Alternativt forum for alle
Fra : Unixsmeden

Dato : 01-02-07 11:05

Hej Alle,

Jeg har oprettet et frit og åbent forum for alle her: http://
www.vores-forum.dk/camping/

Håber folk har lyst til at deltage og selv tage ansvar for at gøre det
et godt og hyggeligt sted. Dem der har erfaringer med forum software
og tid/lyst, må meget gerne deltage aktivt i administrationen. Alle er
selvfølgelig velkomne til at komme med forslag til kategorier og fora,
jeg har blot prøvet at oprette nogle af de emner, der fandtes/findes
på campingferie.dk fora'et.

Med venlig hilsen,

Mark

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-07 17:34

Unixsmeden wrote:
> [...]

> selvfølgelig velkomne til at komme med forslag til kategorier og fora,
> jeg har blot prøvet at oprette nogle af de emner, der fandtes/findes

Usenet fungerer bedre end noget fora - som jeg tidligere har været inde på.
Der er absolut ingen grund til at opfinde flere fora der handler om camping.

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Pallejc

Dato : 04-02-07 14:40

> Usenet fungerer bedre end noget fora - som jeg tidligere har været inde
> på. Der er absolut ingen grund til at opfinde flere fora der handler om
> [...]

Jeg synes også usenet fungerer fint, _m e n _ der findes stadig en masse
mennesker rundt omkring der ikke ved
hvad nyhedsgrupper er eller hvordan det fungerer.
Til disse mennesker er det da perfekt med fora på www .

Jeg kender mange, også EDB folk der ikke benytter usenet, de spørger ofte:
usenet? bruger man stadig det?

--
Hilsen Palle

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-07 07:51

Pallejc wrote:

> Jeg kender mange, også EDB folk der ikke benytter usenet, de spørger
> ofte: usenet? bruger man stadig det?

Grunden til at de ikke bruger usenet er nærmere at de ikke har tid til at
bruge det. Det er jo noget af en tidsrøver når man finder ud af hvor mange
interessante emner der diskuteres.

Fra : Pallejc

Dato : 05-02-07 17:53

> [...]
> bruge det. Det er jo noget af en tidsrøver når man finder ud af hvor mange

Jeg er helt enig, bruger selv usenet meget.

--
Hilsen Palle

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-02-07 18:20

Unixsmeden skrev i 1170324282.923019.57150@v33g2000cwv.googlegroups.com
dette:

> Jeg har oprettet et frit og åbent forum for alle her: http://
> www.vores-forum.dk/camping/

Hvad mener du skulle fungere bedre end dk.fritid.camping?

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : jacobi@home2.gvdnet.~

Dato : 01-02-07 18:41

On 1 Feb., 17:33, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> [...]
> meget billigt til prisen, er som nye,
> sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)

Det er da en rigttig god idé, jeg har tilmeldt mig.

Jeg synes at usenet, fungere helt vildt dårligt, der findes ikke mange
forum der er lige så nemt som campingferie.dk Jeg håber stærkt det
kommer tilbage i sin nuværende form og så er jeg ellers ligeglad med
om jeg skal af med både navn og adr.

Mvh.
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-07 19:17

jacobi@home2.gvdnet.dk wrote:

> Jeg synes at usenet, fungere helt vildt dårligt, der findes ikke mange
> forum der er lige så nemt som campingferie.dk

Campingferie:
- Mange tråde der skal foldes ud
- Svært at finde ud af hvilke tråde man følger
- Svært at finde ud af hvor langt man er kommet i en tråd
- Nemt at slå bestemte personer på ignore, du ser ikke deres beskeder.

Usenet:
- Ovenstående er lige til at gå til ved et tastetryk (som man så lige skal
lære).

> Jeg håber stærkt det
> kommer tilbage i sin nuværende form og så er jeg ellers ligeglad med
> om jeg skal af med både navn og adr.

