg

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 11:39

pwh wrote:

> Næh.. du er jo aldrig ordkløver med mine indlæg
>
> /Jens

Haha. Den forstod jeg godt men så lagde du vel også mærke til,
at jeg havde fået skrevet hune i stedet for hunde. Jeg plejer godt nok
at læse mine indlæg igennem inden jeg poster, men den smuttede denne
gang.

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 12:09

On Fri, 19 Jan 2007 11:39:10 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>at jeg havde fået skrevet hune i stedet for hunde. Jeg plejer godt nok
>at læse mine indlæg igennem inden jeg poster, men den smuttede denne

Det gjorde jeg, men at kommentere andres stavefejl eller smuttere er
jo ikke god netikette!
Og jeg følte mig nu ikke ramt af det dér med at være ordkløver!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 11:59

Tove Krieger, skrev:

> Haha. Den forstod jeg godt men så lagde du vel også mærke til,
> at jeg havde fået skrevet hune i stedet for hunde.

Self så jeg det, men jeg er jo altid så høflig overfor dig at
jeg undlod at sige noget

> Jeg plejer godt nok
> at læse mine indlæg igennem inden jeg poster, men den smuttede denne
> gang.

Du er ved at blive et sjuskehoved Tove

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 21:02

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> John, selv har jeg jack russells, der er rigeligt skarpe. De ville
> konstant prøve at tage føring, derfor får de aldrig færten af den!

Winnie håber vi er enige om forskellen på en Russel på 5-6 kg og så en
schæfer på 50 kg.
Jeg ved godt hvem af dem jeg overhovedet ALDRIG ville være bange for

Min prøver såmænd aldrig på at tage noget lederskab fra mig, den kender sin
plads.

> [...]
> tæt på... Det her er jo sådan set bare usenet, og i virkeligheden
> kunne de fleste af os være fulde af løgn

Jo men vi kan jo lige så godt være ærlige og vi har forskellige holdninger
til det at have hund

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 18:36

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 18:38

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 18:45

jopa wrote:

> Mvh. John som stadig roder med indstilningerne i Thunderbird

Der er noget der tyder på at du har været i biografen og se "Deja Vu".

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 19:00

Tove Krieger, skrev:

> Der er noget der tyder på at du har været i biografen og se "Deja Vu".

Må man godt drille dem der stammer

Ikke noget at sige til at John har overhalet dig,
når han poster det samme indlæg 3 gange

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 19:05

pwh skriblede bla:

> Ikke noget at sige til at John har overhalet dig,
> når han poster det samme indlæg 3 gange

Ha nu er jeg lige inde i outlook express.
Thunderbird siger den ikke kan sende når mailadressen ikke er valid og så
sender den dem alligevel.
Nå jeg roder videre
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 19:07

> Må man godt drille dem der stammer
>
> Ikke noget at sige til at John har overhalet dig,
> når han poster det samme indlæg 3 gange

HA.. han er en snydepels, er han!

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:19

On Thu, 18 Jan 2007 18:59:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ikke noget at sige til at John har overhalet dig,
>når han poster det samme indlæg 3 gange

Hvis nu han ikke har noget nyt at sige...?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 19:06

> Der er noget der tyder på at du har været i biografen og se "Deja Vu".

LOL..
Jeg havde på fornemmelsen, at han i bare ophidselse, var begyndt at
stamme..((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 19:15

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
> LOL..
> Jeg havde på fornemmelsen, at han i bare ophidselse, var begyndt at
> stamme..((-;

Jeg er helt rolig og skal nok få styr på den reader
Itv må i finde jer i at få de samme indlæg op i mod 20 gange
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 19:23

jopa wrote:
> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
>>
> Jeg er helt rolig og skal nok få styr på den reader
> Itv må i finde jer i at få de samme indlæg op i mod 20 gange

Ih du alstyrende Det ender med at du slår Rønne & Warming.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 18:58

jopa, skrev:

> Bærer mine indlæg generelt præg af ufejlbarlighed

De bærer præg af at du gentager dem mange gange

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:18

On Thu, 18 Jan 2007 18:37:36 +0100, jopa <paulsenjohn@gmail.com>
wrote:

>Mvh. John som stadig roder med indstilningerne i Thunderbird

Det ses tydeligt!

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 19:02

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Det er jo også nemt nok, når man syntes man altid har ret Guderne
> forbyde hvis du skulle begå en fejl, ligesom andre dødelige...

Jeg har altid påstået at jeg er fejlfri

> [...]
> dens leder? - tager maden fra den, eller når dyrlægen skal give den en
> sprøjte. Det ville jeg aldrig accepterer - nogensinde!

Det skal du såmænd heller ikke.
Det med pølsen var en "test" og den var hvalp.
Jeg prøvede det fordi en herinde havde problemer med sin hund når de ville
røre dens mad.

Garanterer dig at den ikke knurrer mere har prøvet igen med pølsen, og jeg
kan da tage dens kødben fra den.
Det var også et led i træningen her.
Jeg var jo overbevist om at jeg sagtens kunne tage pølsen.
Da den knurrede havde jeg jo noget at arbejde med

> Jeg bliver sørme helt fristet til at spørge om dit lederskab er på
> plads!?

Det skal andre bedømme.
Jeg har jo arbejdet med schæfere i mange år og været hundefører samt haft
hunde til kåring flere gange, så mon ikke mit lederskab er ok.

Nu skal du tænke på at vi er forskellige os der har hund.
Jeg har primært hund for kammeratskabets skyld samt beskyttelse for konen
når jeg har skiftende vagter.
Selv Falck kan ikke levere bedre tyverisikring.

> [...]
> din helt egen personlige dagsorden - desværre ikke altid på den fede
> måde... Men det er jo en helt 5. diskussion

Winnie nu er du ikke flink til at skelne mellem debat og personangreb.
Min elsker børn og mennesker.
Du kender ikke schæfersindet så ville du ikke sige det.
Når jeg overlader lederskabet til den så er det en anden rolle den spiller.
Den rolle påtager den sig når vi ikke er hjemme.

Det er schæferens natur ubetinget at passe på sin familie.
Kan man ikke med det er det klart ikke sådan en hund du skal have.

Det har jeg fattet. Det jeg så bare ikke tror på er at børn kan erstattes
med mindre man selv ikke kan få nogen.
Man er da frit stillet til at fravælge.
I dont care

> [...]
> Men jeg belaster det ikke med 800.000,- i statsunderskud pr. barn! Et
> argument brugt tidligere mod et udsagn om alle de skattekroner sådan

Jeg tror så ikke på ovenstående med det overskud vi har på statsbudgetterne

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:32

On Thu, 18 Jan 2007 14:09:03 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Hov, pas nu på! Ellers fortæller John dig bare, at en hund ikke er et barn
>og aldrig bliver det ;0)

Det må han gerne. Mine dyr er "mine" børn... selvom jeg så har et par
pap-børn, hvor specielt den yngste og jeg har et forrygende forhold
til hinanden. hun er nemlig osse hundetosset!

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 14:41

Leyna skriblede bla:

> Det må han gerne. Mine dyr er "mine" børn... selvom jeg så har et par
> pap-børn, hvor specielt den yngste og jeg har et forrygende forhold
> til hinanden. hun er nemlig osse hundetosset!

Mener du ikke rundtosset ?
Nå men nu har jeg ikke mere tid til at snakke med jer tosser så i kan roligt
bagtale mig resten af dagen

som i plejer

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 17:07

On Thu, 18 Jan 2007 14:40:48 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Mener du ikke rundtosset ?

Overhovedet not!
>Nå men nu har jeg ikke mere tid til at snakke med jer tosser så i kan roligt
>bagtale mig resten af dagen
>

>som i plejer

Det er da kun når vi ikke har noget mere interessant at snakke om!

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 14:39

Leyna, skrev:

> Det må han gerne. Mine dyr er "mine" børn...

Også mine, folk glor lidt når jeg siger "kom så unger" til dem

Det er vel vores børn på et eller andet plan,
men ikke vores menneskebørn.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 14:32

Winnie Schildknecht, skrev:
> "Leyna" skrev

> Hov, pas nu på! Ellers fortæller John dig bare, at en hund ikke er et
> barn og aldrig bliver det ;0)

Jeg synes nu ellers at mine hunde opfører sig temmeligt barnligt til tider

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 15:03

pwh wrote:

> Jeg synes nu ellers at mine hunde opfører sig temmeligt barnligt
> til tider
> /Jens

Det er sågu' da ikke kun hundene der gør det

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 15:16

Tove Krieger, skrev:

> Det er sågu' da ikke kun hundene der gør det

Og så er det ikke negang løgn

/Jens (som jo også bare er en knægt i forhold til de fleste i gruppen)

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 15:35

pwh wrote:

> Og så er det ikke negang løgn
>
> /Jens (som jo også bare er en knægt i forhold til de fleste i
> gruppen)

Helt rigtigt. Du er ikke engang så gammel som min søn, så du skal bare
en gang over knæet når du er fræk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 15:43

Tove Krieger, skrev:

> Helt rigtigt. Du er ikke engang så gammel som min søn, så du skal bare
> en gang over knæet når du er fræk

Det får jeg vist også så rigeligt af her i gruppen

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 17:01

> Helt rigtigt. Du er ikke engang så gammel som min søn, så du skal bare en
> gang over knæet når du er fræk

pas nu på, Tove, John bliver helt ustyrlig nu, han er stor tilhænger af smæk
i den bare behårede med midterskilning (-;

mvh. marie -som mener at jens bare skal have en over nakken, et gok er som
regel nok!

