Træningsline
Fra : C.H

Dato : 16-01-07 16:10

Vi ønsker os en ordentlig line til træning. En uden ringe og håndtag og
gerne i blødt rundlæder eller lignende skønt og holdbart materiale... 1.5-2

Jeg har luret rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget, der er rigtig
godt - nogle af jer må vide, hvor man skaffer sådan en henne?

Connie - Formerly known as CH

Fra : Bodil

Dato : 16-01-07 16:22

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har luret rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget, der er rigtig
> godt - nogle af jer må vide, hvor man skaffer sådan en henne?

Jeps se:
http://www.egonsliner.dk/catalog/index.php?cPath=21&osCsid=ea35e6a15c7896b68892b292d739d703

Fra : C.H

Dato : 16-01-07 16:31

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps se:
> http://www.egonsliner.dk/catalog/index.php?cPath=21&osCsid=ea35e6a15c7896b68892b292d739d703

Det var da et herligt link, du der sendte - jeg takker og bukker

Connie...

Fra : qfha

Dato : 16-01-07 18:15

Hvad vil du træne med den?

qfha

Fra : Winther

Dato : 16-01-07 20:07

> [...]
>
> Jeg har luret rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget, der er rigtig
> godt - nogle af jer må vide, hvor man skaffer sådan en henne?

Den billigste løsning er et stykke reb, der er lidt tykkere end en sporline,
og så selv sætte en karabinhage i. Det koster ikke meget, og er nem at lave
i den ønskede længde. Det må selvfølgelig ikke være for syntetisk og
vævningen eller hvad det nu kaldes må ikke være snoet. Kan købes i
tømmerhandler, måske Vojens tovværk hvis det er den retning du bor i.

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 21:16

Winther skriblede bla:
> Kan købes i tømmerhandler, måske Vojens tovværk hvis det er
> den retning du bor i.

Nu bor jeg i Vojens. og mener den er lukket
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 16-01-07 20:28

> [...]
>
> Jeg har luret rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget, der er rigtig
> godt - nogle af jer må vide, hvor man skaffer sådan en henne?

Hej,

Jeg bruger aldrig andet end et stykke skødesnor med en karabinhage i enden
og en knude i den anden ende. Så kan man få den i den tykkelse, længde og
farve man ønsker, tykkelse kan man jo vælge efter hundens størrelse og
....øhmmm... lydighed . f. ex. 5 - 6 mm tykkelse til en lille hund, 8 - 10
til en større, og op til 13 til en stor og vild krabat. Jo tykkere, jo bedre
holder man fast. Man kan have et sortiment til forskellige formål. Og
skødesnor er beregnet til at holde fast i.

Kan købes i sejlsportsforretninger og lign. og også over nettet hos f.ex.
www.kenjan.dk

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 16-01-07 22:42

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse news:45ad282e$0$908>

> Jeg bruger aldrig andet end et stykke skødesnor med en karabinhage i enden

Skødesnor, ja der var navnet

Fra : C.H

Dato : 16-01-07 22:31

> [...]
>
> Jeg har luret rundt omkring og kan ikke rigtig finde noget, der er rigtig
> godt - nogle af jer må vide, hvor man skaffer sådan en henne?

I dag endte vi ud med at køre til en forretning for hestefolket og købte et
træktov på omtrent 1.5 m... Vi skulle til træning og den gamle hvalpeline
kunne ikke mere, så vi måtte lave en hurtig investering... Tovet kostede 78
kr... Tror nok, vi alligevel investerer i en af de lækre læderliner fra
Egons liner - de ser lækre ud og er ikke meget dyre.

Træktovet fungerede i øvrigt upåklageligt - i dag blev der trænet lineføring
og andre lydighedsting og til det var det ganske glimrende...

Jeg takker for hjælpen....

Connie