Du har /slet ikke/ ikke fortalt hvad det er der er så godt ved fora?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-07 19:18

> [...]

> forum der er lige så nemt som campingferie.dk Jeg håber stærkt det
> kommer tilbage i sin nuværende form og så er jeg ellers ligeglad med

Nu ser jeg hvorfor du mener det er dårligt. Du skal bruge en reader, f.eks.
outlook express, agent eller lignende. Det gør det hele mayo mayo nemmere.

Fra : Bjarne

Dato : 02-02-07 09:58

In article <45c22eb4$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
   "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> writes:

> [...]
> lære).

> Du har /slet ikke/ ikke fortalt hvad det er der er så godt ved fora?

Et af de største problemer med web fora er i mine øjne, at al den viden
der opsamles i de enkelte fora er underlagt en tilfældig mere eller mindre
kompetent administrator.

Når web-ejeren bliver fornærmet og lukker sin server, er alle de guldkorn
som brugerne har skrevet, forsvundet for jordens overflade og man kan begynde
at spørge forfra.

Tilsvarende ved hardwarefejl på serveren, al information er pist væk hvis
ejeren ikke kunne finde ud af backup/restore. Det sidste har jeg oplevet
flere gange tidligere på et par MC forums.
Det første er vi vidne til nu.

Derudover er brugerinterfacet som regel stinkende dårligt på web forum.

På usenet bliver data samlet i arkiver der kan søges i. Jeg kan stadig finde
det jeg skrev på usenet i november 1993 og der findes adskellige newsreadere
så man kan få det brugerinterface man selv ønsker.

mvh,
Bjarne

Fra : Sten Bo

Dato : 02-02-07 10:32

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> newsreadere
> så man kan få det brugerinterface man selv ønsker.

,

Et par anker her - er for få deltagere og manglende mulighed for billeder.

Fint nok at man kan lægge i binaer, men bruger man et postprogram forsvinder
det hurtigt, hvis binaer overhovedet findes hos udbyderen.

Campingferie og DCU har da stadig deres forum tilgængeligt og jeg kan næsten
ikke forestille mig at de ikke skulle åbne igen.

Så er der hos folk blandede meninger om mulig og umulighederne for
moderering. Dette forum var lige ved at komme rigtig godt i gang og døde så
næsten igen. Og ikke pga. campingferie, skaden skete inden. Folk var
trætte af DCU s moderering - og hvis jeg ikke husker meget forkert kom Peer
så med et indlæg her om et Ven/verner og "moderator" frit forum på
campingferie.

Hvilket er gået som vi har set. Jeg skal ikke kunne sige om det var
moderator fra DCU der ind i mellem også forsøgte at passe butikken ind i
campingferies forum.

Nå, nu er der "fred i vor tid" og vi venter så på hvad de kloge hoveder
finder på.

Ellers har vi da heldigvis det her - og det nyoprettede. Man skal ikke være
i tvivl om at det kræver en indsats af behjertede gode mennesker at holde
debatten fri og u afhængig. Også når der trolles.

Fra : Unixsmeden

Dato : 02-02-07 15:30

Hej Jan,

Er selv glad for usenet og har brugt det meget for år tilbage. Det er
desværre min erfaring, at ikke alle deler din/min/vores mening og
nogen synes måske usenet er besværligt osv. osv. Det ene udelukker
heldigvis ikke det andet :) Kan godt sætte mig ind i Bjarne's indlæg,
hvor han nævner at forum'er bliver lukket og indhold der forsvinder.
Dette kan jeg kun give ham ret i og man vil jo aldrig kunne stille
nogen garanti for at dette ikke sker. Det har fordele og ulemper når
tingene kører på frivillig basis uden kommercielle interesser, men en
fordel er, at man ikke har noget at tabe ved at lade bolden gå videre,
skulle man selv miste tid/lyst/blive-sur.

Mvh,
Mark