Gode Dyre/hundebutikker i tyskland
Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 15-01-07 01:39

Hej NG

Vi er på vej til tyskland og Italien.

Vil høre om nogen her i NG'en som ved hvor der ligger nogle store gode
butikker som sælger hundeudstyr (ikke online) til gode priser.

Hvad kan I anbefale.

Vh
l-n

Fra : Patricia Feddersen

Dato : 15-01-07 11:58

> Vil høre om nogen her i NG'en som ved hvor der ligger nogle store gode
> butikker som sælger hundeudstyr (ikke online) til gode priser.

Hej,

Jeg bor i Flensborg og plejer at handle i "Das Futterhaus". Jeg ved ikke
om de har en särlig fordelagtige priser, men de har stor set alt hvad et
huneejer-hjerte maatte begäre :)

Hvis du spörge efter et kundekort, faar du 3% rabat hvergang du handler.
Her er et link til deres address i Flensborg:
http://www.futterhaus.de/FhSuche.aspx?Suchbegriff=flensburg

Hilsen
Patricia

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 15-01-07 12:16

Tak for linket

Fra : Søren LH

Dato : 15-01-07 12:09

Lynge-Nielsen skrev:
> [...]
>
> Vil høre om nogen her i NG'en som ved hvor der ligger nogle store gode
> butikker som sælger hundeudstyr (ikke online) til gode priser.

I Hamborg nær Altona ligger der en mega stor zoo-butik, med et udvalg
så stort at du tror det er løgn, med ting du ikke i din vildeste
fantasi ville gætte på eksisterede. Jeg kan for eksempel huske man
kunne få system som regulerede vandets pH i et akvarie ved at dosere
CO2, med display for aktuel pH-værdi og det hele. Det var før min tid
som hundeejer, så jeg kan ikke lige sige hvad de havde indenfor
hundeverdenen.

I kydset hvor Reeperbahn slutter drejer man til højre, når man kommer
fra centrum. Denne vej svinger blødt til venstre, så ligger det omkr.
½ - 1 km længere fremme (Så vidt jeg husker, men hæng mig ikke op
på det. Og hæng mig heller ikke op på om den eksisterer endnu).

Mvh
Søren

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 15-01-07 12:17

Hej Søren
Kan du huske hvad det hedder?
Vh

Fra : Søren LH

Dato : 15-01-07 19:17

"Lynge-Nielsen" <ng@REMOVETHIS*lyngenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Søren
> Kan du huske hvad det hedder?
> Vh

Hej,

Nej, desværre, noget med Zoohandel eller lignende. Men nu har jeg kigget på
mit Hamborg-kort, og gaden hedder Stresemannstrasse, måske Budapester
Strasse (som ligger i forlængelse).

Jeg kan også se at hvis man kører mod syd ad Autobahn 7 (E 45), og kører fra
på afkørslen HH-Bahrenfeld, så kører man til venstre, når man kommer op ad
afkørslen, og så lige frem efter næsen, så burde det ligge på venstre hånd
nok en 3 km fremme i en moderne bygning. Så tidsspildet er jo begrænset,
hvis man ikke kan finde det eller det er lukket.

Hvis I vil prøve at gå efter det kan jeg scanne et udsnit af mit kort og
sende på e-mail.

Men prøv evt. at finde det på de gule sider for Tyskland (gelbe Seiten).

Mvh
Søren

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 15-01-07 20:19

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sende på e-mail.
> Men prøv evt. at finde det på de gule sider for Tyskland (gelbe Seiten).

Hej Søren.
Nej, det er helt fint, min navi finder det nok nu. Reeperbahn var bare et
vidt begreb
vh l-n

Fra : Søren LH

Dato : 15-01-07 21:39

> [...]
>
> Hej Søren.
> Nej, det er helt fint, min navi finder det nok nu. Reeperbahn var bare et

Reeperbahn er da ikke et vidt begreb, det er en gade du kan finde på ethvert
kort over Hamborg. Jeg kiggede så lige på kortet igen for at checke, og jeg
kan se jeg har set forkert. Zoo-forretningen ligger nok snarere på
L.Schroeder-Strasse, eller måske Nobistor, og ruten fra afkørslen er ikke
helt så simpel alligevel, men med GPS går det jo nok. (og denne gang har jeg
set rigtigt)

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 15-01-07 21:50

> [...]
> snarere på L.Schroeder-Strasse, eller måske Nobistor, og ruten fra
> afkørslen er ikke helt så simpel alligevel, men med GPS går det jo nok.