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 17:21

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> pas nu på, Tove, John bliver helt ustyrlig nu, han er stor tilhænger
> af smæk i den bare behårede med midterskilning (-;

Og John er også bare en knægt, en oldgammel knægt

> mvh. marie -som mener at jens bare skal have en over nakken, et gok
> er som regel nok!

Der er nok dem der mener at der ikke sker det store ved
at jeg får et gok i nøden

/Jens (som troede at barfere holdt sammen imod schæferfolk)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 18:07

> Og John er også bare en knægt, en oldgammel knægt

> Der er nok dem der mener at der ikke sker det store ved
> at jeg får et gok i nøden

"dem" har nok ret..((-;

> /Jens (som troede at barfere holdt sammen imod schæferfolk)

mvh. marie -der altid vil holde med alle alle andre end schæferfolk og andre
vantro..(-;

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 18:34

> mvh. marie -der altid vil holde med alle alle andre end schæferfolk
> og andre vantro..(-;

Det fryder mit hjerte

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 18:46

pwh wrote:

> Det fryder mit hjerte
>
> /Jens

Fedterø*

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 17:46

"Torben og Marie-louise Ager skrev

> pas nu på, Tove, John bliver helt ustyrlig nu, han er stor tilhænger af
> smæk i den bare behårede med midterskilning (-;

Uha Marie!? Jeg syntes altså du ved foruroligende meget om Johns bagdel

- Winnie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 18:08

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager skrev

> Uha Marie!? Jeg syntes altså du ved foruroligende meget om Johns bagdel

nok ikke mere end så mange andre der følger med her i gruppen..((-;
John skal ret tit dreje emnerne ind på sin egen krop, gruppe, kend min
krop..du ved *G*^

mvh. marie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 18:15

"Torben og Marie-louise Ager" skrev

> nok ikke mere end så mange andre der følger med her i gruppen..((-;
> John skal ret tit dreje emnerne ind på sin egen krop, gruppe, kend min
> krop..du ved *G*^

Så er jeg da helt glad for, at jeg følger mindre med end så mange andre der
følger med her i gruppen

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 18:14

Winnie Schildknecht skrev:
> "Torben og Marie-louise Ager skrev

> Uha Marie!? Jeg syntes altså du ved foruroligende meget om Johns bagdel

Jamen hun har jo set den

Mvh John som har skrottet Outlook Express og nu sidder og roder med
indstilningerne i Thunderbird

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 18:22

"jopa" skrev

> Jamen hun har jo set den

Tak for info! Det blev det bare ikke mindre foruroligende af

- Winnie, der i hvert fald ikke gad kigge Johns bagdel

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-01-07 19:10

> "jopa" skrev

> Tak for info! Det blev det bare ikke mindre foruroligende af

GGGG...

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 18:38

jopa wrote:

> Jamen hun har jo set den

Det har vi andre da osse' hihi John er en mester i
billedmanipulation.

> indstilningerne i Thunderbird

OT: Jeg tæller på knapperne om jeg skal opgradere IE til den nye
version. Den er vist noget knarvorn har jeg ladet mig fortælle.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 19:02

Tove Krieger, skrev:

> OT: Jeg tæller på knapperne om jeg skal opgradere IE til den nye
> version. Den er vist noget knarvorn har jeg ladet mig fortælle.

Så kommer i da ellers til at passe sammen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 19:11

Tove Krieger skrev:

> OT: Jeg tæller på knapperne om jeg skal opgradere IE til den nye
> version. Den er vist noget knarvorn har jeg ladet mig fortælle.

Jeg kører med IE 7 og den kan udemærket anbefales.
Dog er min primære Browser Firefox som ikke høvler en masse lort i min pc

Mvh John

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 19:26

jopa wrote:

> Jeg kører med IE 7 og den kan udemærket anbefales.
> Dog er min primære Browser Firefox som ikke høvler en masse lort i
> min pc
> Mvh John

OT OT: Jeg vover lige pelsen med et lille bitte spørgsmål mere. Det
vil sige man kan godt have IE7 og Firefox på computeren samtidig. (Lad
os kalde dette en prøve på din nye newsreader).

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 19:39

Tove Krieger skriblede bla:

> OT OT: Jeg vover lige pelsen med et lille bitte spørgsmål mere. Det
> vil sige man kan godt have IE7 og Firefox på computeren samtidig. (Lad
> os kalde dette en prøve på din nye newsreader).

Ja da har kørt med IE og Firefox i lang tid.
Surfer dog primært med FF da den jo ikke henter snask til computeren
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 19:59

jopa, skrev:

> Surfer dog primært med FF da den jo ikke henter snask til computeren

Hvad så med os der kun surfer efter snask

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 20:39

pwh wrote:

> Hvad så med os der kun surfer efter snask
>
> /Jens

I det tilfælde vil OE passe udmærket til dig din lille gris

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 21:36

Tove Krieger wrote:

> I det tilfælde vil OE passe udmærket til dig din lille gris

Jeg mente selvfølgelig IE og ikke OE, jeg må være søvnig.

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 21:29

pwh skrev:

> Hvad så med os der kun surfer efter snask

I må jo så fortsætte med at bruge IE

Mvh John

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 22:32

jopa, skrev:

> I må jo så fortsætte med at bruge IE
>
> Mvh John

Nu er jeg forvirret, Tove siger jeg skal bruge OE,
kan i Schæferfolk da aldrig bliuve enige

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 22:35

pwh skriblede bla:

> Nu er jeg forvirret, Tove siger jeg skal bruge OE,
> kan i Schæferfolk da aldrig bliuve enige

Hun sagde OE nå IE

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 22:43

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Hun sagde OE nå IE

Hun kører rundt i det ligesom dig.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 23:02

pwh wrote:

> Nu er jeg forvirret, Tove siger jeg skal bruge OE,
> kan i Schæferfolk da aldrig bliuve enige
>
> /Jens

Åbn øjnene din gums, jeg *har* rettet fejlen for længe siden, og
undskyld må jeg nok hellere tilføje.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 23:00

Tove Krieger wrote:

> OT OT: Jeg vover lige pelsen med et lille bitte spørgsmål mere. Det
> vil sige man kan godt have IE7 og Firefox på computeren samtidig.
> (Lad os kalde dette en prøve på din nye newsreader).

LOL Ih altså nu bliver jeg en anelse OT igen-igen, men John nu har
jeg hentet Firefox, og den ser virkelig rigtig "najs" ud, så det er nu
min standardbrowser.

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 23:08

Tove Krieger skriblede bla:

> LOL Ih altså nu bliver jeg en anelse OT igen-igen, men John nu har
> jeg hentet Firefox, og den ser virkelig rigtig "najs" ud, så det er nu
> min standardbrowser.

Rigtige nørder og schæferfolk bruger Firefox
Folk der foretrækker at fjerne adware og andet spy bruger IE som Jensen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 23:39

jopa, skrev:
> Tove Krieger skriblede bla:

> Rigtige nørder og schæferfolk bruger Firefox

Ja, og om ½ år spiller det af en eller anden grund ikke sammen med XP.
Jeg orker ikke alt det bøvl, og bruger derfor primært Microsoft produkter.
Jeg har før i tiden brugt rigeligt tid på at fedte med besynderlige indstillinger
i besynderlige programmer, Microsoft programmer er altid grundlæggende ens.

> Folk der foretrækker at fjerne adware og andet spy bruger IE som
> Jensen

Efter jeg har installeret Avast og Spyboot har jeg INTET haft af
den slags, og det er begge gratis programmer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 00:16

pwh skriblede bla:

> Efter jeg har installeret Avast og Spyboot har jeg INTET haft af
> den slags, og det er begge gratis programmer.

Fint nok men du skulle alligevel prøve den.
Efter tilvænning går man aldrig tilbage til IE.
Nå så fik du os OT igen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:24

jopa, skrev:
> pwh skriblede bla:

> Fint nok men du skulle alligevel prøve den.
> Efter tilvænning går man aldrig tilbage til IE.

Lidt mere reklame er nok påkrævet før jeg gider
bruge tid på en ny browser.
hvad er fordelene ved firefox, ud over dem du har
nævnt med spyware og virus, og som jeg intet
problem har haft med det sidste ½ år

/Jens (som har Gates som EDB-guru & Billi.. som Barf-guru)

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 00:39

pwh skriblede bla:

> Lidt mere reklame er nok påkrævet før jeg gider
> bruge tid på en ny browser.

Den behøver nok ikke så meget reklame ud over at den er på fremgang, og er
du tilfreds med at skulle bruge spyware/adware programmer til at fjerne IE
slam fortsætter du blot.
Har du tid så læs denne:
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/art0014.htm

Ellers google på fordele ved firefox

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 00:47

jopa, skrev:
> [...]
>
> Den behøver nok ikke så meget reklame ud over at den er på fremgang,
> og er du tilfreds med at skulle bruge spyware/adware programmer til

Jeg lurer på det imorgen.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 01:00

pwh wrote:

> Jeg lurer på det imorgen.
>
> /Jens

Det skulle du prøve. Du bliver ikke skuffet.

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:34

On Fri, 19 Jan 2007 00:24:14 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>/Jens (som har Gates som EDB-guru & Billi.. som Barf-guru)

Hvilket forklare meget!

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 10:23

Leyna, skrev:

> Hvilket forklare meget!

