Oesters hundetrimmer
Fra : Patricia Feddersen

Dato : 13-01-07 15:36

Hej,

Min kæreste og jeg er lykkelige hundeforældre til en mini-sølvpudel som
om en mdr. bliver 1 år. Jeg har med vores gamle hund valg at få ham
klippet hos en hundefrisør. Men med den næste hund, Monét, har jeg valgt
at jeg vil klippe ham selv - synes det kunne være sjovt og hyggeligt for
mig. Det går da også meget godt, pelsen kommer af og han ser
representable ud. Jeg klipper ingen løve-klip eller lign. faconer da han
ikke er nogen udstillingshunds trods meget find stamtavle.

Jeg har en Oester hundetrimmer og kunne godt bruge et par gode råd til
at verdlige holde den. Jeg har alt i grease, oil og cooler. Men han ikke
finde guides eller anden information på nettet. Hvornår og hvor på
maskinen bruger man grease og cooleren?

Olien tror jeg allerede at bliver andvendt rigtigt. Andre tricks til at
klippe pænt efter hundens krop er også velkomne. Især mellem tæerne har
jeg problemer med at komme til Monét er ikke begejstret for at blive
klippet der. Resten af kroppen går fint.

Med venlig Hilsen
Patricia