vedligeholdese af opdragelse ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-01-07 09:52

jeg må sande efter den lille hund har været ved min mor er hun blevet
meget afrettet - det her helved med hun løber op og gør af folk på
gaden er næsten holdt op og hun reagere prompte på når jeg siger noget
til hende og i stedet for at skulle op og have varmen så løber hun sig
varm ....... der har lige været et par små unoder - f.eks så har hun
en ide om at hoppe hend og nappe fremmed i fod hassen ikke så det gør
ondt eller bider igenem - men folk bliver nu forskrækkede , men jeg
tror nu for hende er det leg ....

Meeeeeeeeeeen nu har vi været hjemme i 14 dage og jeg synes lidt hun
begynder at slappe af på den fejlen må jo være min.

men jeg har nu faktisk gjort en insats for at holde det ved lige f.eks
rose hende når jeg kalder på hende og hun kommer og rose hende når hun
holder op med at gø når jeg siger det og det tager hun da også til
hjertet .......men trods alt begynder hun på det igen ...
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 16-01-07 16:54

Du må se at blive herre i dit eget hjem du udstråler at hunden skal beskytte
dig når i er alene anderledes er din mor, hos hende er hunden tryg og nr. 2
hvorfor den opfører sig ordentligt, se at tage dig sammen og gør et
ordentligt indtryk på hunden.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-01-07 23:12

On Tue, 16 Jan 2007 16:54:29 +0100, "Stig Rasmussen"
<stig.rasmussen@get2net.dk> wrote:

>Du må se at blive herre i dit eget hjem

Hmm tjjaa nu er man jo en gang givet med den natur man har og jeg er
nok indrømmet mere verdens fjern ind nærværende 89 % af tiden -
hvorfor der er en del fornuft i det du skriver - men problemet er jeg
ikke rigtiigt ved hvordan man er herre i sit eget hus ?
hvad tænker du på ?

jeg for et eller andet syret billed inde i hovedet af man skal råbe af
sine gæster slå dem ned og få dem til at krybe for at hunden skal få
det indtryg man styrre det hele :) ?

> du udstråler at hunden skal beskytte
>dig når i er alene anderledes er din mor, hos hende er hunden tryg og nr. 2
>hvorfor den opfører sig ordentligt, se at tage dig sammen og gør et
>ordentligt indtryk på hunden.

Puhh ja jeg har indtil nu haft det indtryg at det er fodi hun er så
lille at hun er utryg ved verden i almindelighed - jeg har haft større
hunde der har det aldrig været et problem.

men jow fejlen ligger ved mig - jeg signalere et_eller_andet der nogen
gange gør hunden sær og umulig
fordi hvis hun var det af natur så ville min mor jo ikke kunne retter
op på det !

Det skal så siges sådan er det aldrig når vi er aflene eller i mellem
folk hun kender at hun er uopdragen ........

men jeg må indræmme jeg sætter stor pris på dit svar der har sat en
større selv ransagelse i gang ...... som menneske er jeg af den
opfatelse

1.) så længe der er kærlighed nok til stede så går alting af sig selv
2.) mit primære forhold til virkligheden og de vågne timer er at det
skal systematiseres og sættes i gang på en måde så det fungere af sig
selv , den har som sådan & i sanhedens tjenste ikke min store
interesse af alle former for væren foretrækker jeg søvnen og dag
drømmen.

men igen hvis du eller en anden kan sætte ord på hvordan man er herre
i sit eget hus så vil jeg frygteligt gerne vide det thi hvis jeg skal
angaere mig noget mere så må jeg jo kende mine tiltag :) ????

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 18:02

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> hvorfor der er en del fornuft i det du skriver - men problemet er jeg
> ikke rigtiigt ved hvordan man er herre i sit eget hus ?

vi tror på dig bøø

> jeg for et eller andet syret billed inde i hovedet

hvordan kan det mon være ??

af man skal råbe af
> sine gæster slå dem ned og få dem til at krybe for at hunden skal få
> det indtryg man styrre det hele :) ?

rolig nu arnoldoverarm..

> [...]
> hunde der har det aldrig været et problem.
>
> men jow fejlen ligger ved mig - jeg signalere et_eller_andet der nogen

også rotten, hvad med den mand i bussen ??

> fordi hvis hun var det af natur så ville min mor jo ikke kunne retter
> op på det !

du er da et hittebarn bøø, det har du selv skrevet...

> Det skal så siges sådan er det aldrig når vi er aflene eller i mellem
> folk hun kender at hun er uopdragen ........

nej slet ikke, vi tror sgu på dig bøø......

> men jeg må indræmme jeg sætter stor pris på dit svar der har sat en
> større selv ransagelse i gang ...... som menneske er jeg af den
> opfatelse

hvad "ræmmer" du dig for ??

> 1.) så længe der er kærlighed nok til stede så går alting af sig selv
var der ikke noget med den fik ondt i bøtten sidste gang der var for meget
kærlighed imellem jer ???

> 2.) mit primære forhold til virkligheden og de vågne timer

så du ER altså dybt dopet dagen lang....

> [...]
> selv , den har som sådan & i sanhedens tjenste ikke min store
> interesse af alle former for væren foretrækker jeg søvnen og dag

så du er på piller fordi du ikke sover ???