Hvis ikke alt

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:56

On Thu, 18 Jan 2007 22:59:41 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> LOL Ih altså nu bliver jeg en anelse OT igen-igen, men John nu har
>jeg hentet Firefox, og den ser virkelig rigtig "najs" ud, så det er nu
>min standardbrowser.

Du vil kunne slippe for meget snask på den konto, Tove, men behold IE.
Der er rigtigt mange sider som FF slet ikke kan vise, fordi der sidder
nogle kødhoveder og kalder sig webdesignere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 01:13

Leyna wrote:

> Du vil kunne slippe for meget snask på den konto, Tove, men behold
> IE. Der er rigtigt mange sider som FF slet ikke kan vise, fordi der
> sidder nogle kødhoveder og kalder sig webdesignere.

Er det rigtigt ? Jeg har nu også beholdt den, så nu har jeg 2
browsere. Jeg går altså både med "livrem og seler"

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:16

Leyna, skrev:

> Du vil kunne slippe for meget snask på den konto, Tove, men behold IE.
> Der er rigtigt mange sider som FF slet ikke kan vise, fordi der sidder
> nogle kødhoveder og kalder sig webdesignere.

Ha... vidste det, endnu et program der ikke er fra Microsoft
og som ikke spiller med resten af EDB-verdenen.
Lær det dog, overgiv jer til fjenden og få fred i sjælen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 09:37

On Fri, 19 Jan 2007 01:16:16 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ha... vidste det, endnu et program der ikke er fra Microsoft
>og som ikke spiller med resten af EDB-verdenen.
>Lær det dog, overgiv jer til fjenden og få fred i sjælen

Nu bliver jeg lige ritig OT. MS forsøger at sætte deres egen HTML
standard, og det er sg* ikke af det gode. At skulle kode HTML så det
ser bare nogenlunde ens ud i FF og IE er noget af en kamp, for man er
nødt til at lave finurlige ting for at tingene holder i IE. Der er så
mange ting IE ikke forstår!

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 10:17

pwh skriblede bla:

> Ha... vidste det, endnu et program der ikke er fra Microsoft
> og som ikke spiller med resten af EDB-verdenen.
> Lær det dog, overgiv jer til fjenden og få fred i sjælen

Hmmm det er fordi nogle webdesignere ikke skriver ordenlig kode så siderne
kan ses i diverse Browsere.
Det har intet med microsoft at gøre at webdesignere ikke kan kode
ordentligt.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 10:27

jopa, skrev:
> [...]
> siderne kan ses i diverse Browsere.
> Det har intet med microsoft at gøre at webdesignere ikke kan kode

Der er en forklaring på alt, men det ændrer jo ikke på faktum.

/Jens (som intet aner om webdesign)

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 10:46

pwh skriblede bla:

> Der er en forklaring på alt, men det ændrer jo ikke på faktum.

At IE er en skodbrowser med store sikkerhedshuller der bla gør det muligt
for hackere at komme ind i din pc og snuse rundt efter eks koder til netbank
osv.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 11:00

On Fri, 19 Jan 2007 10:16:55 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

> [...]
>kan ses i diverse Browsere.
>Det har intet med microsoft at gøre at webdesignere ikke kan kode

Det har sg* noget med MS at gøre at de ikke gider at overholde
standarden!

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 11:10

Leyna skriblede bla:

> Det har sg* noget med MS at gøre at de ikke gider at overholde
> standarden!
Ja da hvis MS gad at følge standarterne ville meget bla sikkerhed kunne
forbedres.
Og så var man ikke tvungen til at skulle lave diverse hacks for at siderne
også funker i IE.

Mig bekendt er IE den eneste Browser hvor hackere direkte kan lægge din pc
død.
Er man tryg ved at surfe med IE skal man da fortsætte.

Nå det har vist ikke så meget med hunde at gøre men tæller i statistikken

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 12:08

On Fri, 19 Jan 2007 11:10:23 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Mig bekendt er IE den eneste Browser hvor hackere direkte kan lægge din pc
>død.
Jamen så er vi jo enige!

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 11:56

pwh wrote:

> Ha... vidste det, endnu et program der ikke er fra Microsoft
> og som ikke spiller med resten af EDB-verdenen.
> Lær det dog, overgiv jer til fjenden og få fred i sjælen
>
> /Jens

Det er sågu' da godt at ikke alle er så ensporede at det kun er et
bestemt "brand" der er godt nok. Hvis du læser indlæggene i
internet.software.browser gruppen så vil du se at det er rigtigt hvad
Leyna skriver, der *er* diverse mangler ved FF. Der er så til gengæld
meget mere brok (tilsyneladende) med den nye IE7, masser af indlæg
hvor der bliver klaget over funktionsfejl. Gates er efter min mening
en fin fyr selvom han heller ikke er ufejlbarlig

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 12:41

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> hvor der bliver klaget over funktionsfejl. Gates er efter min mening
> en fin fyr selvom han heller ikke er ufejlbarlig

Det har bare ikke min helt store interesse, derfor joker jeg lidt med det.
Så længe IE opfylder mine behov orker jeg ikke at skifte,
jeg bruger rigeligt tid i forvejen på EDB, man må prioriterer
Og min egen erfaring med diverse add-on programmer der skal
værer interaktive med Windows er at det tit giver mig for meget
bøvl hen af vejen, så er der en MS løsning jeg kan leve med
er det den jeg vælger, på godt og ondt.
Der er for så vidt jo intet nyt i at man ikke skal installerer MS
produkter før de har kørt et stykke tid og er blevet afluset.
Det gælder vel også for IE7, som det gjorde da SP2 til XP kom,
den upgrade måtte jeg da også fjerne igen i sin tid da de besynderligste
ting pludselig ikke virkede, ½ år efter opdaterede jeg så igen uden probs.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 20:05

On Thu, 18 Jan 2007 17:45:33 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Uha Marie!? Jeg syntes altså du ved foruroligende meget om Johns bagdel

Det gør vi da vist allesammen. han snakker jo hele tiden om den...
nåeh ja, og så sine boller, men det var jeg for genert til at nævne!

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 21:27

Leyna skrev:

> Det gør vi da vist allesammen. han snakker jo hele tiden om den...
> nåeh ja, og så sine boller, men det var jeg for genert til at nævne!

Jeg snakker ikke så tit om det.
Det udsprang oprindeligt fra en historie om nossebarberede kamphunde,
hvor nogen herinde mente at hunde ikke havde hår på bollerne.

Jeg mener da at rigtige hunde og mænd har hår på bollerne

Mvh John

Fra : Leyna

Dato : 19-01-07 00:54

On Thu, 18 Jan 2007 21:26:56 +0100, jopa <admin@privat.dk> wrote:

>Jeg mener da at rigtige hunde og mænd har hår på bollerne

Hvad sagde jeg?
Nu kommer de behårede boller på banen igen... tsk tsk tsk

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 01:18

Leyna, skrev:

> Hvad sagde jeg?
> Nu kommer de behårede boller på banen igen... tsk tsk tsk

I virkligheden er John blvet kastreret af den forrige Schæfer han havde,
Usenet er en taknemmelig størrelse

/Jens

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 13:00

BettinaP, skrev:
> (og to hunde der har det meget hårdt)
> http://pictures.mocka.dk/Hunde/Mocka_Thea_sofaslapning/

Det er vist det man kalder råhygge

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 19-01-07 10:48

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:RiJrh.24$W55.11@news.get2net.dk...

> Det er vist det man kalder råhygge
>
> /Jens

hehe. ja bare ikke særligt hensigtsmæssigt at en 30 kg dobermann mener hun
skal være en skødehund
vi er overbevist om, at hun ikke er blevet nuttet som hvalp og nu tager
grufuldt revanche

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 12:02

BettinaP wrote:
> [...]
> mener hun skal være en skødehund
> vi er overbevist om, at hun ikke er blevet nuttet som hvalp og nu

Det er rigtigt dejlige billeder, det er total-afslapning. Hvor er de
søde alle *3*

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-01-07 19:10

Christina Jensen skrev:
> Hej Anelise
>
> jeg er bekendt med disse kørekort, men jeg synes det burde lovpligtigt at
> tage en form for kørekort til hund, inden man anskaffer sig en :)

Debatten om tvunget "kørekort" til hund har været oppe før. Jeg er
imod, alene på grund af oplevelser med trænere der aldrig burde have
været trænere. Jeg kender eksempler på folk der har fået deres
hunde uopretteligt skadet af disse såkaldte trænere ("autoriseret" af
DKK, DcH, Etologisk institut), og også fortalt om det her i gruppen.
For mit vedkommende har jeg højt og helligt lovet mine hunde, og
kommende hunde at de ikke skal på nogen træningsbane nogensinde. Og
det har jeg da tænkt mig at holde :)

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-07 21:44

Kim Christensen wrote:

> [...]
> hunde, og kommende hunde at de ikke skal på nogen træningsbane
> nogensinde. Og det har jeg da tænkt mig at holde :)

Jeg er næsten overbevist om, at det slet ikke har noget med
hundeklubber eller trænere at gøre.

Det Christina sikkert mener er, at man på én eller anden måde skulle
"godkendes" til at holde hund. Der skulle være visse kriterier der
skulle opfyldes, førend man fik lov til at anskaffe sig hund/kat eller
whatever. Det er selvfølgelig utopisk at tro, at dette nogensinde kan
lade sig gøre.

