Kan ikke se egenskaber på Andre Computere
Fra : BJ.DK

Dato : 20-12-00 16:08

På vores kontor er jeg blevet "valgt" som systemadministrator (Læs: Jeg kan
lidt edb-nørderi, og får derfor skylden, hvis det ikke virker).

Ganske pludseligt kan jeg på een arbejdsstation (uheldigvis min egen) ikke
se egenskaber under "Andre Computere" men får fejlmeddelelsen:
"Systemadministratoren har deaktiveret Netværk i Kontrolpanel".

Jeg henleder her diskret opmærksomheden mod mit første udsagn, og påpeger,
at jeg ikke mener at have udført en sådan handling (ikke med vilje, i hvert
fald).

Går jeg i kontrolpanel og vælger "Netværk" får jeg samme besked.

Nogen bud på hvordan jeg får "systemadministratoren" til at lade mig se
egenskaber for Andre Computere igen? - Og hvordan dette opstod til at
begynde med?

* Baggrund *
Win98 4.10.1998
P166
64ram
Lokalnetværk op mod NT4 server på tcp/ip
ASDL via Server

Fra : Flemming

Dato : 20-12-00 18:48

"BJ.DK" <mailnews@ready.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg henleder her diskret opmærksomheden mod mit første udsagn, og påpeger,
> at jeg ikke mener at have udført en sådan handling (ikke med vilje, i

Er du logget ind som administrator på pc'en ?

Mvh. Flemming

Fra : BJ.DK

Dato : 21-12-00 10:43

Umiddelbart nej - til gengæld mener jeg ikke, der er oprettet en
administrator-profil.

Vores netværk-hardware bliver leveret af systemleverandøren og dernæst sat
op af denne, og derfra er vi på egen hånd. Derfor har de _ikke_ oprettet
særlige administratorprofiler, da tanken er, at vi selv skal kunne
vedligeholde / administrere systemet.

"Flemming" <flemming@hotmail.com> skrev

Fra : Troels Arvin

Dato : 20-12-00 19:58

"BJ.DK" wrote:
> "Systemadministratoren har deaktiveret Netværk i Kontrolpanel".

Det lyder som om, at I kører med "policies", hvilket er beskrevet i
tonsvis af Windows litteratur.

Dette er 100% Windows-specifikt, så prøv en passende Windows-gruppe.

Fra : N/A

Dato : 21-12-00 10:47

Fra : BJ.DK

Dato : 21-12-00 10:47

Jamen, det er jo mig, sagde hunden - jfr.svar til Flemming.

Fra : Bruun

Dato : 21-12-00 20:11

Hejsa,

"BJ.DK" <mailnews@ready.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se egenskaber under "Andre Computere" men får fejlmeddelelsen:
> "Systemadministratoren har deaktiveret Netværk i Kontrolpanel".

[KLIP]

> * Baggrund *
> Win98 4.10.1998
> P166
> 64ram
> Lokalnetværk op mod NT4 server på tcp/ip
> ASDL via Server

Er problemet lige pludselig kommet ?

Prøv evt. at logge ind som normalt. Derefter sletter du alle *.pwl filer.
Nogle gange har jeg oplevet at password-filerne kan drille!!

Kør evt. en RegClean bagefter!!
http://download.microsoft.com/download/win98SE/Utility/4.1a/W9XNT4/EN-US/REG
CLEAN.EXE

Så genstarter du maskinen. Husk nu at windows ikke har noget password. Det
skal/kan du så vælge at oprette!!

For mig lyder det som endnu en mystisk WinBlows fejl :)

Hvis ovenstående ikke virker, så er jeg lidt på bar bund?!

Mvh Kim Bruun

Fra : Anonym A.K.A. mig

Dato : 22-12-00 23:17

>For mig lyder det som endnu en mystisk WinBlows fejl :)
>
>Hvis ovenstående ikke virker, så er jeg lidt på bar bund?!
>
>Mvh Kim Bruun

Grunden er simpelthen at der er en .pol fil de siger at den
bruger/brugergruppe, som han er logget ind med, ikke har adgang til
egenskaber for netværk osv. Det behøver ikke at være en systemfejl. Det er
nok den udefrakommende leverandør der har gjort det da han satte det op.

Fra : N/A

Dato : 23-12-00 20:22

Fra : BJ.DK

Dato : 23-12-00 20:22

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
> "Anonym A.K.A. mig" <ole321@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Burde den så ikke have gjort det fra begyndelsen af? Problemet var netop
at
> han ikke har haft det omtalte problem før!?
>
> Hvis det skulle have været det som du nævner, så skulle 'fejlen' have
været
> der hele tiden!! Eller hva?
>
> Mvh Kim Bruun

Korrekt ! - Og fejlen har ikke været der hele tiden.

Jeg har i mellemtiden arbejdet lidt med pol-edit (Win98-CD - \
TOOLS\RESKIT\NETADMIN\POLEDIT\Poledit.exe)

Jeg gik ind på filer - Registreringsdatabase - Kontrolpanel - Netværk

Her kunne jeg konstateret, at Netværk i Kontrolpanel ganske rigtigt fremstod
som værende "bekrænset". Da jeg imidlertid rettede dette tilbage til, at det
_skulle_ være tilgængeligt, blev resultatet blot, at når jeg vælger netværk
i kontrolpanel sker der: Ingenting. Højst en bette aktivitet på harddisken,
men det er så det. Ingen vinduer, ingen beskeder, ingenting.

Hmm... Jeg arbejder videre....