> men igen hvis du eller en anden kan sætte ord på hvordan man er herre
> i sit eget hus så vil jeg frygteligt gerne vide det thi hvis jeg skal
> angaere mig noget mere så må jeg jo kende mine tiltag :) ????

hvad er "angaere" bøø ??

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 22-01-07 05:33

Børn og hunde skal opdrages ens med ro og kærlighed
hos hunde pivet stemme ros og dyb stemme ris ,men ikke råbe hunde hører
fantastisk, godbider skal indføres i et stykke tid en hund har det ligesom
børn de elsker at der sættes grænser så de ved hvad de må og ikke må, jeg
har
selv schæferhund og de er jo nemme at have med at gøre
5 børnebørn fra 7 og ned hunden vimser omkring med logrende hale og børnene
er trygge,et slik i øret det giver tryghed og hunden er tilpas for far og
mor elsker jo de børnebørn kan hunden mærke. Ude kommandoer skal gives kort
og højt kan du ikke fløjte højt, køb en lille fløjte
og giv med denne (fløjte som kun hunden kan høre fåes
i special hunde butikker) korte her kommando og herefter når den kommer
overstrømmende ros så du virker latterlig
men det er jo mellem dig og hunden og den nyder det.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-01-07 08:00

On Mon, 22 Jan 2007 05:33:19 +0100, "Stig Rasmussen"
<stig.rasmussen@get2net.dk> wrote:
HI Stig
ja nu ser det ud til jeg har en hund at opdrage - jeg troede godt nok
det var slut for en time siden Puhhh

>Børn og hunde skal opdrages ens med ro og kærlighed

jamen den er go nok

>hos hunde pivet stemme ros og dyb stemme ris

ok

> [...]
>børn de elsker at der sættes grænser så de ved hvad de må og ikke må, jeg

Hmm ja der må jeg nok gribe i egen barm og indrømme jeg har ikke været
god til at sætte grænser , det med god bider er hun nu ligeglad med

> [...]
>mor elsker jo de børnebørn kan hunden mærke. Ude kommandoer skal gives kort

jeg både pifter og fløjter fortrineligt og når jeg skal have hende til
mig hvis jeg ikke lige kan se hende så pifter jeg - hun står der ikke
som et søm i jorden , men hun kommer da .... men der kunne jeg nu godt
tænke mig at hun var der på stedet.

> [...]
>overstrømmende ros så du virker latterlig
>men det er jo mellem dig og hunden og den nyder det.

Hmm jeg er beyndt at rose hende når hun gør som jeg siger og jeg synes
også det giver et feed back .......

men problemet med hende er hun er som små hunde er når de er værst -
gør af alt og alle og løber op og gør af folk og det er noget rod.

jeg tror der er 2 ting i det

1.) det ligger til racen hendes far er nøjagtigt lige sådan
2.) jeg er af natur distræt og jeg tror hun fornemmer dette
åndsfraværd og går ind og kompensere for det og det skal jeg gøre
noget ved når vi er ude og gå.

lige nu for hun lov til at gøre lige hvad hun vil - bare det hun er
levene er nok for mig - jeg tror hun er ved at være lidt træt af mig
da jeg helst så hun sad på skødet af mig hele tiden ind til jeg er
sikker på hun er ok.

hun er pt meget optaget af at stirre på min komodeskuffe det har hun
gjort i 5 minutter - men ellers virker hun sgu ok - så nu har jeg
rydet en læne stol til hende og lagt en dyne så kan vi se fjerner
sammen - ja jeg er godt klar over alt det her virker som noget sludder
hvis man ikke lige læser det indlæg jeg lige har postet.
--
MvH Bo M Mogensen
multimedia page on the net http://www.hollymariecombs.dk/ + ofte gratis telefoni :
http://www.freecall.com/en/index.html inkl dk mobil (husk lande kode f.eks +45 til dk)
Vil langt hellere snakke OM dig end MED dig.(Frank Leegaard )

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 18:06

Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> sammen - ja jeg er godt klar over alt det her virker som noget sludder
> hvis man ikke lige læser det indlæg jeg lige har postet.

hold kæft du er syg i bøtten bøø...

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-07 19:38

"JENS" <.> skrev i en meddelelse

> hold kæft du er syg i bøtten bøø...

Og dine indlæg taler helt for sig selv! Christ!

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 07:00

Camilla wrote:
> "JENS" <.> skrev i en meddelelse

> Og dine indlæg taler helt for sig selv! Christ!

mon ikke du skulle smutte over i jesus gruBBen søster...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-01-07 14:49

On Sat, 27 Jan 2007 19:37:31 +0100, "Camilla" <ju> wrote:

>Og dine indlæg taler helt for sig selv! Christ!

***jens*** er ikke rask , de fleste har en stopklods inde i hovedet
der stopper ved grusomhed i mod dyr & børn - en sådan stop klods har
***jens*** ikke , det er simpelthend hans måde at tænke og føle på

Han er primært meget dårligt begavet - men hvad der er i den smule liv
der er i hjernen - kan han bedst beskrives som en desperat pysopat.

De ting som man skriver her viser noget om ens måde at tænke & føle på
og der må man jo sige han er ilde stet.

--
MvH Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-07 18:45

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> der er i hjernen - kan han bedst beskrives som en desperat pysopat.
>
> De ting som man skriver her viser noget om ens måde at tænke & føle på

var det ikke dig der ville hælde sprit over kællingen og så sætte ild til
bøø ????