Jeg har også mange gange brugt lige netop denne vending med "kørekort"
når jeg talte med andre, jeg har ment det som en slags talemåde, fordi
jeg da godt er klar over, at det aldrig bliver sådan - men man har da
lov til at ønske.

Fra : Leyna

Dato : 17-01-07 22:51

On Wed, 17 Jan 2007 21:43:46 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>skulle opfyldes, førend man fik lov til at anskaffe sig hund/kat eller
>whatever. Det er selvfølgelig utopisk at tro, at dette nogensinde kan

Godkendes til at holde hund vil jo stadig forudsætte at det er nogle
bestemte mennesker der skal bedømme det, og der vil altid være
mulighed for fejl eller dårlige oplevelser.

Og når man så hævder at man sagtens kan overkomme at have hund, hvad
er det så egentlig man har tænkt?
Lad os antage at man har venner med hund. Hunden er nogle år gammel,
og man har det fint med at gå en tur på en halv times tid hvor hunden
pænt gør det den skal. Render rundt og snuser, men kommer når man
kalder.
Derhjemme ligger den pænt ved ens fødder (eller i sofaen) mens man
hygger sig med en god film. Ligeledes ligger den pænt under bordet
mens menneskene spiser, og den spiser pænt sin egen mad.
Hunden kommer måske med sit legetøj og vil lege lidt i et stykke tid,
men lægger sig pænt (måske endda i egen kurv), når mennesket slutter
legen.

HA! Det kan jeg da osse overkomme!

Men så får man hvalpen hjem. Man går med den i 1 times tid, hvor den
hverken gør det ene eller det andet, men overtisser gulvet lige så
snart man kommer hjem. Og når man står op om morgenen har den skidt i
den ene sutsko og bidt den anden i stykker.
Hvalpen tigger uhæmmet ved bordet, indtil den er blevet så stor at den
selv kan nå op at snuppe maden direkte fra tallerkenen.
Hvalpen sluger sin mad og får svinet hele køkkenet til i sin
grådighed... for bagefter at kaste det hele op på gulvtæppet fordi den
har forslugt sig.

Og når man så endlig tror at nu skal man hygge med en god film, så
ligger hvalpen ikke roligt ved ens fødder (eller i sofaen), men er ved
at æde gulvtæppet, fordi den keder sig. Når filmen så er allermest
spændende sætter hvalpen sig til at skide på gulvet, og man ryger op
ad sofaen for at få den ud inden den får gjort noget gris. Når hvalpen
kommer ud skal den ikke noget mere (tror man), men man er gået glip af
filmens højdepunkt. Hvis man kan følge med i filmen alligevel, så
varer det højst 2 min. så gør hvalpen ansats igen, og man skynder sig
atter engang ud. Anden gang KAN man så være heldig, men kun fordi man
udviste tålmodighed og ventede en halv times tid, og når man så
endelig kommer ind igen, så er filmen slut.

Man regner heller ikke med at hunden skal ud uanset hvor dårligt
vejret er. Det kan være regn, storm eller sne... hunden SKAL ud, og
som regel skal den altid ud mens den værste snestorm eller det værste
regnskyl raser.

Skal man i byen og har taget det pæne tøj på kan man være evigt
forvisset om at hunden kommer og sætter sine plørede poter på ens
pæneste bukser eller fælder så voldsomt at det bliver til pelsbukser.

Sådan var det så slet ikke med vennernes hund, og man har fået et helt
forkert indtryk af hvad det vil sige at ha' hund. Men kan man leve med
at der bliver ødelagt en masse ting i huset, at det ofte ligner en
pløremark, at man sjældent har rent tøj på i mere end et par sekunder
ad gangen og at skal man se en film i tv, så bliver det på video og i
småbidder, så er man nået et stykke ad vejen.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-01-07 23:23

"Leyna" skrev

> [...]
> ad gangen og at skal man se en film i tv, så bliver det på video og i
> småbidder, så er man nået et stykke ad vejen.

Ja, noget i den stil Bliver til stadighed overrasket over det store
arbejde med sådan en lille lort!

Bette Bims på 3½ mdr har indtil videre følgende på samvittigheden: 2
mobilopladere, et netværkskabel på 25 m., et armlæn, et ufattelig dyr
uldtrøje, x-antal knapper og snørebånd, tandmærker i mors fineste
lædertaske, et styks selvudløser til et kamera, en pakke tampax, 2
kuffertmærker, et sengetæppe, hjørnet på min timemanager, et styks
dækkeserviet, plus alt det jeg har fortrængt. Desuden syntes det Bette pus,
at hendes egen lort er den fineste snack en lille hund kan tænke sig!

- Winnie, der nu alligevel er ret glad for den lille vovse

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 08:19

On Wed, 17 Jan 2007 23:22:43 +0100, "Winnie Schildknecht"
> [...]

>kuffertmærker, et sengetæppe, hjørnet på min timemanager, et styks
>dækkeserviet, plus alt det jeg har fortrængt.

hehe.. så er Oy vist alligevel mere "velopdragen". Han har spist 2
højtalerledninger, en dørmåtte og så er han i gang med at ødelægge ne
sofapude. Men det er altså hvad jeg kan huske...

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 10:18

"Leyna" skrev

Winnie Schildknecht wrote:

> hehe.. så er Oy vist alligevel mere "velopdragen". Han har spist 2
> højtalerledninger, en dørmåtte og så er han i gang med at ødelægge ne
> sofapude. Men det er altså hvad jeg kan huske...

Vi vidste jo hvad vi gik ind til
Berta var en lømmel af format da hun var hvalp. Ved siden er hende, er Bette
faktisk en engel

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 13:59

On Thu, 18 Jan 2007 10:17:44 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Vi vidste jo hvad vi gik ind til
>Berta var en lømmel af format da hun var hvalp. Ved siden er hende, er Bette
>faktisk en engel

Jeg tror at man glemmer en del... og det er sikkert meget godt!

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 12:58

On Thu, 18 Jan 2007 08:18:53 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>hehe.. så er Oy vist alligevel mere "velopdragen". Han har spist 2
>højtalerledninger, en dørmåtte og så er han i gang med at ødelægge ne
>sofapude. Men det er altså hvad jeg kan huske...

Opdatering... 2 dørmåtter!
Han (og de to store) har været alene hjemme i dag og det overlevede
måtten altså ikke! *G*

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 13:10

Leyna, skrev:

> Opdatering... 2 dørmåtter!
> Han (og de to store) har været alene hjemme i dag og det overlevede
> måtten altså ikke! *G*

Det er garanteret kattene der har gjort det bare for at sætte stakkels
lille uskyldige Oy i et dårligt lys

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:20

On Thu, 18 Jan 2007 13:10:00 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er garanteret kattene der har gjort det bare for at sætte stakkels
>lille uskyldige Oy i et dårligt lys

Naturligvis må det være sådan. alt andet er da utænkeligt! *G*
Nå, den måtte holdt nu noget længere end det forrige, og de er da
heldigvis ikke ret dyre, så det går nok. Oy har helt sikkert kedet
sig, og han havde da heller ikke været ude på sin sædvanlige luftetur,
så han kunne fået krudtet lidt af. Vi havde lidt travlt med at komme
ud ad døren, så stakkels Oy (og de to andre) måtte nøjes med en tur i
haven.
De kom selvfølgelig ud da vi kom hjem, så nu ligger de alle tra i
sofaen og snorker højlydt.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 13:31

"Leyna" skrev

> Opdatering... 2 dørmåtter!
> Han (og de to store) har været alene hjemme i dag og det overlevede
> måtten altså ikke! *G*

Er du sikker på der ikke gemmer sig lidt terrier i ham?

Vi kan lave en opdatering om måneden og så se hvem af os der lider mest
under at have hundehvalp i huset?

- Winnie, hvis hundehvalp lige nu samler kræfter i lammeskindet. Hvor er hun
dog nuttet når hun sover

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:22

On Thu, 18 Jan 2007 13:31:29 +0100, "Winnie Schildknecht"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"Leyna" skrev

>Er du sikker på der ikke gemmer sig lidt terrier i ham?

Det tror jeg ikke, men det vides ikke med sikkerhed. Han må godt rive
og flå i sit hundetæppe, og det blevet godt nok rusket noget i går.
*G*

>Vi kan lave en opdatering om måneden og så se hvem af os der lider mest
>under at have hundehvalp i huset?

Jeg synes egentlig ikke at <oy er slem til at ødelægge ting. Han har
en del uheld indendørs, men det er vist det største problem jeg har
med ham.

>- Winnie, hvis hundehvalp lige nu samler kræfter i lammeskindet. Hvor er hun
>dog nuttet når hun sover

Jeps, de er aldeles pragtfulde når de sover!

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 00:30

Leyna wrote:

> [...]
> par sekunder ad gangen og at skal man se en film i tv, så bliver
> det på video og i småbidder, så er man nået et stykke ad vejen.

Det var vist den bedste (og mest sande) beskrivelse af hvordan det er
at have hund. Der er omkostninger ikke alene pengemæssigt når man
anskaffer sig sådan et lille kræ. Man elsker dem jo betingelsesløst
selv om de af og til laver ulykker.

Det jeg mente med mit indlæg var, at vi alle bliver kede af det, når
vi ser hvordan mange dyr bliver behandlet. Ingen gåture, ingen
aktivering og ingen leg, og så kan vi godt finde på at sige:" Der
skulle "kørekort" til at holde hund." Jeg har hørt den talemåde mange
gange, og det er jeg sikker på at I andre også har.