Var lige inde og se på gelbeseiten.de, og dette navn virkede bekendt: Reck
Zoo- u. Angelmarkt, og ganske rigtigt, det ligger praktisk taget der hvor
jeg sagde, men i en parallelgade, så det kan være flyttet.

Adresse, telefon m.v. her:
http://www2.gelbeseiten.de/yp/ergebnisliste_advertisementAction.yp;jsessionid=A677F453FA326981C0EAEF12F7504BAD.Cat0601?tradeLookupID=16205&subscriberLookupID=16523&detailFilter=+&at=yp&location=Hamburg&subject=Tiere&index=29.0

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 15-01-07 21:54

> [...]
> http://www2.gelbeseiten.de/yp/ergebnisliste_advertisementAction.yp;jsessionid=A677F453FA326981C0EAEF12F7504BAD.Cat0601?tradeLookupID=16205&subscriberLookupID=16523&detailFilter=+&at=yp&location=Hamburg&subject=Tiere&index=29.0

Jeg vrøvler igen, det ligger præcis hvor jeg husker. Det er den.

Mvh
Søren

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 15-01-07 22:06

> [...]
> http://www2.gelbeseiten.de/yp/ergebnisliste_advertisementAction.yp;jsessionid=A677F453FA326981C0EAEF12F7504BAD.Cat0601?tradeLookupID=16205&subscriberLookupID=16523&detailFilter=+&at=yp&location=Hamburg&subject=Tiere&index=29.0

Cool, jeg takker

Fra : jopa

Dato : 15-01-07 22:00

Søren LH skriblede bla:

> Reeperbahn er da ikke et vidt begreb,

Det er den bedste gade i Hamborg

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 15-01-07 22:07

"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> Søren LH skriblede bla:

> Det er den bedste gade i Hamborg

"Auf der Reeperbahn Nachts um halb Eins"........

Fra : jopa

Dato : 15-01-07 22:13

Søren LH skriblede bla:

> "Auf der Reeperbahn Nachts um halb Eins"........
Ja skønne minder fra ungdommens vår, hvor man besøgte gaden fra tid til
anden med gutterne
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 15-01-07 22:05

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Reeperbahn er da ikke et vidt begreb, > Mvh
> Søren

Nej, nej - sorry. Mig der formulerede mig forkert
vh l-n

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-01-07 22:58

jopa skrev:

> Ja skønne minder fra ungdommens vår, hvor man besøgte gaden fra tid til
> anden med gutterne

Ja, der er vel også mulighed for at samle en fyr op på Reeperbahn....

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 15-01-07 23:25

Kim Christensen skriblede bla:

> Ja, der er vel også mulighed for at samle en fyr op på Reeperbahn....

Det var da vist under lavmålet eller hvad syntes du selv ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-01-07 23:01

Patricia Feddersen skrev:

> Jeg bor i Flensborg og plejer at handle i "Das Futterhaus". Jeg ved ikke
> om de har en särlig fordelagtige priser, men de har stor set alt hvad et
> huneejer-hjerte maatte begäre :)

Der er en af ekspedienterne der kan lidt dansk, og det er ikke noget
problem at betale med danske kroner. Men hvis man skal til Italien har
man jo nok fået vekslet alligevel.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-01-07 09:19

jopa skrev:
> Kim Christensen skriblede bla:

> Det var da vist under lavmålet eller hvad syntes du selv ?

Jamen John, jeg vil jo så gerne misforstå alt hvad du skriver -
misforstå mig nu ikke, vel? ;)

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 16-01-07 11:26

Kim Christensen skriblede bla:

> Jamen John, jeg vil jo så gerne misforstå alt hvad du skriver -
> misforstå mig nu ikke, vel? ;)

Alt forladt og er selv tilhænger af næsten ubegrænset ironi, men netop det
du svarede bringer klamme associationer frem for mit åsyn
--
Mvh. John
www.jp-web.dk