Hunde er desværre i alt for mange tilfælde et statussymbol hos ejere,
der ikke har begreb skabt om, hvad de har med at gøre.

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 08:28

On Thu, 18 Jan 2007 00:29:55 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>at have hund. Der er omkostninger ikke alene pengemæssigt når man
>anskaffer sig sådan et lille kræ. Man elsker dem jo betingelsesløst

Ja, de er absolut bedårende... når de sover! *LOL*
Seriøst så SKAL man elske dem, for ellers kan man vist slet ikke bære
over med alle de "ulemper" der følger med.

> [...]
>skulle "kørekort" til at holde hund." Jeg har hørt den talemåde mange
>gange, og det er jeg sikker på at I andre også har.

Jamen, jeg er skam enig med dig. Det er bare det idylliske billede vi
får når vi ønsker os hund. Alt det andet ser vi jo ikke.

>Hunde er desværre i alt for mange tilfælde et statussymbol hos ejere,
>der ikke har begreb skabt om, hvad de har med at gøre.

Og hvis bare folk så ville lære at hunde er levende væsener med alt
hvad dertil hører, så ville billedet måske ændre sig.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 09:56

Tove Krieger, skrev:

> Hunde er desværre i alt for mange tilfælde et statussymbol hos ejere,
> der ikke har begreb skabt om, hvad de har med at gøre.

Jeg og John og Leyna har da åbent sagt at vi kun
har vores hunde som potensforlængere

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-01-07 10:19

pwh wrote:

> Jeg og John og Leyna har da åbent sagt at vi kun
> har vores hunde som potensforlængere
>
> /Jens

For min skyld kan man anskaffe sig hund og kalde grunden til det lige
hvad man vil. Hovedsagen må da være, at man behandler sin hund/hunde
anstændigt og elsker dem som I jo gør, og så kan det da være komplet
ligegyldigt om det er som potensforlænger, vagthund, schweisshund,
jagthund eller bare en "kæle-tæppetisser."

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 13:01

On Thu, 18 Jan 2007 09:56:07 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg og John og Leyna har da åbent sagt at vi kun
>har vores hunde som potensforlængere

Mine er så osse lidt et statussymbol!

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 13:09

Leyna, skrev:

> Mine er så osse lidt et statussymbol!

Nu kan du jo også prale af at have flere racer end John og mig tilsammen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:24

On Thu, 18 Jan 2007 13:08:31 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Nu kan du jo også prale af at have flere racer end John og mig tilsammen

hehe... Joeh, men for at få flere end jer tilsammen, så er jeg nødt
til at få en mere.... Hmmmm, der er altså osse lige nogle søde tæver
tilbage endnu...

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 13:12

Leyna skriblede bla:

> Mine er så osse lidt et statussymbol!

Et staussymbol at have uægte bastarder ?
Kan man i det hele taget holde af dem som hvis de var ægte ?

Ja jeg spørger for jeg har aldrig prøvet andet end at have hunde med
papirene i orden.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:25

On Thu, 18 Jan 2007 13:11:39 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Et staussymbol at have uægte bastarder ?

De er skam ægte bastarder, din nød!!!

>Kan man i det hele taget holde af dem som hvis de var ægte ?

De er skam ægte, din nød!!!

>Ja jeg spørger for jeg har aldrig prøvet andet end at have hunde med
>papirene i orden.

Og det betyder så at du KUN har haft en race ad gangen. Tænk lige på
hvor mange jeg har!

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 14:35

Leyna, skrev:

> Og det betyder så at du KUN har haft en race ad gangen. Tænk lige på
> hvor mange jeg har!

Jeg troede at der var almendelig enighed om at John pt har 2 racer,
Hyæne & Kamel, hvad han har haft før i tiden ved vi så ikke

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 14:38

pwh skriblede bla:

> Jeg troede at der var almendelig enighed om at John pt har 2 racer,
> Hyæne & Kamel, hvad han har haft før i tiden ved vi så ikke

Stort set altid haft hyænekameler med bid i
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : C.H

Dato : 18-01-07 10:38

> [...]
> ad gangen og at skal man se en film i tv, så bliver det på video og i
> småbidder, så er man nået et stykke ad vejen.

Åhhhhh.... Det er så tydeligt at du også lever i det Leyna - sådan kan kun
en hvalpeejer beskrive det - alle andre har allerede fortrængt det....
Man skal altså være ualmindeligt glad for hunde for at gide det ræs!!!
(Og så lige en indskudt sætning her: Cassius har faktisk præsteret ikke at
lave noget indendørs i 1½ døgn, så vi håber, det lakker mod enden, så vi kan
få lov til at se det mest spændende i filmen - tæpperne... ja, de dør
stadig..)

Angående kørekort - jeg tror såmænd sagtens det kan lade sig gøre. Ikke i
praksis, det er klart, eftersom hunden ikke er anskaffet endnu, men man kan
sagtens lave et kursus med en teoretisk gennemgang af hundens udvikling og
behov, det vigtige racevalg, forskellige måder at socialisere og opdrage,
forsikringskrav og mærkningskrav - og så videre. Man kan endog indføre en
lille prøve, der skal bestås.
Jeg er klar over, at der selvfølgelig vil være mennesker, der skaffer sig
hvalp udenom sådan et system, da det vil være svært at inddrage
politi/dyrlæge/forsikringsselskab - men lidt har også ret!

CH - Connie

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:01

On Thu, 18 Jan 2007 10:38:27 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

> [...]
>få lov til at se det mest spændende i filmen - tæpperne... ja, de dør

Et stort tillykke herfra. Oy har stadig ikke helt fået fat i det, men
der er fremskridt.

Fra : Lott

Dato : 18-01-07 11:35

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message
> [...]
> Hvalpen sluger sin mad og får svinet hele køkkenet til i sin
> grådighed... for bagefter at kaste det hele op på gulvtæppet fordi

Godt beskrevet Leyna.

Nu er det meste heldigvis kun et minde, nu hvor Zetta er blevet1½ år,
der er stadig nogle ting tilbage, såsom at prøve at finde sine sutsko,
når man har været borte, de er dog heldigvis hele og tørre.
Selektiv hørelse når der er børn og fremmede hunde i nærheden, vil så
gerne lege med dem.
Mudrede pletter på gulvet, og hundehår i sofaen, tøjet og maden
slipper vi nok ikke fra.
Og et vådt køkkengulv efter at den lille gris af en hund har drukket
vand og dryppet rundt i hele køkkenet, så man er ved at stå på røv og
albuer

Mvh. Lotte
www.lislott.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 14:11

On Thu, 18 Jan 2007 11:34:57 +0100, "Lott" <lotte@post4780.dk> wrote:

> [...]
>Og et vådt køkkengulv efter at den lille gris af en hund har drukket
>vand og dryppet rundt i hele køkkenet, så man er ved at stå på røv og

Og alligevel kan vi slet ikke undvære dem!

Fra : Leyna

Dato : 17-01-07 19:50

On Wed, 17 Jan 2007 14:20:18 +0100, "Christina Jensen" <ung24@mail.dk>
wrote:

>jeg er så ked af det, for min kæreste og jeg har 3 bekendt skaber,
>hvor de alle 3 har anskaffet sig en hund, og de aner ikke hvad de har gjort,
>for de har alle tlsammen selvfølig valgt meget aktive racer, jagt racer

Desværre har folk det med at vælge hunde ud fra hvilke hunde de synes
er smukkest, og ikke ud fra, hvilken hund der ville passe bedst til
familien. Man kan nok ikke lave om på dette, men hvis bare
hvalpesælgerne ville spørge ind til hvad folk skal bruge hundene til
og så måske ad den vej får dem omvendt...

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-01-07 23:04

"Leyna" skrev

> [...]
> hvalpesælgerne ville spørge ind til hvad folk skal bruge hundene til
> og så måske ad den vej får dem omvendt...

Jeg tror nu langt de fleste hunde har det godt.

Men der er da ingen tvivl om, at ikke alle hundekøb er lige velovervejede.
Og som du, mener jeg også at opdrætterne har et særligt ansvar i forhold til
at skille skidt fra kanel. Så længe der er penge i "skidtet", ja så kan det
jo knibe med den høje moral.
De gange jeg selv har solgt hvalpe, har jeg gjort et stort nummer ud af at
"forhøre" mine købere. Jeg har afvist flere købere end jeg har solgt hvalpe.
Det der har undret mig mest, har været når interesserede købere, er blevet
irriteret over at blive udspurgt. Jeg har endda været ude for, at en enkelt
ville betale mere end hunden kostede for at få den - hun mente, at alt var
til salg, bare prisen var rigtig. Det var vi så heller ikke enige om

Heldigvis er de fleste glade for den lille eksamen. Især de, der er blevet
klar over, at en Jack Russell terrier ikke var den rigtige hund for dem.

- Winnie, der ikke tror på hundekørekort. Enten er man rigtigt skruet
sammen, eller også er man ikke!

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 00:15

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> - Winnie, der ikke tror på hundekørekort. Enten er man rigtigt skruet
> sammen, eller også er man ikke!

Der er op i mod 15000 hvert år der så ikke er skruet sammen til at have hund
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 08:32

On Thu, 18 Jan 2007 00:15:23 +0100, "jopa" <spam@jatak.dk> wrote:

>Winnie Schildknecht skriblede bla:

>Der er op i mod 15000 hvert år der så ikke er skruet sammen til at have hund

Desværre ja.

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 10:03

jopa, skrev:
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Der er op i mod 15000 hvert år der så ikke er skruet sammen til at
> have hund

Plus alle dem der ikke bliver aflivet, men "bare" har et dårligt hundeliv.
Feks. dem der bliver spærret inde i bure og skal leve af de katte og
jehovaer de selv kan fange

/Jens

Fra : Christina Jensen

Dato : 18-01-07 08:25

Hejsa gruppe

Jeg er rigtig glad for alle jeres svar, men jeg ville egentlig bare af med
noget frustation, jeg ved godt man ikke kan få kørekort til hund, men nogen
gange ville jeg blot ønske at verden så lidt anderledes ud, og jeg er ikke
interesseret i at starte debat om børn og kørekort, selv om der også der
kunne bruges et kørekort, men ja blot lidt ønsketænkning.

Hilsen Tarzan og Christina.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 10:25

"Christina Jensen" skrev

> [...]
> er ikke interesseret i at starte debat om børn og kørekort, selv om der
> også der kunne bruges et kørekort, men ja blot lidt ønsketænkning.

Det er vist for sent - nu ruller bolden

- Winnie, der syntes det er en god snak!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-07 11:29

> [...]
> interesseret i at starte debat om børn og kørekort, selv om der også der
> kunne bruges et kørekort, men ja blot lidt ønsketænkning.

Hej Christina & Tarzan

Ja, det er jo som regel, sådanne hunde, som senere kaldes " Hunde med
dårligt væsen ".... Når større kenneler, så er uheldige nok, og får solgt
nok af hunde, til netop den type mennesker, så er det da helt sikkert,
kennelen der er noget galt med.... Det kunne da ikke være ejerne.

Jeg syntes Cesar Millan beviste.... At hunde med såkaldt dårligt væsen,
hovedsageligt bestod af, hunde med alt for dovne, og uinteresserede
hundeejere. Og for at det ikke skal være løgn, så gentog Irene success'en
bagefter, hvor hun også beviste, at det var ejeren, der var afsporet, og
ikke hunden.

Ja jeg tror faktisk ikke, at vi nogensinde, har set en udsendelse, hvor
fejlen reelt lå hos hunden. Men her tager jeg da gerne mod rettelser, men
jeg er overbevist om, at det bliver meget få.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 11:57

"Benny Mortensen" skrev
> [...]
> nok af hunde, til netop den type mennesker, så er det da helt sikkert,
> kennelen der er noget galt med.... Det kunne da ikke være ejerne.

Kennelen kan rent faktisk selv vælge hvem de sælger til. Men det er sikkert
svært hvis man skal af med rigtig mange hunde om året!

> [...]
> fejlen reelt lå hos hunden. Men her tager jeg da gerne mod rettelser, men
> jeg er overbevist om, at det bliver meget få.

Nu er jeg ikke så naiv, at tro på alt hvad jeg ser i fjernsynet. I bedste
fald er det nok kun den halve sandhed der vises.
Jeg er overbevist om, at der kun laves fjernsyn vi gider at se. Og hvem
gider se hunde blive aflivet fordi de er ustabile/syge? Og hvem gider se en
ekspert tabe sin sag - og hvilken ekspert vil fremstå sådan på tv?
Desuden tror jeg disse udsendelser er lavet for at få antallet af aflivede
og deponerede vovser ned. Og der hjælper en aflivning hist og her vist ikke
meget. Og så skal man heller ikke glemme, at det er en sand guldgrube for de
medvirkende eksperter.
Men der er ingen tvivl om, at en del hundeejere har meget at lære og at
mange aflivninger og omplaceringer kunne undgås, hvis vi var mere
påpasselige med hvem der får hund, hvilken race vi vælger og hvor vi køber
den henne!

Men at tro på at en række - efter min mening ret poppede - udsendelser
repræsenterer den eviggyldige sandhed, nemlig at det altid er ejerne der er
galt på den og aldrig hunden eller manglende tidlig prægning og sund avl,
den hopper jeg så ikke på.

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-01-07 12:03

> Kennelen kan rent faktisk selv vælge hvem de sælger til. Men det er
sikkert
> svært hvis man skal af med rigtig mange hunde om året!

Selvfølgelig vælger de selv, men selv den bedste sælger, kan ikke se folk
længere end til tænderne.

> [...]
er
> galt på den og aldrig hunden eller manglende tidlig prægning og sund avl,

Hvem snakker om at være naiv, eller blåøjet.... Det gør kun de naive.

Faktisk sagde Irene jo i et klip... At denne hund, kunne godt reddes,
men hun tvivlede på, at dens ejere, ville være i stand til det.

TV udsendelser, bliver præcist så poppede, som folk vælger at se dem.

Se bare på Cesar Millan udsendelserne... Tænk på ramaskriget....
Og trods det, at han på intet tidspunkt, satte bare en fod forkert....
Så poppede var dem der brokkede sig... De så ikke udsendelsen....
De så, hvad de ville se....

Så hvis du syntes de var poppede, så var det måske ikke udsendelsen, der var
noget galt med, men måske hvad den pågældende seer fokuserede på.... Jeg
tror faktisk ikke, der var, bare en udsendelse, hvor jeg kan tillade mig at
sige, at der slet ikke var noget, som jeg kunne bruge.... Jeg er også helt
sikker på, at både Cesar & Irene, har tæmmet værre trolde end dem vi så....
Men hvor stort ville skriget blive, hvis de nu sendte sådanne udsendelser.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-01-07 13:39

"Benny Mortensen" skrev

> "Winnie Schildknecht"
> sikkert
>
> Selvfølgelig vælger de selv, men selv den bedste sælger, kan ikke se folk
> længere end til tænderne.

Det er rigtigt - men der påhviler kennelen et kæmpe ansvar. Jeg har så en
mistanke om - delvist begrundet i personlige erfaringer - at jo flere hunde
der produceres i den enkelte kennel om året, jo hurtigere går udvælgelsen af
købere, og jo mindre tid/prægning bruger der pr. hvalp. Det sætter påvirker
resten af hundens liv.

> en
> ikke
> de

> er

> Hvem snakker om at være naiv, eller blåøjet.... Det gør kun de naive.

Så må jeg jo være naiv

> [...]

> så....
> Men hvor stort ville skriget blive, hvis de nu sendte sådanne udsendelser.

Jeg kan forstå du er stor beundrer af de to, og de gør det da også godt.
Men det er fjernsyn, der er gjort seertækkende, og der opstår min anke. Det
vil altid være seertallene der afgør hvad der vises og ikke vises. Der
sidder et panel og vurderer hvad der giver de højeste seertal, og så laves
udsendelserne derefter. Det faktum tager jeg så med i mine overvejelser når
jeg ser tv.

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-01-07 23:39

> [...]
af
> købere, og jo mindre tid/prægning bruger der pr. hvalp. Det sætter

Tja, jeg bruger normalt kun tiden på hvalpene. Som sagt, jeg kan ikke se
folk længere end til tænderne. Hvordan folk behandler hvalpen bagefter, det
kan jeg ikke se. Specielt da dem, som flytter langt væk, dem ser jeg
formodentligt aldrig mere.... Men jeg bliver da glad, hver gang der ankommer
en email, med et par billeder.

Jeg ved heller ikke, om det er mere snak, eller om der er realiteter bag,
for jeg har endnu aldrig, hørt om en køber der er blevet afvist. Jeg ville
heller ikke selv vide, hvilke kriterier jeg skulle lægge til grund for det.
For skal jeg være ærlig, så så jeg til en udstilling, en International
Champion.... Og skal jeg være ærlig, tror jeg, at den gerne ville bytte
plads, med den spritters hund, jeg mødte i Kildeparken i Aalborg. Den ene,
solede sig i sin hunds kvaliteter, medens hunden blev efterladt i sit
bur.... Spritteren, kom i snak med folk, som ellers ville skynde sig væk fra
ham.... For igen, helt ærligt.... Hunden var et noget kønnere syn end han
var, men bortset fra det, en ellers hyggelig mand at snakke med, og her var
man bestemt ikke i tvivl om, at følelserne for hunden, var af den gode gamle
ægte type.

> [...]
> udsendelserne derefter. Det faktum tager jeg så med i mine overvejelser

Det ved jeg ikke, om jeg er beundrer.... Den der med seertække... Er den
ikke lidt malplaceret, efter som der blev råbt og skreget om at få taget
Cesar Millan af programmet ).....

Tja, det var slet skjult, at Irene's programmer, var bygget som en pendant
til Cesar Millan, men nok bygget lidt bedre til det danske temperament.
Danskere kan ikke lige sluge, den selvsikre, og lidt selvglade amerikanske
måde.

Jeg tror nu ikke, at jeg specielt beundrer dem, men eftersom TV programmet
ikke, sådan lige umiddelbart, byder på et lige så voldsomt udvalg, som us
soap programmer, så må man jo se dem der er.... Men jeg ville meget gerne,
se flere med Cesar Millan, det vil jeg da ikke lægge skjul på.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 23-01-07 11:32

"Benny Mortensen" skrev

> Jeg ved heller ikke, om det er mere snak, eller om der er realiteter bag,
> for jeg har endnu aldrig, hørt om en køber der er blevet afvist.

Det har du så nu... Jeg har afvist købere flere gange

> Jeg ville
> heller ikke selv vide, hvilke kriterier jeg skulle lægge til grund for
> det.

Jeg har afvist købere på følgende grundlag:
- "Jeg vil overraske min kone med en hundehvalp, da vores gamle hund døde i
går og hun er så ked af det."
- "Børnene vil så gerne have en hund, og de siger de godt vil gå med den."
- "Min datter flytter hjemmefra til sommer, og vi vil gerne nå at have
hunden lidt sammen. Og du er den eneste der har hvalpe lige nu."
- "Jeg er bange for at være alene hjemme."
- Manglende viden om racen og manglende lyst og interesse for racens særpræg
og historie.
- Vi snakker meget opdragelse og den tid en hund kræver. Får jeg ikke de
svar jeg gerne vil høre, sælger jeg ikke.

Jeg har også prøvet nogle gange, at folk er nået frem til, at det alligevel
ikke var en russell de skulle have, og det har jeg det fint med.
Desuden mødes vi flere gange - eller taler i telefon og mailer lystigt.
Køber skriver også under på at jeg må besøge hunden når jeg vil. Til gengæld
står jeg til rådighed med råd, hjælp og vejledning i resten af hundens liv.
Ligeledes er folk der endnu bare er i overvejelserne, velkomne til at kigge
forbi og hilse på hundene og os.

Og selvfølgelig kan de da have fyldt mig med løgn. Men de skal være mere end
almindeligt dygtige for at snyde mig
Vi føler i hvert fald, at vi gør vores bedste.

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-07 14:38

> "Benny Mortensen" skrev
>

> Jeg har afvist købere på følgende grundlag:
> - "Jeg vil overraske min kone med en hundehvalp, da vores gamle hund døde
> går og hun er så ked af det."

Tja, der er vild uenighed om, hvornår man skal anskaffe sin nye hund. Så jeg
ser ingen problemer i denne grund. De ved da, hvad det vil sige, at have
hund.

> - "Børnene vil så gerne have en hund, og de siger de godt vil gå med den."

Tja, man siger også, at man skal stole på sine børn. Eller Hvad ??.

> - "Min datter flytter hjemmefra til sommer, og vi vil gerne nå at have
> hunden lidt sammen. Og du er den eneste der har hvalpe lige nu."

Tja, det kan jeg da fint finde mange gode ting i... Så har man da en, som
kan træde til, når hunden skal passes, som hunden har kendt, stort set, hele
livet... Så det må da være en rigtigt god begrundelse. Det sidste, kunne jo
være den besked, de har fået på hvalpe anvisningen.

> - "Jeg er bange for at være alene hjemme."

Finder jeg heller ikke er en grund man kan kassere en køber på.

> - Manglende viden om racen og manglende lyst og interesse for racens
særpræg
> og historie.

Langt de fleste, der har en Schæfer, har intet indblik i hundens historie
som race, og lider også af en udpræget mangel på interesse for racens
særpræg.... Og alligevel, vælger de racen, netop på grund af samme. Det var
på grund af racens særprægetheder, at de valgte en Schæfer.... De ved det
bare ikke selv.... Eller også ville de bare have en hund.

> - Vi snakker meget opdragelse og den tid en hund kræver. Får jeg ikke de
> svar jeg gerne vil høre, sælger jeg ikke.

Det er selvfølgeligt noget, som du bestemmer. Men i mine ører, lyder det
som det rene vrøvl. Jeg vil her tillade mig, at vende tilbage... Til den
tidligere omtalte Internationale Champion..... Man køber den bedste hund,
penge kan købe, og soler sig så i sin hunds kvaliteter.... Men helt
ærligt.... Var jeg hunden, tror jeg hellere, jeg ville være spritterens
hund.... For den havde altid, sin ejers absolutte og ubetingede kærlighed...
Der kunne være dage, hvor jeg ikke fik aftensmad.... Men jeg var altid
elsket, og det uanset, hvor grim jeg var, og om jeg var en krydsning mellem
en tjørnehæk og en gårdmandsdatter.

Jeg ville helt sikkert, ikke snakke meget opdragelse med dig, og hvad tid en
hund kræver, og jeg er nogenlunde sikker på, at du vil næppe få de svar, som
du ville have.... Det er muligt, at jeg ville kigge forbi, for at se,
hvordan resten ville kigge på sådan et lille kræ... Hvis jeg skulle få lyst
til at få mig en JR, hvad nok er tvivlsomt.

> [...]
liv.
> Ligeledes er folk der endnu bare er i overvejelserne, velkomne til at

Tja, du har da snakket mig fra JR... Selvom en sådan, sikkert kunne trives
fint her i flokken. Som lige nu, består af 80 Høns... 9 Får, en Vædder, 9
Lam, 2 Katte, 3 Hunde, og selvfølgelig papegøjen... 1 Grå Jaco, som bortset
fra Skrubtudsen og jeg selv, er den ældste, med sine Ca 35 år.

> Og selvfølgelig kan de da have fyldt mig med løgn. Men de skal være mere
end
> almindeligt dygtige for at snyde mig
> Vi føler i hvert fald, at vi gør vores bedste.

Jamen det kommer jo an på, hvad du lægger i ordet snyde.... Som før antaget,
du ville næppe få de svar, som du ville have af mig... Du kunne så vælge,
ikke at sælge mig en hund.... Men har jeg snydt dig ?.... Eller, ja chancen
for, at du skulle snyde mig, er nok lille.... Eller, snød du din hund, ved
at nægte at sælge til mig... Og hvorfor gjorde du det... ? Fordi jeg ikke
levede op til dit ideal af en hunde ejer. Du vil have lov til, at afgøre,
at din måde at holde hund på, er den eneste rigtige.

I stedet for, var det måske en ide, at stille krav om, at du kunne forlange,
at handelen, skulle annulleres, hvis du ikke syntes, at hunden trives i sine
nye omgivelser... Men det kræver jo, at du benytter dig af din påtagede ret,
til at besøge hunden.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 26-01-07 17:20

"Benny Mortensen" skrev

> [...]

> Der kunne være dage, hvor jeg ikke fik aftensmad.... Men jeg var altid
> elsket, og det uanset, hvor grim jeg var, og om jeg var en krydsning

Eksemplerne gav jeg, da du aldrig havde hørt om købere der var blevet
afvist. Og egentlig ikke for at du skulle give mig ret eller ej

> [...]
> lyst
> til at få mig en JR, hvad nok er tvivlsomt.

Benny - vi to bliver næppe enige om ret meget. Og det er fint nok for mig.
Jeg hverken orker, eller har brug for at uddybe eller diskutere nærmere.

> [...]
> sine
> nye omgivelser... Men det kræver jo, at du benytter dig af din påtagede

Og hvad er forskellen så om jeg må spørge? Jeg kan da bedre leve med at
sortere, en mulig god køber fra, i stedet for at satse forkert fra starten
af.

Men som skrevet før Benny. Vi to har ikke haft held af at være enige ret
mange gange Det er selvfølgelig spændende at udveksle meninger og
holdninger, men jeg tror ikke vi når længere i denne smøre, med dertil
hørende flueknepperi

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 16:10

> "Benny Mortensen" skrev

> Eksemplerne gav jeg, da du aldrig havde hørt om købere der var blevet
> afvist. Og egentlig ikke for at du skulle give mig ret eller ej

Det er der vist heller ingen fare for at jeg gør.

> Benny - vi to bliver næppe enige om ret meget. Og det er fint nok for mig.
> Jeg hverken orker, eller har brug for at uddybe eller diskutere nærmere.

Hvordan kan det være, at det ikke forbavser mig

> Og hvad er forskellen så om jeg må spørge? Jeg kan da bedre leve med at
> sortere, en mulig god køber fra, i stedet for at satse forkert fra starten
> af.

Ja det forbavser mig jo så heller ikke, at du ikke kan se den.
Forskellen er, at du i det ene tilfælde, dømmer en køber på din opfattelse
af hans evner til at have hund.
Den anden, dømmer du på hans evner, til at have hund.
Der er en vis forskel, om man bliver dømt på mistanke, eller på sin faktiske
gøren.

> [...]
> mange gange Det er selvfølgelig spændende at udveksle meninger og
> holdninger, men jeg tror ikke vi når længere i denne smøre, med dertil

Tja, men så længe du står for flueknepperiet, så for min skyld, ingen alarm.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-01-07 16:48

"Benny Mortensen" skrev

> "Winnie Schildknecht" skrev

> Tja, men så længe du står for flueknepperiet, så for min skyld, ingen
> alarm.

Du burde føle dig voldsomt alarmeret...

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-01-07 17:02

> "Benny Mortensen" skrev

> Du burde føle dig voldsomt alarmeret...

Nej hvorfor dog det.... Som jeg skrev, du har snakket mig fra JR... Så vi
mødes jo næppe

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 28-01-07 19:27

"Benny Mortensen"skrev

> "Winnie Schildknecht" skrev

> ret

> Nej hvorfor dog det.... Som jeg skrev, du har snakket mig fra JR... Så vi
> mødes jo næppe

Så, så... Jeg truer dig altså ikke - det var blot en henvisning til dit eget
fluekne....

- Winnie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 10:13

"jopa" skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Der er op i mod 15000 hvert år der så ikke er skruet sammen til at have
> hund

Det er desværre sandt ja

Prøv så at tænke på hvor mange der opfører sig tåbeligt i trafikken - og det
på trods af at de har taget kørekort, der endda kan fratages dem i særlige
tilfælde. Det ændrer jo ikke stort på adfærden.

Jeg siger ikke det er i orden! Men bare at der til alle tider vil findes
idioter - der både kører bil, får børn, kæledyr, våbentilladelse, magtfulde
stillinger osv osv osv...
Så må vi andre - knapt så store idioter - være vores ansvar bevidst og
hjælpe hvor vi kan... I stedet for at se passivt til og sladre i krogene

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 11:09

> [...]
> og det på trods af at de har taget kørekort, der endda kan fratages
> dem i særlige tilfælde. Det ændrer jo ikke stort på adfærden.

I min verden er hundekørekort ikke en eksamen men blot et bevis på at man
har betalt de ca 500,- til 1000,- kr det koster om året at have licens til
at have hund.
Indtægterne kunne dække administration og dyrenes beskyttelse.

Dem der har mere end en ? tja det ved jeg ikke lige.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 10:00

> - Winnie, der ikke tror på hundekørekort. Enten er man rigtigt skruet
> sammen, eller også er man ikke!

Enig.
Tror ikke at folk der bare ikke egner sig til at opdrage hunde
kan lærer det, man skal have et eller andet udefinerligt i sig

/Jens (som er godt opdraget af sine hunde)

Fra : Eva

Dato : 18-01-07 10:07

> Enig.
> Tror ikke at folk der bare ikke egner sig til at opdrage hunde
> kan lærer det, man skal have et eller andet udefinerligt i sig
>
> /Jens (som er godt opdraget af sine hunde)

Jeg kan heldigvis godt indse, at jeg ikke egner mig til at have hund.
Jeg ville gå op i en spids, hvis det halve hjem var gnavet i stykker - og
det dur jo ikke, kan jeg se, når jeg læser, hvad andres hvalpe har ødelagt.
Jeg gider heller ikke gå tur i al slags vejr og på alle tider af døgnet.
Så jeg lader dem, der har tålmodighed og overskud om at have hunde - og
glæder mig over mine 2 katte *SS*

mvh Eva (der godt kan lide hunde)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-01-07 10:28

"Eva"
> [...]
> Jeg gider heller ikke gå tur i al slags vejr og på alle tider af døgnet.
> Så jeg lader dem, der har tålmodighed og overskud om at have hunde - og

Jeg kan egentlig også bedst lide katte - men da jeg ikke måtte få en
kattekilling, måtte jeg nøjes med endnu en altødelæggende møgkøter ;0)

- Winnie, der har to katte som aldrig ødelægger noget eller gør af naboen

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 10:32

Eva, skrev:
> [...]
> tider af døgnet. Så jeg lader dem, der har tålmodighed og overskud om
> at have hunde - og glæder mig over mine 2 katte *SS*

Selverkendelse er en god ting
Men man kan nu også lærer at blive tålmodig af at have hund,
jeg havde da selv en ret kort lunte inden jeg fik den første.
Og det dur bare ikke i hundeopdragelse, så at jeg er blevet et mere
tålmodigt menneske kan jeg da bla. takke min Tyson for

Som min gamle chef altid så klogt sagde, "man bliver dygtigere
af at undervise andre". Og da det jo i princippet jo er en undervisning
man foretager sig når man opdrager hund, så virker det også den anden vej

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-01-07 13:06

On Thu, 18 Jan 2007 10:07:03 +0100, "Eva" <safeni@gfnet.dk> wrote:

>Jeg gider heller ikke gå tur i al slags vejr og på alle tider af døgnet.
>Så jeg lader dem, der har tålmodighed og overskud om at have hunde - og
>glæder mig over mine 2 katte *SS*

Det er osse ren snak. Min mand er meget glad for vores hunde, men vi
er fuldstændig enige om at hundene er MINE... altså hvad pligter og
ansvar angår. Han gider heller ikke at gå tur med dem i al slags vejr,
og han vil heller ikke ha' ansvar for deres efterladenskaber.
Han gider godt at træne lidt med dem, lære dem nye ting og at lege med
dem, men havde han været alene så havde han aldrig anskaffet sig hund.
Det ville ha' været synd for hunden.

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-01-07 22:19

Tove Krieger skrev:
> Der skulle være visse kriterier der
> skulle opfyldes, førend man fik lov til at anskaffe sig hund/kat eller
> whatever. Det er selvfølgelig utopisk at tro, at dette nogensinde kan
> lade sig gøre.

Det ville jo unægtelig se mærkelig ud hvis man skulle godkendes til
at have hund, kat eller andre dyr, mens alle der fysisk er i stand til
at blive forældre, kan blive det uden godkendelse. En sådan
godkendelse til at blive forældre ville være en politisk meget varm
kartoffel!

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-01-07 22:28

Kim Christensen wrote:

> [...]
> til at blive forældre, kan blive det uden godkendelse. En sådan
> godkendelse til at blive forældre ville være en politisk meget varm

Selvfølgelig ville det da blive det, men som jeg skrev så er det en
talemåde som mange bruger, og som jeg også skrev - utopisk. Derfor
skader det jo ikke nogen at ønske det. Prøv lige at tænke over det
næste gang du fremsætter et "uladsiggørligt" ønske. Vi gør det faktisk
allesammen ofte, men tænker ikke over det.

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-01-07 22:34

Søren LH skrev:

> Hvordan kan man tage et "kørekort til hund" uden at have en hund?

Med at øve sig på en "skolehund"?

Faktisk har jeg oplevet hundetræning hvor man reelt ikke behøvede at
have en hund med. Det var Etologisk Institut der stod for
undervisningen (der faktisk blev kaldt hundetræning). De meget få
øvelser som hundene blev brugt til, kunne også have været lavet med
en tøjhund. Jeg tror ikke engang træneren ville have opdaget det,
hvis nogen havde gjort det. Han var verdensmester i
envejskommunikation, kun overgået af min tidligere tysklærer.
Ham må jeg hellere lige fortælle om - tysklæreren, han var nærmest
blind, og absolut hjemfalden til førtidspension. Men misforstået
kollegial solidaritet gjorde at han stadig underviste. En gang gik han
ind i et forkert klasselokale. Vi ventede, og da der var gået et
kvarter af timen gik nogen stykker ud for at se hvad der var nyt. Vi
fandt ham stående i et tomt klasselokale hvor han stod ved tavlen og
underviste.

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-07 11:30

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Søren LH skrev:

> [...]

kvarter af timen gik nogen stykker ud for at se hvad der var nyt. Vi
fandt ham stående i et tomt klasselokale hvor han stod ved tavlen og

Jeg mener, at Postvæsenet engang brugte sådanne kurser til deres postbude.
Men de er vist blevet sparet væk.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-01-07 23:21

> HA.. han er en snydepels, er han!

Vi har jo da set at han har pels, så det måtte vel komme sådan.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-01-07 23:23

> HA.. han er en snydepels, er han!

Vi har jo da set at han har pels, så det måtte vel komme sådan.
Nu åd google måske mit første indlæg, så jeg prøver igen - og
bruger ventetiden til at se efter begyndende pelsvækst

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 18-01-07 23:26

Kim Christensen skriblede bla:

> Vi har jo da set at han har pels, så det måtte vel komme sådan.
> Nu åd google måske mit første indlæg, så jeg prøver igen - og
> bruger ventetiden til at se efter begyndende pelsvækst

*LOL* hvor dum kan man være.
At poste det samme 2 gange.

Kan du ikke fortælle Jens hvad "pusser" er

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-01-07 23:53

jopa, skrev:

> *LOL* hvor dum kan man være.
> At poste det samme 2 gange.

Ja man tager sig til hovedet,
hvis alle blot brugte OE var der ingen probs

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-01-07 09:25

jopa skrev:

> *LOL* hvor dum kan man være.
> At poste det samme 2 gange.

Åh, jamen jeg gør bare hvad jeg kan for at bevare gruppens 4.plads i
top 10.

> Kan du ikke fortælle Jens hvad "pusser" er

Hvor kan man få selvopvarmende, kropsdækkende pusser der tilmed kan
slikke mellem tæerne?

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 11:42

Kim Christensen wrote:

> [...]
> top 10.

> Hvor kan man få selvopvarmende, kropsdækkende pusser der tilmed kan

Jeg undrer på, om det er det "synnejyske" ord for sutsko eller
hjemmesko. Jeg har det stærkt på fornemmelsen.

Fra : pwh

Dato : 19-01-07 12:01

Tove Krieger, skrev:

> Jeg undrer på, om det er det "synnejyske" ord for sutsko eller
> hjemmesko. Jeg har det stærkt på fornemmelsen.

Det ville værer rart hvis folk skrev på dansk i en dansk usenetgruppe

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-07 12:17

pwh wrote:

> Det ville værer rart hvis folk skrev på dansk i en dansk
> usenetgruppe
> /Jens

Ja min ven, husk det

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-01-07 13:13

Tove Krieger skrev:

> Jeg undrer på, om det er det "synnejyske" ord for sutsko eller
> hjemmesko. Jeg har det stærkt på fornemmelsen.

Nu er "pusser" et tvetydigt ord. Det kan være sutsko, men det kan
også være kælenavnet for et menneskeligt væsen af hunkøn.
Menneskeligt, fordi det brugt i den sammenhæng af John umuligt kan
betyde en hund.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 19-01-07 13:21

> [...]
> også være kælenavnet for et menneskeligt væsen af hunkøn.
> Menneskeligt, fordi det brugt i den sammenhæng af John umuligt kan

Min hund udgør de dejligste varme pusser, når den ikke sidder i baglommen og
varmer min behårede numse
--
Mvh. John
www.jp-web.dk